vw-golf-prouction

Οι διαπραγματεύσεις της VW με τους δύο προμηθευτές του Ομίλου Prevent, που έχει έδρα στο Σεράγεβο και ελέγχεται από μια από τις πλουσιότερες οικογένειες της Βοσνίας, είχαν αποτέλεσμα και έτσι τελειώνει η 6-ήμερη παύση της παραγωγής του Golf και του Passat, λόγω της έλλειψης υλικών καθισμάτων και εξαρτημάτων για κιβώτια ταχυτήτων.

Σε κοινή τους ανακοίνωση σήμερα, οι δύο εταιρείες δήλωσαν πως οι παραδόσεις θα συνεχιστούν το συντομότερο δυνατό και τα επηρεαζόμενα εργοστάσια θα επανέλθουν σταδιακά σε κανονική λειτουργία. Παρόλα αυτά όμως, δεν ανακοίνωσαν καμία λεπτομέρεια της συμφωνίας, ενώ εν τω μεταξύ οι μετοχές του VW Group ανέβηκαν κατά 2,2%.

Παρόλα αυτά βέβαια, δεν έχει κοπάσει ο άνεμος από αυτή την κίνηση των δύο θυγατρικών του, σερβικών συμφερόντων, ομίλου Prevent, ο οποίος προέβη σε μια άνευ προηγουμένου αντίδραση, σταματώντας την προμήθεια των υλικών στην VW. Μάλιστα, ακόμη και αν φαίνονται προς το παρόν “όλα καλά”, είναι κάτι πρωτόγνωρο για την ίδια την μεγάλη γερμανική φίρμα, που είχε συνηθίσει να περιβάλλεται από έναν “πιστό στρατό” προμηθευτών. Τώρα όμως, απ’ ότι φαίνεται δεν συμφωνούν όλοι στον επιμερισμό του κόστους του Dieeselgate, και έτσι οι προσπάθειες της φίρμας που εδρεύει στο Wolfsburg, φαίνεται να περιπλέκονται ακόμη περισσότερο, καθώς ήδη πήρε μια πρώτη ισχυρή απώθηση σε μια προσπάθεια μείωσης του κόστους παραγωγής.

Η VW θα πληρώσει 13 εκατ. ευρώ στον ομίλο Prevent για την κάλυψη των τροποποιήσεων των εργοστασίων της, ποσό πολύ λιγότερο από τα 58 εκατ. ευρώ που ζητούσε ο όμιλος Prevent. Οι αλλαγές στα εργοστάσια είναι μέρος μιας συμφωνίας ύψους 500 εκατ. ευρώ, συμφωνία που η VW έλεγε πως θα ακυρώσει αν ο όμιλος Prevent δεν συμφωνήσει μαζί της. Οι δύο πλευρές συμφώνησαν τελικά μην επιδιώξουν περαιτέρω αποζημιώσεις, με την VW να διατηρεί το δικαίωμα να διεκδικήσει στο μέλλον άλλες αποζημιώσεις, αν ο όμιλος Prevent δεν της παραδώσει ανταλλακτικά στα πρότυπα ποιότητας της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

vw volkswagen golf plant factory

Μάλιστα, καταλαβαίνει κανείς την σημαντικότητα όλων αυτών των καταστάσεων, καθώς φτάνουν στην πολιτική σκηνή της χώρας. Συγκεκριμένα, ο Αναπληρωτής Αρχηγός του κόμματος της Γερμανίδας Καγκελαρίου Merkel, ο Michael Fuchs, δήλωσε για το θέμα:

Νομίζω ότι (στην VW) είχαν μια στάση σε σχέση με τους προμηθευτές της που ήταν κάπως αρκετά σκληρή.

Αυτό που προβληματίζει ακόμη περισσότερο όμως, είναι πως δεν είναι απίθανο να ξαναδούμε το ίδιο έργο, αλλά με άλλες εταιρείες προμηθευτών. Κι αυτό γιατί ο Όμιλος Prevent δήλωσε ξεκάθαρα πως αυτή η κίνηση της VW, ήταν μια προσπάθεια να περάσει μέρος του κόστους του Dieselgate στους προμηθευτές. Παράλληλα, δικαιολογεί την σκληρή στάση της παύσης της παράδοσης των υλικών, ως μια προσπάθεια να στηρίξει την επιβίωσή τους.

Τον μέλλον λοιπόν, δεν διαγράφεται λαμπρό για την VW, καθώς πολλοί είναι εκείνοι που έχουν αρχίσει και θεωρούν ότι γίνεται πολύ επισφαλής. Συγκεκριμένα η Sascha Gommel, αναλυτής του Ομίλου Τραπεζών Commerzbank AG, έκανε μια εκτίμηση πως η παύση της παραγωγής έχει κόστος 70 εκατομμύρια ευρώ για την εταιρεία, δηλώνοντας με έκπληξη πως είναι κάτι που δεν έχει ξαναδεί να συμβαίνει και πως είναι πραγματικά μια επικίνδυνη κατάσταση για την εταιρεία.

Έτσι η σημερινή συμφωνία είναι κάτι θετικό, όμως η VW θα έχει να αντιμετωπίσει αρκετά προβλήματα, εξαιτίας της στασιμότητας της παραγωγής. Ενώ παράλληλα, σύμφωνα με την Bafin, την Γερμανική ρυθμιστική αρχή των κεφαλαιαγορών, προβληματίζει αρκετούς η στάση της, να ενημερώνει σε πολύ αργό ρυθμό τις αγορές για τις λεπτομέρειες τις διαφωνίας με τους δύο προμηθευτές και απόδειξη αυτού, είναι πως δεν είχαμε κάποια επίσημη δήλωση για το θέμα μέχρι χθες.

Και επειδή ίσως να αναρωτήθηκες για την έλλειψη υλικών, πρέπει να πούμε πως αυτό συνέβη, καθώς η VW ακολουθεί μια συγκεκριμένη τακτική παραγωγής, η οποία δεν περιλαμβάνει την αποθήκευση stock υλικών σε αποθήκες, αλλά την άμεση μεταφορά κατευθείαν στην γραμμή παραγωγής.

Η VW πάντως έχει ακυρώσει τις βάρδιες παραγωγής του Golf τα διαστήματα 4-7 Οκτωβρίου και 19-22 Δεκεμβρίου, λόγω της πτώσης της ζήτησης, με την εταιρία να δηλώνει πως οι παύσεις αυτές είναι μέρος της τακτικής προσαρμογής της παραγωγής.