03EMISSIONS-master1050

Η Υπηρεσία Περιβαλλοντολογικής Προστασίας των ΗΠΑ (EPA), έγινε σε όλους μας γνωστή για τον κεντρικό ρόλο που έχει στο dieselgate. Τώρα ένα από τα πλέον υψηλόβαθμα στελέχη της EPA, ο Christopher Grundler, που είναι διευθυντής του τμήματος μεταφορών και ποιότητας αέρα της υπηρεσίας, με την κατάθεσή του στο Ευρωκοινοβούλιο, έρχεται για να πει πως “ο βασιλιάς είναι γυμνός”.

Αυτό που μάλλον ήξερες ή έστω υποψιαζόσουν εδώ και χρόνια, πλέον έχει μπει στην ατζέντα του δημόσιου διαλόγου, οι διαδικασίες μέτρησης των ρύπων είναι αναποτελεσματικές και αυτό είναι επιβεβαιωμένο εδώ και 2 δεκαετίες σύμφωνα με τον κύριο Grundler. Η επιτροπή του Ευρωκοινοβουλίου που ερευνά τις παραβιάσεις των ορίων ρύπων των πετρελαιοκίνητων οχημάτων, τον κάλεσε να καταθέσει και αυτά που είπε σίγουρα θορύβησαν τους κατασκευαστές που είχαν επαναπαυτεί στην υποκρισία των εργαστηριακών δοκιμών/μετρήσεων.

Αρκετοί Ευρωπαίοι επίτροποι πρότειναν να υπάρχουν δοκιμές σε πραγματικές συνθήκες αλλά ο κος Grundler, θέλει να πάει ένα βήμα παραπέρα μετρώντας τους ρύπους και χρόνια μετά την κυκλοφορία ενός οχήματος. Επίσης πρόσθεσε πως η EPA έχει επιβάλει πρόστιμα συνολικού ύψους 1 δις δολαρίων σε διάφορους κατασκευαστές για απάτες σχετιζόμενες με ρύπους, όταν η Ευρωπαική Ένωση δεν έχει κάνει καμία κίνηση εναντίον τους.

Το σκάνδαλο της VW, απ’ότι φαίνεται, ταρακούνησε τα νερά και ανάγκασε και τα επίσημα χείλη πλέον να παραδεχτούν πως κάτι πάει λάθος στο θέμα των εκπεμπόμενων ρύπων. Να σου θυμίσω πως η VW είχε αναπτύξει λογισμικό που αντιλαμβανόταν πότε ήταν σε συνθήκες εργαστηριακής μέτρησης και άλλαζε τις ρυθμίσεις του κινητήρα έτσι ώστε να είναι εντός των ορίων τα εκπεμπόμενα οξείδια του αζώτου (NOx). Η EPA που ξεσκέπασε την απάτη ήρθε σε συμβιβασμό με την VW, με την δεύτερη να καλείται να πληρώσει πρόστιμα ύψους 15 δις δολαρίων και να αποζημιώσει και το μισό εκατομμύριο Αμερικάνων ιδιοκτητών πετρελαιοκίνητων VW με το παράνομο λογισμικό.