Advertisement

1Εισαγωγή

Όπως έχουν καταξιωθεί τα M Division και M Performance τμήματα της BMW, τα τελευταία χρόνια έχει προστεθεί μια νέα κατηγορία μοντέλων στη γκάμα της βαυαρέζικης μάρκας. Αυτά είναι τα iPerformance, και αν σου θυμίζει κάτι το “i” (όχι το iPhone) δεν έχεις άδικο. Όσα μοντέλα της συνοδεύονται με αυτό το χαρακτηριστικό, χρησιμοποιούν την τεχνολογία ηλεκτροκίνησης eDrive, που αναπτύχθηκε για τα i3 και i8. Εν ολίγοις μιλάμε για τα plug-in υβριδικά μοντέλα της γερμανικής εταιρίας, που μπορούν να καλύπτουν μικρές και μεσαίες αποστάσεις με αποκλειστική χρήση ηλεκτρικής ενέργειας, χάρη στον συνδυασμό του ηλεκτροκινητήρα και της μπαταρίας ιόντων λιθίου.

Στη σημερινή γκάμα της BMW η τεχνολογία ηλεκτροκίνησης προσφέρεται για τις BMW Σειρά 2, Σειρά 3, Σειρά 7 και X5, με την προσθήκη του γράμματος “e” στο τέλος της ονομασίας του μοντέλου να υποδηλώνει την υβριδική του ταυτότητα, με το αυτοκίνητο της δοκιμής, η 330e iPerformance, να συνδυάζει έναν 2-λιτρο βενζινοκινητήρα με τον ηλεκτροκινητήρα, τη μπαταρία ιόντων λιθίου και τα ηλεκτρονικά ισχύος.

Για να μην προσπαθήσει κανείς να κρυφτεί πίσω από το δάχτυλο του, ο κύριος λόγος της υβριδοποίησης της γκάμας των εταιριών είναι η αναγκαία μείωση του μέσου όρου των εκπομπών CO2. Παρόλα αυτά, η βοήθεια του ηλεκτροκινητήρα μπορεί να συνδυαστεί ώστε να παρέχει στο αυτοκίνητο καλύτερες επιδόσεις, μαζί με χαμηλή κατανάλωση. Στα τρία χρόνια από το λανσάρισμα του “i” υπο-brand της BMW, η εταιρία έχει παραδώσει πάνω από 100.000 αμιγώς ηλεκτροκίνητα και plug-in hybrid οχήματα παγκοσμίως. Μόνο το BMW i3 έχει ξεπεράσει τις 60.000 μονάδες, το BMW i8 έχει ξεπεράσει τις 10.000 πωλήσεις από τα μέσα του 2014, ενώ τέλος έχουν πουληθεί περίπου 30.000 plug-in hybrid μοντέλα μέχρι σήμερα.

Στα συν

  • Δύναμη
  • Κόστος χρήσης
  • Ποιότητα κύλισης
  • Κατανάλωση
  • Οδική συμπεριφορά

Στα μείον

  • Τιμή
  • Ορατότητα προς τα πίσω
  • Χώροι για μόνο δύο πίσω
  • Χώρος αποσκευών
Advertisement

2Το αυτοκίνητο

Ξεκινώντας από τις διαφοροποιήσεις στη σχεδίαση, σε σύγκριση με τα συμβατικά μοντέλα της εταιρίας, αυτές περιορίζονται σε ελάχιστα σημεία, ώστε η γνώριμη σχεδίαση της BMW να διατηρείται και στα plug-in υβριδικά μοντέλα. Πιο συγκεκριμένα, για να αναγνωρίσεις την plug-in υβριδική έκδοση της 3άρας θα δεις την επιγραφή eDrive στις πίσω κολώνες όσο και στο κάλυμμα του κινητήρα, την επιγραφή “i” στα μπροστινά πλαϊνά πλαίσια, τα μπλε μουαγιέ τροχών και την ονομασία μοντέλου με προσθήκη του “e”.

Ίσως το κυριότερο, όμως, είναι η παρουσία υποδοχής φόρτισης μπροστά, στο εμπρός αριστερό φτερό. Επιπλέον, υπάρχουν μπλε γρίλιες στα “νεφρά” της μάσκας, όμως, το αυτοκίνητο της δοκιμής διέθετε το M πακέτο, και αυτές ήταν σε μαύρο γυαλιστερό χρώμα. Το συγκεκριμένο πακέτο αποτελείται από νέους εμπρός και πίσω προφυλακτήρες και ζάντες ελαφρού κράματος 19 ιντσών, με ελαστικά 225/40 για τον εμπρός άξονα και 255/40 για τον πίσω, προσδίδοντας στο σύνολο την απαραίτητη και άκρως καλοδεχούμενη σπορ αισθητική, με συντελεστή οπισθέλκουσας Cd 0,27.

Κατά τ’αλλα μοιάζει σαν μια κανονική 3άρα, με το χαρακτηριστικό, ανάγλυφο μακρύ καπό και τη τραβηγμένη προς τα πίσω καμπίνα επιβατών, να συνδυάζονται με τους κοντούς εμπρός και πίσω προβόλους. Μαζί με το μακρύ μεταξόνιο, δημιουργούν τις κλασικές δυναμικές αναλογίες, σήμα κατατεθέν κάθε BMW, που παραμένουν διαχρονικές στο πέρασμα των χρόνων. Ο προφυλακτήρας διαθέτει τονισμένες γραμμές κάτω από τα φωτιστικά σώματα, και φαρδύς αεραγωγούς, που δίνουν μία πιο φουσκωτή αίσθηση στο αυτοκίνητο.

Τα φώτα ημέρα, πλέον, είναι “κομμένα” στα πάνω και κάτω άκρα και συνδέονται οπτικά με τη μάσκα, χαρίζοντας στο όχημα μία ευδιάκριτη παρουσία την ημέρα, ενώ διασφαλίζουν άμεση αναγνωρισιμότητα από μακριά και στο σκοτάδι. Τέλος, οι full LED προβολείς είναι πιο αποδοτικοί από τα xenon, και τονίζουν τη δυναμική φυσιογνωμία της. Επιπλέον, έχουν μετακινηθεί λίγο πιο έξω, ενισχύοντας οπτικά το φαρδύ στήσιμο του αυτοκινήτου στο δρόμο.

Ένα ακόμα στοιχείο που συμβάλλει στην τεχνολογική υπεροχή του αυτοκινήτου είναι το προαιρετικό σύστημα Selective Beam. Η αντιθαμβωτική λειτουργία High Beam Assistant – που βασίζεται σε κάμερα – προσαρμόζει δυναμικά τα φώτα του αυτοκινήτου, με τη βοήθεια ενεργοποιητών προκειμένου να διασφαλίσει βέλτιστο φωτισμό του δρόμου.

Advertisement

3Εσωτερικό

Ακόμα πιο δυσδιάκριτες είναι αλλαγές στη καμπίνα της 33οe, καθώς οι όποιες αλλαγές εντοπίζονται στα διακοσμητικά καλύμματα των μαρσπιέ με επιγραφή eDrive, στο διακόπτη eDrive στην κεντρική κονσόλα, στον πίνακα οργάνων και στα γραφικά της κεντρικής οθόνης ελέγχου. Οι διαφοροποιήσεις σταματούν εκεί, καθώς το εσωτερικό διαθέτει τις μικρές αλλαγές που είχε η ανανεωμένη έκδοση της 3άρας που έχουμε δοκιμάσει, όπως το συρόμενο κάλυμμα στην κεντρική κονσόλα για τις ποτηροθήκες. Διαθέτει, όμως, τις πινελιές του M πακέτου, που εντοπίζονται στις επενδύσεις, στα καθίσματα και στο τιμόνι, χωρίς να διαφέρει σε κάτι με την προηγούμενη 316i με το M sport πακέτο που είχαμε δοκιμάσει.

Το πάνελ ελέγχου στην κεντρική κονσόλα υιοθετεί μαύρη high-gloss απόχρωση, ενώ με το πακέτο φώτων εσωτερικού, που περιλαμβάνει κρυφό φωτισμό, η ποιότητα ενισχύεται από χρωμιωμένα ένθετα που κάνουν πιο ευδιάκριτα τα νέας σχεδίασης χειριστήρια για τη ρύθμιση των ηλεκτρικών καθισμάτων, τα οποία έχουν βελτιωμένο σχήμα και αίσθηση. Οι επενδύσεις και τα πλαστικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι εξαιρετικής ποιότητας, πολύ μαλακά, έχουν άριστη ποιότητα κατασκευής και συναρμολόγησης, με την μεγάλη οθόνη 8,8″ του συστήματος ενημέρωσης ConnectedDrive να δεσπόζει στο κέντρο του ταμπλό, κλέβοντας τις εντυπώσεις.

Αυτή προβάλει όλες τις πληροφορίες και τις ρυθμίσεις του αυτοκινήτου, του ηχοσυστήματος, του συστήματος πλοήγησης, του συστήματος EfficientDynamics, του τηλεφώνου κτλ, με τον χειρισμό του να γίνεται μέσω του μοχλο-διακόπτη iDrive που βρίσκεται λίγο πιο πίσω από τον επιλογέα των ταχυτήτων στο κεντρικό τούνελ, ενώ το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας επωφελείται από υποστήριξη δικτύου LTE.

Δεν μπορώ να μην αναφέρω τα bucket καθίσματα, τα οποία διαθέτουν ηλεκτρική ρύθμιση, μέσω της οποίας τα πλαϊνά σφουγγάρια των δύο μπροστά καθισμάτων, σφίγγουν και αγκαλιάζουν σφιχτά το σώμα αν ο οδηγός και ο συνοδηγός το θελήσουν, ενώ μπορούν να “ανοίξουν” ώστε αυτός να χωρά μέσα τους άνετα. Είναι επενδυμένα με Hexagon/Alcantara, ενώ διαθέτουν μπλε ραφές για αντίθεση και κάποια M διακοσμητικά.

Η μπαταρία υψηλής τάσης βρίσκεται κάτω από το χώρο αποσκευών και διαθέτει αποδοτικό σύστημα ψύξης με ενσωματωμένο κύκλωμα χαμηλής θερμοκρασίας. Παρότι η εταιρία αναφέρει ότι έχει γίνει μελετημένη ενσωμάτωση της στο θάλαμο κάτω από το χώρο αποσκευών, αυτός έχει γίνει πιο ρηχός, με τον όγκο του να έχει μειωθεί κατά 110 λίτρα σε σχέση με τις συμβατικές εκδόσεις, και πλέον φτάνει τα 370 λίτρα.

Advertisement

4Κινητήρας

Όλο το ζουμί βρίσκεται κάτω από το καπό του αυτοκινήτου, καθώς εκεί βρίσκει θέση ένα 2-λιτρος τετρακύλινδρος κινητήρας βενζίνης και ένας άκρως αποδοτικός ηλεκτροκινητήρας, οι οποίοι αποτελούν τις “κινητήριες δυνάμεις” της BMW 330e iPerformance.

Ο κινητήρας εσωτερικής καύσης προέρχεται αυτούσιος από τα υπόλοιπα μοντέλα της εταιρίας, ενώ τον έχουμε δοκιμάσει στην 420i. Αυτός έχει χωρητικότητα 1.997 κ.εκ. και έχει σχεδιαστεί ώστε να έχει όσο το δυνατόν καλύτερη θερμοδυναμική απόδοση, ομαλή και αθόρυβη λειτουργία. Διαθέτει το σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων, Valvetronic, που προσφέρει συνεχή και ακριβή έλεγχο τόσο στη διάρκεια όσο και στο βύθισμα αυτών και συνεργάζεται συνήθως με το σύστημα VANOS, turbo τεχνολογίας twin scroll και άμεσο ψεκασμό.

Η απόδοση του είναι 184 αλόγα στις 5.000 σ.α.λ. και 290 Nm ροπή μεταξύ 1.350 και 4.250 σ.α.λ. και συνδυάζεται με τον ηλεκτροκινητήρα ισχύος 65 kW (88 ίππους) στις 2.500 σ.α.λ. με μέγιστη ροπή 250 Nm στις 2.500 σ.α.λ.. Η συνδυαστική απόδοση δεν αποτελεί το άθροισμα των παραπάνω αριθμών, καθώς οι κινητήρες εμφανίζουν σε διαφορετικό φάσμα το peak της λειτουργίας τους, και έτσι η συνολική ισχύ τους συστήματος που φτάνει αποκλειστικά στους πίσω τροχούς, είναι 252 άλογα και 420 Nm ροπής.

Η μπαταρία έχει χωρητικότητα 7,6 kWh και προσφέρει πλήρως ηλεκτρική αυτονομία, μηδενικών ρύπων, σε πραγματικές συνθήκες 35 χλμ. Αυτή μπορεί να φορτιστεί είτε από μία συμβατική ηλεκτρική πρίζα ή από μέσω του BMW i Wallbox. Το BMW i Wallbox (ισχύς φόρτισης: 3,7 kW) φορτίζει πλήρως μία άδεια μπαταρία σε 2 ώρες και 15 λεπτά, ενώ στην περίπτωση της συμβατικής πρίζας, η διαδικασία διαρκεί 3 και 15 λεπτά.

Η τοποθέτηση του ηλεκτροκινητήρα μπροστά από το κιβώτιο επιτρέπει τη χρήση των σχέσεων μετάδοσης και στο ηλεκτρικό πρόγραμμα. Αυτό σημαίνει ότι δεν απαιτείται πλέον ένας μετατροπέας ροπής, κάτι που εν μέρει αντισταθμίζει το βάρος της πρόσθετης μονάδας κίνησης. Το σύστημα κίνησης συνδυάζεται με το εντυπωσιακά καλό 8-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο Streptronic με μετατροπέα ροπής της ZF, χαρίζοντας στο αυτοκίνητο εντυπωσιακά καλές επιδόσεις. Για τα 0-100 χλμ/ώρα το αυτοκίνητο ανακοινώνεται ότι επιταχύνει σε 6,1 δευτ., με το VBox μας να δείχνει 6,25 δευτ., με τις ρεπρίζ από χαμηλές ταχύτητες να είναι εξωφρενικά καλές. Η τελική ταχύτητα φτάνει τα 225 χλμ/ώρα, ενώ με πλήρως ηλεκτρική κίνηση, η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 120 χλμ/ώρα για χάρη της αυτονομίας αλλά και της θερμοκρασίας του ηλεκτροκινητήρα.

Η μικτή τιμή κατανάλωσης που δηλώνει η βαυαρέζικη εταιρία για το αυτοκίνητο είναι εξαιρετικά χαμηλή και μόλις 2,1 λίτρα/100 χλμ., κάτι που στη πράξη είναι εξαιρετικά δύσκολο να επιτευχθεί. Στα σχεδόν 700 χλμ της εβδομαδιαίας συνύπαρξης μας, αυτή δεν έπεσε ποτέ κάτω από τα 6,5 λίτρα, που όμως ανάλογα το που θα κινείσαι κατά βάση, μπορεί εύκολα να πέσει σε νούμερα κάτω από 5 λίτρα/100 χλμ., όπως επίσης, αν έχει βαρύ πόδι να δεις νούμερα από 10 λίτρα/100 χλμ. Όπως και να έχει, είναι άκρως ικανοποιητική για το sport ύφος του αυτοκινήτου, συνυπολογίζοντας το βάρος του, που φτάνει “γυμνό” τα 1.660 κιλά, ήτοι περίπου 220 κιλά περισσότερα από την απλή 3άρα με τον 2-λιτρο κινητήρα, με την πλάστιγγα να δείχνει 1.750 κιλά. Η εταιρία αναφέρει ότι έχει τοποθετήσει έτσι τα συστατικά του ηλεκτρικού συστήματος κίνησης που επιτρέπει την ισορροπημένη κατανομή βάρους, 50/50 στον εμπρός/πίσω άξονα.

Στον αυτοκινητόδρομο και με σταθερή ταχύτητα στα 130 χλμ/ώρα το trip computer είχε κολλήσει στα 6,5 λίτρα/100 χλμ, ενώ εντός Αττικής εμφάνισε λιγότερη δίψα για καύσιμο, θέλοντας περίπου 5 λίτρα/100 χλμ. Λόγω της μπαταρίας μικρότερο είναι και το ρεζερβουάρ καυσίμου, καθώς πλέον έχει χωρητικότητα 41 λίτρων, και μπορείς να επιτύχεις μια αυτονομία της τάξης των 630 χλμ. Κλείνοντας, οι εκπομπές CO2 για το αυτοκίνητο της δοκιμής ανέρχονται στα 49 γρ/χλμ, κάτι που σημαίνει ότι δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας.

BMW 330e iPerfomance Μετρήσεις Autoblog.gr | VBox Sport
0-100 χλμ/ώρα 6,25 δευτ.
30-70 χλμ/ώρα 2,71 δευτ.
60-100 χλμ/ώρα 3,63 δευτ.
80-130 χλμ/ώρα 5,18 δευτ.
Τελική ταχύτητα 225 χλμ/ώρα
Φρενάρισμα 100-0 χλμ/ώρα 41,26 μέτρα σε 3,15 δευτ.
Βάρος 1.750 κιλά
Advertisement

5Τιμή

Η τιμή της 330e ξεκινάει από τα €47.532, με το αυτοκίνητο της δοκιμής να ήταν αρκετά φορτωμένο με εξτρά εξοπλισμό και ξεπερνούσε τα €55.000.

Advertisement

6Στον δρόμο

Πριν αναφέρω την οδηγική συμπεριφορά της υβριδικής 3άρας, και πέρα από το κλασικό διακόπτη αριστερά από τον λεβιέ ταχυτήτων για τα προγράμματα οδήγησης comfort, sport και eco pro, μπορείς να προσαρμόσεις την χρήση του eDrive συστήματος, οποιαδήποτε στιγμή, μέσω ενός διακόπτη στην βάση της κεντρικής κονσόλας. Με αυτό μπορείς να επιλέξεις τα τρία ειδικά προγράμματα: Auto eDrive, Max eDrive και Save Battery.

Το πρώτο πρόγραμμα ενεργοποιείται αυτόματα με το ξεκίνημα του αυτοκινήτου και με τη χρήση του, το σύστημα διασφαλίζει ότι ο κινητήρας εσωτερικής καύσης και ο ηλεκτροκινητήρας συνεργάζονται για βέλτιστες επιδόσεις σε όλες τις οδηγικές καταστάσεις, με την τελική ταχύτητα αποκλειστικά με ηλεκτροκίνηση να φτάνει τα 80 χλμ/ώρα. Στο Max eDrive mode, όπως καταλαβαίνεις η BMW 330e χρησιμοποιεί μόνο ηλεκτροκίνηση, αντλώντας όλη την ισχύ του ηλεκτροκινητήρα με την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 120 χλμ/ώρα, και μπορεί να καλύψει στην καλύτερη των περιπτώσεων μια απόσταση 35 χλμ με πλήρως ηλεκτρική λειτουργία. Σχετικά μικρή, αλλά κατά μέσο όρο αυτή είναι η απόσταση που διανύει κάποιος για να πάει στην δουλειά του, αποδεικνύοντας ότι είναι οριακά ιδανική για καθημερινές διαδρομές μέσα στην πόλη. Ωστόσο, ο κινητήρας εσωτερικής καύσης μπορεί να μπει στο παιχνίδι οποιαδήποτε στιγμή εάν ο οδηγός πατήσει τέρμα το γκάζι και ενεργοποιηθεί το kickdown, και θα χρειαστείς πρόσθετη δύναμη για μία προσπέραση.

Το τελευταίο είναι το Save Battery mode, με το το πρόγραμμα να περιέχει δύο ρυθμίσεις. Εάν η φόρτιση της μπαταρίας είναι κάτω από το 50%, η μπαταρία φορτίζεται μέχρι 50% από τον βενζινοκινητήρα. Αν μπαταρία εξακολουθεί να έχει πάνω από το 50% της υπολειπόμενης ενέργειας, το επίπεδο φόρτισης “παγώνει”, ώστε η υπόλοιπη ηλεκτρική ενέργεια να μπορεί να χρησιμοποιηθεί όταν χρειαστεί. Το πρόγραμμα αυτό διασφαλίζει ότι θα έχεις πάντα ηλεκτρική ενέργεια, όμως επειδή φορτίζει τις μπαταρίες αυξάνει την κατανάλωση του βενζινοκινητήρα.

Τέλος, αν μετακινήσεις τον επιλογέας ταχυτήτων στη θέση S, ο κινητήρας καύσης τίθεται σε λειτουργία ανεξάρτητα από το επιλεγμένο πρόγραμμα, διασφαλίζοντας συνεχή διαθεσιμότητα της ισχύος και των δύο συστημάτων. Επιπλέον, η φόρτιση της μπαταρίας ανεβαίνει στο 80%.

Σε καθημερινές συνθήκες η BMW 330e θεωρείται εξαιρετικό αυτοκίνητο για τις αστικές διαδρομές. Ο τρόπος λειτουργίας του συστήματος κίνησης περιλαμβάνει μία μόνιμη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας, με τον ηλεκτροκινητήρα να συμπληρώνει τον κινητήρα καύσης με την επιπλέον ροπή 100 Nm, ενώ μπορεί να προσφέρει στιγμιαία έξτρα ροπή, ανάλογα με τη θέση του γκαζιού, μέχρι 250 Nm. Αυτό μεταφράζεται σε αίσθηση κινητήρα καύσης μεγαλύτερου κυβισμού, δημιουργώντας ένα ισχυρό και σταθερό τράβηγμα, προσφέροντας εντυπωσιακές εν κινήσει επιταχύνσεις.

Κατά τ’άλλα παρά τα 200+ επιπλέον κιλά του υβριδικού συστήματος, δύσκολα ένας μη-μυημένος θα καταλάβει διαφορά στην δυναμική συμπεριφορά της 330e, η οποία διατηρεί την απόκριση και το ζύγισμα τα οποία χαρακτηρίζουν κάθε 3άρα. Η νέα ρύθμιση της ανάρτησης βελτιώνει τις εγκάρσιες και διαμήκεις επιταχύνσεις σε όλες τις συνθήκες φορτίου, που εκφράζεται με μειωμένες κλίσεις, άριστη κατευθυντική ευστάθεια και εξαιρετικά υψηλή ακρίβεια διεύθυνσης. Η προσαρμοζόμενη ανάρτηση με τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ, επιτρέπει την αλλαγή του χαρακτήρα του αυτοκινήτου μέσω του κουμπιού αριστερά από τον λεβιέ των ταχυτήτων. Η συνεχής παρακολούθηση της διαμήκους και πλευρικής επιτάχυνσης, επιτρέπει τη βέλτιστη προσαρμογή των αμορτισέρ στα χαρακτηριστικά του δρόμου και την οδηγική κατάσταση, με την ανάρτηση να στηρίζεται πλέον στο αμάξωμα σε πέντε σημεία και όχι σε τρία, όπως ήταν στο παρελθόν.

Η οδήγηση του αυτοκινήτου είναι πραγματικά απολαυστική και όσα χιλιόμετρα και να γράφεις δεν θα σε κουράσει καθόλου. Παρότι ο χαρακτήρας του είναι κατά βάσει οικογενειακός, είναι από τα αυτοκίνητα που σε προκαλούν να τα οδηγείς λίγο πιο επιθετικά, θέλοντας να εκμεταλλευτείς την διαθέσιμη δύναμη του συνόλου. Μόνο αν κινηθείς σε κάποια ορεινή και πολύ στριφτερή διαδρομή θα νιώσεις ότι το αμάξωμα αντιδράει με μια ελάχιστη δυσκολία, με τις κλίσεις όμως να παραμένουν πρακτικά ανύπαρκτες.

Η πλατφόρμα προσφέρει εξαιρετική στιβαρότητα και τέλειο ζύγισμα, και όταν θελήσεις να εκμεταλλευτείς το πλαίσιο, ανεβάζοντας τους ρυθμούς, πατάς το Sport+ και το αυτοκίνητο αλλάζει χαρακτήρα, δίνοντας σου μία αρκετά sport αίσθηση. Η δύναμη του κινητήρα κρύβει τον όγκο και το βάρος του, στρίβει με εκπληκτική σιγουριά σε ανοιχτές καμπές και το τοποθετείς στο apex με περίσσια άνεση, χωρίς να σε τρομάξει με τις αντιδράσεις του, χάρη στα εξαιρετικά επίπεδα πρόσφυσης. Το αυτοκίνητο βεντουζώνει στην άσφαλτο, και ειδικά αν αυτή είναι καλής ποιότητας, θα δεις πολλά χλμ/ώρα στο πίνακα οργάνων, χάρη και στο ηλεκτρονικό “μπλοκέ” διαφορικό.

Η απόλυτη ευχαρίστηση έρχεται με την απενεργοποίηση όλων των ηλεκτρονικών βοηθημάτων, καθώς με την ακαριαία λειτουργία από τις -πρακτικά- 0 σ.α.λ. του ηλεκτροκινητήρα, μπορείς να παίζεις με την ουρά με ελάχιστα χλμ., χωρίς να περιμένεις να “σπουλάρει” το turbo. Και αυτό γίνεται σε ανεξαρτήτου ποιότητας άσφαλτο, κάτι που σε “μπριζώνει” για ανάποδα σε κάθε στροφή, καθώς θα πετάξει την ουρά της αρκετά άνετα. Θα μπορέσεις να διατηρήσεις τη γωνία ελέγχοντας το ανάποδο μέσω του κοφτερού τιμονιού, ενώ όταν βγάλει την δύναμη του και ο βενζινοκινητήρας μπορείς να συνεχίσεις την πλαγιολίσθηση. Εν ολίγοις, τα 200+ επιπλέον κιλά του υβριδικού συστήματος δεν επηρεάζουν αισθητά την οδική συμπεριφορά της 330e, που διατηρεί την απόκριση και το ζύγισμα τα οποία χαρακτηρίζουν κάθε 3άρας.

Η μόνη μέτρηση που δεν ήταν απόλυτα ικανοποιητική ήταν η επιβράδυνση του αυτοκινήτου, καθώς η ακινητοποίηση του από τα 100 χλμ/ώρα ήρθε μετά από 41 μέτρα, εξαιτίας του επιπλέον βάρους. Παρόλα αυτά, η αίσθηση από το πεντάλ είναι εξαιρετική, καθώς παρά το σύστημα ανάκτησης δεν έχει κάποιο κενό στην ενεργοποίηση των φρένων.

Advertisement

7Συμπέρασμα

Ο συνδυασμός ηλεκτροκινητήρα και κινητήρα εσωτερικής καύσης συγκεντρώνει τα καλύτερα στοιχεία από δύο διαφορετικούς “κόσμους” σε ένα εξαιρετικά δυναμικό και άνετο sedan. Η BMW 330e συνδυάζει το σπορ χαρακτήρα και την κομψότητα μιας 3άρας, με το συγκεκριμένο μοντέλο να εμφανίζει εντυπωσιακή δύναμη, μέγιστη αποδοτικότητα και φιλικότητα προς το περιβάλλον.

Η τιμή της είναι σίγουρα τσιμπημένη, με την αγορά να προσφέρει προτάσεις μόνο από τη Mercedes (C350e) και τη VW (Passat GTE), με το εσωτερικό της 3άρας να έχει αρχίσει να δείχνει τα χρόνια του, τόσο συγκρίνοντας το με τον ανταγωνισμό, όσο κυρίως με την υπόλοιπη γκάμα της εταιρίας (5άρα και 7άρα).

Advertisement
Με μια ματιά
Εμφάνιση
8.5
Οδική Συμπεριφορά
8.5
Επιδόσεις
8
Κατανάλωση
8
Τιμή
7
Μοιράσου το!
Προηγούμενο άρθροΝέο Seat Ibiza. Αυτό είναι!
Επόμενο άρθροΤο Nissan Leaf τώρα και νεκροφόρα
  • Μάνος Μαμαλάκης

    Πολύ όμορφη, δυναμική, σπορ, απολαυστική στο δρόμο, γνήσια BMW η 3αρα. Η τεχνολογία της συγκεκριμένης έκδοσης υψηλή. Αλλά, με αλμυρή τιμή. Νομίζω μας χρωστάτε τη δοκιμή της νέας 7αρας την οποία πριν αρκετούς μήνες είχαμε δει σε φωτογραφίες στο fb… ακόμα την περιμένουμε.

  • Φωτόνιον

    Καταπληκτική και αυτό που μου αρέσει περισσότερο είναι η δυνατότητα αποκλειστικής κίνησης με τον ηλεκτροκινητήρα. Εάν θέλεις γκάζια τα έχεις, εάν θέλεις οικονομία την έχεις. Εξαιρετικά!!!

  • Mika

    Παραμενει κουκλα, παρα τα τοσα της χρονια στην αγορα…Σιγουρα το συγκεκριμενο μοντελο παραμενει μια ειδικη επιλογη και ο κυριοτερος ανταγωνισμος της ερχεται μεσα απο την ιδια την BMW, τοσο σε επιπεδο επιδοσεων με τη 330i η σε επιπεδο οικονομιας απο τη 320d, ακομα και τη 325d…
    Aρνητικη εντυπωση το φρεναρισμα πανω απο τα 41 μετρα, στο 100-0 οταν αλλες (συμβατικες ομως) προτασεις απο ανταγωνιστες αγγιζουν τα 36 κατι και 37 μετρα, απορροια του μεγαλου βαρους της….Θετικο ομως το γεγονος πως φαινεται να το κρυβει καλα, αν και σε μια φιδισια διαδρομη ειμαι σιγουρος πως θα επηρεαστει σε καποιο σημαντικο βαθμο…

  • σε αυτό το χρώμα, με αυτό το πακέτο το δίλιτρο το απλό με τα 200 τόσα άλογα και είμαι μια χαρά.

  • ωραιος ο κυριος ΑΓΑΠΗΤΟΣ !!!!!
    αν και απο το αρθρο θα ελεγα οτι οι εντυπωσεις που του αφησε το αυτοκινητο ηταν ”ουτε κρυο…ουτε ζεστη” !!!

    για μενα μεγαλο θετικο ο συνδιασμος ηλεκτροκινητηρα με εκινησητρα εσωτερικης καυσης…και η δυνατοτητα να κινηθει μονο με ρευμα…αν και θα ηθελα +20 χιλιομετρα αυτονομια!!!!
    φαουλ..αν μπορει να θεωρηθει…για την κατηγορια που παιζει…..οι χωροι…..πισω 2 θεσεις…και τοσο μικρος χωρος αποσκευων….σε βαζει σε σκεψεις !!!

    υ.γ με σταθερη ταχυτητα 130 η καταναλωση ηταν 6.5/100……αλλα αναφερεις οτι πεφτει και κατω απο 5 ανετα…..δηλαδη να κινηθουμε στην εθνικη με 77χλ/ω ?? :-P

    πραμγματικα δεν βλεπει καποιος εκει στην ευρωπη αυτην την αστεια καταναλωση που ανακοινωνουν ?????????
    αμα μου περισσευαν φραγκα..θα την αγοραζα μονο και μονο για να δηλωσω θυμα εξαπατησης και να τους τρεξω στα δικαστηρια !!!

    • Mika

      Τα λεφτα μας πισω κε Προεδρε, κοι Ενορκοι, κοι Δικαστες!!!!
      :p :p

    • ασχετο……3ωρες φορτισης…..ποσο κοσιζουν χονδρικα στη ΔΕΗ ???

    • Mika

      Δεν γνωριζω,αλλα αυτο που μου κανει (αρνητικη) εντυπωση ειναι πως με τον ταχυφορτιστη της BMW που θα τον πληρωσεις και χρυσο, κερδιζεις μονο μια ωρα….Πφφφ

    • γιαυτα τα χρονικα περιθωρια νομιζω ειναι αχρηστια !!!!
      οπως μια αλλη απορια που μου ηρθε….
      η εγγυηση καλυπτει στον ιδιο βαθμο τον ηλεκτροκινητηρα ???
      τα σερβις σε σχεση με την απλη 2λιτρη…….εχουν διαφορα στην τιμη ???

    • Mika

      Θεωρω πως μαλλον θα ειναι πιο ακριβα, μια και θα πληρωνεις συντηρηση στον κινητηρα,αλλα ολο και καποιο ελεγχο στον ηλεκτροκινητηρα και τα παρελκομενα του….Ισως καμια εργατοωρα παραπανω, κλπ….
      ;-)

    • Φωτόνιον

      Φίλε Μπαμπίνε, δεν έχει σημασία ο χρόνος φόρτισης αλλά η ισχύς που καταναλώνει ο φορτιστής ανά ώρα. Στην προκειμένη περίπτωση ο γρήγορος είναι 3.7kWh και με (ακριβούτσικη) τιμή μιας κιλοβατώρας περίπου 8 λεπτά μας κάνει περίπου 30 λετπά του Ευρώ την ώρα. Θέλει 2 ώρες και 15 λεπτά, άρα συνολικό κόστος περίπου 67 λεπτά του Ευρώ για 35 χιλιομετράκια αυτονομία. Καθόλου άσχημα :-)
      Εάν χρησιμοποιήσω μια πιο ρεαλιστική τιμή κιλοβατώρας στα 6.5 λεπτά πέφτουμε στα 54 λεπτά για μια πλήρη φόρτιση και με μια ακριβή τιμή κιλοβατώρας 11 λεπτά πάμε στα 83 λεπτά για μια πλήρη φόρτιση. Και φυσικά χωρίς νυχτερινό ρεύμα.
      Να ‘χα φράγκα για ηλεκτρικό και θα σου έλεγα για πότε θα τον άλλαζα τον ΚΕΚ μου :-)…

    • αρα για 100 χιλιομετρα θελεις στην καλυτερη 1.5 ευρω….ενω στην χειροτερη 2.4 !!!!!
      δηλαδη με τιμη βενζινης αν το κανουμε χονδρικα απο 1λιτρο στα 100 εως 1.5/100 ενω με ντιζελ 1.5/100 εως 2.2/100 !!!

      αυτος ειναι ο λογος ππου λατρευω τα ηλεκτρικα….ξερω για ποιον λογο τα θελω…και καλυπτουν τις ανγακες μου οσο τιποτα αλλο σημερα !!!
      απλα ειναι τοσο ακριβα ακομα…..που για να κανεις αποσβεση την οποια διαφορα τους απο τα συμβατικα…….πρεπει να γραψεις μερικες δεκαδες εκατμυρια χιλιομετρα !!!!! :-P

    • Φωτόνιον

      Μαζί σου κι εγώ! Στην οικονομία δεν υπάρχουν τα ηλεκτρικά, τι να λέμε τώρα… Που να έχεις και φωτοβολταϊκά στο σπίτι… :-) Περιμένω πως και πως το model3 της Tesla μήπως και αρχίσει πόλεμος τιμών στα ηλεκτρικά του.. φτωχού λαού :-). Ακόμα και μ’ένα leaf ή zoe στα 20 χιλιάρικα (όπως κοστολογείται το leaf στην Αμερική) θα ήμουν τρισευτυχισμένος :-). Οψόμεθα…

    • Anestis Genk

      Σε πόσο καιρό θα έκανες απόσβεση έχεις λογαριάσει;

    • μαθηματικα ειναι……βαλε οτι για καθε 100 χιλιομετρα με ενα ηλεκτρικο θελεις χονδρικα 2 ευρω…ενω με ενα βενζινης θελεις ενα 10ρικο !!! οποτε κερδος 8 ευρω….
      σε καθε 1000χιλιομετρα το κερδος ειναι 80 ευρω..οποτε στις 10000χιλιομετρα εχεις 800ευρω κερδος……οποτε στις 100000 εχεις 8000 τσεπη απο τη διαφορα τιμης !!!! :-D

    • Φωτόνιον

      Και προσοχή! Οι υπολογισμοί αυτοί ισχύουν για την ‘βαριά’ (λέμε τώρα) 330. Εάν έχεις ένα twizy που καίει ‘απείρως’ λιγότερα τότε το κέρδος μπορεί να είναι τεράστιο. Και στους παραπάνω υπολογισμούς δεν έβαλα νυχτερινό ρεύμα που μειώνει την κιλοβατώρα στα μισά, οπότε καταλαβαίνεις για τι μεγέθη μιλάμε.

    • το ξερω απλα επρεπε να καω αλλα δυο παραδειγματα και βαριομουν!!!!
      απλα το twizy δεν βγαινει σε βενζινη για να κανεις τη διαφορα στην τιμη…..
      ενω πχ αν η υβριδικη 330 κοστιζει 48000 ενω η ”απλη” 40.000….θελω να πω κανεις αποσβεση τη διαφορα σε 100.000 χιλιομετρα !!! :-D

    • Anestis Genk

      Για το νυχτερινό ρεύμα πρέπει να βάλεις τριφασικό και γενικά έχει μια περίεργη διαδικασία afaik, δεν είναι απλά καίω ρεύμα την νύχτα.

    • Anestis Genk

      Δεν μου φαίνονται και πολύ value for money πάντως τα νούμερα που παραθέτεις, παρά την τεράστια διαφορά τιμής, 8 λεπτά ανά χλμ.
      Τα 100.000 χρειάζονται 5 με 10 χρόνια για να γίνουν. Ως τότε η μπαταρία δεν είναι σίγουρο πως θα παίζει καλά, ειδικά αν το παρκάρεις έξω (παγετός-καύσωνας). Ως τότε η βενζίνη μπορεί να πέσει και βεβαίως πρέπει να έχεις σκοπό να το κρατήσεις για καιρό.
      Άσε που όσο εξαρτόμαστε από το λίθιο οι τιμές των μπαταριών θα ανεβαίνουν, για να μην πω πως ίσως να μην υπάρχει αρκετό λίθιο για να μας καλύψει όλους.
      Τέσπα στην Ελλάδα λόγω λιγνίτη το ρεύμα δεν κοστίζει τπτ στο κράτος σε αντίθεση με τα πετρελαιοειδή, αλλά όπως έγινε και στο Αμέρικα αν πέσει η τεχνηέντως αυξημένη τιμή της μπετζίνας…who carez about EVz

    • γιαυτο λεω συνεχεια…δεν υπαρχουν κακα αυτοκινητα πλεον….αλλα κακιστες επιλογες για αγορα !!!!

    • Φωτόνιον

      Εκεί που αλλάζει το πράγμα άρδην, είναι εάν έχεις φωτοβολταϊκά στο σπίτι, οπότε ένα καθαρά ηλεκτρικό είναι μονόδρομος. Αρκεί να μπορούσαμε να πάρουμε ένα με 20 χιλιάρικα όπως το leaf στην Αμερική. Στα 40, απόσβεση δεν κάνεις (πρακτικά) ποτέ. Ένα twizy στα 8 χιλιάρικα θα ήταν λουκούμι για μένα :-)
      Σχετικά με το νυχτερινό ρεύμα, θέλει μια αίτηση στη ΔΕΗ. Για τριφασικό δεν ξέρω να σου πω σίγουρα, γιατί έχω ούτως ή άλλως τριφασικό, αλλά νομίζω οτι όντως είναι απαίτηση.

    • μαθηματικα ειναι……βαλε οτι για καθε 100 χιλιομετρα με ενα ηλεκτρικο θελεις χονδρικα 2 ευρω…ενω με ενα βενζινης θελεις ενα 10ρικο !!! οποτε κερδος 8 ευρω….
      σε καθε 1000χιλιομετρα το κερδος ειναι 80 ευρω..οποτε στις 10000χιλιομετρα εχεις 800ευρω κερδος……οποτε στις 100000 εχεις 8000 τσεπη απο τη διαφορα τιμης !!!! :-D

  • Αλεξικέραυνος Αλεξικέραυνος

    Όχι και τόσο πειστική η πρόταση της bmw.
    Όπως όλα τα υβριδικά.
    Δεν έχει τις χάρες ενός αμιγούς ηλεκτρικού,
    θολώνει την εικόνα του συμβατικού.

    Πάει να συνδυάσει και τα δύο, χάνει και στα δύο.
    Και για να κάνει αυτό, ζητάει και μια περιουσία.

    Pass.

    ΥΓ. Να δω τα “εξειδικευμένα” τέλη κυκλοφορίας τι κοστουμάκι θα του ράψουν. Αν.

    • για μενα αυτο ειναι το ιδανικο οχημα ..οχι σαν BMW…αλλα αυτο που συνδιαζει ηλεκτρισμο με βενζινη !!!
      πχ απο προχθες με το αυτοκινητο εχω κανει σε αυτες τις μερες…ουτε 30 χιλιομετρα……οποτε θα ηταν τελειο !!! αφου οι μετακινησεις μου ηταν εντος πολης !!!
      απλα θα ηθελα η αυτονομια να ηταν στα 50+ χιλιομετρα!!!

    • Αλεξικέραυνος Αλεξικέραυνος

      Με τη χρήση που κάνεις χρειάζεσαι ηλεκτρικό, όχι υβριδικό, όπως το βλέπω εγώ.
      i3 μάλλον σου χρειάζεται, άντε να’ναι το ER για να μην αποχωριστείς και τη βενζίνη!
      :P

    • το ηλεκτρικο θα ειναι για μενα το ιδανικο οταν θαμου δινει αυτονομια 800+ χιλιομετρα !!!
      γιατι 800 ??? γιατι καπου τοσα χιλιομετρα θεωρω οτι μπορω να κανω χωρις σταση….
      οποτε οταν θα κανω σταση…..θα το φορτιζω πχ τις 6 ωρες ενω θα κοιμαμαι……
      αλλα σημερα θα ηθελα να εχω ηλεκτρικο σαν το BMW του αρθρου για οταν κατεβαινω στο κεντρο….η ακομα και να μπορω αυτα τα 35+ χιλιομετρα να τα χρησιμοποιησω για να γλυτωσω πχ 2 λιτρα βενζινης στο ταξιδι…..αλλα και να μπορω να παω αυθημερον για ενα μπανιο 150 χιλιομετρα μακρυα απο την πολη μου…και να μην με τρωει το αγχος που θα βρω μπριζα..και ποσην ωρα θα μεπαρει η φορτιση !

    • Αλεξικέραυνος Αλεξικέραυνος

      ρε μάγκα 300 χιλιόμετρα για ένα μπανάκι?
      :P

      Πάντως το i3 ΕR φτάνει για τα 320km, (λέμε τώρα) οπότε σου κάνει.

    • μια τριστινικα να πας…και μια βολτα εκει γυρω να κανεις…..τα εχεις για πλακα….
      και οπως σε ειπα και παραπανω…….δεν μπορω να ειμαι με το αγχος αν καταφερω να γυρισω πισω…γιαυτο και σε ειπα θα ηθελα αυτονομια 800+ χιλιομετρα απο ενα καθαρα ηλεκτρικο οχημα…….

  • sotirisb

    Αποριες:

    1. Δουλευει το καλοριφερ οταν κινεισαι μονο με τον ηλεκτροκινητηρα?

    2. Φτανει ποτε σε θερμοκρασια λειτουργιας ο κινητηρας?

    2. Ο κινητηρας λιπαινεται οσο ειναι σβηστος ή οχι? Αν εισαι στο ηλεκτρικο mode και θελεις να προσπερασεις παιρνει μπρος και ανεβαζει 4-5 χιλιαδες στροφες με ολο το λαδι στο καρτερ?

  • manowar

    Α ρε μια 5ετια εχει περασει απο πανω της και την ξερασε αν δεν ειχα βαρεθει να την βλεπω 5 ετη τωρα θα ελεγα πψς ειναι μοντελο του 17.εχει αυτο το hi teck…σαν να μη περασε μια μερα που λεει και η ροκια

    • Christos F4

      τοση τεχνολογια κουβαλαει το αμαξι, ενα δερματινο σαλονι δεν μπορουσε να προσφερει στο στανταρ εξοπλισμο?? αυτο το σαλονι με τα “νερα” θυμιζει regular αμαξι 15ετιας

    • manowar

      Ξερω γω τον σκρουτζ τον ceo της ρωτα..

  • Σαν αυτοκίνητο δεν χωρά αμφιβολία ότι είναι εξαιρετικό, σαν τεχνολογία, ενσωματώνει αρκετή όχι όμως όση θα έπρεπε-ήθελα δλδ τα 35χλμ δεν μου αρκούν καθώς και τα 6,5λ/100χλμ με 130 αν και θα μου πεις λογικά δούλευε μόνο ο κινητήρας βενζίνης. Τέλος τα 370 λίτρα αποθηκευτικού χώρου για οικογενειακό όχημα τριών όγκων είναι υπερβολικά λίγα. Το συν των τελών κυκλοφορίας υπόκειται σε περαιτέρω συζήτηση με τα νέα μέτρα…
    Συμπέρασμα: Μπορεί να βρίσκεται σε καλό δρόμο όμως έχει αρκετή απόσταση να διανύσει ακόμα ώστε να κατοχυρωθεί στο μυαλό των αγοραστών ως συμφέρουσα πρόταση.

  • ducatos

    Βασικά την βρίσκω πολύ όμορφη και πολύ ενδιαφέρον συνδυασμό τωρα η τιμή μοιάζει κάπως αλμυρή αλλα οταν παρατήρησα οτι το προηγούμενης γενιάς Prius πωλείται 34κ με έκπτωση το νέο δεν ξέρω άμα έρχεται ελλαδα και η 3αρα 47κ τότε μου φαίνεται να εχει κάποια λογική στην τιμή της.

  • DimitrisBXL

    Ολα ωραια και καλα με την τεχνολογια στο αμαξι. Αλλα 55.000 και δεν εχει δερματινο σαλονι(εστω συνθετικο δερμα);

  • Anestis Genk

    Πάρα πολλά τα αρνητικά, το θετικό είναι ο συνδυασμός ηλεκτρικού και βενζίνης, ώστε να μην δίνει την παράξενη ηλεκτρική αίσθηση.

  • SAMURAI-66

    Θελουν 55 χιλιαρικα και στο εσωτερικο εχουν υφασματινα καθισματα?
    Πρεπει να πληρωσεις εξτρα για δερματινα δηλαδη ποιος ξερει ποσα παρα πανω λες και η τιμη του δεν ειναι ηδη εκτος οριων….γυφτοι!