Πάνω-κάτω το σκηνικό στο κλάδο των μπαταριών για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχει ως εξής: την μεγαλύτερη “πίτα” στα Ευρωπαϊκά κατέχουν οι LG Chem και η Samsung, η BYD τις φτιάχνει μόνη της για τα μοντέλα της και για την αποθήκευση ενέργειας, ενώ η Tesla συνεργάζεται στενά με την Panasonic, με το Gigafactory να αποτελεί στρατηγικής σημασία εργοστάσιο και για τις δύο εταιρίες.


Αν δεν έχεις ακουστά την κινέζικη Contemporary Amperex Technology Ltd (CATL), δεν θα σε κατηγορήσω, γιατί ούτε εγώ γνώριζα την ύπαρξη της, μέχρι σήμερα. Φαίνεται, όμως, ότι θέλει να μπει δυναμικά στο “παιχνίδι.

Σύμφωνα με το Reuters, η CATL θα κατακλύσει την αγορά μπαταριών των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, καθώς πέρσι η εταιρεία τριπλασίασε την παραγωγή της μπαταρίας ιόντων-λιθίου και έχει τετραπλασιάσει την αξία της, φτάνοντας στα 11,5 δισεκατομμύρια δολάρια.

Η LG Chem ήδη παράγει λιγότερες μπαταρίες από την CATL του, με την Panasonic και την BYD να είναι οι επόμενες που έχει βάλει στο στόχο η κινέζικη εταιρία. Μέχρι το 2020, η CATL σχεδιάζει να αυξήσει την παραγωγή σε 50 GWh, νούμερο που είναι ίδιο με αυτό της Tesla για το Gigafactory, όταν αυτό τελειώσει την τρέχουσα φάση της κατασκευής του.

Η δυναμική της CATL βασίζεται στην μεγάλη εισχώρηση των ηλεκτρικών στην αγορά της Κίνας, με τον διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας, Huang Shilin, να δηλώνει:

Συνεχίζουμε να οδεύουμε, όπου η χώρα μας καθοδηγεί. Ελπίζουμε ότι μέχρι το 2020 θα μπορέσουμε να επιτύχουμε την απόδοση και την τιμή ώστε να είμαστε πρώτοι στον κόσμο.

Για αυτό το σκοπό η CATL, με την BMW να είναι μεταξύ των πελατών της, σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα εργοστάσιο στην Ευρώπη, ενώ έχει ανοίξει γραφεία στη Γαλλία, στη Γερμανία και στη Σουηδία.

LICENSE

  • δες που οι κινεζοι θαειναι αυτοι που γελανε τελευταιοι και καλυτερα !!!!!