Η VW συμφώνησε με το Υπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ να πληρώσει πρόστιμο ύψους 4,3 δισ. δολαρίων λόγω του Dieselgate, με την VW να δηλώνει ένοχη για συνωμοσία με σκοπό την εξαπάτηση των ΗΠΑ, για απάτη, για εισαγωγή προϊόντων με ψευδείς δηλώσεις και για παρεμπόδιση της δικαιοσύνης, με το Υπουργείο Δικαιοσύνης, να απαγγείλει κατηγορίες σε έξι υψηλόβαθμα στελέχη της VW.

Πρόκειται για 6 Γερμανούς, τους Heinz-Jakob Neusser, Jens Hadler, Richard Dorenkamp, Bernd Gottweis, Juergen Peter και Oliver Schmidt, με τον τελευταίο να συλλαμβάνεται κατά τη διάρκεια του περασμένου Σαββατοκύριακου. Το Υπουργείο τους κατηγορεί πως απέκρυψαν το σκάνδαλο από τις αρχές των ΗΠΑ και πως “καταχράστηκαν” τις θέσεις τους, κατηγορώντας τους για εγκλήματα, όπως συνωμοσία με σκοπό την εξαπάτηση των Ηνωμένων Πολιτειών, παραβιάσεις του νόμου περί καθαρού αέρα και απάτης.

Ο Heinz-Jakob Neusser εργάστηκε από τον Οκτώβριο του 2011 έως τον Ιούλιο του 2013 ως επικεφαλής ανάπτυξης κινητήρων της VW, ενώ από τον Ιούλιο του 2013 έως τον Σεπτέμβριο του 2015 ήταν ο επικεφαλής του τμήματος έρευνας και ανάπτυξης της VW.

Ο Jens Hadler από τον Μάιο του 2007 έως τον Μάρτιο του 2011, εργάστηκε για τη VW ως επικεφαλής ανάπτυξης κινητήρων.

Ο Richard Dorenkamp από το 2003 μέχρι το Δεκέμβριο του 2013 εργάστηκε στην VW ως επικεφαλής ανάπτυξης κινητήρων στο τμήμα μετεπεξεργασίας στο Βόλφσμπουργκ της Γερμανίας, στα κεντρικά της VW, ενώ από το 2006 μέχρι το 2013, ηγούνταν μιας ομάδας μηχανικών που ανέπτυξε τον πρώτο πετρελαιοκινητήρα που σχεδιάστηκε για να ανταποκριθεί στις νέες, αυστηρότερες προδιαγραφές εκπομπών των Ηνωμένες Πολιτείες και εξοπλιζόταν με το παράνομο λογισμικό.

Ο Bernd Gottweis από το 2007 μέχρι τον Οκτώβριο του 2014, εργάστηκε στην VW ως επόπτης με ευθύνη την διαχείριση ποιότητας και ασφάλειας των προϊόντων της.

Ο Oliver Schmidt από το 2012 έως το Φεβρουάριο του 2015, ήταν ο γενικός διευθυντής υπεύθυνος για το περιβαλλοντικό και τεχνικό γραφείο που βρίσκεται στο Auburn Hills στο Michigan. Από τον Φεβρουάριο του 2015 έως τον Σεπτέμβριο 2015, ο Schmidt επέστρεψε στα κεντρικά της VW και συνεργαζόταν άμεσα με τον Neusser.

Ο Jurgen Peter από το 1990 έως και σήμερα εργάζεται στο τμήμα ποιότητας και προιοντικής ασφάλειας της VW. Από τον Μάρτιο του 2015 μέχρι τον Ιούλιο του 2015 ο Peter ήταν ένας από τους συνδέσμους της VW με τις ρυθμιστικές αρχές των ΗΠΑ.

Σύμφωνα με το Υπουργείο Δικαιοσύνης, οι Dorenkamp και Hadler ήταν υπεύθυνοι για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση του παράνομου λογισμικού, πίσω το 2006, μιας και δεν υπήρχε άλλος τρόπος να σχεδιαστεί ένας εμπορικά βιώσιμος κινητήρας που θα ήταν συμβατός με τα αυστηρά πρότυπα εκπομπών των ΗΠΑ. Το παράνομο λογισμικό τοποθετήθηκε για πρώτη φορά στα MY2009 μοντέλα της VW. Εκτός από την πώληση των μη συμμορφούμενων οχημάτων, το αμερικανικό Υπουργείο Δικαιοσύνης ισχυρίζεται ότι οι εργαζόμενοι της VW είπαν ψέμματα στην EPA, αλλά και στους πελάτες τους, μιας και διαφήμιζαν πως τα αυτοκίνητα τους είναι φιλικά προς το περιβάλλον.

Το 2012, σύμφωνα με την έκθεση του Υπουργείου, η VW αναλύοντας κάποιες αστοχίες υλικού σε διάφορα TDI μοντέλα της, συνειδητοποίησε πως το παράνομο λογισμικό ήταν υπεύθυνο γι’αυτές, μιας και παρέμενε σε “κατάσταση ελέγχου” όταν οδηγούνταν κανονικά στον δρόμο. Τότε ήταν που πήρε την απόφαση να κρύψει το παράνομο λογισμικό ακόμη περισσότερο, αλλά και να βελτιώσει την αποτελεσματικότητά του, ενώ οι Gottweis και Neusser έδωσαν εντολή να καταστραφούν ορισμένα αποδεικτικά στοιχεία (έγγραφα που έδειχναν τον τρόπο λειτουργίας του παράνομου λογισμικού). Οι αλλαγές περιελάμβαναν την ανίχνευση της γωνίας του τιμονιού, προκειμένου το παράνομο λογισμικό να καταλαβαίνει πότε το αυτοκίνητο υπόκειται σε δοκιμές μέτρησης των ρύπων του και πότε όχι.

Όπως δήλωσε ο αναπληρωτής διευθυντής του FBI, Andrew McCabe:

Είναι σαφές τα κορυφαία στελέχη γνώριζαν για την παράνομη δραστηριότητα και σκόπιμα διατήρησαν στο σκοτάδι τις ρυθμιστικές αρχές, τους μετόχους και τους καταναλωτές.

Συμπλήρωσε πως η φυλάκιση των ατόμων είναι ένας αποτελεσματικός τρόπος προκειμένου να διασφαλιστεί πως δεν θα υπάρξει ένα παρόμοιο σκάνδαλο στο μέλλον.

Δεν μπορούμε να βάλουμε εταιρείες στη φυλακή, αλλά μπορούμε να βάλουμε τους υπαλλήλους τους, οι οποίοι είναι προσωπικά υπόλογοι και μπορούν να αναγκάσουν τις εταιρείες να πληρώσουν βαριά πρόστιμα.

Ο αναπληρωτής Γενικός Εισαγγελέας Sally Yates δήλωσε:

Οι απρόσωπες πολυεθνικές εταιρείες δεν διαπράττουν εγκλήματα. Οι άνθρωποι το κάνουν.

Το Αύγουστο του 2015, όταν ένας υπάλληλος της VW είπε στους ανακριτές πως οι εργαζόμενοι της εταιρίας γνώριζαν για να το παράνομο λογισμικό, υπάλληλοι της VW άρχισαν να καταστρέφουν έγγραφα που σχετίζονται με το παράνομο λογισμικό.

Η Γενική Εισαγγελέας Loretta Lynch δήλωσε πως το Υπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ θα συνεχίσει να απαγγέλει κατηγορίες σε άτομα που είναι υπεύθυνα για την συνωμοσία του Dieselgate και έχουν ποινικές διώξεις, κάτι που σημαίνει πως στο μέλλον θα περιμένουμε και άλλες επίσημες απαγγελίες.

Τέλος, αξίζει να αναφερθεί πως και οι έξι υπάλληλοι της VW κατοικούν στη Γερμανία και δεν είναι σαφές ακόμη πως και αν θα εκδοθούν τις ΗΠΑ για να δικαστούν. Ο μόνος που συνελήφθη είναι ο Schmidt, ο οποίος επισκέφτηκε τις ΗΠΑ με δική του πρωτοβουλία.

  • SAMURAI-66

    Και μετα απο αυτα πιστευουν στο group οτι εχουν μελλον στην αμερικη?
    Θα ακουνε vw-audi-porsche και θα φτυνουν τον κορφο τους οι πολιτες της υπερδυναμης.
    Απιστευτα μουτρα ειναι οι ανθρωποι….στο περιπου δηλαδη ανθρωποι οι επαγγελματιες της απατης!!

    • shaoqing14

      Τι επαγγελματιες?μη τους υποβιβαζεις!ολοι τους μαυρη ζωνη εχουν στην λαμογια και στην απατεωνια grand master με 7 dan ο καθενας.