686904


Ναι, πολύ καλά διάβασες. Μια συνήθεια που τόσο ευλαβικά συντηρείς δεκαετίες είναι απλά ένα μύθος.

Τα αυτοκίνητα με ηλεκτρονικό ψεκασμό καυσίμου δεν χρειάζεται να ζεσταθούν, κατά τη διάρκεια των χειμερινών μηνών, πριν τις συνήθεις καθημερινές μετακινήσεις σου. Αυτό γιατί οι κινητήρες μπορούν να αντισταθμίσουν τις αλλαγές της θερμοκρασίας.

Οι κρύοι κινητήρες λειτουργούν με πλούσια μίγματα προς αντιστάθμιση της φτωχής ομοιογενοποίησης του καυσίμου., κάτι που σημαίνει ότι ψεκάζεται επιπλέον καύσιμο μέσα στο θάλαμο καύσης.

Το καύσιμο λειτουργεί σαν διαλύτης, και έτσι το επιπλέον καύσιμο πηγαίνει στα τοιχώματα του κυλίνδρου, “πλένοντας” το λιπαντικό από τους κυλίνδρους και τα έμβολα. Λιγότερο λιπαντικό στα τοιχώματα του κυλίνδρου, σημαίνει λιγότερη προστασία, επειδή το λιπαντικό είναι κρύο και το καθιστά πιο δύσκολο να αντικατασταθεί. Αυτό σημαίνει ότι όσο περισσότερο κάθεσαι με κρύο κινητήρα, τόσο πιο μεγάλη φθορά θα έχεις. Στο ρελαντί ο κινητήρας δεν ζεσταίνετε πολύ, έτσι το αυτοκίνητο παραμένει κρύο για μεγάλη χρονική διάρκεια.

Όταν κάνει κρύο έξω, μπορείς να περιμένεις 15-30 δευτερόλεπτα για να διασφαλιστεί ότι το λιπαντικό ρέει ομαλά, αλλά δεν χρειάζεται να περιμένεις να ζεσταθεί ο κινητήρας. Θα ζεσταθεί πιο γρήγορα από την ελαφριά οδήγηση. Θερμαίνοντας τον έτσι, το λιπαντικό έρχεται στη σωστή θερμοκρασία λειτουργίας πιο γρήγορα, και αυτό είναι που θες για πρόληψη οποιασδήποτε φθοράς.

Αν κάνει Σιβηριανό κρύο, ο χρόνος που χρειάζεται για να ξύσεις τα παράθυρα ώστε να μπορείς να βλέπεις έξω, είναι άφθονος χρόνος για το λιπαντικό να ξεκινήσει κυκλοφορεί, ώστε να μπορείς να ξεκινήσεις άφοβα.

  • Nikolas Karampelas

    Ναι ε; Κοίτα πράγματα, έχω συνηθίσει με την μηχανή που έχει καρμπιρατέρ και χωρίς ζέσταμα μπορεί να σβήσει κιόλας και μου είχε μείνει και στο αμάξι.
    Θα ξεκινάω στο λεπτό τότε, να πιάνει και θερμοκρασία το καλοριφέρ :P