_79P3183

Οι διαστάσεις των μονοθεσίων της Formula 1, από το 2017 και μετά, φαίνεται πως κλείδωσαν στην τελευταία συνάντηση των επικεφαλής των ομάδων. Μια πρώτη ιδέα για το πως μπορεί να μοιάζουν την έχουμε πάρει ήδη, με τα φαρδύτερα ελαστικά, την πιο κοντή και πλατιά πίσω πτέρυγα, αλλά και την μεγαλύτερη εμπρός πτέρυγα, να είναι τα σημεία με τις σημαντικότερες αλλαγές.

Σκοπός είναι τα νέα αυτοκίνητα να γίνουν πιο επιθετικά και πιο όμορφα, με τον πιλότο της Haas F1, Romain Grosjean, να αμφιβάλει γι’ αυτό. Ο Γάλλος έχει δει σχέδια και εικόνες (renderings), χωρίς να έχει μείνει ικανοποιημένος από το αποτέλεσμα. Συγκεκριμένα, δήλωσε σε πρόσφατη συνέντευξή του:

Έχω δει τους κανόνες για το 2017, έχω δει τις εικόνες για το πως θα μοιάζουν τα αυτοκίνητα. Δυσκολεύομαι να καταλάβω πώς θα είναι πιο σέξι, ειδικά με μια τέτοια πίσω πτέρυγα και μια τέτοια μπροστινή… Επίσης, 20 κιλά βαρύτερα, αυτό είναι λίγο περίεργο.

_SBL7198

Ο Grosjean συνεχίζει, λέγοντας πως θα έπρεπε η γνώμη των πιλότων να ακούγεται σε τέτοιου είδους θέματα και όχι να φιμώνεται όπως τώρα. Παράλληλα, ο Γάλλος εξέφρασε τις αμφιβολίες του και για το καινούριο σύστημα κατατακτηρίων. Με τα διαθέσιμα σετ ελαστικών να είναι ο περιοριστικός παράγοντας για τους γύρους των πιλότων, και χωρίς αυτά να αυξάνονται, πιστεύει πως δύσκολα το θέαμα θα βελτιωθεί.

Το μόνο αποτέλεσμα θα είναι πως όλες οι ομάδες θα βγαίνουν στην πίστα νωρίς στις κατατακτήριες, για να γράψουν τον χρόνο και να γυρίσουν πίσω στα pits περιμένοντας. Κι αυτό, γιατί δεν θα έχουμε περισσότερα ελαστικά απ’ ότι πριν, οπότε δεν πρόκειται να τρέξουμε περισσότερο απ’ ότι πριν. Αν η ιδέα είναι τα αυτοκίνητα να τρέχουν περισσότερο, τότε θα χρειαστούν περισσότερα ελαστικά στις κατατακτήριες.

Τα ελαστικά μπορούν να δώσουν έναν (γρήγορο) γύρο και μετά τέλος. Το γνωρίζουμε αυτό. Οπότε θα πρέπει να κάνεις ένα γύρο στα πρώτα πέντε λεπτά και με το χειρότερο χρόνο να φεύγει κάθε 90 δευτερόλεπτα, απλά οι χρόνοι θα γράφονται στα πρώτα τρία λεπτά.

Εκτός κι αν χρησιμοποιήσεις ένα νέο ελαστικό για να ξανατρέξεις στο τέλος. Αλλά τι θα σημαίνει αυτό για το Q2; (σ.σ. εννοεί πως θα τρέξεις λιγότερο στο Q2)