ASF

Πάρα πολλά είναι τα παράπονα που έχουν ακούσει οι υπεύθυνοι της Formula 1 από τον ήχο που παράγουν οι turbo V6 κινητήρες, αφού η ένταση και η ποιότητα δεν συνάδουν τα πρότυπα που ορίζουν οι επιθυμίες των οπαδών. Τα ατμοσφαιρικά μοτέρ που στρόφαραν κοντά στις 20.000 σ.α.λ. και προκαλούσαν ηδονή με τον ήχο τους δεν φαίνονται πουθενά στον ορίζοντα, έτσι θα πρέπει να υπάρξει λύση για το μεγάλο αυτό πρόβλημα.

Αλλαγές θα έχουμε το 2016, καθώς οι τροποποιήσεις υπόσχονται να βελτιώσουν τον άθλιο αυτό ήχο. Όπως είχε εξηγήσει και ο Andy Cowell της Mercedes, ένα κομμάτι που είναι αδιέξοδο τις εξατμίσεις θα φύγει, και αυτό θα ανεβάσει τα επίπεδα του ήχου, με τον Pat Symonds να εξηγεί τώρα ότι η βελτίωση μπορεί να φτάσει ακόμα και το 25%. Ο Τεχνικός Διευθυντής της Williams λέει:

Το να βγάλεις αυτό το κομμάτι, σημαίνει ότι ο ήχος θα είναι πιο δυνατός, κατά περίπου 1,5 dB. Αλλά τα αφτιά σας θα αντιληφθούν τα πράγματα λίγο διαφορετικά. Έτσι, αυτό που θα ακούσετε θα είναι κατά 14% πιο δυνατό με το wastegate κλειστό. Αν το wastegate ανοίξει, τότε πιθανόν ο ήχος θα είναι 20-25% πιο δυνατός. Είναι αρκετά σημαντική διαφορά.

Είναι μια φυσική εξέλιξη. Ένα μέρος του ήχου σχετίζεται με την πίεση στον κύλινδρο. Έτσι, όσο πιο πολύ πιέζεις τον κύλινδρο, τόσο περισσότερο ήχο παίρνεις. Οι κινητήρες έχουν αναπτυχθεί για να πάρεις περισσότερη δύναμη από την πίεση στον κύλινδρο και έχουν γίνει αρκετά σημαντικές βελτιώσεις στο κομμάτι αυτό από το 2014. Τα μονοθέσια ακούγονται πιο δυνατά και θα γίνουν ακόμα πιο δυνατά φέτος, μαζί με τις αλλαγές που έχουμε κάνει και στην εξάτμιση.

Φυσικά, θα πρέπει να περιμένουμε κατά πόσο αυτό το «20-25%» θα φανεί στην πράξη. Η προσωπική μου άποψη είναι ότι οι περισσότεροι από εμάς θα συνεχίσουμε να μισούμε τον ήχο των turbo V6, αφού αυτός δεν μπορεί να γίνει πολύ καλύτερος από τη στιγμή που υπάρχει το turbo και το στροφάρισμα φτάνει το πολύ μέχρι τις 12.000 σ.α.λ..

Στις χειμερινές δοκιμές του 2015, κάποιες μετρήσεις έδειξαν πως οι turbo V6 κινητήρες ήταν ικανοί να παράγουν μόλις 100 dB, όταν οι ατμοσφαιρικοί κινητήρες του 2013 ξεπερνούσαν ακόμα και τα 140 dB.