Πριν από δύο εβδομάδες, η Waymo, η εταιρία της Google που ασχολείται με τα αυτόνομα οχήματα κατέθεσε μήνυση κατά της Uber στο ομοσπονδιακό δικαστήριο της Καλιφόρνιας, κατηγορώντας την για κλοπή πνευματικής ιδιοκτησίας.

Τώρα η Waymo, κατέθεσε συμπληρωματικά έγγραφα στην αγωγή της κατά της Uber και ζητά από το ομοσπονδιακό δικαστήριο των ΗΠΑ να μπλοκάρει το αυτόνομο project της Uber μιας και όπως καταγγέλλει, το project της Uber, βασίζεται σε σχέδια, τα οποία έχουν κλαπεί από την Google, από τον Antony Levandowski, τον πρώην υπεύθυνο για το project των αυτόνομων οχημάτων της Google, ο οποίος το 2016 αποχώρησε από την Google.

Η αίτηση έγινε στο Δικαστήριο του Σαν Φρανσίσκο, με τον Levandowski να δημιουργεί την Otto, μια startup εταιρία για αυτόνομα φορτηγά, η οποία εξαγοράστηκε από την Uber το 2016. Η Google διαπιστώθηκε πως ο Levandowski είχε μεταφέρει 14.000 απόρρητα αρχεία χωρητικότητας 9,7 GB (εμπορικά μυστικά, σχεδιαγράμματα, αρχεία σχεδιασμού και αρχεία δοκιμών), σε ένα εξωτερικό σκληρό δίσκο, συμπεριλαμβανομένου του άκρως απόρρητου σχεδίου του συστήματος LiDAR.

Η Waymo απευθύνθηκε σε δημόσιες υπηρεσίες των Η.Π.Α. και ζήτησε τα σχέδια που είχε καταθέσει η Otto για το LiDAR και ανακάλυψε ότι ήταν “εντυπωσιακά πανομοιότητα” με τα δικά της. Όπως αναφέρει στην αγωγή της η Waymo, το LiDAR της αναπτύχθηκε σε βάθος ετών ενώ η Uber, που μέχρι τότε δεν είχε κάποιο δικό της σχέδιο παρά τις προσπάθειες της, κατάφερε να το έχει έτοιμο σε μόλις εννέα μήνες μετά την εξαγορά της Otto.

Γι αυτούς τους λόγους η Waymo έκανε αγωγή στην Uber και στην Otto για βιομηχανική κατασκοπεία, παραβίαση δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας και για αθέμιτο ανταγωνισμό.

  • Anestis Genk

    Ο ΟΗΕ πρέπει να πιέσει για την επιβολή του ανοιχτού κώδικα.