Test Drive: Δοκιμάζουμε το Mini Clubman Cooper

Σχετικά άρθρα

Εισαγωγή

Με την αγορά αυτοκίνητων στην Ελλάδα να “ξαναθυμάται” την ύπαρξη των βενζινοκίνητων μοντέλων, κέρδισαν σημαντικό έδαφος τον τελευταίο χρόνο, αλλά εξακολουθούν να υστερούν σε σχέση με τα πετρελαιοκίνητα. Παρόλα αυτά, η δοκιμή του Mini Clubman Cooper με τον 1.500άρη κινητήρα βενζίνης δείχνει πολύ ενδιαφέρουσα.

Από την πρώτη μας δοκιμή με το μοντέλο είχαμε διακρίνει ότι όσο και αν έχουν μεγαλώσει οι διαστάσεις του, όταν είσαι πίσω από το τιμόνι νιώθεις ξεκάθαρα ότι οδηγείς ένα μοντέλο της Mini, προσφέροντας το υψηλότερο επίπεδο καθημερινής πρακτικότητας, καταλληλότητας για μακρινά ταξίδια και οδηγικής άνεσης στην ιστορία της μάρκας, με τους μεγαλύτερους χώρους του, να το καθιστούν ένα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο που θα μεταφέρει άνετα 4 ενήλικες και τις αποσκευές τους.

Η Mini αποφάσισε από το 2014 να “πετάξει” από την γκάμα της τα ζημιογόνα μοντέλα (βλέπε Paceman και Coupe/Roadster), κρατώντας το 3-θυρο/5-θυρο Cooper, το Cooper cabriο, το Countryman και το Clubman, μόνο θετικά της έχει βγει, καθώς τα δύο τελευταία χρόνια έχει δει τις πωλήσεις της να ανεβαίνουν κατά 5,3%.

Εμπορικά, η επιτυχία του Clubman φαίνεται στα νούμερα των πωλήσεων, καθώς στους σχεδόν 14 μήνες που κυκλοφορεί, η βρετανική εταιρία έχει παραδώσει περίπου 30.000 αυτοκίνητα, νούμερο παραπλήσιο με αυτό της πρώτης γενιάς καθ’όλη την διάρκεια ζωής του. Στην χώρα μας, στο αντίστοιχο διάστημα, 175 Έλληνες το έχουν κάνει δικό τους, αποδεικνύοντας ότι παρά τον ιδιαίτερο σχεδιασμό του και την – πάνω από το μέσο όρο – τιμή του έχει καταφέρει να κερδίσει την απαιτούμενη προσοχή στην premium compact κατηγορία.

Στα συν

  • Ποιότητα κύλισης
  • Χώροι
  • Εσωτερικό
  • Φρένα
  • Οδική συμπεριφορά

Στα μείον

  • Τιμή
  • Ορατότητα προς τα πίσω
  • Κατανάλωση
  • Αυτονομία

Το αυτοκίνητο

Εμφανισιακά, σε σχέση με την S έκδοση του μοντέλου, οι μόνες διαφορές εντοπίζονται στους εμπρός και πίσω προφυλακτήρες, και στην μονή απόληξη της εξάτμισης. Οι λιγότερο “επιθετικοί” προφυλακτήρες δεν αλλοιώνουν πρακτικά καθόλου την συνολική εμφάνιση, ενώ οι πλαϊνές ποδιές και η διακριτική πίσω αεροτομή παραμένουν ως είχαν.

Καμία αλλαγή δεν υπάρχει και στις διαστάσεις του οχήματος, με το μήκος του Clubman να αγγίζει τα 4.253 χλστ. (όντας μόλις 2 χλστ. μικρότερο από το αντίστοιχο του VW Golf), το πλάτος του να φτάνει τα 1.800 χλστ. και το ύψος του τα 1.441 χλστ. Βασίζεται στην UKL πλατφόρμα του BMW Group, με το μεταξόνιο να αγγίζει τα 2.670 χλστ., κάτι που σημαίνει ότι μέχρι την παρουσίαση του νέου Countryman, το καθιστούσαν το πιο μεγάλο Mini που είχε υπάρξει στην γκάμα της εταιρίας.

Το παρουσιαστικό του μοντέλου είναι σαφώς πιο σοβαρό σε σχέση με την υπόλοιπη γκάμα, με το πολύ όμορφο χρώμα του αυτοκίνητου της δοκιμής (Pure Burgundy) να του ταιριάζει “γάντι”. Παρότι μοιάζει με τα υπόλοιπα μοντέλα της Mini, αν το παρατηρήσεις θα βρεις αρκετές διαφορές. Οι LED στρογγυλοί προβολείς είναι αρκετά τονισμένοι, και μαζί με το εξάγωνο περίγραμμα της μάσκας, διαθέτουν άφθονο χρώμιο, γεμίζοντας έτσι όλο το εμπρός μέρος, που χαρίζουν στο αυτοκίνητο την απαραίτητη κομψότητα. Επίσης, το τμήμα της μάσκας πάνω από αυτό, διαιρείται από τρία μαύρα νεύρα σε γυαλιστερό χρώμα, ενώ ο προφυλακτήρας διαθέτει οριζόντιους αεραγωγούς που οδηγούν τον αέρα προς τα φρένα και προς το κάτω μέρος του αμαξώματος, με τις κάθετες να κατευθύνουν τον αέρα προς τα πλευρά του σώματος, διαμορφώνοντας τον συντελεστή οπισθέλκουσας στο Cd 0,32.

Στο προφίλ διακρίνεις τη σύγχρονη ερμηνεία ενός shooting brake σώματος, με την επιμηκυμένη σιλουέτα του, τη μακριά γραμμή οροφής και το απότομο κόψιμο του πίσω μέρους, να χαρίζουν ένα μοναδικό χαρακτήρα στο Clubman. Οι πλαϊνές πόρτες είναι μεγαλύτερες από την 5-θυρη έκδοση του Cooper, και δημιουργούν πλατύτερο άνοιγμα για πιο άνετη είσοδο στην πίσω σειρά καθισμάτων.

Περνώντας στο πίσω μέρος, δύο στοιχεία είναι αυτά που κλέβουν την παράσταση. Τα όμορφα φωτιστικά σώματα με τα τρισδιάστατα γραφικά, και οι δύο πόρτες του χώρου αποσκευών. Πρόσθετα φώτα είναι τοποθετημένα κάτω από τις πόρτες, που ενσωματώνουν τα φώτα φρένων και τα φλας όταν είναι ανοιχτές οι πόρτες. Αυτές ανοίγουν αντικριστά και πρώτα πρέπει να ανοίξεις την δεξιά και έπειτα την αριστερή, με την πρακτικότητα τους σε καθημερινές συνθήκες να μην είναι καλή.

Εσωτερικό

Στο εσωτερικό οι αλλαγές του απλού Clubman είναι ακόμα πιο δυσδιάκριτες, καθώς το μόνο που αλλάζει είναι οι επενδύσεις και η απουσία των “S’ λογοτύπων. Κατά τ’άλλα, από πλευράς σχεδιασμού, συναντάς αρκετά κοινά στοιχεία με τα υπόλοιπα μοντέλα, όπως το κεντρικό κυκλικό όργανο του ταμπλό, τον πίνακα οργάνων, διάφορους διακόπτες και χειριστήρια.

Το κέντρο της κονσόλας, όμως, έχει νέο και πιο σοβαρό σχεδιασμό, με τους διακόπτες αεροπορικού τύπου και το κόκκινο start/stop κουμπί να δεσπόζουν στο κέντρο και χαμηλά της, ενώ παρόμοιοι υπάρχουν και στη πλαφονιέρα. Στο κέντρο υπάρχει η οθόνη του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας Mini Connected, με την διαγώνιο να είναι στις 8,8 ίντσες. Περιμετρικά της οθόνης υπάρχει ένα φωτιζόμενο δαχτυλίδι, που αναβοσβήνει όταν χτυπά το τηλέφωνο του οδηγού, αλλάζει χρώμα ανάλογα το πρόγραμμα οδήγησης που επιλέξεις, αυξομειώνεται ανάλογα με την ταχύτητα που κινείσαι και διάφορές άλλες τέτοιες λειτουργίες.

Ο χειρισμός της γίνεται μέσω ενός πιεζοπεριστρεφόμενου διακόπτη που διαθέτει και επιφάνεια αφής για την εισαγωγή συμβόλων, και πέντε περιμετρικών κουμπιών. Είναι παρόμοιας φιλοσοφίας με το iDrive της BMW και το μόνο που αλλάζει είναι κάποια γραφικά της οθόνης. Η τοποθέτησης του διακόπτη είναι σε σαφώς καλύτερο σημείο σε σχέση με τα υπόλοιπα Mini, και η ύπαρξη ηλεκτρικού χειρόφρενου απελευθερώνει πολύ χώρο, δίνοντας σου εύκολη πρόσβαση.

Η ποιότητα των υλικών είναι εξαιρετική και καλύτερη από τα μικρότερα Mini, καθώς όλο το ταμπλό είναι επενδυμένο με μαλακής υφής πλαστικό, με τα ποιοτικά πλαστικά να βρίσκονται και στις πόρτες. Τα σημεία που διαθέτουν σκληρό πλαστικό είναι λιγότερα, και όπου υπάρχουν, δεν έρχεσαι σε καθόλου επαφή μαζί τους, βελτιώνοντας έτσι αισθητά την καθημερινή συμβίωση με το αυτοκίνητο. Η εργονομία είναι λίγο πάνω από το μέτριο, καθώς θα χρειαστείς κάποιο χρόνο για να απομνημονεύσεις κάθε λειτουργία, αλλά μόλις το κάνεις, θα απολαύσεις την εξαιρετική-ιδανική-άριστη θέση οδήγησης.

Χωροταξικά, το Clubman παίρνει πολύ καλό βαθμό, όχι μόνο ως Mini αλλά και συγκρινόμενο και με άλλα μοντέλα του της μικρομεσαίας κατηγορίας. Οδηγός και συνοδηγός κάθονται αρκετά χαμηλά αλλά νιώθουν άνετα, με τα γόνατα τους να μην βρίσκονται σε διαρκή επαφή με την κονσόλα. Πίσω θα έχεις επαρκή χώρο για τα γόνατα σου, χωρίς να χρειάζεται να κάνεις οποιαδήποτε παραχώρηση, ούτε για τον “αέρα” του κεφαλιού του, καθώς η οροφή είναι αρκετά ψηλή. Με την ορατότητα προς τα εμπρός να είναι ικανοποιητική, το μόνο μεμπτό είναι η αντίστοιχη προς τα πλάι και πίσω, με τις μεγάλες κολόνες να κρύβουν γωνίες, ενώ και η κολόνα που σχηματίζεται όταν κλείνουν οι πόρτες του χώρου αποσκευών μαζί με το προσκέφαλο του μεσαίου επιβάτη, κρύβουν πολύ μεγάλο μέρος από τον δρόμο, όταν κοιτάς τον εσωτερικό καθρέφτη.

Για τις αποσκευές σου έχεις χωρητικότητα 360 λίτρα, νούμερο ιδιαίτερα ικανοποιητικό, με το διπλό πάτωμα να αποκαλύπτει έναν πολύ μεγάλο αποθηκευτικό χώρο, που αυξάνει κατακόρυφα την αποθήκευση. Όταν αναδιπλώσεις τα καθίσματα, δημιουργείται ένας επίπεδος χώρος φόρτωσης 1.250 λίτρων, με το σχετικά ψηλό κατώφλι ίσως να δυσκολέψει κάποιους. Αυτό που προσωπικά βρήκα ενοχλητικό, είναι το χαμηλό τελείωμα της οροφής και η εξέχουσα αεροτομή, κάτι που με “υποχρέωνε” να είμαι ιδιαίτερα προσεκτικός για να μην χτυπήσω το κεφάλι μου όταν ήθελα να τοποθετήσω κάτι.

Κινητήρας

Μηχανικά, το αυτοκίνητο δοκιμής φορούσε το νέο 3-κυλινδρο 1.500αρη TwinPower Turbo βενζίνης, που παρουσιάστηκε το 2012, και τον έχουμε δοκιμάσει στο 5-θυρο Mini Cooper. Ο κάθε κύλινδρος είναι χωρητικότητας 500 κ.εκ., με τον καθένα να έχει σχεδιαστεί ώστε να έχει όσο το δυνατόν καλύτερη θερμοδυναμική απόδοση, ομαλή και αθόρυβη λειτουργία, ενώ διαθέτει σύστημα που μειώνει τους κραδασμού. Διαθέτει άμεσο ψεκασμό και μεταβλητό σύστημα Valvetronic, αποδίδοντας 136 άλογα στις 4.400 με 220 Nm ροπής, διαθέσιμα από 1.250 μέχρι τις 4.000 σ.α.λ. Υπάρχει και λειτουργία overboost που αυξάνει για μερικά δευτερόλεπτα την ροπή στα 230 Nm, με την συμπίεση να φτάνει το 11,0:1.

Αυτός συνδυάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων, και για να φτάσει τα πρώτα 100 χλμ/ώρα από στάση χρειάζεται σύμφωνα με το εργοστάσιο σε 9,1 δευτερόλεπτα, αν και με το VBox καταφέραμε να δούμε 8,97 δευτ., ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 205 χλμ/ώρα.

Με τον κινητήρα αυτό, η Mini ανακοινώνει μέση κατανάλωση 5,3 λίτρα/100 χλμ, με την πραγματική που έγραψε το αυτοκίνητο κατά τη δοκιμή μας να ήταν στα 8,5 λίτρα/100 χλμ. Το νούμερο αυτό σε σχέση με τα 48 λίτρα της χωρητικότητας του ρεζερβουάρ, σου δίνουν μια μικρή σχετικά αυτονομία, καθώς κυμαίνεται από 480 έως 550 χλμ. Τέλος, οι εκπομπές ρύπων ανέρχονται στα 123 γρ/χλμ, με τις ζάντες 17 ιντσών και ελαστικά 225/45, κάτι που σημαίνει ότι πληρώνει τέλη κυκλοφορίας €147,6, με το βάρους του αμαξώματος να ανακοινώνεται στα 1.320 κιλά (χωρίς υγρά), κάτι που σημαίνει ότι στην πραγματική ζωή ακουμπάει στα 1.410 κιλά.

Mini Clubman Cooper Μετρήσεις Autoblog.gr | VBox Sport
0-100 χλμ/ώρα 8,97 δευτ.
30-70 χλμ/ώρα 4,98 δευτ.
60-100 χλμ/ώρα 8,23 δευτ.
80-130 χλμ/ώρα 13,58 δευτ.
Τελική ταχύτητα 205 χλμ/ώρα
Φρενάρισμα 100-0 χλμ/ώρα 38,26 μέτρα σε 2,91 δευτ.
Βάρος 1.410 κιλά

Τιμή-Εξοπλισμός

Η τιμή της βασικής έκδοσης του Mini Clubman Cooper ξεκινάει από €25.664, με τον βασικό εξοπλισμό να προσφέρει τα πολύ απαραίτητα και θα χρειαστεί να προσθέσεις αρκετά στοιχεία από τη λίστα για να έχεις ένα αξιοπρεπές εσωτερικό, κάτι που τελικά εκτοξεύει την τελική τιμή του οχήματος, με αυτή του αυτοκινήτου δοκιμής να ξεπερνά τα €35.000.

Στον δρόμο

Ο χαρακτήρας του Mini Clubman Cooper είναι να εξασφαλίσει μετακινήσεις για παραπάνω από δύο άτομα, χωρίς αυτά να κάνουν μεγάλες υποχωρήσεις στο τομέα της πρακτικότητας και της άνεσης, ενώ παράλληλα με την πρώτη ευκαιρία να απολαύσεις μια πιο απαιτητική διαδρομή. Δεν θα ήταν υπερβολή να πω ότι η οδηγική συμπεριφορά του Clubman πλησιάζει αρκετά αυτή του “άσσου” της BMW, που κατά την γνώμη μου είναι το πιο ολοκληρωμένο και απολαυστικό hatchback σήμερα στην αγορά. Εν ολίγοις είναι ένα άκρως εντυπωσιακό, ευχάριστο και σχετικά γρήγορο grand tourer.

Στον τομέα της ανάρτησης δεν αλλάζει κάτι, και υπάρχουν γόνατα McPherson εμπρός και άξονας πολλαπλών συνδέσμων πίσω. Οι ρυθμίσεις των αμορτισέρ και ελατηρίων έχουν προσανατολισμό την άνεση, αλλά τα χαμηλοπρόφιλα ελαστικά και η μικρή διαδρομή των αμορτισέρ έχει σαν αποτέλεσμα να περάσουν στη καμπίνα αρκετές από τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, κάτι που ίσως στην πόλη σε κουράσει. Πάντως είναι αισθητά πιο πολιτισμένο σε σχέση με το γρήγορο Clubman Cooper S.

Το στιβαρό πλαίσιο χαρίζει εξαιρετική συμπεριφορά στις στροφές, με την αίσθηση στιβαρότητας και την ποιότητα κύλισης του να σε γεμίζουν με αυτοπεποίθηση για να διατηρείς υψηλές ταχύτητες μέσα στη στροφή. Όταν φτάσεις στο όριο πρόσφυσης, το μεγαλύτερο μεταξόνιο και βάρος, καθώς και ο όγκος του πίσω μέρους, έχει ως αποτέλεσμα το αυτοκίνητο να αντιδράσει διαφορετικά, καθώς θα διώξει πιο εύκολα το πίσω μέρος, κάτι που συμβαίνει πολύ προοδευτικά και ομαλά.

Με απότομες κινήσεις στο τιμόνι ή άφημα του γκαζιού λίγο πριν μια στροφή θα νιώσεις το σύστημα ευστάθειας να ενεργοποιείται πιο γρήγορα απ’ότι θα περίμενες, αποδεικνύοντας ότι το πίσω μέρος έχει μεγαλύτερη τάση να ανοίξει την τροχιά του. Με αυτό τον τρόπο, όμως, και απενεργοποιώντας το DSC, μπορείς να παίξεις με την ουρά και να το τοποθετήσεις όπως θες πριν την είσοδο της στροφής, εκμεταλλευόμενος τη μεταφορά βάρους.

Το εξαιρετικά γρήγορο και ακριβές τιμόνι, μεταφέρει άμεσα την πληροφόρηση από τον δρόμο και σε βοηθάει να κινηθείς γρήγορα. Το ηλεκτρομηχανικό σύστημα διεύθυνσης διαθέτει μεταβλητή υποβοήθηση και σύστημα αντιστάθμισης ροπής, ενώ είναι και αρκετά γρήγορο, με την διάμετρο του κύκλου στροφής να αγγίζει τα 11,3 μέτρα. Το αυτόματο κιβώτιο δεν έχει ρυθμιστεί με σκοπό τους απόλυτους χρόνους, καθώς πραγματοποιεί σχετικά αργές αλλά ομαλές αλλαγές, κάτι ταιριάζει με τον “ταξιδιάρικο” χαρακτήρα του Clubman.

Στον ανοιχτό δρόμο παραμένει ακλόνητα σταθερό, ευθύβολο και δεν επηρεάζεται από τους πλευρικούς ανέμους, δείχνοντας ικανό να σε ταξιδέψει άνετα για πολλά χλμ., ενώ οι αεροδυναμικοί θόρυβοι και ο ήχος από τον δρόμο γίνονται αισθητοί πάνω από τα 140 χλμ/ώρα, χωρίς να είναι πολύ ενοχλητικοί. Κινούμενος με 130 χλμ/ώρα, ο κινητήρας λειτουργεί στις 2.500 σ.α.λ., με την ηχομόνωση από αυτόν να είναι πολύ καλή, και δεν θα περάσει στην καμπίνα κανένας από τους γνωστούς τρικύλινδρους κραδασμούς, ενώ παρουσιάζει ένα ελαφρύ γουργουρητό. Στο Sport πρόγραμμα, πάντως, ίσως ακούσεις το σφύριγμα του turbo, καθώς και το “τσαφ-τσουφ” της σκάστρας.

Ο κινητήρας εξαιτίας του μεγαλύτερου βάρους από την 5-θυρη έκδοση του Mini Cooper δεν χαρίζει την ίδια σπιρτάδα και έκρηξη στο αυτοκίνητο, αλλά η γεμάτη λειτουργία του θα σε κάνει να νιώσεις ένα τράβηγμα σε μεγάλο εύρος στροφών. Είναι ελαστικός από χαμηλά και απλώνει τη δύναμή του καλά, κάτι που διαπιστώνεται και από τις καλές ρεπρίζ του. Θα χρειαστεί όμως να περάσει τις 3.000 σ.α.λ. για να νιώσεις πραγματικό ξύπνημα, που θα το κρατήσει μέχρι 5.500 σ.α.λ. και θα δεις τα χλμ/ώρα να ανεβαίνουν σχετικά γρήγορα. Όταν οδηγείς στο sport mode και κινείσαι μέσα σε αυτό το ωφέλιμο φάσμα, το γκάζι αποκρίνεται με εξαιρετική ακρίβεια, ξεχνώντας οποιοδήποτε lag.

Τέλος, ανάλογα τη διάθεση σου μπορείς να επιλέξεις, μέσω του περιστροφικού διακόπτη στη βάση του λεβιέ των ταχυτήτων, μεταξύ τριών προγραμμάτων οδήγησης: το Mid, το Sport και το Green. Στην πρώτη ρυθμίζει τις παραμέτρους του αυτοκινήτου για ιδανική κίνηση στις καθημερινές συνθήκες. Στο Sport, η απόκριση του γκαζιού και η αίσθηση του τιμονιού έχουν παραμετροποιηθεί προς όφελος των επιδόσεων και της εμπειρίας kart, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η εταιρία στην κεντρική οθόνη, ενώ τέλος, το Green mode είναι ρυθμισμένο για πιο χαλαρές βόλτες, με κύριο γνώμονα την οικονομία καυσίμου, μέσω του έξυπνου ελέγχου της ενέργειας και της διαχείρισης του κλιματσιμού, καθώς και με την ειδοποίηση για αλλαγές ταχυτήτων σε χαμηλότερες στροφές.

Κλείνοντας, για την επιβράδυνση χρησιμοποιεί αεριζόμενους δίσκους εμπρός και απλούς πίσω, και χρειάζεται 38,26 μέτρα για την ακινητοποίηση του από τα 100 χλμ/ώρα, με το πεντάλ να έχει άμεση απόκριση στις εντολές σου.

Συμπέρασμα

Το Mini Clubman Cooper είναι το ιδανικό αυτοκίνητο για τον trendy και μοντέρνο εαυτό σου, όπου θες να κάνεις ένα μεγάλο ταξίδι χωρίς να έχεις πονοκέφαλο και ραγισμένα πλευρά όταν φτάσεις στον προορισμό σου. Έχει από τις πιο “προκλητικές” για απολαυστική οδήγηση συμπεριφορά, αλλά δεν πλησιάζει σε αυτή που είχαν οι προηγούμενες γενιές των Mini. Η τιμή του είναι ακριβή, αλλά ποτέ τα Mini δεν διακρίνονταν για το value-for-money τους χαρακτήρα, καθώς ο κύριος λόγος αγοράς τους είναι το lifestyle.

Φωτογραφίες

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Υπάλληλος τράκαρε μια Ferrari F40

Ένας 24χρονος Γερμανός υπάλληλος της αντιπροσωπείας αυτοκινήτων Mechatronik, είχε την ατυχία να τρακάρει μια Ferrari F40 ενώ την οδηγούσε για να την πάει να...
<h5>Στα συν:</h5> Ποιότητα κύλισης, Χώροι, Εσωτερικό, Φρένα, Οδική συμπεριφορά <hr /> <h5>Στα μείον:</h5>Τιμή, Ορατότητα προς τα πίσω, Κατανάλωση, ΑυτονομίαTest Drive: Δοκιμάζουμε το Mini Clubman Cooper