vw logo volkswagen

Τελικά η VW δεν θα πληρώσει μόνο 5.000 δολάρια σε κάθε έναν από τους 600.000 ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων της στις Η.Π.Α που εμπλέκονται στο dieselgate, μιας και στην πρόταση που θα παρουσιάσει σήμερα στο ομοσπονδιακό δικαστήριο του Σαν Φρανσίσκο, ως μέρος του σχεδίου συμφωνίας με τις αρχές των Η.Π.Α, η γερμανική εταιρία θα επαναγοράσει 482.000 αυτοκίνητα της με TDI κινητήρες.

Πρόκειται για τα 2.0 TDI μοντέλα, όπως Golf, Jetta και Audi A3, που φέρουν το παράνομο λογισμικό που χειραγωγούσε τις εκπομπές ρύπων. Η επαναγορά δεν περιλαμβάνει τα οχήματα με τον 3.0 TDI κινητήρα. Η VW θα καταβάλει χρηματική αποζημίωση στους ιδιοκτήτες, οι οποίοι είτε πωλήσουν τα αυτοκίνητά τους πίσω στην εταιρία, είτε επιλέξουν να τα επισκευάσουν, με τους ιδιοκτήτες που αποφασίσουν να πουλήσουν τα αυτοκίνητά τους να παίρνουν μια πρόσθετη πληρωμή σε μετρητά, με την VW να υπολογίζει την εκτιμώμενη αξία των αυτοκινήτων, με τις τιμές προτού ξεσπάσει το σκάνδαλο τον Σεπτέμβριο του 2015. Οι ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων θα έχουν περίπου δύο χρόνια για να αποφασίσουν αν θα πουλήσουν το αυτοκίνητό τους ή αν θα θελήσουν να τους το επισκευάσει η VW.

Μετά την δημοσιοποίηση της είδησης, η μετοχή της Volkswagen παρουσιάζει αύξηση σχεδόν 6%, φτάνοντας τα 30,95 δολάρια. H VW θα πληρώσει τουλάχιστον 10 δισ. δολάρια για να καλύψει τα έξοδα που συνδέονται με το dieselgate και δεν είναι σαφές πως τα χρήματα αυτά θα φτάσουν για να επιλύσουν όλες τις αστικές αξιώσεις της VW στις Η.Π.Α. Αναλυτές της αγοράς υποστηρίζουν πως οι υποτιθέμενες αστικές παραβιάσεις θα μπορούσαν να κοστίσουν στην Volkswagen περισσότερα από 42 δισεκατομμύρια δολάρια, ενώ το κόστος εξαγοράς των οχημάτων στις Η.Π.Α εκτιμάται πως θα κοστίσει περίπου 9,4 δισ. δολάρια. Επιπλέον η Volkswagen θα μπορούσε να αντιμετωπίσει και οικονομικές κυρώσεις από τις ποινικές έρευνες, που θα της κοστίσουν έως και 30 δισ. ευρώ.