AQ2Y0068


Έπειτα από το teaser που δημοσίευσε η Italdesign στα τέλη του Φεβρουαρίου, το GTZero κάνει ντεμπούτο στην έκθεση της Γενεύης και αν μου επιτρέπετε μία προσωπική άποψη, είναι συγκρατημένα εντυπωσιακό.

AQ2Y0082

Η Italdesign επέλεξε για το GTZero το σχήμα ενός shooting brake, με τον Filippo Perini, τον επικεφαλής σχεδιασμού της φίρμας να δηλώνει χαρακτηριστικά ότι το νέο αυτό μοντέλο “είναι φόρος τιμής στην ιστορία της Italdesign και όραμα για το μέλλον”. Βασίζεται σε ένα αρθρωτό, monocoque, ανθρακονημάτινο πλαίσιο που έχει τις μπαταρίες ενσωματωμένες. Μπαταρίες, σημαίνει ηλεκτρικό powertrain και το GTZero κινείται χάρη σε 3 ηλεκτροκινητήρες, 2 στον εμπρός άξονα και έναν στον πίσω, που αποδίδουν συνδυαστικά 483 άλογα! Το πρωτότυπο είναι προφανώς τετρακίνητο, αλλά εκτός από αυτό, είναι και εξοπλισμένο με τετραδιεύθυνση. Σύμφωνα με την Italdesign, η τελική του ταχύτητα είναι περιορισμένη στα 250 km/h ενώ η αυτονομία του αγγίζει τα 500 χιλιόμετρα.

AQ2Y0087

Ο σχεδιασμός της GTZero είναι επηρεασμένος από τις δημιουργίες φημισμένων Ιταλών σχεδιαστών. Για παράδειγμα, τα ενεργά flaps στο καπό, θυμίζουν την Alfa Romeo Scighera του 1997, το μακρύ καπό και το περίεργο πίσω μέρος φέρνουν στο μυαλό το Daewoo Bucrane του 1995, το sport setup ενός αυτοκινήτου για “οικογενειακή χρήση” θυμίζει την Ferrari GG50 ενώ οι γραμμές της GTZero, μοιάζουν με αυτές του Bizzarrini Manta που παρουσιάστηκε το 1968!

AQ2Y0091

Ολόκληρο το αυτοκίνητο, από τον επιθετικό σχεδιασμό, μέχρι την αεροδυναμική και την αρθρωτή πλατφόρμα είναι μία σπουδή και το ίδιο ισχύει και για την καμπίνα που υιοθετεί μία φιλοσοφία “less is more”. Οι επιφάνειες είναι μίνιμαλ και οι γραμμές “καθαρές” ενώ τα χειριστήρια λάμπουν δια της απουσίας τους αφού ο χειρισμός των συστημάτων γίνεται μέσα από τις οθόνες αφής. Ακόμα και το τιμόνι διαθέτει δύο pads εκεί που θα βρίσκονταν τα paddles του κιβωτίου ταχυτήτων για τον χειρισμό της καινοτόμας OLED οθόνης τριών επιπέδων και άλλα δύο στο εμπρός μέρος για τις βασικές λειτουργίες όπως τα φώτα, τα φλας και οι υαλοκαθαριστήρες. Οι απαραίτητες πληροφορίες διαβιβάζονται στον οδηγό μέσω των 4 οθονών –σε τρία διαφορετικά “βάθη”-. Η μία οθόνη βρίσκεται κεντρικά, κοντά στο τιμόνι και δείχνει την ταχύτητα του κιβωτίου, πίσω της και λίγο προς τα πλάγια βρίσκονται άλλες δύο που δείχνουν την ταχύτητα του αυτοκινήτου και τις στροφές και η τελευταία και μεγαλύτερη οθόνη, έχει αναλάβει το σύστημα πλοήγησης. Όπως καταλαβαίνεις, το GTZero είναι φορτωμένο με τεχνολογία και αυτό περιλαμβάνει τα πάντα!