Test Drive: Δοκιμάζουμε την BMW 330e iPerformance

Σχετικά άρθρα

Εισαγωγή

Όπως έχουν καταξιωθεί τα M Division και M Performance τμήματα της BMW, τα τελευταία χρόνια έχει προστεθεί μια νέα κατηγορία μοντέλων στη γκάμα της βαυαρέζικης μάρκας. Αυτά είναι τα iPerformance, και αν σου θυμίζει κάτι το “i” (όχι το iPhone) δεν έχεις άδικο. Όσα μοντέλα της συνοδεύονται με αυτό το χαρακτηριστικό, χρησιμοποιούν την τεχνολογία ηλεκτροκίνησης eDrive, που αναπτύχθηκε για τα i3 και i8. Εν ολίγοις μιλάμε για τα plug-in υβριδικά μοντέλα της γερμανικής εταιρίας, που μπορούν να καλύπτουν μικρές και μεσαίες αποστάσεις με αποκλειστική χρήση ηλεκτρικής ενέργειας, χάρη στον συνδυασμό του ηλεκτροκινητήρα και της μπαταρίας ιόντων λιθίου.

Στη σημερινή γκάμα της BMW η τεχνολογία ηλεκτροκίνησης προσφέρεται για τις BMW Σειρά 2, Σειρά 3, Σειρά 7 και X5, με την προσθήκη του γράμματος “e” στο τέλος της ονομασίας του μοντέλου να υποδηλώνει την υβριδική του ταυτότητα, με το αυτοκίνητο της δοκιμής, η 330e iPerformance, να συνδυάζει έναν 2-λιτρο βενζινοκινητήρα με τον ηλεκτροκινητήρα, τη μπαταρία ιόντων λιθίου και τα ηλεκτρονικά ισχύος.

Για να μην προσπαθήσει κανείς να κρυφτεί πίσω από το δάχτυλο του, ο κύριος λόγος της υβριδοποίησης της γκάμας των εταιριών είναι η αναγκαία μείωση του μέσου όρου των εκπομπών CO2. Παρόλα αυτά, η βοήθεια του ηλεκτροκινητήρα μπορεί να συνδυαστεί ώστε να παρέχει στο αυτοκίνητο καλύτερες επιδόσεις, μαζί με χαμηλή κατανάλωση. Στα τρία χρόνια από το λανσάρισμα του “i” υπο-brand της BMW, η εταιρία έχει παραδώσει πάνω από 100.000 αμιγώς ηλεκτροκίνητα και plug-in hybrid οχήματα παγκοσμίως. Μόνο το BMW i3 έχει ξεπεράσει τις 60.000 μονάδες, το BMW i8 έχει ξεπεράσει τις 10.000 πωλήσεις από τα μέσα του 2014, ενώ τέλος έχουν πουληθεί περίπου 30.000 plug-in hybrid μοντέλα μέχρι σήμερα.

Στα συν

  • Δύναμη
  • Κόστος χρήσης
  • Ποιότητα κύλισης
  • Κατανάλωση
  • Οδική συμπεριφορά

Στα μείον

  • Τιμή
  • Ορατότητα προς τα πίσω
  • Χώροι για μόνο δύο πίσω
  • Χώρος αποσκευών

Το αυτοκίνητο

Ξεκινώντας από τις διαφοροποιήσεις στη σχεδίαση, σε σύγκριση με τα συμβατικά μοντέλα της εταιρίας, αυτές περιορίζονται σε ελάχιστα σημεία, ώστε η γνώριμη σχεδίαση της BMW να διατηρείται και στα plug-in υβριδικά μοντέλα. Πιο συγκεκριμένα, για να αναγνωρίσεις την plug-in υβριδική έκδοση της 3άρας θα δεις την επιγραφή eDrive στις πίσω κολώνες όσο και στο κάλυμμα του κινητήρα, την επιγραφή “i” στα μπροστινά πλαϊνά πλαίσια, τα μπλε μουαγιέ τροχών και την ονομασία μοντέλου με προσθήκη του “e”.

Ίσως το κυριότερο, όμως, είναι η παρουσία υποδοχής φόρτισης μπροστά, στο εμπρός αριστερό φτερό. Επιπλέον, υπάρχουν μπλε γρίλιες στα “νεφρά” της μάσκας, όμως, το αυτοκίνητο της δοκιμής διέθετε το M πακέτο, και αυτές ήταν σε μαύρο γυαλιστερό χρώμα. Το συγκεκριμένο πακέτο αποτελείται από νέους εμπρός και πίσω προφυλακτήρες και ζάντες ελαφρού κράματος 19 ιντσών, με ελαστικά 225/40 για τον εμπρός άξονα και 255/40 για τον πίσω, προσδίδοντας στο σύνολο την απαραίτητη και άκρως καλοδεχούμενη σπορ αισθητική, με συντελεστή οπισθέλκουσας Cd 0,27.

Κατά τ’αλλα μοιάζει σαν μια κανονική 3άρα, με το χαρακτηριστικό, ανάγλυφο μακρύ καπό και τη τραβηγμένη προς τα πίσω καμπίνα επιβατών, να συνδυάζονται με τους κοντούς εμπρός και πίσω προβόλους. Μαζί με το μακρύ μεταξόνιο, δημιουργούν τις κλασικές δυναμικές αναλογίες, σήμα κατατεθέν κάθε BMW, που παραμένουν διαχρονικές στο πέρασμα των χρόνων. Ο προφυλακτήρας διαθέτει τονισμένες γραμμές κάτω από τα φωτιστικά σώματα, και φαρδύς αεραγωγούς, που δίνουν μία πιο φουσκωτή αίσθηση στο αυτοκίνητο.

Τα φώτα ημέρα, πλέον, είναι “κομμένα” στα πάνω και κάτω άκρα και συνδέονται οπτικά με τη μάσκα, χαρίζοντας στο όχημα μία ευδιάκριτη παρουσία την ημέρα, ενώ διασφαλίζουν άμεση αναγνωρισιμότητα από μακριά και στο σκοτάδι. Τέλος, οι full LED προβολείς είναι πιο αποδοτικοί από τα xenon, και τονίζουν τη δυναμική φυσιογνωμία της. Επιπλέον, έχουν μετακινηθεί λίγο πιο έξω, ενισχύοντας οπτικά το φαρδύ στήσιμο του αυτοκινήτου στο δρόμο.

Ένα ακόμα στοιχείο που συμβάλλει στην τεχνολογική υπεροχή του αυτοκινήτου είναι το προαιρετικό σύστημα Selective Beam. Η αντιθαμβωτική λειτουργία High Beam Assistant – που βασίζεται σε κάμερα – προσαρμόζει δυναμικά τα φώτα του αυτοκινήτου, με τη βοήθεια ενεργοποιητών προκειμένου να διασφαλίσει βέλτιστο φωτισμό του δρόμου.

Εσωτερικό

Ακόμα πιο δυσδιάκριτες είναι αλλαγές στη καμπίνα της 33οe, καθώς οι όποιες αλλαγές εντοπίζονται στα διακοσμητικά καλύμματα των μαρσπιέ με επιγραφή eDrive, στο διακόπτη eDrive στην κεντρική κονσόλα, στον πίνακα οργάνων και στα γραφικά της κεντρικής οθόνης ελέγχου. Οι διαφοροποιήσεις σταματούν εκεί, καθώς το εσωτερικό διαθέτει τις μικρές αλλαγές που είχε η ανανεωμένη έκδοση της 3άρας που έχουμε δοκιμάσει, όπως το συρόμενο κάλυμμα στην κεντρική κονσόλα για τις ποτηροθήκες. Διαθέτει, όμως, τις πινελιές του M πακέτου, που εντοπίζονται στις επενδύσεις, στα καθίσματα και στο τιμόνι, χωρίς να διαφέρει σε κάτι με την προηγούμενη 316i με το M sport πακέτο που είχαμε δοκιμάσει.

Το πάνελ ελέγχου στην κεντρική κονσόλα υιοθετεί μαύρη high-gloss απόχρωση, ενώ με το πακέτο φώτων εσωτερικού, που περιλαμβάνει κρυφό φωτισμό, η ποιότητα ενισχύεται από χρωμιωμένα ένθετα που κάνουν πιο ευδιάκριτα τα νέας σχεδίασης χειριστήρια για τη ρύθμιση των ηλεκτρικών καθισμάτων, τα οποία έχουν βελτιωμένο σχήμα και αίσθηση. Οι επενδύσεις και τα πλαστικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι εξαιρετικής ποιότητας, πολύ μαλακά, έχουν άριστη ποιότητα κατασκευής και συναρμολόγησης, με την μεγάλη οθόνη 8,8″ του συστήματος ενημέρωσης ConnectedDrive να δεσπόζει στο κέντρο του ταμπλό, κλέβοντας τις εντυπώσεις.

Αυτή προβάλει όλες τις πληροφορίες και τις ρυθμίσεις του αυτοκινήτου, του ηχοσυστήματος, του συστήματος πλοήγησης, του συστήματος EfficientDynamics, του τηλεφώνου κτλ, με τον χειρισμό του να γίνεται μέσω του μοχλο-διακόπτη iDrive που βρίσκεται λίγο πιο πίσω από τον επιλογέα των ταχυτήτων στο κεντρικό τούνελ, ενώ το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας επωφελείται από υποστήριξη δικτύου LTE.

Δεν μπορώ να μην αναφέρω τα bucket καθίσματα, τα οποία διαθέτουν ηλεκτρική ρύθμιση, μέσω της οποίας τα πλαϊνά σφουγγάρια των δύο μπροστά καθισμάτων, σφίγγουν και αγκαλιάζουν σφιχτά το σώμα αν ο οδηγός και ο συνοδηγός το θελήσουν, ενώ μπορούν να “ανοίξουν” ώστε αυτός να χωρά μέσα τους άνετα. Είναι επενδυμένα με Hexagon/Alcantara, ενώ διαθέτουν μπλε ραφές για αντίθεση και κάποια M διακοσμητικά.

Η μπαταρία υψηλής τάσης βρίσκεται κάτω από το χώρο αποσκευών και διαθέτει αποδοτικό σύστημα ψύξης με ενσωματωμένο κύκλωμα χαμηλής θερμοκρασίας. Παρότι η εταιρία αναφέρει ότι έχει γίνει μελετημένη ενσωμάτωση της στο θάλαμο κάτω από το χώρο αποσκευών, αυτός έχει γίνει πιο ρηχός, με τον όγκο του να έχει μειωθεί κατά 110 λίτρα σε σχέση με τις συμβατικές εκδόσεις, και πλέον φτάνει τα 370 λίτρα.

Κινητήρας

Όλο το ζουμί βρίσκεται κάτω από το καπό του αυτοκινήτου, καθώς εκεί βρίσκει θέση ένα 2-λιτρος τετρακύλινδρος κινητήρας βενζίνης και ένας άκρως αποδοτικός ηλεκτροκινητήρας, οι οποίοι αποτελούν τις “κινητήριες δυνάμεις” της BMW 330e iPerformance.

Ο κινητήρας εσωτερικής καύσης προέρχεται αυτούσιος από τα υπόλοιπα μοντέλα της εταιρίας, ενώ τον έχουμε δοκιμάσει στην 420i. Αυτός έχει χωρητικότητα 1.997 κ.εκ. και έχει σχεδιαστεί ώστε να έχει όσο το δυνατόν καλύτερη θερμοδυναμική απόδοση, ομαλή και αθόρυβη λειτουργία. Διαθέτει το σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων, Valvetronic, που προσφέρει συνεχή και ακριβή έλεγχο τόσο στη διάρκεια όσο και στο βύθισμα αυτών και συνεργάζεται συνήθως με το σύστημα VANOS, turbo τεχνολογίας twin scroll και άμεσο ψεκασμό.

Η απόδοση του είναι 184 αλόγα στις 5.000 σ.α.λ. και 290 Nm ροπή μεταξύ 1.350 και 4.250 σ.α.λ. και συνδυάζεται με τον ηλεκτροκινητήρα ισχύος 65 kW (88 ίππους) στις 2.500 σ.α.λ. με μέγιστη ροπή 250 Nm στις 2.500 σ.α.λ.. Η συνδυαστική απόδοση δεν αποτελεί το άθροισμα των παραπάνω αριθμών, καθώς οι κινητήρες εμφανίζουν σε διαφορετικό φάσμα το peak της λειτουργίας τους, και έτσι η συνολική ισχύ τους συστήματος που φτάνει αποκλειστικά στους πίσω τροχούς, είναι 252 άλογα και 420 Nm ροπής.

Η μπαταρία έχει χωρητικότητα 7,6 kWh και προσφέρει πλήρως ηλεκτρική αυτονομία, μηδενικών ρύπων, σε πραγματικές συνθήκες 35 χλμ. Αυτή μπορεί να φορτιστεί είτε από μία συμβατική ηλεκτρική πρίζα ή από μέσω του BMW i Wallbox. Το BMW i Wallbox (ισχύς φόρτισης: 3,7 kW) φορτίζει πλήρως μία άδεια μπαταρία σε 2 ώρες και 15 λεπτά, ενώ στην περίπτωση της συμβατικής πρίζας, η διαδικασία διαρκεί 3 και 15 λεπτά.

Η τοποθέτηση του ηλεκτροκινητήρα μπροστά από το κιβώτιο επιτρέπει τη χρήση των σχέσεων μετάδοσης και στο ηλεκτρικό πρόγραμμα. Αυτό σημαίνει ότι δεν απαιτείται πλέον ένας μετατροπέας ροπής, κάτι που εν μέρει αντισταθμίζει το βάρος της πρόσθετης μονάδας κίνησης. Το σύστημα κίνησης συνδυάζεται με το εντυπωσιακά καλό 8-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο Streptronic με μετατροπέα ροπής της ZF, χαρίζοντας στο αυτοκίνητο εντυπωσιακά καλές επιδόσεις. Για τα 0-100 χλμ/ώρα το αυτοκίνητο ανακοινώνεται ότι επιταχύνει σε 6,1 δευτ., με το VBox μας να δείχνει 6,25 δευτ., με τις ρεπρίζ από χαμηλές ταχύτητες να είναι εξωφρενικά καλές. Η τελική ταχύτητα φτάνει τα 225 χλμ/ώρα, ενώ με πλήρως ηλεκτρική κίνηση, η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 120 χλμ/ώρα για χάρη της αυτονομίας αλλά και της θερμοκρασίας του ηλεκτροκινητήρα.

Η μικτή τιμή κατανάλωσης που δηλώνει η βαυαρέζικη εταιρία για το αυτοκίνητο είναι εξαιρετικά χαμηλή και μόλις 2,1 λίτρα/100 χλμ., κάτι που στη πράξη είναι εξαιρετικά δύσκολο να επιτευχθεί. Στα σχεδόν 700 χλμ της εβδομαδιαίας συνύπαρξης μας, αυτή δεν έπεσε ποτέ κάτω από τα 6,5 λίτρα, που όμως ανάλογα το που θα κινείσαι κατά βάση, μπορεί εύκολα να πέσει σε νούμερα κάτω από 5 λίτρα/100 χλμ., όπως επίσης, αν έχει βαρύ πόδι να δεις νούμερα από 10 λίτρα/100 χλμ. Όπως και να έχει, είναι άκρως ικανοποιητική για το sport ύφος του αυτοκινήτου, συνυπολογίζοντας το βάρος του, που φτάνει “γυμνό” τα 1.660 κιλά, ήτοι περίπου 220 κιλά περισσότερα από την απλή 3άρα με τον 2-λιτρο κινητήρα, με την πλάστιγγα να δείχνει 1.750 κιλά. Η εταιρία αναφέρει ότι έχει τοποθετήσει έτσι τα συστατικά του ηλεκτρικού συστήματος κίνησης που επιτρέπει την ισορροπημένη κατανομή βάρους, 50/50 στον εμπρός/πίσω άξονα.

Στον αυτοκινητόδρομο και με σταθερή ταχύτητα στα 130 χλμ/ώρα το trip computer είχε κολλήσει στα 6,5 λίτρα/100 χλμ, ενώ εντός Αττικής εμφάνισε λιγότερη δίψα για καύσιμο, θέλοντας περίπου 5 λίτρα/100 χλμ. Λόγω της μπαταρίας μικρότερο είναι και το ρεζερβουάρ καυσίμου, καθώς πλέον έχει χωρητικότητα 41 λίτρων, και μπορείς να επιτύχεις μια αυτονομία της τάξης των 630 χλμ. Κλείνοντας, οι εκπομπές CO2 για το αυτοκίνητο της δοκιμής ανέρχονται στα 49 γρ/χλμ, κάτι που σημαίνει ότι δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας.

BMW 330e iPerfomance Μετρήσεις Autoblog.gr | VBox Sport
0-100 χλμ/ώρα 6,25 δευτ.
30-70 χλμ/ώρα 2,71 δευτ.
60-100 χλμ/ώρα 3,63 δευτ.
80-130 χλμ/ώρα 5,18 δευτ.
Τελική ταχύτητα 225 χλμ/ώρα
Φρενάρισμα 100-0 χλμ/ώρα 41,26 μέτρα σε 3,15 δευτ.
Βάρος 1.750 κιλά

Τιμή

Η τιμή της 330e ξεκινάει από τα €47.532, με το αυτοκίνητο της δοκιμής να ήταν αρκετά φορτωμένο με εξτρά εξοπλισμό και ξεπερνούσε τα €55.000.

Στον δρόμο

Πριν αναφέρω την οδηγική συμπεριφορά της υβριδικής 3άρας, και πέρα από το κλασικό διακόπτη αριστερά από τον λεβιέ ταχυτήτων για τα προγράμματα οδήγησης comfort, sport και eco pro, μπορείς να προσαρμόσεις την χρήση του eDrive συστήματος, οποιαδήποτε στιγμή, μέσω ενός διακόπτη στην βάση της κεντρικής κονσόλας. Με αυτό μπορείς να επιλέξεις τα τρία ειδικά προγράμματα: Auto eDrive, Max eDrive και Save Battery.

Το πρώτο πρόγραμμα ενεργοποιείται αυτόματα με το ξεκίνημα του αυτοκινήτου και με τη χρήση του, το σύστημα διασφαλίζει ότι ο κινητήρας εσωτερικής καύσης και ο ηλεκτροκινητήρας συνεργάζονται για βέλτιστες επιδόσεις σε όλες τις οδηγικές καταστάσεις, με την τελική ταχύτητα αποκλειστικά με ηλεκτροκίνηση να φτάνει τα 80 χλμ/ώρα. Στο Max eDrive mode, όπως καταλαβαίνεις η BMW 330e χρησιμοποιεί μόνο ηλεκτροκίνηση, αντλώντας όλη την ισχύ του ηλεκτροκινητήρα με την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 120 χλμ/ώρα, και μπορεί να καλύψει στην καλύτερη των περιπτώσεων μια απόσταση 35 χλμ με πλήρως ηλεκτρική λειτουργία. Σχετικά μικρή, αλλά κατά μέσο όρο αυτή είναι η απόσταση που διανύει κάποιος για να πάει στην δουλειά του, αποδεικνύοντας ότι είναι οριακά ιδανική για καθημερινές διαδρομές μέσα στην πόλη. Ωστόσο, ο κινητήρας εσωτερικής καύσης μπορεί να μπει στο παιχνίδι οποιαδήποτε στιγμή εάν ο οδηγός πατήσει τέρμα το γκάζι και ενεργοποιηθεί το kickdown, και θα χρειαστείς πρόσθετη δύναμη για μία προσπέραση.

Το τελευταίο είναι το Save Battery mode, με το το πρόγραμμα να περιέχει δύο ρυθμίσεις. Εάν η φόρτιση της μπαταρίας είναι κάτω από το 50%, η μπαταρία φορτίζεται μέχρι 50% από τον βενζινοκινητήρα. Αν μπαταρία εξακολουθεί να έχει πάνω από το 50% της υπολειπόμενης ενέργειας, το επίπεδο φόρτισης “παγώνει”, ώστε η υπόλοιπη ηλεκτρική ενέργεια να μπορεί να χρησιμοποιηθεί όταν χρειαστεί. Το πρόγραμμα αυτό διασφαλίζει ότι θα έχεις πάντα ηλεκτρική ενέργεια, όμως επειδή φορτίζει τις μπαταρίες αυξάνει την κατανάλωση του βενζινοκινητήρα.

Τέλος, αν μετακινήσεις τον επιλογέας ταχυτήτων στη θέση S, ο κινητήρας καύσης τίθεται σε λειτουργία ανεξάρτητα από το επιλεγμένο πρόγραμμα, διασφαλίζοντας συνεχή διαθεσιμότητα της ισχύος και των δύο συστημάτων. Επιπλέον, η φόρτιση της μπαταρίας ανεβαίνει στο 80%.

Σε καθημερινές συνθήκες η BMW 330e θεωρείται εξαιρετικό αυτοκίνητο για τις αστικές διαδρομές. Ο τρόπος λειτουργίας του συστήματος κίνησης περιλαμβάνει μία μόνιμη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας, με τον ηλεκτροκινητήρα να συμπληρώνει τον κινητήρα καύσης με την επιπλέον ροπή 100 Nm, ενώ μπορεί να προσφέρει στιγμιαία έξτρα ροπή, ανάλογα με τη θέση του γκαζιού, μέχρι 250 Nm. Αυτό μεταφράζεται σε αίσθηση κινητήρα καύσης μεγαλύτερου κυβισμού, δημιουργώντας ένα ισχυρό και σταθερό τράβηγμα, προσφέροντας εντυπωσιακές εν κινήσει επιταχύνσεις.

Κατά τ’άλλα παρά τα 200+ επιπλέον κιλά του υβριδικού συστήματος, δύσκολα ένας μη-μυημένος θα καταλάβει διαφορά στην δυναμική συμπεριφορά της 330e, η οποία διατηρεί την απόκριση και το ζύγισμα τα οποία χαρακτηρίζουν κάθε 3άρα. Η νέα ρύθμιση της ανάρτησης βελτιώνει τις εγκάρσιες και διαμήκεις επιταχύνσεις σε όλες τις συνθήκες φορτίου, που εκφράζεται με μειωμένες κλίσεις, άριστη κατευθυντική ευστάθεια και εξαιρετικά υψηλή ακρίβεια διεύθυνσης. Η προσαρμοζόμενη ανάρτηση με τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ, επιτρέπει την αλλαγή του χαρακτήρα του αυτοκινήτου μέσω του κουμπιού αριστερά από τον λεβιέ των ταχυτήτων. Η συνεχής παρακολούθηση της διαμήκους και πλευρικής επιτάχυνσης, επιτρέπει τη βέλτιστη προσαρμογή των αμορτισέρ στα χαρακτηριστικά του δρόμου και την οδηγική κατάσταση, με την ανάρτηση να στηρίζεται πλέον στο αμάξωμα σε πέντε σημεία και όχι σε τρία, όπως ήταν στο παρελθόν.

Η οδήγηση του αυτοκινήτου είναι πραγματικά απολαυστική και όσα χιλιόμετρα και να γράφεις δεν θα σε κουράσει καθόλου. Παρότι ο χαρακτήρας του είναι κατά βάσει οικογενειακός, είναι από τα αυτοκίνητα που σε προκαλούν να τα οδηγείς λίγο πιο επιθετικά, θέλοντας να εκμεταλλευτείς την διαθέσιμη δύναμη του συνόλου. Μόνο αν κινηθείς σε κάποια ορεινή και πολύ στριφτερή διαδρομή θα νιώσεις ότι το αμάξωμα αντιδράει με μια ελάχιστη δυσκολία, με τις κλίσεις όμως να παραμένουν πρακτικά ανύπαρκτες.

Η πλατφόρμα προσφέρει εξαιρετική στιβαρότητα και τέλειο ζύγισμα, και όταν θελήσεις να εκμεταλλευτείς το πλαίσιο, ανεβάζοντας τους ρυθμούς, πατάς το Sport+ και το αυτοκίνητο αλλάζει χαρακτήρα, δίνοντας σου μία αρκετά sport αίσθηση. Η δύναμη του κινητήρα κρύβει τον όγκο και το βάρος του, στρίβει με εκπληκτική σιγουριά σε ανοιχτές καμπές και το τοποθετείς στο apex με περίσσια άνεση, χωρίς να σε τρομάξει με τις αντιδράσεις του, χάρη στα εξαιρετικά επίπεδα πρόσφυσης. Το αυτοκίνητο βεντουζώνει στην άσφαλτο, και ειδικά αν αυτή είναι καλής ποιότητας, θα δεις πολλά χλμ/ώρα στο πίνακα οργάνων, χάρη και στο ηλεκτρονικό “μπλοκέ” διαφορικό.

Η απόλυτη ευχαρίστηση έρχεται με την απενεργοποίηση όλων των ηλεκτρονικών βοηθημάτων, καθώς με την ακαριαία λειτουργία από τις -πρακτικά- 0 σ.α.λ. του ηλεκτροκινητήρα, μπορείς να παίζεις με την ουρά με ελάχιστα χλμ., χωρίς να περιμένεις να “σπουλάρει” το turbo. Και αυτό γίνεται σε ανεξαρτήτου ποιότητας άσφαλτο, κάτι που σε “μπριζώνει” για ανάποδα σε κάθε στροφή, καθώς θα πετάξει την ουρά της αρκετά άνετα. Θα μπορέσεις να διατηρήσεις τη γωνία ελέγχοντας το ανάποδο μέσω του κοφτερού τιμονιού, ενώ όταν βγάλει την δύναμη του και ο βενζινοκινητήρας μπορείς να συνεχίσεις την πλαγιολίσθηση. Εν ολίγοις, τα 200+ επιπλέον κιλά του υβριδικού συστήματος δεν επηρεάζουν αισθητά την οδική συμπεριφορά της 330e, που διατηρεί την απόκριση και το ζύγισμα τα οποία χαρακτηρίζουν κάθε 3άρας.

Η μόνη μέτρηση που δεν ήταν απόλυτα ικανοποιητική ήταν η επιβράδυνση του αυτοκινήτου, καθώς η ακινητοποίηση του από τα 100 χλμ/ώρα ήρθε μετά από 41 μέτρα, εξαιτίας του επιπλέον βάρους. Παρόλα αυτά, η αίσθηση από το πεντάλ είναι εξαιρετική, καθώς παρά το σύστημα ανάκτησης δεν έχει κάποιο κενό στην ενεργοποίηση των φρένων.

Συμπέρασμα

Ο συνδυασμός ηλεκτροκινητήρα και κινητήρα εσωτερικής καύσης συγκεντρώνει τα καλύτερα στοιχεία από δύο διαφορετικούς “κόσμους” σε ένα εξαιρετικά δυναμικό και άνετο sedan. Η BMW 330e συνδυάζει το σπορ χαρακτήρα και την κομψότητα μιας 3άρας, με το συγκεκριμένο μοντέλο να εμφανίζει εντυπωσιακή δύναμη, μέγιστη αποδοτικότητα και φιλικότητα προς το περιβάλλον.

Η τιμή της είναι σίγουρα τσιμπημένη, με την αγορά να προσφέρει προτάσεις μόνο από τη Mercedes (C350e) και τη VW (Passat GTE), με το εσωτερικό της 3άρας να έχει αρχίσει να δείχνει τα χρόνια του, τόσο συγκρίνοντας το με τον ανταγωνισμό, όσο κυρίως με την υπόλοιπη γκάμα της εταιρίας (5άρα και 7άρα).

Φωτογραφίες

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Δες την Michele Mouton να αντιδρά στη νίκη της στο Rally Ακρόπολις

Η Michele Mouton είναι η πιο επιτυχημένη γυναίκα που συμμετείχε ποτέ στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι και φέτος συμπληρώνονται 50 χρόνια από τον πρώτο της...

Tέλος παραγωγής για τη Ferrari Roma

Πριν ένα χρόνο η Ferrari αποκάλυψε την ανοιχτή έκδοση του ομορφότερου μοντέλου της γκάμα της, τη Roma Spider, οι παραδόσεις της οποίας ξεκίνησαν το...
<h5>Στα συν:</h5> Δύναμη/Ροπή, Κόστος χρήσης, Ποιότητα κύλισης, Κατανάλωση, Οδική συμπεριφορά <hr /> <h5>Στα μείον:</h5>Τιμή, Ορατότητα προς τα πίσω, Χώροι για μόνο δύο πίσω, Χώρος αποσκευώνTest Drive: Δοκιμάζουμε την BMW 330e iPerformance
Autoblog.gr