1995-porsche-911-turbo-x50

Η Porsche 993 ήταν η τελευταία αερόψυκτη 911, παρά το γεγονός ότι η αερόψυξη ήταν αρκετά παρωχημένη, οι επιδόσεις της ήταν πολύ καλές, ειδικά οι εκδόσεις Turbo, Turbo S και η θρυλική widow maker GT2, ακόμη και σήμερα 20 χρόνια μετά, με 3.7 δευτερόλεπτα για τα 0-100 και 303 χλμ/ώρα τελικής και βεβαίως την τετρακίνηση με γονίδια από την 959, μπορούν να σταθούν απέναντι σε πολύ γρήγορες και ακριβές κατασκευές. Η 993 ανήκει σε μια κατηγορία από μόνη της διότι είναι στο μεταίχμιο της παλιάς με την νέα εποχή. Οι λάτρεις των κλασσικών 911 την θεωρούν πολύ σύγχρονη, ενώ οι λάτρεις των τεχνολογικά προηγμένων σύγχρονων 911, την θεωρούν αρχαϊκή. Έτσι οι τιμές των 993 Turbo ήταν για χρόνια αρκετά κάτω από τις 100.000 Ευρώ, που για 911 και δη Turbo αυτό δείχνει απαξίωση.

Η εικόνα αυτή αρχίζει να αλλάζει τα τελευταία χρόνια και οι τιμές των αερόψυκτων Porsche ανεβαίνουν δραματικά, μιας και οι ευκατάστατοι φίλοι της εταιρείας από το Zuffenhausen εκτιμούν την ιστορία τους και θέλουν το κάτι διαφορετικό, το ξεχωριστό. Από την μία αυτό φαίνεται στις πολλές ειδικές εκδόσεις και από την άλλη στην άνοδο των τιμών των κλασσικών Porsche.

Η 993 Turbo που βλέπεις εδώ είναι μια άκρως σπάνια έκδοση γιατί φοράει το πακέτο εξοπλισμού με ονομασία Χ50, που την φέρνει κοντά στην Turbo S σε επιδόσεις και εμφάνιση αλλά μάλλον αυτός ο συνδυασμός είναι πολύ πιο σπάνιος από τις Turbo S. Το Χ50 λοιπόν έπαιρνε από την Turbo S,τις κίτρινες δαγκάνες φρένων, εξάτμιση, ECU και ψυγείο λαδίου, φτάνοντας τα ίδια άλογα με αυτήν, δηλαδή 430 και επίσης είχε το σηματάκι S, όπως θα δεις ενώ δεν είναι S. Η συγκεκριμένη έχει και το πακέτο Χ79 που περιλαμβάνει τους αεραγωγούς της Turbo S στην πίσω αεροτομή και στον πρόσθιο προφυλακτήρα.

Η συγκεκριμένη είναι μια από τις 60 αριστεροτίμονες X50 που πωλήθηκαν στην Ιαπωνία. Τώρα βέβαια έχει βρετανικές πιναδίκες και μόλις 42,200 km στο οδόμετρο, με την συντήρησή της να είναι σχολαστική και υπάρχουν και τα αντίστοιχα παραστατικά. Στο εσωτερικό της θα βρεις air condition, διπλούς αερόσακους και ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα δερμάτινα bucket, με την πλάτη τους στο λευκό χρώμα του αμαξώματος, μια πινελιά που βλέπεις σπάνια σε αυτοκίνητα.

Η τιμή της όπως λέει και ο τίτλος είναι 225.000 Ευρώ, τιμή αρκετά μεγαλύτερη από μια σύγχρονη 911 Turbo, αλλά εδώ μιλάμε για ένα σπάνιο ιστορικό κομμάτι ή μια επένδυση με σίγουρη απόδοση, αναλόγως των αισθημάτων που έχεις για τα αυτοκίνητα.

  • Mika

    Yπεροχη…!!

    • manowar

      Κουκλαρα η ατιμη

    • πολυ κοσμιους σας βλεπω…..αλλα το καταλαβαινω…μεσημερι ειναι !!!! :-D

    • Renesis1

      Τώρα όμως που έπιασε απόγευμα και νυχτώνει σιγά σιγά, μπορούμε να εκφραστούμε με περισσότερη άνεση… :P https://media.giphy.com/media/k0YiT7QmlfgxG/giphy.gif

  • Aisixtir

    Η τελευταία που άξιζε.
    Για οδηγούς και όχι παίκτες PlayStation.

    • δηλαδη η σημερινη η turbo S ειναι ”σκουπιδι” ?

    • Aisixtir

      Υπάρχει σύγκριση το ξερό αυτοκίνητο με το σημερινό που είναι μια αποθήκη εγκεφάλους?
      Αν τα δεις δίπλα δίπλα θα δεις πόσο χάνει το καινούριο.
      Από ακουστική λόγω αερόψυκτου και σε σχέδιο.
      Για αυτό τα παλιά πιάνουν τιμές άλλες.

    • ο μονος λογος που τα παλια πιανουν τιμες…..δεν ειναι γιατι ειναι καλυτερα…απλα γιατι ειναι λιγοτερα εκει εξω !!

    • Aisixtir

      Είχα την τύχη να οδηγήσω αρκετά απο αυτά τα αυτοκίνητα.
      Για έναν αληθινό petrolhead δεν υπάρχει σύγκριση.
      Η μοναδική αίσθηση που σου προσφέρει ότι εσυ είσαι ο χειριστής απλά δεν την βρίσκεις στα καλύτερα νέα αυτοκίνητα.

    • αν μιλας μονο για το φιλινγκ…πασο !

    • Aisixtir

      Το feeling απορρέει από τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου.
      Τίποτα δεν μπορεί μα συγκριθεί με αυτοκίνητο που εσυ έχεις τον έλεγχο.
      Φυσικά πάντα με τον ανάλογο κίνδυνο.
      Άλλο να οδηγάς mustang 450 ίππων χωρίς abs και esp και άλλο ένα σύγχρονο mustang με όλα τα καλούδια.
      Στο ένα παλεύεις διαρκώς να ζήσεις.
      Τέλος πάντων.
      Ελλάδα ζούμε και ας απολαύσουμε το Ίντερνετ πριν μπει και ο φόρος πολυτελείας από το νέο έτος και σε αυτό.

    • Anestis Genk

      Νομίζω πως η τιμές είναι φαινόμενο χιονοστιβάδας, βρέθηκαν μερικοί κλαρινογαμπροί που πείθουν τους άλλους πως είναι γνώστες και χεράδες και έχουν τέτοια παλιά “γιατί ξέρουν από παλιά καλά αμάξια”. Έτσι μετά όλοι κλαρινογαμπροί θέλουν να το παίζουν χεράδες και γνώστες και απόκτούν ένα τέτοιο κομμάτι και η άνοδος των τιμών που την σιγοντάρουν κάτι γεράκια, τους κάνει να νοιώθουν πως πήραν κάτι που οι άλλοι ποθούν. Παρόμοια πράγματα γίναν και με τα 2CV και διάφορες άλλες παλιατζούρες.
      Από την άλλη ισχύει και αυτό που λέει ο Aisixtir, αν οδηγήσεις “παλιό” αμάξι σε κάνει εντύπωση η διαφορά αίσθησης. Αν κάποιος είχε και κυκλοφορούσε καθημερινά με όλες τις γενιές 911, θα ήξερε να μας πει αμερόληπτα, αλλά την 993 θυμήθηκαν πως αξίζει αφού κάναν ένα διάλειμα 20 ετών που λέγαν πόσο καλύτερη είναι νέα γενιά από την προηγούμενη.
      Είμαι υπέρ των ευκολοδήγητων αυτοκινήτων αλλά το βίτσιο μου είναι να είναι ευκολοδήγητα χωρίς ηλεκτρονικά.

  • Renesis1

    H 911 (993) σε οποιαδήποτε έκδοση, πάντα θα είναι μέσα στα λατρεμένα μου, all time classic μοντέλα!

  • xtra

    ωραιοτατη!