Τα τελευταία χρόνια οι νόρμες ρύπων έχουν γίνει αρκετά αυστηρές, παρόλα αυτά, κάθε έτος σημειώνεται και νέο ρεκόρ εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, με τον κλάδο των μεταφορών να εκπέμπει το 14%. Ως κλάδο μεταφορών δεν εννοούμε μόνο τα αυτοκίνητα βεβαίως, αλλά και τα πλοία, τα αεροσκάφη και τα τραίνα. Όμως ο κλάδος των μεταφορών και κυρίως τα αυτοκίνητα, εκπέμπουν ρύπους σε μεγάλη συγκέντρωση εκεί που ζει ο κόσμος, δηλαδή στις πόλεις και αυτό έχει εμφανείς επιπτώσεις στην υγεία των ανθρώπων.

Πρόσφατη έκθεση του Ευρωκοινοβουλίου, που βρίσκεται σε προκαταρκτικό στάδιο ακόμα, αναφέρει πως κάποιες ευρωπαϊκές χώρες όπως η Γαλλία, η Ιταλία και η Ισπανία, καθυστερούν εσκεμμένα να υιοθετήσουν αυστηρότερους ελέγχους και νόρμες, αφήνοντας τα επίπεδα εκπομπών ρύπων να ανέβουν πάνω από τα επιτρεπτά κοινοτικά. Μάλιστα αναφέρει πως οι αξιωματούχοι κάναν τα στραβά μάτια για να προστατεύσουν την ισχυρή ευρωπαϊκή βιομηχανία από την κρίση του 2008.

Ο Ολλανδός ευρωβουλευτής Gerben-Jan Gerbrandy, της παράταξης των Φιλελευθέρων και Δημοκρατών και μέλος της εξεταστικής επιτροπής για τις εκπομπές ρύπων της αυτοκινητοβιομηχανίας, δήλωσε με αφορμή την εν λόγο έκθεση, πως από το 2012 υπήρχαν ενδείξεις πως κάτι δεν πήγαινε καλά με τα diesel και το Dieselgate δεν θα συνέβαινε, αν οι τοπικές κυβερνήσεις και η ευρωπαϊκή επιτροπή είχαν αναλάβει δράση εγκαίρως.

Η έκθεση αυτή θα κατατεθεί προς ψήφιση στο ευρωκοινοβούλιο στις αρχές του νέου έτους και θα προταθεί να υπάρχει ένας Επίτροπος για το θέμα ποιότητας αέρα και πηγής των ρύπων. Με την σειρά της, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είπε πως δεν θα κάνει κάποιο σχόλιο μέχρι να ολοκληρωθεί η έκθεση, αλλά ξεκίνησε νομικές διαδικασίες ενάντια σε επτά χώρες που δεν συμμορφώνονται με τον αρτιότερο έλεγχο των ρύπων από τα αυτοκίνητα, ανάμεσά τους και η Ελλάδα. Επίσης την ερχόμενη Τρίτη, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα έχει συνάντηση με αντιπροσώπους των 28 κρατών μελών για την ενίσχυση των ελέγχων των ρύπων σε πραγματικές συνθήκες που θα συμπληρώσουν τις εργαστηριακές που γίνονται έως σήμερα. Μεταξύ αυτών των ελέγχων που έχουν δρομολογηθεί να ξεκινήσουν από τον ερχόμενο Σεπτέμβρη, είναι και η μέτρηση των μικροσωματιδίων που εκπέμπουν οι κινητήρες άμεσου ψεκασμού βενζίνης (Gasoline Direct Injection, GDI). Το Transport & Environment ισχυρίζεται πως υπάρχουν φίλτρα σωματιδίων που μπορούν να υποδεκαπλασιάσουν τις εκπομπές σωματιδίων των GDI.

Οι κατασκευαστές, δια στόματος Erik Jonnaert, του επικεφαλής της ένωσης ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών, ζήτησαν αυτές οι μετρήσεις να καθυστερήσουν ως το 2019 καθώς η συνεχής μεταβολή των κανονισμών αυτών δεν αφήνει αρκετό χρόνο στους κατασκευαστές να προσαρμοστούν. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή απάντησε σε υψηλούς τόνους πως οι κατασκευαστές πρέπει να ξεκινήσουν ήδη να σχεδιάζουν τεχνολογίες περιορισμού των μικροσωματιδίων από τους GDI καθώς ο κίνδυνος για την δημόσια υγεία είναι άμεσος.

Έναν χρόνο μετά το ξέσπασμα του Dieselgate, η Γερμανία και η Γαλλία αναμένεται να υποστηρίξουν την θέση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για αυστηρότερους ελέγχους που θα συμπεριλαμβάνουν κρύο ξεκίνημα και μικρές μετακινήσεις με κρύο μοτέρ, όπως οι αστικές, όμως άλλες χώρες όπως η Ιταλία, η Ισπανία και οι χώρες της ανατολικής Ευρώπης αναμένεται να αντιδράσουν, ή να αδρανήσουν.

  • περιμενουμε την αποψη του Ζαγορακη πανω στο θεμα για την αντιμετωπιση της ελλαδος https://uploads.disquscdn.com/images/f4846253a2426da2c1dc047414d7539dfb90b18941c176830b4e0551ef18e098.jpg στα ρυπογονα !!!!

    • Mika

      Κλαιω ρεεεεε
      :p :p

    • ΠΑΟΚ αφου σε λέω !!!!! 😂😂😂😂😂

  • Demetrios Hadjinicolaou

    Αὐτοὶ παράγουν τὰ σαπάκια, ἡ Ἑλλάδα τοὺς φταίει πάλι!

  • Aisixtir

    Να αντιδράσει και για τους δασμούς και τα τεκμήρια. Καραγκιόζηδες.