Στη παραγωγή το Porsche Mission E

Σχετικά άρθρα

Porsche Mission E

Η Porsche ανακοίνωσε σήμερα πως το Mission E concept που είδαμε πριν από 3 μήνες στην έκθεση της Φρανκφούρτης θα περάσει στη παραγωγή στα τέλη της δεκαετίας. Το αυτοκίνητο παραγωγής θα είναι αμιγώς ηλεκτρικό, επιτρέποντας στην Porsche “να ανοίξει ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία του σπορ αυτοκινήτου”.

Η παραγωγή του θα γίνεται στο εργοστάσιο της Porsche στο Zuffenhausen, στο οποίο θα δαπανηθούν 700 εκατ. ευρώ για την κατασκευή νέου εργοστασίου συναρμολόγησης και νέου βαφείου, ενώ θα προστεθούν σε αυτό 1.000 νέες θέσεις εργασίας. Μέρος της επένδυσης είναι και η επέκταση του εργοστάσιου παραγωγής κινητήρων, το οποίο θα αναβαθμιστεί ώστε να μπορεί να παράγει τους ηλεκτροκινητήρες του αυτοκινήτου, το οποίο το γνωρίζεις με το όνομα Pajun, ένα αυτοκίνητο που θα τοποθετηθεί απέναντι από το Tesla Model S. Αναλυτικές λεπτομέρειες για το Porsche Mission E Concept μπορείς να διαβάσεις εδώ.

[learn_more caption=”Δελτίο Τύπου”]

Green light for Mission E

Porsche to invest around a billion euros – More than 1,000 new jobs

Stuttgart. The first 100% electrically powered Porsche is on its way. The supervisory board of Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG today gave the green light for the Mission E project. In the words of Dr. Oliver Blume, Chairman of the Executive Board, Porsche is thus “beginning a new chapter in the history of the sports car.” The vehicle is due to be launched at the end of the decade.

With the Mission E project, Porsche is continuing to back sustainable growth. In Stuttgart-Zuffenhausen alone more than 1,000 new jobs are being created. The company will be investing around 700 million euros in its main site there. Over the next few years, a new paint shop and a new assembly plant will be built. The existing engine factory is also being expanded for the production of electric motors. In addition, the existing body shop is being enlarged. On top of that come other areas in which the company will be investing in this context, such as in the Weissach development centre.

The Mission E concept car celebrated its premiere at the Frankfurt International Motor Show (IAA) in September. Visitors were gripped above all by its highly emotional design. Living up to the buzzword of ‘E-Performance’, the technological trailblazer combines outstanding driving performance with trendsetting day-to-day practicality. The four-door car with four individual seats has a system power output of over 600 hp (440 kW). The vehicle will thus achieve both acceleration of 0 to 100 km/h in under 3.5 seconds and a range of more than 500 kilometres. Charged via an 800-volt charger unit specially developed for the car, which is twice as powerful as today’s quick-charge systems, the lithium-ion batteries integrated within the vehicle floor have enough power again for 80 percent of the range after just 15 minutes. The vehicle can optionally be ‘refuelled’ wirelessly by induction via a coil set into the garage floor.

Dr. Wolfgang Porsche, Chairman of the Supervisory Board of Porsche AG: “With Mission E, we are making a clear statement about the future of the brand. Even in a greatly changing motoring world, Porsche will maintain its front-row position with this fascinating sports car.”

Chairman of the Porsche Executive Board, Dr. Oliver Blume: “We are resolutely taking on the challenge of electric mobility. Even with solely battery-powered sports cars, Porsche is remaining true to its philosophy and offering our customers the sportiest and technologically most sophisticated model in this market segment.” Blume added that the E Mission project underlines the importance of Stuttgart-Zuffenhausen as a production site, of Baden-Württemberg as a centre of technology and of the whole German automotive industry.

Uwe Hück, Chairman of the Central Works Council and Deputy Chairman of the Porsche AG Supervisory Board: “A day to celebrate! Yes, we did it! We brought Mission E to Zuffenhausen and Weissach where the future has tradition. The workers’ side made the employer’s side an offer that they couldn’t refuse. This heralds the dawn of a new age in Zuffenhausen and Weissach. Digitalisation will be growing up with us. And Factory 4.0 will be a major challenge for the workforce, trade union and employer. We will be taking new approaches but not giving up on the social aspects. With today’s decision, Porsche is driving flat out with no speed restrictions into the automotive and industrial future.”

[/learn_more]

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Επίσημο: Audi Q6 e-tron

Μετά από χρόνια καθυστερήσεων, η Audi παρουσιάζει το Q6 E-tron, με το νέο ηλεκτρικό SUV να βασίζεται στην Premium Platform Electric (PPE) πλατφόρμα, την...

Η Fisker διακόπτει την παραγωγή του Ocean, αλλά αντλεί επένδυση 150 εκατ. δολάρια

Η Fisker ανακοίνωσε ότι διακόπτει την παραγωγή του Ocean για έξι εβδομάδες, τονίζοντας παράλληλα ότι σχεδιάζει να συγκεντρώσει έως και 150 εκατ. δολάρια. Η είδηση...

Onvo: Η νέα μάρκα ηλεκτρικών της Nio, πρώτο μοντέλο “αντίπαλος” του Tesla Model Y

Ο διευθύνων σύμβουλος της Nio, William Li, επιβεβαίωσε ότι η εταιρία του ετοιμάζει μια ένα υπο-μάρκα αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων, η οποία θα ονομάζεται Onvo...

Nio και CATL συνεργάζονται για μπαταρίες με μεγαλύτερο κύκλο ζωής

Η Nio ήρθε σε συμφωνία συνεργασίας με την CATL για την ανάπτυξη μπαταριών μεγαλύτερης διάρκειας ζωής, ως μέρος των προσπαθειών τους για να μειώσουν...
Autoblog.gr