H Kia στη Γενεύη μας παρουσιάσει την 4η γενιά του Picanto, αλλά και το εντυπωσιακό Stinger. Το Picanto που αναμένεται στην Ελλάδα τον Ιούνιο ή τον Ιούλιο, έχει ίδιες εξωτερικές διαστάσεις, με το μήκος του να αγγίζει τα 3.595 χλστ. Ομοίως, το ύψος του φτάνει τα 1.485 χλστ. και το πλάτος του τα 1.595 χλστ. Βασίζεται, όμως, σε νέα πλατφόρμα, κάτι που αυξάνει το μεταξόνιο του μοντέλου, όπως και τον πίσω πρόβολο, ελευθερώνοντας παράλληλα περισσότερο χώρο για τους επιβάτες και τον χώρο αποσκευών.

Έτσι, το μεταξόνιο είναι μεγαλύτερο κατά 15 χλστ., φτάνοντας πλέον τα 2.400 χλστ., με τους δύο άξονες να έχουν πάει στα άκρα. Αυτό αναπόφευκτα μειώνει τον εμπρός πρόβολο κατά 25 χλστ., με τον χώρο αποσκευών να έχει αυξηθεί κατά 55 λίτρα, έχοντας πλέον όγκο 255 λίτρων, τον μεγαλύτερο στην κατηγορία του. Αυτός διαθέτει διαχωριστικό πάτωμα, με την πλάτη των πίσω καθισμάτων να αναδιπλώνεται (60/40) και να δημιουργεί έναν πλήρως επίπεδο χώρο αποσκευών 1.010 λίτρων.

Για την εμφάνιση της τρίτης γενιάς του Picanto, επιμελήθηκαν και συνεργάστηκαν τα κέντρα σχεδίασης της Kia στην Namyang της Κορέας και το αντίστοιχο της Φρανκφούρτη, της Γερμανίας. Το αποτέλεσμα είναι ένα άκρως τολμηρό, νεανικό και μοντέρνο αυτοκίνητο πόλης. Το μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου διαθέτει ανάγλυφες επιφάνειες και έντονες ευθείες γραμμές που τονίζουν την εξελιγμένη μορφή της tiger-nose μάσκας, με τα γωνιακά φωτιστικά σώματα, με LED φώτα ημέρας, να καλύπτουν μεγάλο μέρος της μούρης.

Στο προφίλ, το νέο Picanto διαθέτει χαρακτηριστικές γραμμές που διατρέχουν όλο το μήκος του, συμβάλλοντας στην επιθετική του εμφάνιση. Το νέο μοντέλο υιοθετεί μια φαρδύτερη πίσω κολόνα, η οποία βρίσκεται σε πιο όρθια θέση από αυτή του προηγούμενου μοντέλου.

Το νέο Picanto θα σου προσφέρει μεγαλύτερες δυνατότητες παραμετροποίηση, δίνοντας σου την επιλογή 11 ζωηρών χρωμάτων, μεταξύ των είναι έξι νέα, το”Lime Light”, το “Shiny Red”, το “Aurora Black”, το “Pop Orange”, το “Sparkling Silver” και το “Celestial Blue”. Ακόμα, σαν βάση διαθέτει ατσάλινες ζάντες 14 ιντσών, υπάρχουν όμως και αλουμινίου 15 και 16 ιντσών.

Η GT-Line έκδοση είναι για πρώτη φορά διαθέσιμη για το μοντέλο, και φέρει νέους προφυλακτήρες, χρωμιωμένη εξάτμιση και κόκκινες, ασημί και μαύρες λεπτομέρειες.

Μηχανικά είναι διαθέσιμο με τα γνωστά σύνολα της μάρκας, όμοια με αυτά που συναντάμε στο νέο Rio. Πιο συγκεκριμένα, αποτελούνται από 3 βενζινοκινητήρες, όλοι εκ των οποίων πληρούν προδιαγραφές Euro 6b. Στην βάση υπάρχει ο τετρακύλινδρος αλουμινένιος 1.000άρης ατμοσφαιρικός κινητήρας, της οικογένειας Kappa, απόδοσης 67 ίππων στις 5.500 σ.α.λ. και 96 Νm στις 3.500 σ.α.λ., που συνδυάζεται αποκλειστικά με ένα 5-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο. Ακολουθεί ο 1,25-λίτρων ατμοσφαιρικός κινητήρας απόδοσης 84 ίππων στις 6.000 σ.α.λ. και 122 Νm στις 4.000 σ.α.λ., που συνδυάζεται με ένα 5-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο και με ένα 4-τάχυτο αυτόματο.

Τέλος, το μεγαλύτερο, ίσως, ενδιαφέρον εμφανίζει ο νέος 1.000άρη T-GDI τρικύλινδρος turbo κινητήρας, που έχουμε δοκιμάσει στο cee’d. Αποδίδει 100 άλογα στις 4.500 και 172 Nm ροπή στις 1.500 σ.α.λ. και συνδυάζεται αποκλειστικά με ένα 5-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο. Επιταχύνει από 0 στα 100 χλμ/ώρα σε 10,1 δευτ., με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 180 χλμ/ώρα.

Το βάρος του αυτοκινήτου κυμαίνεται από 953 μέχρι 993 κιλά, ανάλογα την έκδοση του κινητήρα και την διάταξη της πίσω σειράς καθισμάτων, η οποία μπορεί να παραγγελθεί για να φιλοξενεί 2 ή 3 επιβάτες. Το ρεζερβουάρ καυσίμου του είναι 35 λίτρα, με την ηλεκτρική κρεμαργιέρα να χρειάζεται μόλις 2,8 στροφές από άκρη-σε-άκρη, έχοντας διάμετρο κύκλου στροφής μόλις 9,4 μέτρα. Για την πέδηση υπάρχουν συμπαγείς δίσκοι εμπρός 256 χλστ., και πίσω ταμπούρα 203 χλστ.

Στο εσωτερικό η Kia έχει τοποθετήσει μια εντελώς νέα κονσόλα, όμοια με αυτή του νέου Rio, στο κέντρο της οποίας υπάρχει η μεγάλη οθόνη αφής του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, με διαγώνιο 7 ίντσες. Αυτή διαθέτει 3D πλοήγηση, καθώς και συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto. Στον προαιρετικό εξοπλισμό συναντάμε κάμερα οπισθοπορείας και ασύρματη φόρτιση κινητού τηλεφώνου, καθιστώντας το νέο Kia Picanto ένα από τα πρώτα μοντέλα της κατηγορίας του που προσφέρει ένα τέτοιο ευρύ φάσμα των τεχνολογιών. Επιπλέον, η κορεάτικη εταιρία αναφέρει ότι έχει βελτιώσει περαιτέρω την ηχομόνωση της καμπίνας από κραδασμούς και θόρυβο κύλισης.

Το Stinger θα προσφέρεται στην Ευρώπη με τρεις κινητήρες. Με έναν 2.0-λιτρο βενζίνης απόδοσης 255 ίππων, με έναν V6 3,3-λίτρων twin-turbo βενζίνης απόδοσης 370 ίππων, αλλά και με έναν turbodiesel CRDI (common-rail direct injection) πετρελαιοκινητήρα 2,2-λίτρων απόδοσης απόδοσης 200 ίππων στις 3.800 σ.α.λ με 440 Nm ροπής μεταξύ 1.750 και 2.750 σ.α.λ.

Διάβασε επίσης:

Με τον diesel κινητήρα, το Stinger κάνει τα 0-100 χλμ/ώρα σε 8,5 δευτερόλεπτα, έχοντας τελική ταχύτητα 225 χλμ/ώρα. Με τον V6 twin-turbo κινητήρα, τα 0-100 χλμ/ώρα έρχονται σε 5,1 δευτερόλεπτα, έχοντας τελική ταχύτητα 270 χλμ/ώρα. Η παραγωγή του νέου Gran Turismo μοντέλου της Kia θα ξεκινήσει στην Ευρώπη κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2017, κάτι που σημαίνει πως οι πρώτες παραδόσεις θα γίνουν μέσα στο τέταρτο τρίμηνο του έτους.

  • Μάνος Μαμαλάκης

    Τέλειο έγινε το Picanto, κουκλάκι, σίγουρα θα το αγόραζα!

  • SAMURAI-66

    Απιστευτο το stinger δειχνει οτι οι κορεατες φτιαχνουν πλεον και ξεχωριστα οχηματα….θεουλης στα λιλιπουτεια μεταφορικα το picanto!

  • VaggD

    Μπράβο στην kia, το gt line του ταιριάζει γάντι, εντυπωσιακό το ότι κατάφεραν ένα τόσο μικρό αυτοκίνητο να έχει 250λτ χώρο αποσκευών.
    Το μόνο που μπορώ να πω για το stinger είναι ότι πρέπει να το βγάλουν και σε Hatchback!

  • Mika

    To Picanto ειναι πανεμορφο μικρο πολης…
    Και το Stinger αξιζει να εχει επιτυχια….