Στο φετινό Goodwood Festival of Speed η Elemental Motor Company παρουσίασε το Rp1, ένα road-legal track-car που φορά carbon μπανιέρα που ζυγίζει μόλις 65 κιλά, με τον οδηγό να κάθεται όπως ακριβώς και οι πιλότοι της Formula 1. Το συνολικό βάρος του δεν ξεπερνά τα 540 κιλά όταν εξοπλίζεται με τον 1.000αρη EcoBoost κινητήρα της Ford και τα 580 κιλά, όταν φορά τον 2.0-λιτρο EcoBoost κινητήρα της Μπλε Οβάλ.

Elemental_RP1_13

Ο 1.000αρης τρικύλινδρος κινητήρας αποδίδει 180 άλογα, δίνοντας στο αυτοκίνητο την δυνατότητα να κάνει τα 0-96 χλμ/ώρα σε 3,2 δευτερόλεπτα, τα 0-160 χλμ/ώρα σε 7,8 δευτερόλεπτα, τα 0-160-0 χλμ/ώρα σε 12,2 δευτερόλεπτα, έχοντας τελική ταχύτητα 233 χλμ/ώρα. Ο 2.0-λιτρος κινητήρας παράγει 320 άλογα, με τα 0-96 χλμ/ώρα να έρχονται σε μόλις 2,8 δευτερόλεπτα, τα 0-160 χλμ/ώρα σε 6 δευτερόλεπτα, έχοντας τελική ταχύτητα 265 χλμ/ώρα.

Elemental_RP1_03

Η ανάρτηση του αποτελείται από διπλά ψαλίδια με ελατήρια της Eibach και μπουκάλες της Nitron. Για την επιβράδυνση χρησιμοποιούνται τετραπίστονες δαγκάνες της Caparo, με δίσκους διαστάσεων 280 χλστ., ενώ πατάει σε ελαστικά 235/45 με ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, με το roadster να παράγει 400 κιλά κάθετης αεροδυναμικής πίεσης στα 240 χλμ/ώρα. Η ανάρτηση του αποτελείται από διπλά ψαλίδια με ελατήρια της Eibach και μπουκάλες της Nitron. Για την επιβράδυνση χρησιμοποιούνται τετραπίστονες δαγκάνες της Caparo, με δίσκους διαστάσεων 280 χλστ., ενώ πατάει σε ελαστικά 235/45 με ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, με το roadster να παράγει 400 κιλά κάθετης αεροδυναμικής πίεσης στα 240 χλμ/ώρα.

elemental_rp1_new_aerokit_01

Πρόσφατα η εταιρία παρουσίασε το νέο αεροδυναμικό πακέτο του RP1 που παράγει 1 τόνο downforce στα 240 χλμ/ώρα, με το μοντέλο να είναι ήδη διαθέσιμο προς πώληση, με την τιμή του να είναι κοντά στα €100.000. Η Elemental για να προκαλέσει θόρυβο γύρω από το δημιούργημα της, θέλει να πετύχει τον ταχύτερο χρόνο στο Nurburgring από αυτοκίνητο παραγωγής, σπάζοντας το 6:57 της Porsche 918 Spyder. Το πότε η εταιρία θα επιχειρήσει να σημειώσει το ρεκόρ δεν το έχει ανακοινώσει για την ώρα, μιας και αναζητά τον κατάλληλο άνθρωπο που θα καθίσει πίσω από το τιμόνι του αυτοκινήτου της.

  • DarkV12Tdi

    Tο ταχύτερο οικονομικό χιλιάρι για τον δημόσιο δρόμο :P Θα το αγόραζα αν είχε χαμηλότερη τιμή :P ,τέλη κυκλοφορίας χαμηλά,χαμηλή κατανάλωση σαν χιλιάρι και πανάλαφρο,ότι πρέπει για Ελλάδα..αρκεί να έχεις γερή μέση και να αποφεύγεις τις λακκούβες :P

    • Grekko

      Δηλαδή για κίνηση στην Αττική οδό, μόνο εκεί δεν έχει λακκούβες. .. ακόμα.

    • DarkV12Tdi

      Παντού θα μπορείς να το κυκλοφορείς κ στην Αττική οδό και στην Εθνική οδό, φαντάζομαι και σε πίστες θα είναι στο στοιχείο του (καλοκαίρι ειδικά εκτός αν έχει και οροφή-κουκούλα για τον χειμώνα) όπου υπάρχει δρόμος με στρωμένη άσφαλτος,απλά σε κάποια σημεία της ελληνικής επαρχίας με ανωμαλίες οδοστρώματος και λακκούβες θα το πηγαίνεις αργά αναγκαστικά, αλλιώς θα χοροπηδά και κοπανά σαν κατσίκι και θα ταλαιπωρείσαι,καθώς δεν βλέπω να έχει καθίσιματα με επένδυση και είναι εντελώς γυμνά,άρα στο Jumbo αγοράζεις μαξιλαράκια καρέκλας και είσαι κομπλέ :P :P

    • Grekko

      Κ φουσκωτά μαξιλάρια του καμπινγκ θα βόλευαν
      😅😅😅😅

    • manowar

      Παραδεχτείτε το ειναι σφαιρα αλλα δεν βλεπεται..

  • η αναλογια κιλων/ιππο σε συνδιασμο με το downsizing στα καλυτερα του !!!!!!!!!!

  • Anestis Genk

    Άχρηστα ρεκόρ, από άχρηστα αυτοκίνητα.
    Αν θες να γυρνάς σε πίστες υπάρχουν αγωνιστικά. Αν θες δρόμο τότε δεν πρόκειται ποτέ να αξιοποιήσεις τις δυνατότητές του, ούτε στο ελάχιστο. Αν θες και τα δυο με τέτοια αυτοκίνητα θα καταλήξεις να μην κάνεις τίποτα από τα δυο

    Για δρόμο σε καινούριο με αύξουσα οικονομική σειρά Swift Sport, Fiesta ST, Focus ST, GT86 και βαριά βαριά Focus RS, Elise, M2 και 718 είναι υπέρ υπέρ υπέρ αρκετά, αρκεί να καταλάβεις πως η πλεονεξία μόνο δυστυχισμένο σε κάνει.

    • σε τι διαφερουν απο ενα αγωνιστικο που εχει φωτα και φλασακια ??

    • Anestis Genk

      Συνήθως τα δρομίσια είναι αρκετά πιο ακριβά και μπαίνουν σε διαφορετικό τρόπο σκέψης. Πχ για το BAC Mono κανείς δεν λέει “για Formula 3 πάει αργά”, αλλά όλοι λένε “το πιο γρήγορο αυτοκίνητο” διότι πλασσάρεται ως αμάξι δρόμου ενώ δεν είναι.
      Δεν είναι η ένστασή μου στην ονοματολογία, αλλά ως τι θα το αντιμετωπίσουμε και βεβαίως στην χρηστικότητα και την τιμή.

      Οπότε αν δεν διαφέρουν σε κάτι από ένα αγωνιστικό εκτός από τα φλασάκια, ας μείνουν αγωνιστικά και ας αφήσουν τα φλασάκια για τις κορόλες.

      Υπάρχουν βέβαια extreme αυτοκίνητα που είναι δρομίσια όπως το αυθεντικό Lotus 7

  • Mika

    Πολυ ενδιαφερον δειχνει!!!!