Oil pump oil rig energy industrial machine for petroleum in the


Όσοι θεωρούν εξωφρενικό το ποσό των 7.500 δολαρίων με τα οποία επιδοτεί η ομοσπονδιακή κυβέρνηση των Η.Π.Α την αγορά κάθε ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου, μάλλον θα αναστατωθούν με τα ποσά που δαπανώνται ως επιδοτήσεις για τα ορυκτά καύσιμα. Το 2013, Η.Π.Α και Κίνα συμφώνησαν να διεξάγουν αμοιβαίους ελέγχους για τα ποσά που κάθε κυβέρνηση δαπανά στον πετρελαϊκό κλάδο. Τα αποτελέσματα της μελέτης παρουσιάστηκαν στο συνέδριο των G20 στον Hangzhou της Κίνας.

Η ετήσια δαπάνη της Κίνας λοιπόν είναι 14,5 δισεκατομμύρια δολάρια ενώ αυτή των Η.Π.Α, 8,1 δις δολάρια. Αρκετές από αυτές τις επιδοτήσεις πηγαίνουν για την εξεύρεση νέων κοιτασμάτων και την βελτίωση των μεθόδων εξόρυξης. Πάντως τα ακριβή νούμερα είναι δύσκολο να ταυτοποιηθούν και υπάρχουν επίσημα χείλη στις Η.Π.Α που κατεβάζουν το ποσό στα 4 δις.

Από την άλλη, οργανώσεις με οικολογικό προφίλ όπως το Earth Policy Institute σε έκθεση που δημοσίευσε το 2013 αναφέρει πως οι επιδοτήσεις για ορυκτά καύσιμα το 2011, ανήλθαν σε 620 δις δολάρια, με το 85% αυτού του ποσού να είναι καταναλωτικές επιδοτήσεις, δηλαδή μειωμένη τιμή για τον καταναλωτή. Όταν αναφέρομαι στον καταναλωτή υποθέτω δεν εννοούν τον κοινό αυτοκινητιστή, αλλά ναυτιλιακές εταιρείες και στρατό.

Πάντως οι επιδοτήσεις δεν είναι προνόμιο των πετρελαιάδων, σύμφωνα με τους Los Angeles Times, οι επιχειρήσεις του Elon Musk, δηλαδή Tesla Motors, SpaceX και SolarCity έχουν λάβει συνολικά επιδοτήσεις 4,9 δισεκατομμυρίων δολαρίων.