Πίσω το 2003 η Ford Racing Performance Parts παρουσίασε στην SEMA το Focus RS8. Ένα αυτοκίνητο που δεν έγινε ιδιαίτερα γνωστό και πραγματικά αναρωτιέμαι γιατί.

Ξεκίνησε τη ζωή του ως ένα απλό Focus RS πρώτης γενιάς με 210 άλογα να παράγονται από έναν υπερτροφοδοτούμενο τετρακύλινδρο και την κίνηση στον εμπρός άξονα αλλά περί το τέλος της παραγωγής του, συνέπεσε με το λανσάρισμα του Cammer, του νέου V8 crate engine της Ford.

Ο Cammer είναι ένας V8, 5 λίτρων με σφυρήλατα εσωτερικά μέρη, ενισχυμένο στρόφαλο και υψηλή –σχετικά- συμπίεση που αποδίδει 420 άλογα και 500 Nm ροπής και προφανώς χωράει «άνετα» στο engine bay του Focus! Όμως τα παλικάρια στο Ford Racing Performance Parts δεν σταμάτησαν εκεί.

Το κερασάκι στην τούρτα που ονομάζεται Focus RS8 είναι ότι η κίνηση μεταδίδεται στον πίσω άξονα! Οι μηχανικοί μάλιστα αναφέρουν ότι η μετατροπή του Focus RS σε πισωκίνητο είναι εύκολη αφού υπάρχει ήδη ένα τούνελ στο κέντρο του πατώματος για αύξηση της ακαμψίας. Αυτό το τούνελ πλέον φιλοξενεί τον άξονα κίνησης.

Η πίσω ανάρτηση έπαψε να είναι πολλαπλών συνδέσμων και αντικαταστάθηκε με έναν συμπαγή άξονα και η εμπρός ανάρτηση ανασχεδιάστηκε αφού πλέον δεν φιλοξενεί τα ημιαξόνια ενώ τα αμορτισέρ είναι τα ρυθμιζόμενα Multimatic. Τέλος, η μετάδοση στο πρωτότυπο αποτελείται από ένα πεντατάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο της Tremec με κοντές σχέσεις και διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης.

Φυσικά τα φρένα είναι αναβαθμισμένα, δημιουργίας της Brembo, με το μπλοκέ διαφορικό να προέρχεται από την Quaiffe. Το εντυπωσιακότερο όλων ήταν πως η Ford Racing Performance Parts προσέφερε όλα τα παραπάνω, έναντι περίπου 30.000 δολαρίων ώστε όποιος το επιθυμούσε να μετέτρεπε το αγαπημένο του Focus RS σε πισωκίνητο.