Η πρόσφατη έρευνα της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας για τις Μεταφορές και το Περιβάλλον (Transport & Environment) με τίτλο “Mind The Gap” (μπορείς να την διαβάσεις εδώ) έδειξε πως όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες λένε ψέμματα σχετικά με τις πραγματικές καταναλώσεις και τις εκπομπές των μοντέλων τους, προτείνοντας μια σειρά αλλαγών που πρέπει να γίνουν σχετικά με τον τρόπο μέτρησης των εκπομπών ρύπων αλλά και των καταναλώσεων.

Η έρευνα εξέτασε την διαφορά μεταξύ των εργοστασιακών αποτελεσμάτων της κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων, σε σχέση με τις πραγματικές συνθήκες. Η διαφορά αυτή έχει αυξηθεί κατά μέσο όρο, από το 9% το 2001, σε 28% το 2012 και έφτασε το 42% το 2015%, ενώ αναμένεται να φτάσει το 50% πριν μπούμε στο 2020. Τα νέα αυτοκίνητα δεν έχουν γίνει πιο αποδοτικά όπως υποστηρίζουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες, μιας και εκμεταλλεύονται τα νομικά παράθυρα ώστε να κάνουν τα μοντέλα τους να πετυχαίνουν εξωφρενικά νούμερα χαμηλής κατανάλωσης και εκπομπών ρύπων, μόνο κατά την διαδικασία των εργαστηριακών μετρήσεων.

Πρωταθλητής στην έρευνα αυτή η Mercedes-Benz, με τα μοντέλα της να καταναλώνουν κατά μέσο όρο 54% περισσότερο καύσιμο, από τις επίσημες τιμές κατανάλωσης που ανακοινώσει η εταιρία. Ακολουθεί η Audi και η Smart με απόκλιση 49%. Μάλιστα το Transport & Environment αναφέρει πως το χάσμα των μοντέλων της Mercedes είναι σημαντικά μεγαλύτερο από αυτό κάθε άλλη αυτοκινητοβιομηχανία και πρέπει να διερευνηθεί από τη γερμανική ΚΒΑ αλλά και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Η έρευνα συνεχίζει πως κατά μέσο όρο, ο οδηγός στην Ευρώπη δαπανά 549 ευρώ περισσότερα ανά έτος σε κόστος καυσίμων, σε σχέση με την εργοστασιακές τιμές. Μέχρι το 2030, οι Ευρωπαίοι θα έχουν ξοδέψει περισσότερα από 1 τρις ευρώ επιπλέον χρήματα για καύσιμα, καταναλώνοντας 6 δις βαρέλια πετρελαίου, σε σχέση με το αν τα αυτοκίνητά τους, κατανάλωναν όσο υποστηρίζουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες. Επίσης, έως το 2030, θα προσθέσουν 1,5 δις τόνους CO2 στην ατμόσφαιρα.

pems emissions test

Με την Ε.Ε να αναπτύσσει νέους τρόπους μέτρησης των εκπομπών ρύπων των αυτοκινήτων, οι ειδικοί ήδη αναρωτιόνται αν αυτοί θα έχουν αποτέλεσμα. Η Ε.Ε θέλει να μετρά τις εκπομπές ρύπων των αυτοκινήτων σε πραγματικές συνθήκες σε δημόσιους δρόμους με συσκευές που ονομάζονται PEMS, σαν και αυτή που βλέπεις στο πίσω μέρος του Citroen C4 της φωτογραφίας, έτσι ώστε οι καταναλωτές να έχουν πιο ρεαλιστικά και δίκαια νούμερα εκπομπών και κατανάλωσης.

Ακόμη και οι μετρήσεις από τις συσκευές PEMS όμως, είναι υπό αμφισβήτηση, επειδή η συσκευή θα δίνει διαφορετικά αποτελέσματα, αναλόγως του εδάφους, των καιρικών συνθηκών, αλλά και της κυκλοφορίας που θα συναντά το αυτοκίνητο που βρίσκεται σε δοκιμές μέτρησης. Το ερώτημα είναι το κατά πόσον το αποτέλεσμα μιας τέτοιας δοκιμής, αποτυπώνει την πραγματική εικόνα των ρύπων.

Οι επικριτές πιστεύουν επίσης ότι πρέπει να υπάρξει ένας ανεξάρτητος φορέας που θα διενεργεί τους ελέγχους, όπως ο Οργανισμός Προστασίας Περιβάλλοντος (EPA) των Ηνωμένων Πολιτειών, με πολλές εταιρίες να πιστεύουν πως πλέον ήρθε η ώρα για κοινά πρότυπα εκπομπών και καταναλώσεων παγκοσμίως, με τους Αμερικάνους να κατηγορούν την ΕΕ για τις ανεπαρκείς μεθόδους μέτρησης ρύπων.

Η Κομισιόν μπορεί να προσπαθεί όσο θέλει να μειώσει την διαφορά ανάμεσα στις εκπομπές ρύπων στο εργαστήριο και σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης αλλά τελικά ψήφισε και από τον Σεπτέμβριο του 2017, έως τον Ιανουάριο του 2020, το ανώτατο επιτρεπτό όριο εκπομπών σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης, ορίζεται στο +110% επί του ανώτατου επιτρεπτού ορίου εκπομπών σε εργαστηριακές συνθήκες. Με απλά λόγια, αυτό σημαίνει ότι τα νέα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα, μπορούν να εκπέμπουν στον δρόμο έως και 168 mg NOx ανά χιλιόμετρο και να θεωρούνται Euro6. Από τον Ιανουάριο του 2020 και έπειτα, το περιθώριο που έχουν οι κατασκευαστές, μειώνεται στο +50%. Εγώ από την πλευρά μου το μόνο που έχω να πω, είναι ότι η απόφαση αυτή του Κοινοβουλίου είναι παραδοχή αναποτελεσματικότητας και μη-ρεαλιστικότητας των δοκιμών. Απλούστατα, λένε ότι “ξέρουμε πως τα tests μας δεν έχουν καμία σχέση με την πραγματικότητα αλλά αντί να πιέσουμε τους κατασκευαστές να συμμορφωθούν, αποφασίζουμε να αυξήσουμε τα όρια”…

Περιττό να αναφέρω ότι η απόφαση αυτή του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου χαιρετήθηκε από τον ACEA, με τον Γ.Γ. της, Erik Jonnaert να αναφέρει ότι:

Αυτός ο κανονισμός θα είναι πρόκληση για την βιομηχανία, με νέα και πιο αυστηρά standard δοκιμών που θα είναι πολύ δύσκολο να ικανοποιηθούν σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα. Ωστόσο, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων καλωσορίζουν την απαραίτητη σαφήνεια και ανυπομονούν να προχωρήσουν στην υλοποίηση των νέων συνθηκών δοκιμών.

Με τους τρόπους αυτούς οι αυτοκινητοβιομηχανίες χειραγωγούν τις εργοστασιακές δοκιμές εκπομπών CO2 και κατανάλωσης

Από την αντίπερα μεριά του “ρινγκ”, έχουμε την στηλίτευση της απόφασης από το Transport and Environment που λέει σε δήλωση του ότι το νέο όριο Euro6 των 168 mg NOx ανά χιλιόμετρο είναι υπερβολικά κοντά στο προηγούμενο όριο Euro5 των 180 mg ανά χιλιόμετρο ενώ αναφέρει χαρακτηριστικά:

Είναι ντροπιαστικό ότι οι πιο ισχυρές χώρες στην Ευρώπη πιστεύουν ότι το να διατηρούν τα βρώμικα diesel είναι καλό για την βιομηχανία τους ενώ ο κόσμος δηλητηριάζεται. Η Κομισιόν και προοδευτικά μέλη του Κοινοβουλίου πολέμησαν σθεναρά για να αποφευχθεί ένα κακό αποτέλεσμα αλλά αυτό δεν ήταν αρκετό για να αντισταθμιστεί η πίεση κάποιων Ευρωπαϊκών κυβερνήσεων.

Η έρευνα προτείνει πως η EE πρέπει να θέσει ως στόχο εκπομπών CO2 τα 80 γρ/χλμ έως το 2025, με τις υπηρεσίες εγκρίσεων τύπου στα κράτη μέλη της ΕΕ να πρέπει να βρίσκονται υπό την εποπτείας μιας ευρωπαϊκής εποπτεύουσας αρχής. Επίσης προτείνει να γίνει έρευνα στο VW Group και στην Daimler (Mercedes και Smart) προκειμένου να διαπιστωθεί αν κάνουν χρήση παράνομων λογισμικών που χειραγωγούν τις εκπομπές CO2, ενώ τέλος η Κομισιόν θα πρέπει να υποβάλει προτάσεις για τη διασφάλιση των καταναλωτών για να τους παρέχεται καλύτερη ενημέρωση σχετικά με την οικονομία καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων σε πραγματικές συνθήκες των αυτοκινήτων τους, ειδικά σήμερα που η διαφορά ανάμεσα στην πραγματική και στην εργοστασιακή μέση κατανάλωση ανέρχεται στο 42%.

  • Petros K

    Χρόνια πολλά σε όλο το autoblog και στην παρέα των σχολιαστών με υγεία!
    Όσο για τις καταναλώσεις η εικόνα τα λέει όλα!
    https://uploads.disquscdn.com/images/075f4f9b90f0905ea0b45c5f2fb0ca879d5ece4f050c3a331b7ee6b24e26f740.jpg

  • ολοι συμμετοχοι στο ”κολπο” των καταναλωσεων !!!!
    ΕΕ-ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑ-ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ !!!!

  • Anestis Genk

    Η ανάπτυξη απαιτεί αίμα αλλά όχι υπάρχει ακόμα κόσμος που νομίζει ότι μπορεί να υπάρξει πράσινη και αειφόρος ανάπτυξη. Αυτά που λέει το άρθρο τα κάνει η πολιτισμένη δύση, όχι το πασοκ στο ελλαδιστάν.

    Για μένα πρέπει να μπουν εξωτερικά όρια, δλδ όριο βάρους 1200 κιλά πλήρης υγρών(και γεμάτο καύσιμο). Το Fiat Tipo πλέον είναι πιο large και από (παλιότερη)Rolls Royce.

    Μικρότερα ζαντολάστιχα(ανάλογα με την κατηγορία) και αν σε πιάσουν με μεγαλύτερα πρόστιμο. Άσε που μπορεί με διαφορετικό καρέ για κάθε κατηγορία να μην γίνεται να βάλεις ζάντες που προορίζονται για άλλη κατηγορία.
    Μικρές τρόμπες καυσίμου και μπεκ, πάλι ανάλογα με την κατηγορία. Έτσι ώστε η πιο δυνατή κατηγορία πχ supercar, να μπορεί να ψεκάσει καύσιμο για ~500 άλογα το πολύ.
    Όλα αυτά θα βοηθήσουν στην τυποποίηση που θα ρίξει το κόστος παραγωγής.

    Ναι βέβαια δεν θα έχουν ροπάκλα για να κάνεις προσπέραση αέρα πατέρα από τα 140 σε ανηφόρα φορτομένος κάργα. Αλλά δεν πειράζει, ας μην κάνεις προσπεράσεις, λίγη ταπεινότητα δεν βλάπτει.

  • manowar

    Αυτα τωρα τα νεα κολπα που κανουν ο ενας τον αλλον δεν εχει καμια σχεση με το (ποιον)του αυτοκινητου την ποιοτητα του την αξιοπιστια και τις ικανοτητες του… εχουν σχεση με πολιτικες τακτικες ο ενας τα ριχνει στον αλλον και η νισσαν που καρφωσε την μιτσου και αυτη εχει ενα ποσοστό μικροτερο απο το 50 τα 100 αλλα δεν παυει να ειναι η πραγματικοτητα..ολες οι αυτοκινητοβιομηχανιες ειναι μεσα στο κολπο ωραια αρθρα για να μπαινει ο σαμουραι και να γραφει ενα κατεβατο που δεν εχει ουδε μια επαφη με χαρακτηριστικα αυτοκινήτου..κουβεντα και κλικαρισματα να γινονται… :-)

  • Καλά Χριστούγεννα με υγεία και αγάπη για όλον τον κόσμο.
    Να περνάμε όμορφες στιγμές με όσους μας αγαπάνε και τους αγαπάμε.

    Στα του άρθου τώρα.
    Gla 250 4matic
    Κατανάλωση καυσίμων, στην πόλη (l/100km): (8.6–8.5)
    Κατανάλωση καυσίμων, εκτός πόλης (l/100km): (5.4–5.2)
    Μικτή κατανάλωση καυσίμων (l/100km): (6.5–6.4)
    Όπως τα έχει στο site.

    Στην πραγματικότητα:
    Μικτή μετά από περίπου 15000 κατά βάση σε ταξίδια:
    https://uploads.disquscdn.com/images/0cff4bf71c9669205483f2a5b68b43a38c93fb91d068e43ece74ad98291571e6.jpg

    Και εντός πόλης/περιφερειακού σήμερα σε βόλτα στο πολύ χαλαρό (3000-3500 στροφές):
    https://uploads.disquscdn.com/images/f86651d0e97b940cbd144d9fbf7e8804862ec8fb67d3ce8a6e361cf4bdcbace1.jpg

    #merrychristmas

    • λεφτα να εχεις να το ταιζεις !!!!!! :-P
      χρονια πολλα αγορι !!! :-D

    • Χρόνια πολλά και καλά Μπαμπίνο μου.
      Από τους πολλούς καφέδες που έχουμε πιεί
      δεν με πιάνει ύπνος… #lol

    • xaxxaaxaxaxxa #mexoun #fouskosei #ta #melomakarona !!!!! :-P

    • DJ_D

      Δηλαδή με 15k km “κατά βάση σε ταξίδια” έχεις μέση ταχύτητα 41km/h …
      __________________________________________________________________
      Αυτό το μήνυμα θα αυτοκαταστραφεί σε μερικές ώρες.

    • Τα 10-11κ είναι σε ταξίδια τα υπόλοιπα εντός πόλης. Η μέση ταχύτητα βγαίνει σε συνάρτηση με τις ώρες που ο κινητήρας είναι ενεργοποιημένος (370ώρες) οπότε ναι την υπολογίζει στα 41χλμ/ώρα

    • Mika

      Αρα εσυ, με βαση τους πινακες εισαι σχεδον στα διπλασια!!!
      :p
      Aστους να λενε, ανεξαρτητως μαρκας και κοιτα να το χαρεις!!!!

    • Δεν με στεναχωρεί πραγματικά καθόλου γιατί ήξερα τι έπαιρνα και εννοείται δεν περίμενα με τίποτα να έχει τις καταναλώσεις που λέει το εργοστάσιο οπότε όλα καλά. Σ’ ευχαριστώ πολύ μεσιέ μου. Καλές γιορτές να έχουμε!

  • SAMURAI-66

    Απο την ερευνα γινεται και παλι αντιληπτο οτι μοιαζει ειναι…και δεν βλεπω ουτε στο κοντινο μελλον να αλλαζει η κατασταση…η ευρωπη ξεφραγο αμπελι βορα στα οικονομικο-πολιτικα συμφεροντα των δικων της κατασκευαστων που σφυγουν σαν μεγγενη στην αγκαλια τους της δηθεν αμεμπτου ηθικης επιτροπες που ειναι σαφως και ξεκαθαρα ανυπαρκτης αξιοπιστιας και διατρητες πληρως.
    Καταρρεει ολοκληρωτικα η εικονα της για μια φορα ακομα και ειναι ακριβως αντιθετη απο αυτη που μας εχουν ζαλισει χρονια τωρα και στην ελλαδα διαφοροι καλοθελητες για τους φιλικα μεγαλα κρατη και την κοινοτητα που τους παρουσιαζουν περιπου σαν ημιθεους ενω εμεις εδω φαινομαστε τα οχι και τοσο φρονιμα παιδια της ενω τα γεγονοτα αλλα μας λενε….σοβαροτητα μηδεν οι κυριοι απο τας εσπεριας εχουν λοιπον.
    Εδω οι αμερικανοι ειναι χρονια μπροστα και δικαιολογημενα κανουν παρατηρησεις με σκοπο να ισορροπησουν με της δικες τους νορμες οι ευρωπαιοι.
    Αξιο προσοχης οτι στον σχετικο πινακα στο τελος βρισκεται η fiat που δειχνει λιγοτερο επιρρεπεις στο κακο σε αντιθεση με την mercedes-smart που εχουν ξεπερασει καθε οριο εξαπατησεις και κοροιδιας…αυτο λεει πολλα στο πως αντιμετωπιζουν τους πελατες τους θα ελεγα!

    • Neos

      α δηλαδη οι ιταλοι εκλεψαν λιγο αρα ενταξει.
      για την τογιοταρα κ την νισαν που ειναι στο 40 % δν εγραψες τπτ

    • panos

      επισης αξιο προσοχης ειναι οτι ο <>
      ( Toyota ) εξαπατα – κοροιδευει στον ιδιο βαθμο με την <> απο
      βορεια ( BMW ) https://www.autoblog.gr/2016/07/08/h-nea-toyota-supra-me-ybridikh-texnologia/
      κ το πιο αξιοπροσεκτο ειναι οτι η εταιρεια που την εχουμε κατακραξει για το dieselgate κ οτι βγαζει <> κλπ ( VW ) κλεβει λιγοτερο απο την Toyota..

    • Mika

      Και ξεχασες να αναφερεις πως η τιμια Τοyota εχει τοση εμπιστοσυνη στις δυναμεις της που θα παρει κινητηρες απο τη κακια BMW για τη Corolla, και βλεπουμε!!!!

    • Smartass

      Πρέπει να είσαι προσεκτικός σε αυτά που γράφεις γιατί καραδοκούν οι
      https://uploads.disquscdn.com/images/1df8273a8f70dc31ed02786318676570c1ce85a790e03f0ce9c08fea91e98c75.jpg
      της ομόσπονδης χώρας!!
      :D
      Υ.Γ Καλές γιορτές.

    • panos

      ναι καλα, μιλας κ εσυ που καραδοκεις να γραφτουν σχολια που δεν σε
      συμφερουν για να πεταξεις οτι πιο ανυποστατο κ πιο ασχετο με τα
      αρθρα ( οπως τωρα ) με σκοπο να γελοιοποιησεις κ να υποβιβασεις την συζητηση, κ επισης να δωσεις πασα στον γνωστο ομοιδεατη σου για να τα κανει ολα μπαχαλο κ εσυ να ριχνεις σαρδονιο γελιο, α κ συμφωνα παντα με την λογικη σου, εσυ εισαι σωματοφυλακας της ιαπωνιας, της κορεας κ της κινας ;-)

    • Smartass
    • panos

      κ η αναμενομενη υπογραφη σου που επικυρωνει οτι εγραψα :D

    • Mrdesperado32

      μπηκε στο αρθρο με τους αμερικανους ξεκινησε να υποτιμα την ερευνα και θυμηθηκε τα φρενα και τα ημιαξονια πριν 30 χρονια.ηρθε εδω που πρωτος στη λαμογια ειναι γερμανος παλι και παει να τα εξισωσει για να βγει λαδι ο γερμανος.λεει οτι η τουοτα κλεβει παραπανω απ τη vw που στο διαγραμμα φαινεται το αντιθετο.μα ειναι ουδετερος τι δε καταλαβαινεις????

    • manowar

      φιλε δεν ξερω αν τα ματια σου σε βοηθουν η οχι υπαρχει και νισσαν τουοτα μεσα και κοροιιδευουν ενα 45 τα 100…επαναλαμβανω γιατι με τους ερωτες δεν ειναι να παιζει κανεις παθαινετε σοκ στον εγγεφαλο οταν ακουτε για ιαπωνες κολσσους..νισσαν και τουοτα κοροιδευουν τον κοσμακη ενα 45 τα 100..ξανα λεω..χωνεψτε το το γραφει μεσα ΤΟ ΓΡΑΦΕΙ τα γεγονωτα δεν αλαζουν…σας λερωσε.

    • Mrdesperado32

      δες τν αναλυτικο πινακα με τα μοντελα.αλλο αποκλιση που δικαιολογειται εν μερη γτ οι συνθηκες που γινονται οι δοκιμες στο εργοστασιο ειναι αψογες και αλλο αυτο που εκανε η μερσεντες.το κακο με σενα ειναι οταν βλεπεις κακο αποτελεσμα για γερμανικο τα ριχνεις στους αλλους.βλεπεις την bmw στον πατο δε το σχολιαζεις και λες για την πορσε που ειναι ψηλα.δηλαδη οταν η μαρκα σου στις ερευνες ειναι στον πατο που σε πολλες ειναι ψαχνεις να βρεις γερμανικο κατασκευαστη να ξελασπωσει τους γερμανους.

    • manowar

      Οταν βλεπεις ιαπωνικο σε βρομια το κλεινεις και δεν μιλας για 2 εβδομαδες και οταν βλεπεις γερμανικο μπλα μπλα μπλα τα ιδια και τα ιδια φιλε κανεις πως δεν βλεπεις το 45/100και ειναι ακρως σπασαρχιδικο..ολος ο ολανητης ξερει οτι ιλα ολεον τα αυτοκίνητα και βγαζουν ζημιες και κλεβουν στα στατιστικά αλλα εσεις εδω την ποιηματαρα

    • Mrdesperado32

      οχι δεν ειναι ολα το ιδιο οπως θελετε να λετε.καλυτερα να μη μιλας οταν δεν εχεις να πεις κατι παρα να λες αρλουμπες οπως καποιοι λογω εμμονων να αποδειξουν το αντιθετο.η μονη που εκλεψε ηταν η vw .και γενικα το γκρουπ.οι καταναλωσεις δεν ειναι κλεψια ειναι μετρησες σε συνθηκες εργοστασιακες χωρις κινηση κλπ.γι αυτο σου λενε τιμες κατασκευαστη.

    • manowar

      Ρε μλκα πηγες αλλου στο ντιζελγκεητ εγω ειμαι εδω στο αρθρο..κλεψια θεωρειται το παραμικρο πλεον και η χιουνται πληρωνει εκανε πστιες η περιπτωση της νισσαν και της μιτσουμπισι που μπηκε η αστυνομια της ιαπωνιας μεσα στα εργοστασια το ιδιο πουστια κλεψια ειναι ονομασε το οπως θες εσενα ομως ξαναλεω επιδη εισαι γνησιο jdm λες μονο για vw επιδη σε συμφερει το μεγεθος της κλεψιας που ηταν σε μεγαλυτερο βαθμο..με το να μπεις στο σπιτι ενος λεφτα που δεν ξερει τι εχει και να κλεψεις χρυσα αξιας 150.000 ευρω ειναι το ιδιο παραπτωμα με το να μπεις σε ενος φτωχου να του παρεις 150 ευρω…

    • Mrdesperado32

      μπες στο αρθρο με την mitsu να δεις οτι τους κραζω.αντιθετως με εσας που κακη κουβενται για τη vw δεν εχετε πει.οταν λενε οι αλλοι τρεχετε με μανια για υπερασπιση.ειδικα εσυ στο ξαναλεω εισαι bwmδακιας.δε καταλαβαινω τον λογο που στηριζεις τοσο μια εταιρεια που ειναι βουτηγμενη στα σκατα.το dieselgate ειναι ενα απ αυτα.απο τοτε που ιδρυθηκε μονο σκανδαλα βγαζουν

    • manowar

      Ε μα μπηκα στις αρχες περσυ και ειπα κανατε μλκια θα πληρωσετε..δεν καθομαι να περνω εργολαβια τα αρθρα της vw dieselgate με το να επαναλαμβανεις τα ιδια και τα ιδια στο τελος δεν εχεις τι αλλο να πεις και γινεσαι περιγελος..το γνωστο παραδειγμα εδω μεσα..

    • Mrdesperado32

      οκ εσενα αν δε σε πειραζει που οι γερμανοι κανουν την κοτα στα αμερικανα και εδω σε εχουν στο κλασιμο γτ το παιζουν αρχηγοι της ευρωπης καλως.εμενα με τρελαινει αυτο το πραγμα

    • manowar

      Ολοι οι ξενοι στο κλασιμο σε εχουν επιδη δεν εχεις καποιον να σε εκπροσωπεί αλλα να σε ξεπουλαει το χουν παρει πρεφα και γαμουνεσε…αυτο γινεται τωρα και πολλα χρονια .αυτοι που βλεπουν μονο τους γερμανους φοβουντε να αντιμετωπισουν την μεγαλη πραγματικότητα

    • Mrdesperado32

      δε μιλαω μονο για εμας.η γερμανια τους εχουν ολους στο κλασιμο…δεν αλλαζουν τα μυαλα τοους ποτε..ιταλοι γαλλοι αγγλοι με αυτους τα εχουν και με την επαρση που εχουν νομιζωντας οτι κανουν κουμαντο και θελουν αναβιωση αλλων εποχων.η αγγλια τους μπουκωσ ε ηδη.σειρα εχουν οι ιταλοι

    • manowar

      καταρχας ασχολεισαι ακομα με ενα παρατημενο αρθρο επιδη ο τσιμπουκης με τα 2 3 προφιλ αλλωτε,,,με την σφραγιδα της βαγκεν στο κουτελο ειναι ο γνωστος μπουλης με τα προφιλ που τρολλαρει με χαρακτρισμους σε διαφορους σχολιαστες [[εσυ και οι ομοιδεατες σου]] και καλα εγω και αλλοι φιλοι των αυτοκινητων με γερμανικη καταγωγη και αλλα τετοια [[ιαχωβ μπαρμπαθωμα]] σου παταει το κλικ και συναιχιζεις την απεραντη υποκρισια σου με τα πολιτικα..μιλας για αγγλους τοσο βοθροι ειστε στα πολιτικα που δεν γνωριζετε τι λετε;;μιλας για αγγλους εχεις καλυτερα τους κοπριτες απο τους βρομιαριδες που οι συγκεκριμενοι μας εχουν φυλακισμενους απο το 1821 τραπεζικα,, οικονομικα,, δεν μας αφηνουν να αναπνευσουμε,,, μετα την τουρκοκρατια η οικονομικη μας καταδικη τους ανηκει αποκλειστικα;;τρελα πουλας;;σου κλικαρει λαικ ο μουφατζης ο ελεινος που εχει κανει 30 προφιλ εδω μεσα και γραφει τα ιδια πραγματα με τα αλλα προφιλ αν πατησεις το ιστορικο του ο πολιτικα κατευθυνομενος που σχολιαζει τα αυτοκινητα παντα με τα πολιτικα πιστευω σε στιριζει και μου στελνεις μαλακιες;;συνελθε για αγγλια μιλας τον κυριοτερο εχθρο της χωρας μαζι με [[γερμανουςαμερικανους-τουρκους]]]. θα σε κατατοπισω μιλας με ενα ατομο που γνωριζει τους εχθρους του και εχει βγει παρα πολλες φορες εκτος ελλαδας..μαθετε τους εχθρους σας ειστε αδιορθωτοι…και δεν μιλαω για λαους γερμανους αγγλους αμερικανους πολιτες,,φυσικα μιλαω για τα πολιτικα τραπεζικα συστηματα τους

    • panos

      επισης να προσθεσω για το ατομο που ανεφερες οτι ενω
      εξαιτιας του εγινε το αρθρο μπαχαλο ( οπως κ πολλα αλλα
      αρθρα ) με το προκλητικο κ ανυποστατο flame post που
      εκανε, ( που ηταν μαλιστα κ εκτος θεματος ) εχει το θρασος
      κ απο πανω να ζηταει κ τα ρεστα επειδη του εσβησαν τα
      σχολια, επισης προσθετω οτι ειχα προβλεψει οτι θα γινει
      μπαχαλο το αρθρο, κ μαλιστα οτι το ειχα αναφερει στο εν
      λογω ατομο επειδη με το flame post του στοχευε κ εμενα,
      κ ενω συμβαινουν ολα αυτα ωραια, πολλοι απορουμε γιατι
      αντι να πηγαινει μποροστα αυτος ο τοπος παει συνεχεια
      πισω, κ η ειρωνια της υποθεσης ειναι οτι ατομα με παρομοια
      συμπεριφορα ριχνουν ολο το φταιξιμο στους ξενους για την
      καταντια της χωρας μας..

    • ναι αλλα τωρα φαινεται πως εσυ σαν να το συνεχιζεις….μην ριχνεις αλλο λαδι στη φωτια !!! παμε παρακατω !!! :-)

    • panos

      ακριβως, ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΣΑΝ να το συνεχιζω, γτ το μονο που
      δεν ηθελα ηταν να ριξω λαδι στην φωτια, το εκανα ομως για
      να μην νομιζουν οι επαγγελματιες τρολλ ( που απο την μια το παιζουν σοβαροι κ απο την αλλη το ριχνουν στην πλακα κ
      στις ειρωνιες αναλογα πως τους συμφερει ) οτι απευθυνονται
      σε βλακες, κ οτι μπορουν να παιζουν με την νοημοσυνη των συμφορουμιτων τους, κ το κυριοτερο μπας κ καταλαβουν οτι
      το disqus ανηκει σε ολους κ οτι δεν μπορουν να καταστρεφουν
      την ωφελιμοτητα του disqus με γελοιες δικαιολογιες οπως οτι
      εχουμε δημοκρατια, γτ αυτο που κανουν ειναι καταχρηση των
      δικαιωματων που δινει η δημοκρατια, οσο για το παμε
      παρακατω συμφωνω, αλλα το πιο πιθανο ειναι κ παρακατω
      να συναντησουμε flame posts απο τους επαγγελματιες τρολλ,
      η μπαχαλο, δλδ την εξελιξη των flame posts, κ οχι μια ωφελιμη
      συζητηση..

    • οπως εχουν σχηματισει μια γνωμη αυτοι….ετσι εχεςι εσυ…εγω και ολοι !!!
      για ολους…απο τη στιγμη που δεν μπορεις να κανεις κουβεντα με καποιον που δεν εχετε την ιδια αποψη…και τον θεωρεις trol…..
      JUST DONT FEED THE TROLLS !! ;-)

    • panos

      κουβεντα κανεις με καποιον που για παραδειγμα λεει οτι καποιο συγκεκριμενο αμαξι ειναι 1000 κυβικα ενω ειναι 2000, γτ προφανως δεν ειναι αποψη να αφαιρεις 1000 κυβικα
      επειδη ετσι γουσταρεις ;-)

    • panos

      ειπες παμε παρακατω, συμφωνησα, αλλα επιβεβαιωθηκα
      κιολας, γτ το point μου δεν ηταν να ριξω λαδι στην φωτια
      οπως νομιζες, αλλα οτι παρακατω θα συναντησουμε την
      ιδια κατασταση ;-)
      https://www.autoblog.gr/2016/12/29/poses-m4-gts-kataskeuase-h-bmw-afairese-mia/

    • manowar

      σ ξανα λεω για να τελιωνουμε το παθος για ορισμενα αυτοκινητα σας κατευθυνει να αποκρυπτετε κρατη που μας εχουν τρελανει στα φεσια και στα δανεια απο την επανασταση των ηρωων που ελεγαν θα βοηθησουν και χυνωταν τσαμπα αιμα κρυβετε αυτους για να αναφερετε μοναχα ενα κομματι των εχθρων μας τους γερμανους..ολοι εχουν πειραξει την ελλαδα εδω και πολλα χρονια οχι ομως οσο την πειραξαν αγγλοι τουρκοι ιταλοι γερμανοι..με το σκεπτικο σου δεν πρεπει να κοιταζουμε κανενα αυτοκινητο μοναχα σουιδικα ιαπωνικα..αυτα που σας εχουν φανατισει με λιγτα λογια γιατι ειστε φανατικοι των σχοστοματιδων που ειναι ενας αλλος βρωμιαρης λαος ανωμαλος επεκτατικος οπως ακριβως οι γερμανοι..αυτα.

    • Mrdesperado32

      δε σου μιλησα για την χωρα μας μονο.σου μιλησα γενικα για τη γερμανικη ευρωπη.μιλαω για το σημερα και οχι για το παρελθον.σημεραη γερμανια μας κανει κουμαντο και εσεις λογω αγαπης των αυτοκινητων τους μολις το ακουτε προσπαθειτε να τους δικαιολογησετε.οταν η vw ειναι εν μερη κρατικη και η μερκελ παει σε παρουσιασεις μοντελων της,η εταιρεια αυτη θα ακουει και πολιτικα σχολια μιας και ζει με πολιτικες πραξεις και νομοθυς που την ευνοουν.μιλαω για τη vw και μονο.ολοι εσεις οι βαυαροι οι φανατικοι επρεπε να τους ξεφτιλιζετε καθε μερα γτ η vw ειναι το παιδι του κρατος και κατ επεκταση νομοθετουν υπερ της ριχνοντας τις αλλες γερμανικες αυτοκινητοβιομηχανιες.και γενικα τις ευρωπαικες.επεβαλαν με το ετσι θελω το downsizing και αναγκασε τους υπολοιπους να ακολουθησουν και ετσι ζουμε μαυρες μερες στην αυτοκινηση.και μου το παιζεται και petrolheads.

    • manowar

      Ποιος το παιζει πετροχεντ;;μιλας για downsizing την ωρα που οι ιαπωνες ειχαν παντα downsizing ετσι κιαλλιως;;σιγα ρε τα μοτερ με κυβισμο ατμοσφαιρικα που εβγαλαν οι ιαπωνες και η τουοτα μικρα κυβικά τουρμπατα ηταν παντα..τα μεγαθυρια τα v8 v10 v12 εβγαιναν εδω σε πληθώρα οχι 1 καθε 30 χρονια..οσο για τα πολιτικα καθεσαι και μου λες καθε μερα να εξεφτελιζω τη vw.γιατι περνω χρημα απο την τουοτα;;εγω σχολιαζω βαση αυτων που μου αρεσουν η οχι..και το r8 ,,golf gti της vw ειναι και τα 2 ποιος βενζινοαιματος δεν τα παραδέχεται σαν εργαλεια επιδόσεων;;γιαυτο σ λεω

    • Sofian

      Αγορινα μου η Μερκελ που λες ειναι κολληταρι του αφεντικου της Μπαγερν Μοναχου της ποδοσφαιρικης ομαδας εννοω που ειναι απο Βαυαρια…ασχετο με τα αμαξια απλα στο λεω για να δεις οτι ολοι αυτοι ειναι φιλαρακια μεταξυ τους καμια εχθρα δεν εχουν!! Εμας βαζουν και τρογωμαστε!

    • Sofian

      Ουτε οι Σουηδοι μας πολυ πανε πιστευω..γενικα ιστορικα αν το παρεις οι μονοι πραγματικα φιλλεληνες ηταν οι Γαλλοι…παντως αν οπως ειπες πιο πανω καποιος κανει μερικα ταξιδια στο εξωτερικο θα καταλαβει οτι ο απλος λαος δεν εχει καθολου κομπλεξ..απλα εχουν καταφερει οι και καλα ηγετες να μας στρεψουν τον εναν εναντιον του αλλου και να μας κανουν να πιστευουμε οτι οι αλλοι λαοι μας μισουνε κατι που δεν ισχυει!!

    • manowar

      Ακριβως του το γραφω παρακατω

    • panos

      επειδη για πολλοστη φορα γραφεις ανυποστατα πραγματα
      για εμενα για να με εκθεσεις – προκαλεσεις – υποβιβασεις κλπ, κ επειδη για πολλοστη φορα με αυτα που γραφεις θιγεις εμμεσα κ θεματα του παρελθοντος, πρεπει να σου απαντησω υποχρεωτικα για να υπερασπισω τον εαυτο μου κ αναγκαστικα να βγω κ εγω εκτος θεματος σε καποια πραγματα αφου οπως ειπα τα θιγεις εμμεσα.

      Δεν ηταν ο σκοπος μου να υποτιμησω την ερευνα των αμερικανων οπως με συκοφαντεις, απλα τεκμηριωσα οτι η ερευνα αφορα τους αμερικανους.

      Για το τι θα θυμηθει κ τι οχι ο καθενας δεν τον υποχρεωνει κατι να δινει λογαριασμο σε εσενα, αλλα αφου το πας ετσι
      καποια δεν εχουν φρενα ακομα κ σημερα μετα απο 30 χρονια..
      https://www.autoblog.gr/2016/12/21/test-drive-dokimazoume-to-suzuki-ignis/

      Να κοιτας καλυτερα πριν πεταχτεις να κατηγορησεις, γτ το επιμαχο διαγραμμα ειναι αυτο που εχει την fiat να κλεβει
      λιγοτερο απο τους αλλους στο οποιο αναφερθηκε ο σχολιαστης στον οποιο απευθυνθηκα για να εκθειασει την
      fiat κ οχι το αλλο που ειδες εσυ, κ αν δεν το βρηκες ακομα, ειναι αυτο :
      https://www.autoblog.gr/wp-content/uploads/2016/12/mind-the-gap-study-1-696×492.jpg

    • Mrdesperado32

      μπηκες σε αμερικανικη ερευνα για ν αποδειξεις οτι εναι για αμερικανους.σωπα.ευτυχως μας διαφωτισες γτ δεν τα ξεραμε.ειρωνευτηκες την τουοτα για να βγαλεις λαδι τους απατεωνες.για κοιτα και το κατω διαγραμμα με τα μοντελα.εσυ προκαλεις συνεχεια σε αρθρα που βγαζουν τελευταιους τους λατρεμενους σου γερμανους και θες να τα γυριζεις τουμπα.και οπου βλεπεις ιαπωνικο να ναι κορυφη πετας δικαιολογιες που υποτιμουν την ερευνα.μιλας εσυ για τσιγκλισμα που μας εχεις πρηξει με το να γραφεις σχολια στο σαμουραι ενω αυτος δε σου απανταει σχεδον ποτε λογω της παλιας σας κοντρας που εφαγες ban και σου εχει γινει εμμονη ο εν λογω σχολιαστης?αν φας Ban υπευθυνος θα σαι συ.ban εγω δε θελω να φαει κανενας εκτος απ αυτους που φαγανε καπτε και τωρα εχουν ψευτικο λογαριασμο.ηδη εγινε μια φορα σε καποιον αλφιστι.εισαι εσυ ενας απ αυτους???

    • panos

      αν κ δεν εχει νοημα να συζηταει κανεις μαζι σου θα πω μερικα πραγματακια γτ συνεχιζεις να γραφεις ασυναρτησιες που με
      θιγουν. Εισαι ο ορισμος της προκλησης εδω μεσα κ νομιζεις οτι σου φταινε ολοι οι αλλοι, το ποιον σου φαινεται ποιο ειναι απο την στιγμη που κανεις δηλωσεις αλλα δεν τις τηρεις, οπως η βαρυγδουπη δηλωση σου οτι δεν θα ξαναγραψεις στο autoblog..
      https://www.autoblog.gr/2016/12/07/to-vw-golf-gti-clubsport-s-grafei-neo-rekor-sto-ring/
      οπως επισης που μου εχεις δηλωσει οτι δεν θα ασχοληθεις
      ξανα μαζι μου, α κ επισης ( αν κ δεν σε αφορα ) οτι γραφω στον εν λογω σχολιαστη ( τον ορισμο της μη αντικειμενικοτητας κ της προκαταληψης ) που υπερασπιζεσαι με μεγαλο ζηλο δεν ειναι ψεματα, αφου παντα το αποδεικνυω, οποτε το προβλημα ειναι αποκλειστικα δικο σου..

    • Mrdesperado32

      εσυ μου ξεκινας συζητησεις καθε φορα ενω λες οτι θελω να φας ban.απλα εχεις εμμονες …εσυ μας το παιζεις αλλος απ οτι εισαι και νομιζεις οτι ειμαστε κοροιδα και δεν ξερουμε ποιος εισαι και τι πρεσβευεις στην πραγματικοτητα.με ψευτικα προφιλ να σε πιανει μανια να σχολιαζεις σε ενα ατομο που ουτε καν ασχολειται μαζι σου με αρθρα πριν 4 χρονια που σιγουρα τα εχεις φακελωσει για καβατζα ωστε να του τη λες.αυτο λεγετε ΕΜΜΟΝΗ.αυτο δειχνεις και το εχεις παει σε αλλο επιπεδο.για ολους εμας εισαι ο veteran και ετσι θα σε αντιμετωπιζω.σαν εναν προσβλητικο τυπο που εκανες φασαρια εδω μεσα εχοντας ερωτα με την οπελ και καθετι γερμανικο.μπορει να αλλαξες υφος γραφης για μη σε ξαναδιωξουν αλλα αυτα ας τα χαφτουν αλλοι.εγω οχι

    • panos

      συνεχιζεις συμφωνα με την παγια τακτικη σου να γραφεις ασυναρτησιες για μενα για να με κανεις να ξεφυγω ωστε
      να πετυχεις τον σκοπο σου, δλδ να φαω ban, δεν θα σου
      κανω ομως την χαρη οσο κ να χτυπιεσαι, κ για να σου
      αποδειξω ποσο λαθος εισαι εγω δεν ξεκινησα καμια συζητηση μαζι σου οπως ψευδως εγραψες, επισης αποδειξη οτι εισαι
      σε συγχυση ειναι οτι ο φασαριας προσβλητικος ομοιδεατης σου που υποστηριζεις με μεγαλο ζηλο ειναι ερωτευμενος με
      την τογιοτα κ καθε τι ασιατικο, οποτε συμφωνα παντα με την λογικη σου δεν θα επρεπε να ειχες προβλημα με τυπους που ειναι ερωτευμενοι με μαρκες κ χωρες..

    • Mrdesperado32

      εγω το λεω αληθειες και οχι ασυναρτησιες.γι αυτο ουτε καν τα σχολιαζεις γτ δε σε παιρνει.εσυ μου εκανες πρωτος σχολιο και ξεκινησε η συζητηση

    • panos

      ασυναρτησιες λες αφου απο την μια δηλωνεις δημοσια οτι
      δεν θα ξαναγραψεις στο autoblog ενω απο την αλλη συνεχιζεις να γραφεις, κ αλλη μια αποδειξη για το ποιον σου ειναι που πετας σποντες για μενα με σκοπο να σου μιλησω για να υπερασπιστω τον εαυτο μου αφου με θιγεις δημοσια για να πεταχτεις μετα κ να μου πεις οτι εγω σου μιλησα πρωτος..

    • Mrdesperado32

      το ποιον σου το εχεις δειξει χρονια τωρα.οσο και χα χτυπιεσαι εγω κοροιδο δεν ειμαι.σ αφηνω τωρα μη φας κανα ban και γινεις petros

    • panos

      κανενας δεν εχει προβλημα με το ποιον μου, εκτος απο
      κατι τυπους σαν κ εσενα που δεν εχουν κανενα προβλημα
      να κανουν δηλωσεις δημοσια χωρις να τις τηρουν..

    • Mrdesperado32

      μα δε σε υποστηριζω ουτε σε επιβραβευω…

    • panos

      εννοειται, αφου υποστηριζεις τον ορισμο της υποκρισιας της
      μεροληπτικοτητας κλπ, παλι τα ιδια θα λεμε..

    • SAMURAI-66

      Αυτος ειναι που λες και το ξερουν ολοι.
      Σε μια διαμαχη που ειχατε πριν 2 μηνες κοντα τον αποκαλυψε ο διαχειριστης λεγοντας του οτι παρα την παυση παρουσιας του στο site γυρισε με αλλο ονομα και του επιτρεπουν την διαμονη αν και επρεπε να ειχε διαγαφη και παλι.
      Οι διαλογοι τους περιεργως και μπορω να φανταστω γιατι σβηστηκαν σχεδον αμεσως αλλα προλαβα να τους διαβασω.
      Συμβουλη μου ειναι να μην ασχολησε με τον προβληματικο τυπο…εχει εμμονες λεει ανοησιες και εχει δεχθει μπουλινγκ για να αντιδρα ετσι..

    • SAMURAI-66

      Καλες γιορτες φιλε μου και υγεια πανω απο ολα.
      Το εχω δεδομενο οτι καθε που θα γραφω θα πεταγονται 3-4 ξερολες γερμανικης υποκουλτουρας και νοοτροπιας να πουν την βλακεια τους αλλα σε πληροφορω οτι δεν μπαινω καν στον κοπο να διαβασω της ανοησιες τους και μιλαω κυριολεκτικα.
      Ξερω τι γραφουν γιατι και πως…τους εχω μαθει και με αφηνουν τελειως αδιαφορο,το ρεπορταζ λεει για γερμανικα το πανε στα γιαπωνεζικα…μιλαει για γιαπωνεζικα τα βριζουν,δημιουργουν τζερτζελο για να μαζεψουν την υπολοιποι παρεα και συμπεριφερονται σαν της κατινες της γειτονιας…συνηθισμενα πραγματα μονο που μου ειναι αδιαφορα γιατι διαβαζω και μιλαω μονο με αυτους που αξιζουν.
      Οι υπολοιποι ας βρασουν στο ζουμι της δυστυχιας τους!!

    • panos

      για να μην νομιζεις οτι απευθυνεσαι σε βλακες, να εχεις
      υποψη σου οτι με πολλα απο αυτα που εγραψες αθελα
      σου φωτογραφησες τον εαυτο σου, κ επισης οτι ειναι
      εντελως ανυποστατα αυτα που εκτοξευσες, δλδ κατηγοριες,
      χαρακτηρισμοι κλπ κ κατι αλλο που ειναι δυσκολο να το
      καταλαβεις, οτι κ να ειναι οι γερμανοι που πολεμας,
      τουλαχιστον δεν ειναι εχθροι της χωρας τους, εσυ ομως
      εισαι χειροτερος απο αυτους γτ συντηρεις την διχονοια,
      τον χειροτερο εχθρο μας, αρα εισαι εχθρος της χωρας σου,
      εκτος κ αν δεν εισαι Ελληνας..

  • rous

    Mercedes B 180 Cdi του 2015, εφτασα αισιως τα 40.000 χλμ και η μεση καταναλωση ειναι 5.5 λιτρα/100χλμ.

    • kostasSC

      Να ναι καλά η Renault…..

    • rous

      Δεν με απασχολει απο που μπορει να προερχεται το μοτερ, την πραξη κοιταω.

    • kostasSC

      και πολύ καλά κάνεις…

    • overlord821 .

      Το ίδιο μπορώ να βεβαιώσω και εγώ με C180 του 2008. Η κατανάλωση είναι περίπου 5,7-5,8 λίτρα/100 χλμ.

  • Satsok

    Χαζομάρες. Εμένα όταν το γκαζώνω φουλάρει. Χρόνια πολλά σε όλους με υγεία και χαρά.

  • Smartass

    Καλημέρα και χρόνια πολλά εκεί στο autoblog. Το σχόλιο μου ενόχλησε την πρεσβεία που βρίσκετε επί της οδού Καραολή & Δημητρίου 3, 106 75 Κολωνάκι – Αθήνα για αυτό σβήστηκε;;;
    Δεν με νοιάζει από περιέργεια ρωτώ. Άλλωστε έχουμε δημοκρατία, ο καθένας γράφει ότι θέλει αν δεν προσβάλει ή δεν βωμολοχεί!!
    Εκτός αν θίγονται συμφέροντα!!

    Υ.Γ
    Καλή χρονιά και τα Θεοφάνια να μας φωτίσουν τα μυαλά!!

    • Αν δεις δεν σβήστηκε μόνο το δικό σου σχόλιο. ορισμένοι για ακόμη μια φορά πιστεύουν πως ο χώρος σχολιασμού είναι ο δικός τους χώρος διαπληκτισμού και μαζί με τα δικά τους σχόλια, σβήστηκε και το δικό σου.

      σταματήστε επιτέλους να θεωρείται πως από πίσω κρύβονται συμφέροντα, ίντριγκες και ότι άλλο βλέπουμε στις ταινίες του Χόλιγουντ.

      Χρόνια πολλά με υγεία.

  • Mika

    Οκ, επεσα κι εγω απο τα συννεφα, και ψαχνω κατι να πιαστω!