Όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες, ακόμη και η Ferrari, την τελευταία δεκαετία, ακολούθησαν την τάση να μικραίνουν την χωρητικότητα των κινητήρων τους, προσθέτοντας σε αυτούς συστήματα υπερτροφοδότησης, προκειμένου να καταφέρουν να πιάσουν τα όλο και αυστηρότερα μέτρα εκπομπών ρύπων.

Το downsizing των κινητήρων οδήγησε σε τρικύλινδρα, ακόμη και σε δικύλινδρα μοτέρ μικρών κυβικών, αλλά το σκάνδαλο χειραγώγησης εκπομπών της Volkswagen, και οι δεκάδες έρευνες που ακολούθησαν, έδειξαν πως το downsizing δεν προσφέρει τίποτα σε ότι αφορά την μείωση των εκπομπών ρύπων, μιας και οι μικροί κινητήρες σχεδόν όλων των αυτοκινητοβιομηχανιών, δεν είναι τόσο καθαροί όσο ισχυρίζονται οι κατασκευαστές. Γι’αυτό και πλέον ο κλάδος της αυτοκινητοβιομηχανίας κάνει στροφή 180 μοιρών και ετοιμάζει νέους μεγαλύτερους κινητήρες, οι οποίοι θα διαθέτουν υβριδισμό.

Βλέπεις οι μικροί σε χωρητικότητα κινητήρες, μπορούσαν να περάσουν τα τεστ στις εργαστηριακές μετρήσεις, αλλά με την Ευρώπη να εισάγει δοκιμές εκπομπών ρύπων σε πραγματικές συνθήκες μέσα στα επόμενα έτη, οι κινητήρες αυτοί δεν μπορούν να παράγουν τις εκπομπές που υπόσχονται οι εταιρίες.

Volkswagen 1.5 TSI EVO

Το αφεντικό της Volkswagen, o Herbert Diess, σε πρόσφατη συνέντευξή του, εξήγησε γιατί η VW σταδιακά ρίχνει το βάρος της σε μεγαλύτερους κινητήρες:

Η τάση του downsizing έχει τελειώσει. Οι εκπομπές ρύπων τείνουν να ανεβαίνουν, όσο οι κινητήρες γίνονται μικρότεροι.

Αυτός είναι και ο λόγος που το ανανεωμένο Golf δεν φορά τον 1.4 TSI κινητήρα αλλά τον νέο 1,5-λίτρου βενζίνης TSI EVO. Ο Diess συμπλήρωσε πως η VW θα συνεχίζει να κατασκευάζει το 1.0 τρικύλινδρο TSI, αλλά το μέλλον των κινητήρων του γερμανικού κολοσσού είναι πως αυτοί θα αποκτήσουν μεγαλύτερη χωρητικότητα. Πόσο μεγαλύτερη; Σίγουρα μην περιμένεις να δούμε V6 και V8 κινητήρες στα μελλοντικά “συμβατικά” αυτοκίνητα, αλλά η τάση να βλέπουμε πχ αυτοκίνητα σαν το Golf με 1.000αρη κινητήρα, έχει περάσει ανεπιστρεπτί.

Σε παλαιότερες δηλώσεις του, ο Pavan Potluri, αναλυτής της IHS Automotive, είχε πει, πως οι μικροί κινητήρες όταν λειτουργούν σε υψηλότερα φορτία από αυτά που απαιτούνται κατά τις δοκιμές μέτρησης των ρύπων στην Ευρώπη, υπερβαίνουν κατά πολύ τα νόμιμα επίπεδα εκπομπών. Έτσι εξηγείται πλέον γιατί ο 1.200αρης diesel της GM θα αντικατασταθεί το 2019, από έναν νέο, ο οποίος θα είναι 25% με 30% μεγαλύτερος σε χωρητικότητα. Η Renault σχεδιάζει να μεγαλώνει κατά 10% την χωρητικότητα του R9M 1.600αρη diesel κινητήρα της, ο οποίος είχε αντικαταστήσει τον 1.900αρη diesel πίσω το 2011.

Σήμερα, όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες ξοδεύουν αρκετά χρήματα στα τμήματα έρευνας και ανάπτυξής τους, για την ανάπτυξη νέων υβριδικών κινητήρων, αλλά και ηλεκτροκινητήρων, οι οποίοι θα πρέπει να συμμορφώνονται με τα νέα πρότυπα εκπομπών που θα τεθούν σε ισχύ το 2019. Το μέλλον του downsizing είναι υβριδικό, μιας και οι εταιρίες θα παίρνουν έναν μικρό κινητήρα και δεν θα του μειώνουν την χωρητικότητα, αλλά θα του τοποθετούν έναν ηλεκτροκινητήρα, ώστε αυτός να μπορεί να πληροί τα πρότυπα εκπομπών.

  • MatthewT

    δωστε κυβικα στο λαο

    • Φωτόνιον

      Δώστε και ηλεκτρικά στα λαό!

    • δωστε υβριδικα στο λαο….και ειμαστε ολοι χαρουμενοι !!!!! :-D

    • sotirisb

      Εγω προσωπικα θελω ενα Dodge Charger του 69 με τον κινητηρα των 7200 κυβικων. Ποιος θα μου το δωσει??

    • Bon Viveur

      Και λεφτά να δώσουν στο λαό να τα πάρει!

  • Mrdesperado32

    Το θεμα ειναι να αλλαξουν και τα φορολογικα.για να βγαλει λεφτα η vw ψηφισαν νομους για τη παρτη τους και γεμισαμε λαδιερες…τωρα θα παρουμε το πουλι παλι εξαιτιας τους

    • Christos F4

      εννοεις οτι θα παρουσιαστουν αυτοκινητα που ο μικροτερος κινητηρας θα ειναι 1600 και συνεπως μεγαλυτερη φορολογια?? ναι, αλλα αυτο θα παρει μερικα χρονια μεχρι να γινει

    • Mrdesperado32

      για νατο ακουμε συνεχεια τωρα τελευταια δεν θα αργησει να γινει

    • Ψυχίατρος

      Μη φοβάσαι τίποτα είμαι εγώ εδώ!

    • Mrdesperado32

      δεν εφυγες για την πατριδα σου τη γερμανια ακομα?

    • Ψυχίατρος

      Δε σταμάτησες να σχολιάζεις ακόμα; Όλο λόγια είσαι και από πράξεις τίποτα! Δεν πειράζει, είμαι εγώ εδώ και θα σε βοηθήσω σε όλα!

    • Mrdesperado32

      Βοηθα τον εαυτο σου πρωτα γτ σε βλεπω εχεις νοσταλγησει πολυ τη γερμανια…θα σου κανει καλο να παρεις τζουρα πατριδας.απελασου να ηρεμησεις

  • HELLASARMAGEDON

    Είναι καιρός οι Μ.Ε.Κ. να μπουν στο χρονοντούλαπο της Ιστορίας. Το μέλλον είναι και πρέπει να είναι ηλεκτρικό και η τεχνογνωσία υπάρχει, αρκεί να την αφήσουν τα μεγαλοσυμφέροντα των πετρελαϊκών εταιρειών.

    • το πετρελαιο και το αεριο θα παραγει παλι την ενεργεια στους ηλεκτρικους σταθμους …απλος θεωρω οτι το ολο συστημα θα ειναι ποιο αποδοτικο … κατι που δεν το νομιζω ομως … λογου κοστους των μπαταριων …. το ολο σκεπτικο για μενα ειναι να παραγεται η ενεργεια απο πυρηνικους σταθμους … κατι που σε μερικα χρονια θα γινει … ελπιζω μονο να μην φτιαχουν τετοιους οι αραβες ….

    • HELLASARMAGEDON

      Υπάρχουν και οι Α.Π.Ε. που πολλοί έχουν υποτιμήσει και είναι το μέλλον για ηλεκτροδότηση.

    • sotirisb

      Που θα βρεις τα υλικα για να φτιαξεις τοσες μπαταριες??

    • HELLASARMAGEDON

      Και οι μπαταρίες έχουν εξελιχθεί αλλά δεν αφήνουν την τεχνολογία να βγει προς τα έξω τα πετρελαϊκά συμφέροντα.

  • Sciroccakias

    Ψόφος στα diesel

  • περαστικός

    Και κάπως έτσι οι υποστηρικτές του downsizing θα κρυφτούν στα λαγούμια τους μετά απο σχεδόν μια 6-7ετία έπαρσης και αλαζονείας που προσπαθούσαν να μας πείσουν ότι το να κοπανάς ένα turbo σε ένα 1200αρί και να το κάνεις 150 άλογα (που λέει ο λόγος) είναι η τεχνολογία του μέλλοντος…
    Επίσης η VW αποδεικνύει ότι το τμήμα marketing που έχει είναι μακράν το καλύτερο στις αυτοκινητοβιομηχανίες και ένα απο τα καλύτερα στο σύνολο όλων των πολυεθνικών …

    • στο θεμα αποδοσης δεν υπαρχει προβλημα….το προβλημα ειναι οτι σου πλασαραν οτι 150ps απο 1200cc ειναι οικολογικα….οταν εσυ ησουν ρυπογονος me 120ps apo 2000cc…….

    • theolvs

      Θυμάμαι έναν γνωστό που είχε πάρει το polo 1,2 tdi και μάλιστα έλεγε ότι και μια χαρά πάει και όλα οκ. Βέβαια το αμάξι είναι τάφος απ τα λίγα.
      Δε μου κάνει εντύπωση ότι έχει βρομίσει το car απο αυτά τα σαπάκια

    • περαστικός

      Ούτε πιο οικολογικά είναι ούτε πιο οικονομικά…
      Σαν οικονομικά και οικολογικά δεν τα πλάσαραν..?
      Στα φαλιρισμένα κράτη τα πλασάρουν σαν οικονομικά και στα πλούσια σαν οικολογικά…

      Τα 150 άλογα θέλουν να φάνε, όχι τα 1200 κυβικά…
      Αν έμενες στην Γερμανία πιο Golf θα προτιμούσες ?Το 1.4 tsi 140 άλογα ή το δίλιτρο fsi παρόμοιας ιπποδύναμης..?συνυπήρχαν αυτά τα 2 κάποτε αν δεν κάνω λάθος…

  • Talos the Robot

    Έκαναν την κολοτουμπα επειδή βλέπουν πιο πολλά κέρδη στα υβριδικά αυτοκίνητα και θα πουλάνε περισσότερα ανταλλακτικά και αναλώσιμα τώρα, ενώ με τους μεγάλους κινητήρες δεν θα παραπονούνται ουτε οι πετρελαιαδες. Θα βγούνε κάποιοι οικολόγοι της κακίας ώρας να ρίξουν σανό για στρέψουν τον κοσμο στην υβριδική τεχνολογία και θα είνα όλοι ευχαριστημένοι.
    Γι αυτο αν δεν βγουν αμεσα τα ηλεκτρικά και τα υδρογονοκινητα, μακριά από μένα τα υβριδικά και οποιαδήποτε αλλη απατεώνια και αν εφεύρουν. Και αυτο ισχύει για όλους ανεξαρτήτως εταιρίας .

  • Talos the Robot

    Έκαναν την κολοτουμπα επειδή βλέπουν πιο πολλά κέρδη στα υβριδικά αυτοκίνητα και θα πουλάνε περισσότερα ανταλλακτικά και αναλώσιμα τώρα, ενώ με τους μεγάλους κινητήρες δεν θα παραπονούνται ουτε οι πετρελαιαδες. Θα βγούνε κάποιοι οικολόγοι της κακίας ώρας να ρίξουν σανό για στρέψουν τον κοσμο στην υβριδική τεχνολογία και θα είνα όλοι ευχαριστημένοι.
    Γι αυτο αν δεν βγουν αμεσα τα ηλεκτρικά και τα υδρογονοκινητα, μακριά από μένα τα υβριδικά και οποιαδήποτε αλλη απατεώνια και αν εφεύρουν. Και αυτο ισχύει για όλους ανεξαρτήτως εταιρίας .

    • endopandou

      έκαναν την κωλοτούμπα επειδή όντως τα μικρά μοτέρ καίνε το καταπέτασμα σε αντίθεση με τα ψέματα που υποσχέθηκαν (όλοι τους) στους αγοραστές.
      Απλά βρήκαν με τις ευλογίες των ιθυνόντων έναν τρόπο (λομπίστικα-μιζαδόρικα) να πουλάνε στα αμνοερίφια και τώρα που το παραμύθι άλλαξε τα αμνοερίφια θα είναι έτοιμα να ψωνίζουν το νέο θαυματουργό τεκνόλοτζυ.
      Το ότι τα μικρά μοτέρ βολεύουν φορολογικά τους Έλληνες είναι εντελώς άλλο θέμα

    • manowar

      Πολυ τεκνολοτζυ η δουλεια..

  • endopandou

    Περιμένω με αγωνία τις ανταπαντήσεις στη φοκσβάγκε και τον potluri όσων φωστήρων έκραζαν πως οι μικροί τουρμπάτοι τύπου tsi δεν καίνε βενζινάδικα όταν πιέζονται

    • αυτο δηλαδη δεν ισχυει για το 1400ρι μοτερο του FCA ??? για το 1600ρι της OPEL ?? για το 1000ρι της FORD ?? κ.ο.κ ??

    • endopandou

      φυσικά και ισχύει

    • theolvs

      Ότι το πιέζεις καίει.
      Επίσης ότι “πηγαίνει” (έχει πολλά άλογα δηλαδή) καίει.
      Οικονομία και επιδόσεις μαζί δεν πάνε. Στην πράξη. Στα λόγια και στα φυλλάδια των εταιρειών σου κάνω και εγώ το GTR να καίει 7,0 λτ/ 100χλμ

    • DJ_D

      Οι μεγάλοι ατμοσφαιρικοί τύπου κάτι δεν καίνε βενζινάδικα όταν πιέζονται;
      ___________________________________________________________________
      Αυτό το μήνυμα θα αυτοκαταστραφεί σε μερικές ώρες.

    • Spider

      Κοίτα,βασικά αν και δεν ήμουν ποτέ ούτε φαν της εν λόγω μόδας,ούτε βέβαια φαν των πολύ μεγάλων κινητήρων (στην Ελλάδα ζούμε) εν τούτοις ως κάτοχος golf 7 1.4 tsi μπορώ να σε διαβεβαιώσω ότι σε μικτή χρήση,εντός-εκτός πόλης καίω 7.4-7.7 lt/100Km. Σε συνθήκες σκισίματος,πάνω από 9-9.5 δεν έκαψα ποτέ. Σε σύγκριση με τον 1.4 Τ-jet του Abarth που έχω, είναι η μέρα με την νύχτα,μιάς και αυτός καίει 8.5-9.5 με συγκρατημένη χρήση και τον…άμπακο όταν πιέζεται. Βέβαια δεν έχουν την ίδια απόδοση ακριβώς, ούτε όμως ζυγίζουν και το ίδιο…
      Γενικά σχεδόν όλα τα τουρμπάτα μοτέρ μικρά η μεγάλα, αμα τα πιέσεις καίνε,άλλα περισσότερο, άλλα λιγότερα. Πάντως είτε ενοχλεί μερικούς είτε όχι οι tsi σε σχέση με άλλα αντίστοιχου κυβισμού μοτέρ,καίνε λιγότερο._

  • Mika

    H ζωη κυκλους κανει, παμε πισω στα πολλα, τωρα που χορτασαμε τα λιγα κυβικα!
    :p

  • manowar

    Πεστε στους λακαμαδες που κανουν τους κυβερνήτες να φτιαξουν καρουλοδρομους οπως εχουμε εδω σε κατι παραδοσιακα χωριά,,,γιατι με τους νομους που εχουν φτιαξει ετσι και πεθανει το downsizing θα αγοραζουμε μονο,,,4ποδα..εχτε δει την ντολυ??κατι τετοιο

  • Chris Pavlidis Exhaust

    Οι πιο πολλοι κορόιδευαν αλλα ποσο μπροστα αποδεικνύεται οτι ηταν η toyota

    • μηπως θελεις να πεις η MAZDA ?

    • Chris Pavlidis Exhaust

      Για τα υβριδικά το λεω, η mazda τι εκανε?

    • η ΜΑZDA δεν εκανε downsizing …..απλα μειωνε το βαρος και εβαζε ”μεγαλα” ατμοσφαιρικα μοτερ !!! :-D

    • rous

      Γιατι εβγαλε 1.2 τουρμπο λοιπον?

    • Chris Pavlidis Exhaust

      Οντως εβγαλε ως οικονομικη λυση μιας και σχεδον σε ολοι την γκαμα υπαρχει και η υβριδικη εκδοση που ειναι ακριβοτερη

  • Anestis Genk

    Κάθε φορά που διαβάζω τέτοια άρθρα σκέφτομαι πως όλοι αυτοί οι μορφωμένοι και ευαισθητοποιημένοι από τις προηγμένες και πολιτισμένες χώρες είναι σκέτοι κατσαπλιάδες ή θύματα της (ίδιας τους) προπαγάνδας.
    Προσωπικά δεν είμαι πεπεισμένος πως έχουν γίνει τεράστια άλματα στην καθαρότητα της καύσης, υπό ρεαλιστικές συνθήκες και σε βάθος χρόνου. Ειδικά κάτι φτωχές καύσεις που παίζουν τελευταία εμένα με φρικάρουν με τους ρύπους που παράγουν.

    Το CO2 δεν είναι και τόσο τραγικός ρύπος (μόνοι μας το παράγουμε με την αναπνοή), με αναδάσωση και με το να μην έχουμε πόλεις με εκατομμύρια σαβουροκαταναλωτές το πρόβλημα του CO2 λύνεται. Υπάρχουν όμως ρύποι που σε μικρές ποσότητες κάνουν μεγάλες ζημιές σε σχέση με το CO2, αλλά η υστερία είναι για το CO2, αυτό μας έμαθαν να μισούμε, που να μαθαίνουμε χημεία τώρα.

    Η λύση είναι να μην χρειάζεται να καίμε τόσο, δλδ λιγότερα αυτοκίνητα, λιγότερες μετακινήσεις, μικρότερα/ελαφρύτερα αυτοκίνητα και βεβαίως πιο αργά αυτοκίνητα με διάρκεια ζωής πολλών ετών(βάλτε 30 χρόνια εγγύηση σε όλα) και αναβαθμίσημα. Δεν υπάρχει για την ώρα η φιλοσοφική λίθος που να μας επιτρέπει να έχουμε 2000 άλογα, 4 τόνους, 6 μέτρα αυτοκίνητο και να μην επιβαρύνεται το περιβάλλον από τον κύκλο ζωής του οχήματος.

    Τα υβριδικά το καλό που έχουν είναι πως ανακτούν ενέργεια, αλλά μην νομίζετε πως η εξόρυξη λιθίου και η δημιουργία μπαταρίας είναι eco friendly.

    • DJ_D

      Δεν χρησιμοποιεί κανένας φτωχά μείγματα για την ώρα (μάλλον), αλλά κουβέντα να γίνεται…
      ___________________________________________________________________
      Αυτό το μήνυμα θα αυτοκαταστραφεί σε μερικές ώρες.

  • mother1russia

    Πολυ καλα νεα παω να ανοιξω ενα chivas να το γιορτασω

    • Bon Viveur

      Με blended ουίσκι θα το γιορτάσεις;; Αυτό θέλει single malt..

    • Bon Viveur

      Με blended ουίσκι θα το γιορτάσεις;; Αυτό θέλει single malt..

    • mother1russia

      Εχεις δικιο θα χτυπησω ενα ακριβο Lagavulin , χαλαλι του

    • Bon Viveur

      Τώρα μάλιστα! :P
      Βλέπω οτι σου αρέσουν τα “νησιώτικα” :)

  • GiannhsAtenza

    Ολοι μιλαγανε οτι η Mazda με αυτα τα μοτερ δεν παει πουθενα , τελικα μονο η Mazda ηξερε ?

    • περαστικός

      Σχεδόν όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν στην γκάμα τους παρόμοιους κινητήρες με την Mazda..

    • GiannhsAtenza

      Εχουν ολες 2λιτρα μοτερ με 120-150-155-165 αλογα ? και 14:1 συμπιεση ?
      Εχουν 2.5 ατμοσφαιρα ακομα σε καμμια εταιρια ? Εχουν 1.5 ατμοσφαιρα ?
      Εχουν 2.5 4κυλινδρο τουρμπο ?
      Θα σου πω εγω , καμμια….ολες turbo και αν εχουν καποιες ατμοσφαιρα ειναι με κλασικους βαθμους συμπιεσης….

  • SAMURAI-66

    Αλλαξαν τα σχεδια και οι εξαγγελιες τους γιατι εσκασε το σκανδαλο απατης,μεχρι τοτε δουλευαν το παραμυθι απο την αναποδη μαζι φυσικα με τους χαζο-χαχολους που τους πιστευαν.
    Σταθεροτητα και ποιοτητα λογου vw group!!

    • manowar

      Αφου ρε ασχετε σχεδον ολες οι φιρμες βρεθηκαν να κανουν ακριβως το ιδιο με την vw αλλα μπορει να εισαι λιγο αργοστροφος και δεν καταλαβες τι γραφει..απο την στιγμη που κατηγορείς μονο το γκρουπ λογο γουστων κτλ,,,δειχνεις να παιδιαριζεις …γενικα ζεις στο συννεφακι σου..ολες οι εταιριες στο περασμα του χρονου εβγαλαν ολοκαθαρους δυνατους κινητηρες αλλα εβγαλαν και βρωμομαζουτ..εσυ ομως εχεις στοχοποιησει μονο το γκρουπ και για τους αλλου δεν βγαζεις αχνα..στο ποπουδακι ελαφρα με πουδρα τους σχολιαζεις..κλασσικ σαμουραι 66 δηλαδη

    • SAMURAI-66

      Φτιαξαμε συκωτι παλι μαζι σου!!!……….. https://uploads.disquscdn.com/images/dbe0cbdae1d4ae92ddb0e11485c3c26c84be041def6788614b07ba3445564ee7.gif

    • manowar

      Μαζι σου γελανε ρε σεφτελε με αυτα που γραφεις..δεν περνεις χαμπερι?

    • manowar

      Ωραιο το αρκουδακι παντως μαρεσει

  • sotirisb

    ΚΑΗΚΑΜΕ

    • manowar

      Αυτο ακριβως με τσιπρα στο τιμονι και φορολογια διχως αυριο στα καινουρια απο 2 λιτρα και πανω δεν θα περνεις ουτε πατινι αν αλαξουν και αρχισουν να θεριευουν τα μοτερ..μονο 10ετιας μεταχειρα παλι η γνωστη συνταγη

  • zet125

    Θυμαμαι οταν τα ελεγε ο nikoshomo χρονια πριν και ολοι τον κραζατε!!Τωρα ο homo γελαει με την καρδια του ειμαι σιγουρος!!!

  • GioKak

    Γελάνε και τα ελαστικά στις μάντρες ανακύκλωσης!!!!

  • hellboy

    τι καλυτερο απο το να κρεμας πελατες… λεγωντας οτι δεν πηραν οικολογικο… οικονομικο οχημα……………-_-
    VW das fashion…………..

  • George McR

    Εκτίμησή μου είναι ότι είναι πάλι θέμα μάρκετινγκ λόγω αυστηρων προδιαγραφών. Η απάντηση των εταιρειών στην αυστηρή νομοθεσία. Εμείς θα πληρώσουμε όμως τη νέα “ανακάλυψη”. Προσωπικά πιστεύω ότι στα πιο πολλά κυβικά -τα “ελάχιστα” πιο πάνω- θα είναι πιο κοντά σε αυτό που ανακοινώνουν από αυτό που η νέα νομοθεσία θα επιβάλλει αφού απο οτι φαίνεται οι μικροί όταν πιεστουν δεν έχουν κάποια διαφορά. Για τους δε μικρούς downsize για όσους έχουν, αλλά κ όσοι διαβάζουν δεν υπάρχει μεγάλος – μεγάλος ομως- κινητήρας που να καίει λίγο κ μικρός πολύ. Αν πλακωσεις το μικρό δεν θα κάψει 4 αλλά 8 αν πλακώσεις το μεγάλο δε θα κάψει 8 αλλά 10. Στο πορτοφόλι σου είναι πιο πολύ όμως. Η Mazda αν θυμάμαι, για τα κυβικά της έκαιγε πιο λίγο ως ατμόσφαιρα κ ήταν κοντά στις αληθινές μετρήσεις οι ανακοινώσεις καταναλώσης. Έχοντας προσωπικά καεί από τις απάτες των μικρών ατμοσφαιρικων Hyundai που εδώ με έβγαζαν τρελό κ έξω η εταιρεία μάζευε πρόστιμα, (βλέπετε δεν είναι μόνο οι turbo downsize στο χορό) δεν μπορώ να μη σταθώ στην φρασουλα όταν πιεστούν. Προφανώς ο 1.2Τ ή 1.4Τ όταν πιεστεί να ξεπεράσει τον 1.5Τ. Για αυτό κ το όριο. Για αυτό κ πρώτος σύγχρονος downsize της Honda είναι εκεί. Τίμιος κατόπιν εξέλιξης. Οι Γερμανοί τα γνωστά. Όμως τα 21 απτά κ αληθινά κιλά ροπής (κ όχι άλογα έλεος με τις τιμές στα κόκκινα όλοι “ραϊλτζίδες” πια) σε χαμηλές στροφές λόγω υπερπλήρωσης είναι πάντα εκεί στους υπάρχοντες downsize. Απλά πρέπει ψυχαναγκαστικα να προσέχεις το δεξί πόδι. Εκτιμώ ότι ζητάνε κάτι πιο κοντά στην αληθινή αναισθησία ενός diesel. Όπως οδηγούν πολλοί Ευρωπαίοι. Pedal to the metal. Κ πάλι όμως μου φαίνεται ότι άλλοι κοντράρονται κ εμείς πληρώνουμε. Επίσης μεγάλο αρνητικό το ανακοινωθέν των Γερμανών. Οι εταιρείες κ δη αυτές που έχουν προϊόντα από φουτουριστκα τμήματα R&D δεν ανακοινώνουν με τέτοιο κυνισμό. Αυτό το κάνουν αυτοκρατορίες, δυναστείες. Οι σοβαρές εταιρείες παρουσιάζουν το αποτέλεσμα. Ξεχειλίζουν από εγωισμό οι Γερμανοί κ φαίνεται.

  • Smartass

    Οπότε τα πελατάκια που αγόρασαν τούτου VW με την επιτομή – αιχμή της τεχνολογίας 1.4 TSIμπάει λάδι με τα χίλια μύρια προβλήματα, 1.4 TSI Active Cylinder Technology (ACT) και Audi 1.4 TFSI Cylinder on Demand (CoD) θα τα βάλουν εκεί που δεν βλέπει ο ήλιος!!
    :D

  • DJ_D

    Η Honda (νέος 1,0T, νέος 1,5Τ) όπως και άλλοι κατασκευαστές, δεν πήραν μάλλον το σημείωμα από την VW ότι σταματά το downsizing και συνεχίζουν να βγάζουν μικρότερους turbo… Κατάντια.
    Επίσης η VW είπε ότι ο νέος 1,5Τ θα βγει και σε diesel έκδοση για να αντικαταστήσει τον τωρινό 1,6 diesel, αλλά αυτό μάλλον δεν μετράει…
    _________________________________________________________________________
    Αυτό το μήνυμα θα αυτοκαταστραφεί σε μερικές ώρες.

    • περαστικός

      Δεν ξέρω για τον 1000αρη αλλά ο 1.5 της Honda βγαίνει και χωρίς turbo με 130 άλογα…δεν τον λες downsizing κινητήρα…
      Όλη η νεα γενιά earthdream της Honda στο Αμέρικα προσφέρει κινητήρες που δεν είναι downsizing..

      Το πρόβλημα είναι ότι υπάρχουν ακόμα αρκετοί που αρνούνται να παραδεχτούν ότι οι downsizing κινητήρες ήταν η μόνη λύση για μπορέσουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες να εξαπατήσουν τους νέους κανονισμούς ρύπων

    • DJ_D

      Δεν νομίζω στο Αμέρικα να υπάρχει 1,5NA. Από την άλλη υπάρχει αυτός, 177hp λέει η Honda. Τον λες και downsized, ή τουλάχιστον τον λέει η Honda, να αντικαταστήσει παλιότερους ατμοσφαιρικούς λέει κ.τ.λ.
      http://papers.sae.org/2016-01-1020/
      Affiliated: Honda R&D Co., Ltd.
      “A 1.5 L downsizing turbocharged engine was developed to achieve both driving and environmental performance. The engine is intended to replace 1.8 – 2.4 L class NA engines. …”

    • περαστικός

      Στην Ευρώπη το HR-V έχει 1.5 130 n/a…στο Αμερικα το Civic εκτός απο τον 1.5 έχει και τον 2.0 με τα 158..
      ενώ το HRV 1.8 140κάτι..
      Το υβριδικό Jazz είναι 1.3 Ν/Α και στην Αμερική τα Acura θα συνεχίσουν να φοράνε N/A κινητήρες..

    • περαστικός

      Δεν ξέρω για τον 1000αρη αλλά ο 1.5 της Honda βγαίνει και χωρίς turbo με 130 άλογα…δεν τον λες downsizing κινητήρα…
      Όλη η νεα γενιά earthdream της Honda στο Αμέρικα προσφέρει κινητήρες που δεν είναι downsizing..

      Το πρόβλημα είναι ότι υπάρχουν ακόμα αρκετοί που αρνούνται να παραδεχτούν ότι οι downsizing κινητήρες ήταν η μόνη λύση για μπορέσουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες να εξαπατήσουν τους νέους κανονισμούς ρύπων

  • crazyfrog

    κατω απο το οριο του φορου πολυτελειας να ειναι τα κυβικα και ας ειναι οσα θελουν.(τουλαχιστον να μην αισθανεσαι κοροιδο καθε χριστουγεννα)

    • Για τους τύπους 1929cc, γιατί και 1930 να είναι δίλιτρο πιάνεται..
      #ξεφτιλίκια

  • vaggscoobys

    Χεστ΄καμε τι λέει ή τι κάνει η VW.Αυτήν περιμέναμε να μας το πει??Ουστ!

  • Smartass

    O διασυρμός αυτής της εταιρίας (VW) δεν έχει τέλος!
    Αγωγή εναντίον της Volkswagen για εξαπάτηση από την εταιρεία διανομής ψαριών και θαλασσινών Deutsche See.
    http://dailycaller.com/2017/02/05/first-big-german-company-sues-vw-over-dieselgate-scandal/
    :D

  • Bon Viveur

    Ένας Αμερικάνικος V8 δεν θα με χάλαγε..

  • Σοφοί οι CEOs… Με το στανιό λιγότερα κυβικά και τούρμπο και πολύπλοκα συστήματα για να καταλήξουν στο συμπέρασμα ότι τελικά έκαναν πατάτα. Και εις ανώτερα.

  • Petros Lappas
  • Dimitri87

    Γελάω!

  • Antonis

    Η εταιρεία που το άρχισε με το μοτέρ του GT 1.4TSI 170hp, η ίδια το τελείωσε. Πάμε για άλλες τεχνολογίες πλέον… (απλά τις προωθεί εμμέσως)

  • mnm

    Για τα Ελληνικά δεδομένα μια χαρά ήταν το downsizing. Όλοι κέρδισαν. Χαμηλά κυβικά, αρκετά άλογα και χαμηλά τέλη κυκλοφορίας, απλά τώρα βλέπουν ότι με τους νέους χαμηλότερους ρύπους θα έχουν πρόβλημα στην Ευρώπη και θα πληρώσουν. Έτσι πάνε για άλλα ώστε στο τέλος της χρονιάς οι μέτοχοι τους να είναι και πάλι κερδισμένοι…

  • Παίδες αν μπορεί κάποιος ας κάνει μια κοινοποίηση το άρθρο με την ανακοίνωση της VW στο Υπ.Οικ. γιατί στραβά αρμενίζουμε….

  • panos

    ασχετα με το ποιος το υλοποιησε πρωτος κ τι παιχνιδια παιζονται ”ενοχοι” ειναι
    ολοι οι κατασκευαστες που ακολουθησαν το downsizing, επισης μην ξεχναμε οτι
    οι jdm σε καθε αναφορα του downsizing ειχαν να καυχιονται για κατι γιαπωνεζικα
    μικρα τουρμπατα μοτερακια που ειχαν βγει πολυ πριν κανει την εμφανιση του το
    downsizing οπως το ξερουμε τωρα..

  • Φωτόνιον

    Τα τρικύλινδρα μοτόρια ελπίζω να φύγουν απ τη μόδα, πάντως. Πιστεύω ήταν μεγάλο κακό του downsizing αυτό. Όσο καλά κι αν είναι, τους κραδασμούς τους νοιώθεις και δεν έχουν καμία σχέση με τετρακύλινδρα. Φαντάζομαι μετά από 60-70k χιλιόμετρα και με μια μέτρια συντήρηση (μέτρια λάδια, φίλτρα λαδιού, κοκ) οι κραδασμοί θα γίνονται ολένα και πιο έντονοι.

  • val.bouk

    Εμπρός στο δρόμο που χάραξε η μαζντα… Ας κυκλοφορήσουμε επιτέλους όλοι με 2λιτρα και πάνω…

  • Βελισσάριος

    130 αλογα απο ατμοσφαιρα,1 τονο αποβαρο και διπλα ψαλιδια.Αχ Μχ 5 αγαπη μου,τελικα το κλασικο ειναι παντα μοντερνο?.