Bicycle with a basket of flowers next to the Eiffel tower

Τα τελευταία χρόνια το ποδήλατο έχει γίνει για πολλούς ανθρώπους το βασικό μέσο μετακίνησής τους. Το μεγαλύτερο μειονέκτημα αυτής της επιλογής, δεν είναι άλλο πέρα από τον κίνδυνο που διατρέχει ο ποδηλάτης από τα άλλα οχήματα.

Για την αντιμετώπιση αυτού του προβλήματος, το Παρίσι αποφάσισε την δημιουργία ενός δρόμου “ταχείας κυκλοφορίας” μήκους 45 χλμ, που θα είναι αποκλειστικά για ποδήλατα! Ναι, καλά διάβασες. Οποιοδήποτε άλλο μηχανοκίνητο όχημα θα απαγορεύεται να χρησιμοποιεί τον δρόμο αυτό που θα έχει την ονομασία ”Reseau Express Velo” ή REVe εν συντομία.

plan-velo

Το πρώτο κομμάτι του ποδηλατόδρομου αυτού, έχει ήδη δοθεί στην κυκλοφορία, ενώ αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι το 2020. Παράλληλα, πολλές ακόμη αλλαγές έχουν αποφασιστεί, προκειμένου να ενθαρρυνθεί η μετακίνηση με το ποδήλατο, κάνοντάς την ασφαλέστερη και ευκολότερη. Στο μοτίβο αυτό, οι Γάλλοι, θα δουν πιο ευνοϊκούς κανόνες οδικής κυκλοφορίας για τα ποδήλατα, όπως το να στρίβουν σε κάποιους κόμβους χωρίς πράσινο φανάρι.

Και το καλύτερο δεν σου το ‘πα ακόμη. Το Παρίσι σχεδιάζει να εισάγει για την ρύθμιση της κυκλοφορίας κάποιους “έξυπνους φωτεινούς σηματοδότες“, οι οποίοι θα δίνουν προτεραιότητα στα ποδήλατα, έναντι των άλλων οχημάτων. Επίσης, πρόκειται να δημιουργήσει ειδικές θέσεις στάθμευσης για ποδήλατα, ενώ προβλέπεται όλοι οι ποδηλατόδρομοι να γίνουν διπλής κατεύθυνσης.

plan-velo-2

Η χρήση του ποδήλατου έχει πολλαπλά οφέλη για μια πόλη. Ξεκινώντας από την άθληση που προσφέρει για τους ανθρώπους που ξοδεύουν τη μέρα τους στα γραφεία και δεν έχουν αρκετό χρόνο, και φτάνοντας μέχρι την μείωση της μόλυνσης του περιβάλλοντος, λόγω της μείωσης της χρήσης του αυτοκινήτου. Επομένως, θα είναι πολύ θετικό να δούμε τέτοιες ρυθμίσεις και υποδομές, που θα ευνοούν την μετακίνηση με ποδήλατο, να επεκτείνονται και στις υπόλοιπες χώρες.