Μετά την αποχώρηση της Audi από το πρωτάθλημα των αγώνων αντοχής της FIA, πλέον στο WEC έμειναν μόνο η Toyota και η Porsche ως επίσημες εργοστασιακές ομάδες της κορυφαίας LMP1 κατηγορίας.

H φετινή πορεία της Toyota ήταν αρκετά βήματα εμπρός σε σχέση με το απογοητευτικό 2015, ενώ με το νέο TS050 Hybrid έφτασε στην πηγή αλλά νερό δεν ήπιε, καθώς για λίγα μέτρα δεν κέρδισε τον 24ώρο αγώνα του Le Mans, δίνοντας ακόμα μια νίκη στην Porsche.

O τεχνικός διευθυντής της Toyota για το LMP1 πρόγραμμα, Pascal Vasselon παραδέχτηκε ότι το βήμα της επόμενης χρονιάς δεν θα είναι τόσο μεγάλο, όσο αυτό από το 2015 στο 2016. Παρόλα αυτά, η ιαπωνική εταιρία αναφέρει ότι έχει θέσει ιδιαίτερα φιλόδοξους στόχους, έτσι ώστε να κερδίσει την μοναδική απειλή του ανταγωνισμού, τόσο στο πρωτάθλημα όσο και στον διάσημο γαλλικό αγώνα, με τον Vasselon να δηλώνει χαρακτηριστικά:

Δεν περιμένουμε τόσο μεγάλο κέρδος απόδοσης όπως από το 2015 στο 2016, επειδή ορισμένα στοιχεία πρόκειται να παραμείνουν τα ίδια. Για παράδειγμα, το υβριδικό μας σύστημα είναι ήδη 8MJ. Φτάσαμε εκεί με ικανοποιητικό τρόπο, έτσι παρόλο που θα βελτιώσουμε κάποιες λεπτομέρειες, δεν θα υπάρχει τόσο μεγάλο βήμα από άποψη υβριδικού συστήματος.

Όσον αφορά τον κινητήρα, θα έλεγα ότι το μεγάλο βήμα προς την υπερτροφοδοτούμενη τεχνολογία -που προκάλεσε κάποιες δυσκολίες για εμάς, επειδή είναι αρκετά ένα μεγάλο βήμα σε πολλούς τομείς- το έχουμε μάθει.

Ωστόσο, έχουμε ακόμα στόχο ένα αρκετά μεγάλο κέρδος στην απόδοση για το επόμενο έτος. Δεν ξέρουμε ακριβώς τι θα κάνει η Porsche, έτσι σκεφτήκαμε να αποφύγουμε την έκπληξη, να θέσουμε αρκετά φιλόδοξους στόχους απόδοσης.

Θα φτάσουμε σ’αυτούς; Μερικοί από αυτούς είναι ριψοκίνδυνοι, αλλά θέτουμε ένα αρκετά φιλόδοξο στόχο απόδοσης που, αν επιτευχθεί, θα πρέπει να μας κάνει ακόμα πιο ανταγωνιστικούς.

Μιλώντας για τις φήμες περί συμμετοχής της Toyota με τρία αυτοκίνητα στο Le Mans, ο Vasselon απάντησε:

Δεν υπάρχει καμία συσχέτιση μεταξύ του τι συνέβη [με την Audi] και την απόφασή μας [για ένα τρίτο αυτοκίνητο], αν και προφανώς θα πρέπει να στηρίξουμε τον θεσμό και το Le Mans, εισάγοντας όσο το δυνατόν πιο πολλά αυτοκίνητα.

Πέρα από αυτό, η απόφασή μας θα είναι όποια είναι, αλλά δεν θα επηρεαστεί άμεσα. Δεν είμαστε ακόμη έτοιμοι να ολοκληρώσουμε ή να οριστικοποιήσουμε το πλάνο μας. Νομίζω ότι θα γίνει τον Ιανουάριο, το αργότερο.

  • manowar

    Autoblog πως το λεει ενα ρεμπετικο ασμα,,,ριξε και αλλο λαδι στη φωτιαααα…σε ολο το lemans εμειναν οι germany vs japan.. μιλαμε για pure καθαροαιμο ξεκατινιασμα..???????

  • Moby Dick

    Respect στην Toyota για την επιμονή της!
    Τα πράγματα θα ειναι πολύ δύσκολα γι’ αυτήν απέναντι στην Porsche, αλλά ας ελπίσουμε να δούμε ωραίες μάχες το 17′!

  • SAMURAI-66

    Σιγουρα θα πετυχουν το σκοπο τους γιατι το εχουν βαλει στοχο και το αξιζουν.
    Πλακα θα εχει μαλιστα να πετυχουν το νεο ετος νικες στο wec le mans και wrc….εκει να δεις γλεντια!!

    • manowar

      Σιγουρα δεν υπαρχει ποτε…στα wrc ειναι παντελως κουφο.. ο σεμπαστιαν γινεται ενα με το φιεστα ,,,κανοντας κατι περασματα και φαινεται μονο η σκονη που τον παλιο λερωνει.το αυτοκινητο ισα που προλαβαινει να το παρει ο φακος.