Όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες, ακόμη και η Ferrari, την τελευταία δεκαετία, ακολούθησαν την τάση να μικραίνουν την χωρητικότητα των κινητήρων τους, προσθέτοντας σε αυτούς συστήματα υπερτροφοδότησης, προκειμένου να καταφέρουν να πιάσουν τα όλο και αυστηρότερα μέτρα εκπομπών ρύπων.

Το downsizing των κινητήρων οδήγησε σε τρικύλινδρα, ακόμη και σε δικύλινδρα μοτέρ μικρών κυβικών, αλλά το σκάνδαλο χειραγώγησης εκπομπών της Volkswagen, και οι δεκάδες έρευνες που ακολούθησαν, έδειξαν πως το downsizing δεν προσφέρει τίποτα σε ότι αφορά την μείωση των εκπομπών ρύπων, μιας και οι μικροί κινητήρες σχεδόν όλων των αυτοκινητοβιομηχανιών, δεν είναι τόσο καθαροί όσο ισχυρίζονται οι κατασκευαστές. Γι’αυτό και πλέον ο κλάδος της αυτοκινητοβιομηχανίας κάνει στροφή 180 μοιρών και ετοιμάζει νέους μεγαλύτερους κινητήρες, οι οποίοι θα διαθέτουν υβριδισμό.

Βλέπεις οι μικροί σε χωρητικότητα κινητήρες, μπορούσαν να περάσουν τα τεστ στις εργαστηριακές μετρήσεις, αλλά με την Ευρώπη να εισάγει δοκιμές εκπομπών ρύπων σε πραγματικές συνθήκες μέσα στα επόμενα έτη, οι κινητήρες αυτοί δεν μπορούν να παράγουν τις εκπομπές που υπόσχονται οι εταιρίες.

Volkswagen 1.5 TSI EVO

Το αφεντικό της Volkswagen, o Herbert Diess, σε πρόσφατη συνέντευξή του, εξήγησε γιατί η VW σταδιακά ρίχνει το βάρος της σε μεγαλύτερους κινητήρες:

Η τάση του downsizing έχει τελειώσει. Οι εκπομπές ρύπων τείνουν να ανεβαίνουν, όσο οι κινητήρες γίνονται μικρότεροι.

Αυτός είναι και ο λόγος που το ανανεωμένο Golf δεν φορά τον 1.4 TSI κινητήρα αλλά τον νέο 1,5-λίτρου βενζίνης TSI EVO. Ο Diess συμπλήρωσε πως η VW θα συνεχίζει να κατασκευάζει το 1.0 τρικύλινδρο TSI, αλλά το μέλλον των κινητήρων του γερμανικού κολοσσού είναι πως αυτοί θα αποκτήσουν μεγαλύτερη χωρητικότητα. Πόσο μεγαλύτερη; Σίγουρα μην περιμένεις να δούμε V6 και V8 κινητήρες στα μελλοντικά “συμβατικά” αυτοκίνητα, αλλά η τάση να βλέπουμε πχ αυτοκίνητα σαν το Golf με 1.000αρη κινητήρα, έχει περάσει ανεπιστρεπτί.

Σε παλαιότερες δηλώσεις του, ο Pavan Potluri, αναλυτής της IHS Automotive, είχε πει, πως οι μικροί κινητήρες όταν λειτουργούν σε υψηλότερα φορτία από αυτά που απαιτούνται κατά τις δοκιμές μέτρησης των ρύπων στην Ευρώπη, υπερβαίνουν κατά πολύ τα νόμιμα επίπεδα εκπομπών. Έτσι εξηγείται πλέον γιατί ο 1.200αρης diesel της GM θα αντικατασταθεί το 2019, από έναν νέο, ο οποίος θα είναι 25% με 30% μεγαλύτερος σε χωρητικότητα. Η Renault σχεδιάζει να μεγαλώνει κατά 10% την χωρητικότητα του R9M 1.600αρη diesel κινητήρα της, ο οποίος είχε αντικαταστήσει τον 1.900αρη diesel πίσω το 2011.

Σήμερα, όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες ξοδεύουν αρκετά χρήματα στα τμήματα έρευνας και ανάπτυξής τους, για την ανάπτυξη νέων υβριδικών κινητήρων, αλλά και ηλεκτροκινητήρων, οι οποίοι θα πρέπει να συμμορφώνονται με τα νέα πρότυπα εκπομπών που θα τεθούν σε ισχύ το 2019. Το μέλλον του downsizing είναι υβριδικό, μιας και οι εταιρίες θα παίρνουν έναν μικρό κινητήρα και δεν θα του μειώνουν την χωρητικότητα, αλλά θα του τοποθετούν έναν ηλεκτροκινητήρα, ώστε αυτός να μπορεί να πληροί τα πρότυπα εκπομπών.