Στην αυτοκίνηση πολλές μόδες έρχονται και παρέρχονται, άλλοι αυτό το λένε πρόοδο, προσωπικά είμαι καχύποπτος σε οτιδήποτε πλασάρεται ως τεχνολογικό θαύμα γιατί τα περισσότερα είναι γνωστά από καιρό. Η τελευταία μόδα που έχει εφαρμοστεί στην αυτοκίνηση είναι το downsizing με την χρήση της υπερτροφοδότησης. Πλέον πωλούνται αυτοκίνητα με 140 ίππους από μόλις 1000 κυβικά εκατοστά, ισχύ που πριν έβρισκες σε δίλιτρο τουλάχιστον. Οι ιαπωνόφιλοι θα διαφωνήσουν για να παινέψουν την παγόδα τους, αλλά ούτε τα ιαπωνικά μοτέρ είχαν μεγάλη ειδική ισχύ κάτω από τα 1600cc.

Αν και οι Αμερικάνοι έχουν ταυτιστεί με τα πληθωρικά μοτέρ και τα πολλά κυβικά, η Ford ήταν αυτή που μπήκε από νωρίς στο παιχνίδι του downsizing και το έκανε σημαία της. Η J.D. Power , αμερικάνικη εταιρεία ερευνών για θέματα αυτοκίνησης, παραθέτει μερικά πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία για την διείσδυση των μικρών υπερτροφοδοτούμενων κινητήρων στην αμερικανική αγορά αλλά και τις πρώτες αντιδράσεις του κοινού τώρα που το διάστημα της “καινουργίλας” έχει παρέλθει. Χαρακτηριστικά αναφέρει πως το 2008 τα καινούρια υπετροφοδοτούμενα ήταν 5% των πωλήσεων, ενώ το 2016 φτάνουν το 23%, ήτοι περίπου 4 εκατομμύρια ταξινομήσεις. Μάλιστα μεγαλύτερη διείσδυση είχαν στα premium αυτοκίνητα όπου το 57% αυτών που πωλούνται είναι με turbo, στα δε μεγάλα SUV το ποσοστό αυτό φτάνει στο 47%. Στον αντίποδα των φτηνότερων οχημάτων, 21% αυτών ήταν με υπετροφοδότηση και αν δούμε μόνο τα SUV τότε πέφτουμε στο 14%. Αυτό συμβαίνει συχνά με τους νεοτερισμούς, που πρώτα εφαρμόζονται στα premium και μετά διαχέονται και στην πιο χαμηλή γκάμα, βέβαια τα υπερτροφοδοτούμενα μοτέρ είναι πολύ πιο πολύπλοκα και άρα ακριβά σε σχέση με τα ατμοσφαιρικά. Επίσης τα μεγάλα αυτοκίνητα λόγω βάρους τους είναι όλο και πιο δύσκολο να περνούν τις ολοένα και αυστηρότερες νόρμες ρύπων και έτσι έχουν μεγαλύτερη ανάγκη για οικονομικότερα μοτέρ.

Είναι όμως οικονομικότερα; Ο Steve Russ, τεχνικός διευθυντής της Ford, λέει πως είναι οικονομικότερα. Αντί για να απενεργοποιείς κυλίνδρους και να χρειάζεται να κινείς απενεργοποιημένους κυλίνδρους έχεις λιγότερους κυλίνδρους εξαρχής διατηρώντας την ίδια ισχύ και έχοντας καλύτερα χαρακτηριστικά ροπής. Το 70% των νέων F150, του μεγάλου pickup της Ford, πωλείται με τον υπετροφοδοτούμενο V6, τον EcoBoost. Και η αλήθεια είναι πως όντως αν το δεις από μηχανολογική σκοπιά οι υπετροφοδοτούμενοι κινητήρες, ειδικά οι άμεσου ψεκασμού μπορούν να έχουν θερμοδυναμική απόδοση περίπου 5% καλύτερη σε σχέση με έναν ατμοσφαιρικό, νούμερο που είναι πολύ μικρό όμως. Στα τεστ που κάνουν οι αρχές για να πιστοποιήσουν την κατανάλωση φαίνεται πως βελτιώνουν κατά πολύ την κατανάλωση, αυτό είναι διότι τα τεστ αυτά γίνονται με πολύ ομαλές επιταγχύνσεις και κάποια μάλιστα γίνονται στο δυναμόμετρο, ή για να είμαι ακριβέστερος σε εργαστήριο και όχι στον δρόμο. Το τρικ είναι πως σε χαμηλά φορτία αυτά τα μοτέρ λειτουργούν σαν ατμοσφαιρικά, αφού ο στρόβιλος παρακάμπτεται. Και μάλιστα δεν πρέπει να ξεχνάμε πως είναι μικρά, άρα σε χαμηλό φορτίο είναι σαν να έχεις ένα αυτοκίνητο με ένα μικρό μοτέρ που απλώς πρέπει να διατηρεί την ταχύτητά του. Στο πραγματικό κόσμο όμως τα πράγματα είναι διαφορετικά.

Τα ευρήματα της J.D. Power πάλι λένε πως μετά από 3 έτη οι ιδιοκτήτες υπερτροφοδοτούμενων αναφέρουν 30% περισσότερα παράπονα σε σχέση με τους ατμοσφαιρικούς ομολόγους τους. Τα παράπονα αυτά περιλαμβάνουν βλάβες, υψηλή κατανάλωση, χαμηλή απόκριση και εγγυήσεις που δεν δίνονται. Επίσης διενέργησε τεστ κατανάλωσης με δικά της κριτήρια που θεωρεί πως ανταποκρίνονται καλύτερα στις πραγματικές συνθήκες και βρήκε πως δεν υπάρχει ουσιαστική διαφορά από τα ατμοσφαιρικά και σε μερικές περιπτώσεις μάλιστα είναι και μεγαλύτερες οι καταναλώσεις. Αν αφήσουμε έξω το τεχνικό κομμάτι, κατά την προσωπική μου γνώμη αυτό οφείλεται σε 2 λόγους καθαρά από την πλευρά του οδηγού. Ο πρώτος είναι πως αν έχεις περισσότερη δύναμη θα την χρησιμοποιείς περισσότερο, αν το γκάζι το πατάς και δεν γίνεται τίποτα, δεν μπαίνεις στον κόπο να το πατήσεις. Ο δεύτερος λόγος έχει να κάνει με τις μικροκινήσεις του ποδιού και πως επηρεάζουν αυτές το γκάζι. 4% με 8% γκάζι δεν είναι μεγάλη διαφορά, είναι μόλις 4% διαφορά αλλά αν το δεις αλλιώς είναι το διπλάσιο! Οπότε μικροκινήσεις του γκαζιού που σε ένα μοτέρ χωρίς ροπή δεν επηρεάζουν την κατανάλωση, στα υπερτροφοδοτούμενα μπορεί να το κάνουν καθώς έχουν πολύ μεγαλύτερη ογκομετρική απόδοση. Για να το γράψω ακόμη πιο απλά, στο ατμοσφαιρικό αν κάνει μια μικροκίνηση το πόδι-γκάζι τότε δεν αλλάζει πολύ η ογκομετρική απόδοση του μοτέρ, ενώ στο υπερτροφοδοτούμενο αλλάζει αρκετά περισσότερο. Και μεγαλύτερη ογκομετρική απόδοση σημαίνει πως δίνεις στον κινητήρα περισσότερο μείγμα για κάψιμο. Έτσι το Prius για παράδειγμα θυσιάζει την ογκομετρική του απόδοση αφήνοντας την βαλβίδα εξαγωγής ανοιχτή κατά την συμπίεση για να μειώσει τις ενεργειακές απαιτήσεις άντλησης.

Ελπίζω να μην σε μπέρδεψα, όπως και να έχει στα σχόλια μπορείς να μοιραστείς τις απορίες και τις εμπειρίες σου!

  • Sciroccakias

    Σωστή συντήρηση, σωστή χρήση. Έχουν μειωμένο όριο ζωής σε σχέση με έναν ατμοσφαιρικό στα συνολικά χιλιόμετρα κατά περίπου 50.000km. Τα υπόλοιπα είναι για να συζητάμε να περνάει η ώρα.

    • Anestis Genk

      Ναι μεν αλλά αυτό δεν ακολουθεί τα θέλω του καταναλωτή, ο οποίος θεωρεί την συντήρηση “πρόβλημα”. Και την θεωρεί πρόβλημα γιατί κανείς πωλητής δεν διαφημίζει το κόστος της συντήρησης. Η τακτική της πώλησης είναι “θα πάρεις αυτό το αμάξι που είναι οικονομικό και θα ξενοιάσεις”, όταν δεν ξενοιάζεις επειδή έχεις συντήρηση που δεν περίμενες ή κάτι άλλο τότε καταρρίπτονται οι προσδοκίες.

    • Mrdesperado32

      υποψιν ομως οτι τα περισσοτερα και ειδικα τα vag καιγανε απειρο λαδι.αυτο δεν εγκειται στη συντηρηση.ουτε οι μουργες στις βαλβιδες.ουτε τα ραγισμενα τουρπο στα 50.000 χιλιομετρα.μη τα βαφτισουμε ολα συντηρηση.γι αυτα παραπονιουνται ολοι και οχι για αλλαγη η service τουρμπινας στα 150.000

    • Ahilleas Tsikelis

      Αυτο που λες περι 50κ μειωμενης ζωης ειναι τερμα λαθος.Πλεον η διαρκεια ζωης-προσδοκιμο εχει κατρακυλησει,τοσο λογω τουρμπο οσο και λογω μειωμενης ποιοτητας.Αν το παμε σε σχεση με πριν 20 χρονια,κοιτωντας την ιδια εταιρεια κτλ. η διαφορα ειναι τεραστια στην αντοχη

  • Παναγιώτης Κλεάνθης

    Εγω ειχα πιστεψει οτι οι κινητηρες Turbo ειναι οικονομικοι αλλα τελικα δεν ειναι γιατι περα απο την καταναλωση βενζινης θελει και συπληρωμα λαδιου,ωποτε ατμοσφαιρικος 1200 εως 1400 και ιππους εως 100.

    • spiros

      το συμπληρωμα λαδιού δεν ισχυει σε όλους τους turbo κινητηρες / κατασκευαστές.
      Οπως και με τους ατμοσφαιρικούς, αλλοι τρώνε λάδι, άλλοι όχι.

    • Mrdesperado32

      clio 1.2 tce 130.000 σταγονα δε λειπει..207 rallye thp 1 λιτρο στα 800 χιλιομετρα.ο πρωτος γαλλικο μοτερ σαπακι και ο δευτερος μασιφ αλεξισφαρο bmw-mini

    • τυχαινει να εχω 207 .. δεν καιει οσο λες .. εχω κανει 200.000 αλλαζω τα λαδια καθε 10000 και δεν εχω συμπληρωσει ποτε στο ενδιαμεσο εχει πεσει η σταθμη κατα 30% αλλα μεχρι εκει ..

    • τυχαινει να εχω 207 .. δεν καιει οσο λες .. εχω κανει 200.000 αλλαζω τα λαδια καθε 10000 και δεν εχω συμπληρωσει ποτε στο ενδιαμεσο εχει πεσει η σταθμη κατα 30% αλλα μεχρι εκει ..

    • Mrdesperado32

      ναι μπορει να μη καιει σε σενα…πολλοι εχουν αλλαξει και μοτερ.τι μοντελο εχεις?καλα τ συγκεκριμενο αμαξι ηταν απ τα χειροτερα που ειχα..προβληματα με τις καδενες καθε τοσο χρονισμους,αντλια υψηλης 2 φορες καθαρισμο βαλβιδων αλλες 2…πολλλη ταλαιπωρια

    • Mrdesperado32

      ναι μπορει να μη καιει σε σενα…πολλοι εχουν αλλαξει και μοτερ.τι μοντελο εχεις?καλα τ συγκεκριμενο αμαξι ηταν απ τα χειροτερα που ειχα..προβληματα με τις καδενες καθε τοσο χρονισμους,αντλια υψηλης 2 φορες καθαρισμο βαλβιδων αλλες 2…πολλλη ταλαιπωρια

    • thodoris91

      Ο 1.6 thp σε όσους τον δούλευαν με τα λάδια που προτείνει ο κατασκευαστής 0w30) δεν είχε θέμα…Στην Ελλάδα που τους έβαζαν 5w30 στα συνεργεία τους έκαναν ταυτόχρονα και τους καλύτερους πελάτες τους

    • Mrdesperado32

      εγω παντα 0-30 τοταλ εβαζα…αλλα τα υπολοιπα απειρα θεματα δεν εχουν να κανουν με το λαδι.ηταν προβληματικα μοτερ εξαρχης με πολλες και σοβαρες παιδικες που δε λυθηκαν ποτε.τεσπα εισαι ο μονος που ξερω που δεν ειχε προβληματα

    • thodoris91

      Δεν έχω 1.6 thp, ο κολλητός μου είχε 207 και μέχρι τα 80.000 km που είχε όταν το έδωσε δεν είχε τέτοιες καταναλώσεις λαδιού, μόνο τεντωτηρα καδένας είχε αλλάξει στην εγγύηση

    • Mrdesperado32

      ηταν τυχερος που το δωσε σχετικα νωρις…εμενα εκαιγε λαδια απ τα 40.000…τρομερα προβληματικα αυτοκινητα με σχεδον ιδιες βλαβες με τα γκολφ.

    • thodoris91

      Εμενα το golf πάντως μέσα σε 7.5 χρόνια και 100.000km μόνο μία λάμπα χρειάστηκε ως τώρα μακριά από μας! Το civic που είχαμε πριν παρότι honda από τον πρώτο χρόνο προβλήματα είναι να μη σου τύχει!

    • Mrdesperado32

      ρωτα και αυτους με τα 140 και με τα gt.ειδικα με τα gt δεν ξερω εναν ιδιοκτητη να μη εχει κλαψει.ααληθεια το χοντα τι βλαβες σου βγαλε?

    • thodoris91

      Για τα gt το πιστεύω τα 140αρια εκτός της ευπαθείς καδένες και τα συγχρονιζε μέχρι το 2008 δεν εχουν τρέλα θέματα…Το civic (sedan fd1 του 2006) : στραβό ημιαξονιο από το εργοστάσιο, διαλυμενα αμορτισέρ από τα 30.000km,ανάκληση για το λογισμικό του ηλεκτρικού τιμονιού που είχε προβλημα, ηλεκτρικές δυσλειτουργίες (κολλούσε η ηλιοροφή και τα παράθυρα), το πρωί ενώ έπαιρνε κανονικά μπροστά αν έκανες τη βλακεία να σταματήσεις στο περίπτερο πχ δεν ξαναέπαιρνε με την καμια, μπαταρία στα 2 χρόνια και λογικά το πιάνει η ανάκληση για την takata…Μεγάλη απογοήτευση σε σχέση με το αλεξίσφαιρο ek που είχαμε καποτε

    • Mrdesperado32

      καλα δεν ειναι τοσο απλα τα πραγματα΄για τα γκρουπατα.για να επισκευασεις αυτες τις βλαβες που ειδικα τις καδενες τις αλλαζες και 2-3 φορες θες πολλα λεφτα!υπαρχουν παμπολες περιπτωσεις που αλλαζαν μοτερ ολοκληρα.οσο για τα dsg οτιδηποτε επισκευαζες το πληρωνες χρυσαφι.αυτα τα προβληματα που αναφερεις στο χοντα ειναι αμελητεα μπροστα στα βασανα που τραβηξε η πλειοψηφια των γκρουπαιων.αν και για χοντα ειναι απαραδεκτα θεματα αν κρινουμε απ την παραδοση της εταιρειας στην αξιοπιστια.ποσα χρονια εγγγυηση ειχες στο χοντα?

    • thodoris91

      Σε κάποια έχεις δίκιο σε άλλα εισαι υπερβολικός…Το civic 7 χρόνια εγγύηση, αλλά ο εισαγωγέας έκανε την πάπια, τα αμορτισέρ τα αλλαξαμε με δικά μας έξοδα και σε 20.000km τα πίσω πεταξαν πάλι λάδια και μάλιστα σε αυτοκίνητο που έκανε κυρίως ταξίδια και το θέμα είναι ότι οικογενειακός μας φίλος είχε ακόμα περισσότερα προβλήματα με το hatchback που ήταν και f/l όχι από τα πρώτα όπως το δικό μας (πχ είχε αλλάξει 3 φορές το συμπιεστή του κλιματισμού)

    • ///M5 Αλεξανδρος

      Θα επιβεβαιώσω και εγώ ότι υπήρχαν προβλήματα με τους thp Τον Psa Bmw θεωρώ όχι τόσο δραματικά όσο γράφεις αλλά Ναι υπήρχαν.

    • Mrdesperado32

      εμενα προσωπικα σαν αμαξι μου βγαλε απειρα θεματα.σα μοτερ ηταν πιο λιγες αλλα πολυ πιο κοστοβορες,απο περιφερειακα αλλαξα σχεδον τα παντα.μοναδα abs της bosch 1400 ευρω,αντλια υψηλης 450 ευρω καμποσους πολλαπλασιαστες και σιγουρα ηθελε αλλαγη το μοτερ γτ και με επισκευη δεν εβλεπαν χαιρι.με φιλο γνωστο συνεργεια στην αργυρουπολη παμπολα mini ολων τω εκδοσεων ακομα και τα works εχουν αλλαξει μοτερ.σημερα που περασα παλι ειχε ενα.οτι χειροτερο μου χει τυχει.σε συζητησεις μαζι του εχω καταλαβει οτι τα thp και τα tsi ειχαν ακριβως την ιδια φιλοσοφια μοτερ και τα περιφερειακα τους κοινα σε πολλες περιπτωσεις.ειχαν ιδιες βλαβες και δεν πιστευω οτι ηταν τυχαια.αποτυχημενες πρακτικες και προχειροδουλειες

    • ///M5 Αλεξανδρος

      Κοίτα Κώστα σε mini είχαν αλλαχθεί κινητηρες εντός εγγύησης και εκτός με γκρίνια ως goodwill.
      Τώρα σε Peugeot ξέρω ότι με λίγο γκρίνια,εκάναν πρώτοκολο κατανάλωσης λαδιού, Και αν υπερβανε συγκεκριμένοι όριο, ακόμα και σε αυτοκίνητα εκτός εγγύησης άλλαζαν κεφαλή.όσο για το χρονισμό είναι γνωστό ότι υπήρχε προβληματικός εντατήρας καδενας.

    • thodoris91

      Ο δικός μου 1.4tsi 122ps με 100.000km και αλλαγές ανά 15.000km/1 έτος δεν καίει σταγόνα, αλλά υπάρχουν και μοτέρ (ακόμα και ατμοσφαιρικά) που είναι φριτεζες!

    • Παναγιώτης Κλεάνθης

      Τι σου καιει μεχρι στα 120 χιλιομετρα εθνικη?και μεσα στην πολη?καλα για τελικη δεν ρωταω λογικο ειναι υπο πιεση.

    • thodoris91

      Στην εθνική μέχρι 120 γύρω στα 6 και λιγότερο (με οικονομική οδήγηση έχω δει και 3.5 l/100km), πολη σε περιαστικές διαδρομές 7-7.5, σε μποτιλιάρισμα 8-9…Γενικά εχει εξαιρετικη ισορροπία επιδοσεων-καταναλωσης

    • HELLASARMAGEDON

      Ίσως ο μοναδικός κινητήρας του γκρούπ που δεν έχει προβλήματα, ο αντίστοιχος ατμοσφαιρικός καίει 1 λίτρο λάδι στα 1000 χλμ δεν συζητάμε για τους άλλους.

    • thodoris91

      Κι οι twincharged cavd,blg,bmy δεν καίνε λαδια όπως οι φριτεζες cave,cthe…Από ατμοσφαιρικους το group δεν έχει τίποτα αξιόλογο πλην ορισμένων εξαιρέσεων

  • γατακια … τα τουρμπο φτιαχτηκαν για να μπορει και ο ελληνας λογο φορολογιας να παρει αμαξι με πανω απο 100 αλογα .. ολα τα αλλα ειναι μυθοι .. μην καρφωνόμαστε λοιπόν μονοι μας και ας αφήσουμε να χαρουμε και εμεις οτι με κόπο πετυχαμε …
    και για να συμπληρωσω σαν ειδικος και φυσικα τα τουρμπο ειναι ποιο οικονομικά αλλά απο εκει και περα η αρχη διατηρησεις της ενεργειας και η θερμοδυναμικη ειναι αμείλικτες … εγω βαζω 2% με 3% καλυτερη θερμοδυναμικη αποδοση στον τουρμπου κινητηρα αλλα αν βαλεις τις ζημιες που θα σου βγαλει τοτε στον κυκλο ζωης του μπορει να ειναι και μαλλον ειναι ποιο ενεργοβορος ..

    • Anestis Genk

      Έχει πλάκα πως με τα πράσινα τέλη + το downsizing εξανεμίστηκαν τα τέλη κυκλοφορίας.

  • Tony T

    είναι θέμα προσέγγισης και οδήγησης…..

    σε χαμηλά φορτία ένας turbo είναι πιο οικονομικός από αντίστοιχης ισχύς ατμοσφαιρικό..

    το πρόβλημα παρουσιάζεται όταν εκμεταλλευεσαι την επιπλέον ροπή και ώθηση της τουρμπίνας ειδικά σε επαρχιακούς δρόμους.

    είναι γεγονός ότι οι turbo εμφανίζουν μεγαλύτερες διακυμάνσεις αλλά βάζοντας στην εξίσωση και άλλους παράγοντες,κυρίως οικονομικούς, το τελικό αποτέλεσμα ποικίλει…

    • xoul

      Θα συμφωνησω μαζι σου φιλε μου πως ειναι θεμα οδηγησης αλλα και ακομη περισσοτερο ρολο παιζουν οι συνθηκες.Δηλαδη εντος πολης που το ρελαντι ειναι το 50% της οδηγησης ενα μικρο μοτερ θα καψει λιγοτερο απο ενα μεγαλο αλλα εκτος πολης τα πολλα κυβικα συμφωνα με την προσωπικη εμπειρια μου ειναι λιγο πιο οικονομικα λογο αμεσης αποκρισης στις προσπερασεις.Αρα το συμπερασμα ειναι οτι το μικρο τουρμπατο καιει λιγοτερο για τους δρομους της ελλαδας

    • thodoris91

      Με τόσο βάρος που έχουν τα σύγχρονα αυτοκίνητα το turbo είναι αναγκαίο κακό…Τα περισσότερα μικρά ατμοσφαιρικά θέλουν μαστίγωμα για να κινηθούν αξιοπρεπώς και συνεπώς θα καταναλώσουν περισσότερο καυσιμο

  • Spider

    Γενικά οι ποιό καινούργιοι κινητήρες που είναι εξαρχής σχεδιασμένοι με έμφαση στην οικονομία, ναι καίνε λιγότερο,χώρις συμβιβασμούς σε απόδοση. Αυτοί που είναι εστιασμένοι στην απόδοση καίνε περισσότερο και από έναν αντίστοιχης απόδοσης ατμοσφαιρικό. Γενικά οι turbo αν πιεστούν πολύ καίνε πολύ. Όμως η αίσθηση της δύναμης σε κάνεις να οδηγείς ποιό χαλαρά,ξέροντας ότι ανά πάσα στιγμή η δύναμη δεν λείπει.

  • Ahilleas Tsikelis

    Η απαντηση ειναι ΠΟΛΥ απλη.Αν ψαξετε θα βρειτε κατακαιρους(απο γερμανια μερια) διαφορα αμαξια τι καινε στα 180χαω και στην τελικη τους.Θα κλαψετε με τα νουμερα.Οι μικροι κινητηρες εκαιγαν τρελες ποσοτητες.Τα κυβικα ειναι αναντικαταστατα,οπως και η αξιοπιστια τους.
    Απο περιοδικο ειναι το τεστ που λεω,γνωστο αλλα δεν το θυμαμαι.

    • Hexagon

      στην τελική τους πολύ πιθανό. Όμως όταν αγοράζεις αμάξι δεν βλέπεις τι καίει στα 180, ούτε και τα 180 αποτελούν μέτρο σύγκρισης μιας και απέχουν κατά 140 ολόκληρα χιλιόμετρα από τη μέση ωριαία ταχύτητα των Ελληνικών δρόμων και των καθημερινών αναγκών του οδηγού.

    • Ahilleas Tsikelis

      Απλα στα 180 φαινονται οι ακραιες καταναλωσεις οι οποιες αναλογικα ειναι μειωμενες στα 140χαω.Για εντος πολης κινηση που αναφερεσαι παιρνεις ενα μικρο φθηνο αυτοκινητο αδιαφορωντας αν ειναι τουρμπο ή μη.Για καποιον που κανει χιλιομετρα σε αυτοκινητοδρομους τον ενδιαφερουν σαφως οι καταναλωσεις στις υψηλες ταχυτητες.

    • Hexagon

      μπορείς με ένα αμάξι να έχεις και τα 2. Στα 180 προσωπικά δεν κοιτώ κατανάλωση αλλά πυρόμετρο και θερμοκρασίες. Στα 180 δεν με ενδιαφέρει τι καίει αδερφέ..

    • Ahilleas Tsikelis

      Aυτην ειναι η διαφορα,στο ατμοσφαιρικο θα πας με 180 για ωρες και δεν θα νοιαζεσαι για τιποτα παραμονο για θερμοκρασια νερου.Το τουρμπατο(και συνηθως λιγα κυβικα) θα την ακουσει πολλαπλασια σε αυτη την οδηγηση

    • Hexagon

      Χαμηλα κυβικά με τουρμπο και παρατεταμένες τελικές δεν πολυ πανε μαζι. Βραζουν ολα

    • Hexagon

      Χαμηλα κυβικά με τουρμπο και παρατεταμένες τελικές δεν πολυ πανε μαζι. Βραζουν ολα

    • Ahilleas Tsikelis

      Aυτην ειναι η διαφορα,στο ατμοσφαιρικο θα πας με 180 για ωρες και δεν θα νοιαζεσαι για τιποτα παραμονο για θερμοκρασια νερου.Το τουρμπατο(και συνηθως λιγα κυβικα) θα την ακουσει πολλαπλασια σε αυτη την οδηγηση

  • Hexagon

    όπως είχε πειι και ο Αμερικάνος στο Grand Tour: A turbo is God’s way of saying there isn’t enough cylinders…

    τα κυβικά είναι όντως αναντικατάστατα… βέβαια, σε λογικές συνθήκες χρήσης και με τη λογική οτι οι μικροί κινητήρες με φουφούρι έχουν μεγάλες ροπες (+ροπή τραπέζι) που επιτυγχάνονται από πολύ χαμηλές στροφές σε σχέση με τα άτμο, τότε ναι, τα θούρμπο μπορούν να είναι πιο οικονομικά στα περισσότερα σενάρια καθημερινής οδήγησης…

    έξτρα μπόνους τίπ: πριν από μια βδομάδα πήγα τον CAVD μου συνεργείο για σέρβις 105.000 χλμ… αλλαγή λαδιών, φίλτρου λαδιών και καμπίνας και γενικό Inspection… το μικρό σέρβς λοιπόν… ακολουθώ πρότυπα longlife με λάδια 5-30 και ζήτησα, όπως κάθε φορά, να μου πούν πόσο λάδι έκαψε η λαδιέρα μου μετά από 15.000 ζωηρά και μη χιλίόμετρα… 100-150ml παρακαλώ, και το αμάξι είναι πρώτο στάδιο φούλ… ο αδερφός μου με πόλο 1200 – 105 άλογα το ίδιο, longlife, 150ml στα 15.000 χιλιόμετρα… δίπλα μου στο σέρβις ένα mini cooper JCW τουρμπάτο πρώτο μαμά… μίλησα με τον ιδιοκτήτη, του καίει μισό με ένα λίτρο λάδι ανά 2.000 – 2.500 χλμ…

    ναι οκ για τα CAVE polo και για τα παλαιότερα 110άλογα που καίγανε σαν βάνκελ… άλλα όλα σε ένα τσουβάλι γιατί; πόσα σιρόκια φίλων δεν καίνε σταγόνα, πόσα πόλο επίσης, τουρμπάτα όλα… η καραμέλα δική σας αδέρφια..

    το φουφούρι θέλει καλό ζέσταμα και σωστό κρύωμα, στο θέμα λαδιού παίζει πολύ μεγάλο ρόλο και η χρήση που γίνεται… μη το ξεχνάμε

    • Anestis Genk

      Τι μάρκα λαδιού; Mobil1;

    • Hexagon

      Τα πρώτα 2 σέρβις με mobil esp 1 5-30, συνέχισα με castrol edge 5-30 και τώρα για πρώτη φορά έβαλα aral 5-30… όλα προδιαγραφές long life και αλλαγή κάθε 15κ

    • Anestis Genk

      Είδες διαφορές; (οποιεσδήποτε διαφορές)

    • Hexagon

      λιγότερο τραχύς ο κινητήρας με τα castrol (μιλάμε για μηδαμινή διαφορά σε όρια του placebo effect)… τα aral τα φοράνε πολλοί φίλοι και είναι σούπερ ευχαριστημένοι. Θα συνέχιζα με castrol αλλά υπάρχει μεγάλο πρόβλημα παρα-εμπορίου με λάδια μπανάνες οπότε και τα σταματώ… Σε κανένα από τα 2 πρώτα δεν μου έκαψε λάδι, ακόμα και στο στρώσιμο όπου είχα στα 15.000 πρώτα χλμ μια απώλεια 200ml. Δεν το πατάω ποτέ πριν φτάσουν λάδια 75 oC και αν το τρέξω το πάω ήρεμη βόλτα για 4-5 λεπτάκια πριν παρκάρω και το σβήσω…

    • GiorisFullThrottle

      Αν δεν κανω λαθος aral k castrol ειναι τα ιδια λαδια,εννοειται οτι ειναι απο τα top αλλα βαζω το mobil 1 κορυφη!!!!

    • Ahilleas Tsikelis

      Μην αλλαζεις συνεχεια μαρκα λαδιου κατασταλαξε καπου.Η καταναλωση λαδιου σε ατμοσφαιρικα προερχεται απο καψιμο +αναθυμιασεις.Οσο περισσοτερο στροφαρεις τοσο περισσοτερες οι αναθυμιασεις.Ψηφιζω mobil 1

    • Hexagon

      Τα λάδια εξελίσσονται, άκουσα πολύ καλές κριτικές για τα aral και είναι αρκετά δοκιμασμένα. Επίσης Mobil ESP 1 & Castrol Edge μόνο από internet μπορούσα να βρω και φοβάμαι τις μπανάνες. Το θέμα είναι να κρατάς προδιαγραφές κατασκευαστή, 5-30 και longlife 504 είναι το βασικό, αυτό δεν το αλλάζω…

    • Ahilleas Tsikelis

      Δικιο εχεις αλλο εννοω.Διαλεξε ενα λιπαντικο και κρατα το για αρκετες αλλαγες μην αλλαζεις μαρκες συνεχεια.Καθε φορα που αλλαζεις μαρκα ο κινητηρας πρεπει να ξαναπροσαρμοστει σ αυτο.Ψιλα γραμματα αλλα για υγιες μοτερ ειναι παραμετρος.

    • Ahilleas Tsikelis

      Δικιο εχεις αλλο εννοω.Διαλεξε ενα λιπαντικο και κρατα το για αρκετες αλλαγες μην αλλαζεις μαρκες συνεχεια.Καθε φορα που αλλαζεις μαρκα ο κινητηρας πρεπει να ξαναπροσαρμοστει σ αυτο.Ψιλα γραμματα αλλα για υγιες μοτερ ειναι παραμετρος.

    • thodoris91

      Ο caxa εμένα με 100.000km κι αλλαγές ανά 15.000km δεν έχει καθόλου μεταβολή στο δείκτη (ναι οκ δεν είναι ιδιαίτερα πιεσμένο ως μοτέρ)…Σε όλες τις αλλαγές castrol edge (πλέον τα νέα titanium)…Τα aral που βάζεις είναι στην ουσία το ίδιο λάδι με το edge (bp group αμφοτερες)…liqui moly έχεις δοκιμάσει?

    • Hexagon

      οχι. Ακόμα τουλάχιστον… Οι περισσότεροι φίλοι και 2 μηχανικοί μου πρότειναν τα aral.

    • thodoris91

      Εγώ ήθελα να δοκιμάσω τα esp formula, αλλά εφόσον δεν είδες καμία ουσιαστική διαφορά που να δικαιολογει τη διαφορά στην τιμή με τα castrol θα κάτσω στα αυγά μου…

  • giannisb

    λογικά δεν είναι μύθος όταν πριν 15 χρόνια ένα ατμοσφαιρικό 1400 με 85 άλογα έκαιγε μικτό 6-7 λίτρα και με την ίδια ίσως και λιγότερη σήμερα κατανάλωση το 1400 τούρμπο βγάζει 140 άλογα….με άλλα λόγια μεγαλύτερη ισχύς με την ίδια κατανάλωση-κυβικά…η αξιοπιστία πάνω κάτω ίδια είναι αντε εκεί που η ατμόσφαιρα θα βγάλει 10 προβλήματα,το τούρμπο να βγάλει 15….

    • Hexagon

      των δικών μου 14άρι άτμο 75 άλογα (pug 207 8v του ’11), το δικό μου 14άρι φουφούρι 225 άλογα (vw roc 160 του ’10), σε κίνηση καίμε τα ίδια, σε ήρεμο γκάζι μέχρι τα 100 καίω ελαφρώς λιγότερο (0,2-0,3 l/100), σε ταξίδι με 120-130 καίω αρκετά λιγότερα γιατί κινώ το ίδιο βάρος πιο εύκολα ελέω ροπής από χαμηλά μιας και θέλω πολύ μικρότερο βύθισμα στο δεξί πεντάλ…

    • για την ιδια κινητικη ενεργεια με σταθερη ταχυτητα παντα για ιδιου βαρους αυτοκινητα δεν νομιζω να παιζει κανεναν ρολο η ροπη ..αν υπαρχει διαφορα στην καταναλοση θα ωφειλετε στις αεροδυναμικες αντιστασεις την μετωπική επιφανεια του αυτοκινητου και κατα δευτερο στην θερμοδυναμικη αποδοσης των κινητηρων που δεν νομιζω να ειναι μεγαλη αντε να μιλαμε για διαφορα 2 με 3%

    • Hexagon

      Αρα σε απολυτα ιδιες συνθήκες η διαφορα των 2 μοτερ σε καταναλωση ειναι 2 με 3 %; οσο δλδ κ η διαφορά της θερμοδυναμικής αποδοσης; ρωταω για να μαθαινω. Απλα μου κανει εντυπωση γιατι αν και τα 2 κινουνται με πχ 130χλμ/ωρα με 6η κ 2.500 στροφες/λεπτο το ενα διατηρει την ταχυτητα αυτη με πολυ λιγοτερη προσπαθεια ελεω δυναμης χαμηλα; η οχι;

    • θεωριτικα αν εχουμε δυο ιδια αυτοκινητα με το ιδιο βαρος αλλα το ενα εχει 1600 κεκ ατμοσφ και το αλλο 1200 τουρμπο και πηγαινουν με 120 στην εθνικη ανεξαρτητα με τη ταχυτητα εχουν μεσα αφου διατηρητε η ταχυτητα σταθερη δεν επιταχυνουν αρα καταναλωνει λιγοτερο εκεινο το οχημα που εχει καλυτερη θερμοδυναμικη αποδοση … φυσικα ο καθε κινητηρας εχει σε ορισμενο ευρος στροφων την μεγιστη αποδοση του αρα εννοητε οτι οι κινητερες κινουνται σε εκεινο το ευρος στροφων γιατι αλλη θερμ αποδοση εχουν στις 6000 στροφες και αλλη στις 3000 στροφες … αρα σε πρωτη φαση εγω θα ελεγα οτι 1600 εχει μεγαλυτερη οικονομια αλλα μαλλον ειναι το αντιθετο αν πιστεψω οτι με το τουρμπο εχουν καλυτερη οριακα θερμοδυναμικη αποδοση …συν βεβαια οτι ειναι και ποιο καινουριας κατασκευης αρα θεωριτικα μελετιμενοι και κατασκευασμενοι καλυτερα … βεβαια τωρα που το ξανασκεφτομαι καπου κόλλησα αλλα μαλλον ετσι θα ειναι …

    • DJ_D

      Όχι ακριβώς, αλλά κοντά είσαι.

    • Hexagon

      Αρα σε απολυτα ιδιες συνθήκες η διαφορα των 2 μοτερ σε καταναλωση ειναι 2 με 3 %; οσο δλδ κ η διαφορά της θερμοδυναμικής αποδοσης; ρωταω για να μαθαινω. Απλα μου κανει εντυπωση γιατι αν και τα 2 κινουνται με πχ 130χλμ/ωρα με 6η κ 2.500 στροφες/λεπτο το ενα διατηρει την ταχυτητα αυτη με πολυ λιγοτερη προσπαθεια ελεω δυναμης χαμηλα; η οχι;

    • ///M5 Αλεξανδρος

      Φωτο από το καλοκαίρι τοhttps://uploads.disquscdn.com/images/b23abf15af0ced8c91e4f5500a95202fa158116f9ddf28a7c4d32bb8276a2618.jpg Rocco 122 φορτωμένο με 4 -προσωπικά την χάνει να είμαι 2 m Και 140 kg- Και φουλ αποσκευές.

    • Hexagon

      ωραίος! εμένα το σκυλί μου έβγαλε Αθήνα – Καστοριά και πίσω με ένα γέμισμα… και με βόλτες στην Καστοριά… από Δομοκό. Το 122 παίζει να είναι και πιο οικονομικό από το 160άρι

    • ///M5 Αλεξανδρος

      Δεν είναι δικό μου,απλά έτυχε να το οδηγησω,επιστροφή από Καλαματα,πάντως δεν είναι τυχαίο ότι κλειδώθηκαν τα Bmw Και τα saab aero Για χάρη του Rocco.

    • Spider

      Ώρες ώρες σκέφτομαι ή εγώ έχω βαρύ πόδι ή οι άλλοι οδηγούν σαν …ε πολύ χαλαρά. Με 7αρι tsi 1.4 6.7lt/100 χλμ 50-
      50 πόλη εθνική είναι το καλύτερο που έχω δει, χωρίς να σβαρνίζομαι βέβαια.
      Με Abarth 595 εξάτμιση και πρόγραμμα, 50-50 πόλη εθνική 8,7lt/100χλμ χωρίς πολλές παρεκτροπές. Άμα ξεχαστώ 10-12+.
      Αλλά τι αξία έχουν 12 lt? Η ζωή είναι πολύ μικρή…

    • ///M5 Αλεξανδρος

      Είχα οκτώ μηνες golf 4gti, 1 στάδιο μέση στη Αττική με v power 12/100 αν και κάτι ζωηρές νύχτες Νέο Ηράκλειο,Βάρκιζα δε φτουραγε 25 ευρώ.

  • makis

    Γατάκια όλοι, έχω καταφέρει Θεσσαλονίκη-Λάρισα ιλιγγιωδώς με 180 :xD
    με 1.4 turbodiesel ford pick-up του κουτιου, χωρίς να μείνω απο βενζίνη!
    Ντεπόζιτο στα 3,5 τέταρτα, το μισό τεταρτάκι το έφαγα στις τσατσότσαρκες

    • Nikos Schinas

      το έχω κάνει με passat 1.6 , όντως στα 160-180 καίει πολύ λιγότερο από ότι περίμενα….

    • Nikos Schinas

      το έχω κάνει με passat 1.6 , όντως στα 160-180 καίει πολύ λιγότερο από ότι περίμενα….

  • Dentdim

    Βρήκα φωτο που εβγαλα σε ταξίδια μου. (αυτοκίνητο :Peugeot 208 gti).Εχω πάει 2ο ποδι Χαλκιδικής με 5.5lt/100 klm έχω βγει στην Εγνατία με 12.1lt/100.Στα τελευταία 8800 χλμ όπως βλέπω αυτην την στιγμή έχω μέση κατανάλωση 8.8lt/100 περίπου 3 λίτρα ανα 100χλμ λιγοτερα απο το προηγουμενο μου αυτοκίνητο ένα Α3 2.0lt fsi.Και με τελείως διαφορετική οδήγηση. Δικό μου συμπέρασμά:έχουν γινει θαύματα στους κινητήρες των τελευταίων ετών όσον αφορά την κατανάλωση.Σχετικά με την αξιοπιστία τους τωρα έφτασα αισίως τα 35000 χλμ χωρις κανένα απολύτως πρόβλημα.

  • υπο προυποθεσεις ειναι πιο οικονομικα…..οπως βεβαια ειναι και πιο ρουφηχτρες !!!!

    ολα ειναι μαθηματικα !!! αμα εχεις 150ps απο 1000cc…….οπως και να χει….θελουν βενζινα!!!!!

  • Mika

    Aν τα χρησιμοιποιεις σωστα,και κινεισαι στο ωφελιμο φασμα της ροπης τους, μπορει να ειναι και πιο οικονομικα..Το γκαζι ομως ειναι γλυκο,και συνηθως οποιος το εχει, θελει και να το παταει…Αν το μαστιγωνεις λοιπον, ειτιε επειδη θες να το ακους, ειτε επειδη it feels good, λογικο ειναι να καιει!! Τα γουστα θελουν και τσεπες!!!

  • Christos Dimou

    Υπάρχουν τούρμπο με υβριδική προωση αλλά σε πολύ πιο ακριβά οχήματα.

  • DJ_D
  • DJ_D
  • NIKOS HomoAkatastatus

    Οι γνωστές παπάτζες των ηλίθιων σάπιων μηχανικών, που με τα σαπάκια τους σε τεχνολογία, δεν μπορούσαν να βγάλουν ούτε 100 άλογα χωρίς turbo.
    Μοτερούκλες τούμπανα με μεταβλητούς χρονισμούς, oι JDM,έχουμε ζήσει ΔΕΚΑΕΤΙΕΣ.
    Και με σκισίματα σε χρήση,που λαδιεροσαπάκια,ΟΥΤΕ στην φαντασία τους θα δούνε.
    B16,B18,B20,K20,K24,F20,F22, 2ZZ-GE(T-Sport)++++OIKONOMIKOTATEΣ και ΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΑΤΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ.

    Απλά οι πολύπλοκες ΚΑΙ ΥΠΕΡΥΨΗΛΗΣ ΑΚΡΙΒΕΙΑΣ ΜΗΧΑΝΕΣ, ΜΕ ΚΟΡΥΦΑΙΑ
    ΜΕΤΑΛΛΑ-ΚΡΑΜΑΤΑ, ΕΧΟΥΝ ΚΟΣΤΟΣ.
    Οπότε τους ήταν πολύ πιο εύκολο, να πετάξουν στους ανεμόμυλους ένα σαλιγκαράκι με σαπιομέταλλα μηχανής και όποτε καρφώσουν τα σαπιορήμαδα.
    Έτσι και αλλιώς οι beta testers πελάτες, τους τα ακουμπάνε σε ζημιές.

  • NIKOS HomoAkatastatus

    Οι γνωστές παπάτζες των ηλίθιων σάπιων μηχανικών, που με τα σαπάκια τους σε τεχνολογία, δεν μπορούσαν να βγάλουν ούτε 100 άλογα χωρίς turbo.
    Μοτερούκλες τούμπανα με μεταβλητούς χρονισμούς, oι JDM,έχουμε ζήσει ΔΕΚΑΕΤΙΕΣ.
    Και με σκισίματα σε χρήση,που λαδιεροσαπάκια,ΟΥΤΕ στην φαντασία τους θα δούνε.
    B16,B18,B20,K20,K24,F20,F22, 2ZZ-GE(T-Sport)++++OIKONOMIKOTATEΣ και ΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΑΤΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ.

    Απλά οι πολύπλοκες ΚΑΙ ΥΠΕΡΥΨΗΛΗΣ ΑΚΡΙΒΕΙΑΣ ΜΗΧΑΝΕΣ, ΜΕ ΚΟΡΥΦΑΙΑ
    ΜΕΤΑΛΛΑ-ΚΡΑΜΑΤΑ, ΕΧΟΥΝ ΚΟΣΤΟΣ.
    Οπότε τους ήταν πολύ πιο εύκολο, να πετάξουν στους ανεμόμυλους ένα σαλιγκαράκι με σαπιομέταλλα μηχανής και όποτε καρφώσουν τα σαπιορήμαδα.
    Έτσι και αλλιώς οι beta testers πελάτες, τους τα ακουμπάνε σε ζημιές.

    • ///M5 Αλεξανδρος

      Που είσαι Νιλολαααααα.Καλά και ωραία αυτά που γράφεις Αλλά μην ξεχνάς τοναλεξίσφαιρο εφιάλτη σας ρε,Νικόλα στα λίγα κυβικά από ΤΟ 95 ΩΣ AΕΒ ΜΕΧΡΙ ΠΡΟΧΘΕς ΩΣ ΒΕΧ Η ΒΑΜ.

    • NIKOS HomoAkatastatus

      Γειά σου ρε Άλεξ παλικάρι! : )
      Έχω αναφέρει πολλάκις πως η Bmw έχει βγάλει αλεξίσφαιρα ατμοσφαιρικά που ήταν τα 6κύλινδρα 2λιτρα 2,5λιτρα και 3λιτρα.
      Απλά αναφέρθηκα σε κωδικούς Ιαπωνικών μηχανών,που απέδειξαν στην Βιομηχανία,πως μπορεί να επιτευχθεί ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΑΠΟΔΟΣΗ ΣΕ ΑΠΛΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ.
      Το να μου πετάνε οι πανίβλακες turbo σε ερπετοσαπάκια που ανάβoυν και διαλύονται από θερμοκρασίες,δεν μου λέει τίποτα.

    • ///M5 Αλεξανδρος

      Νικολααα, καλησπέρα για το 20 vt γράφω,
      Αρνούμαι να ξεχάσω το άρθρο το 4 τροχών το καλοκαίρι του 93 με το μαύρο eg9 Και το εμβληματικό τίτλο doderman,και ναι από μηχανολογικού άποψης ο β16α η Β μπορεί να είναι διαμαντι,απλά προσωπικά δεν μου αρέσει η μοτοσυκλέταδικης θεώρηση στα τετράτροχα.

    • NIKOS HomoAkatastatus

      Ποιο 20VT τρομάρα σου;;;!
      Πιο εύκολο είναι να βρω σκελετό δεινόσαυρου φτιάχνοντας καστράκια στην άμμο,παρά σε κυκλοφορία τα 20Vάλβιδα της κακιάς ώρας! : ) : )
      Και είναι και 1800 χωρίς βαριά φορολογία!
      Τα πέταξαν και σώθηκαν οι χαροκαμένοι!

      Μια ζημιά έφτιαχναν, άνοιγαν άλλες 4.Της Άρτας το γιοφύρι.
      Το έπαιζαν και κοντράκιδες.Μόλις άνοιγαν με τα κατανοπρίονα με 9+κοφτίδια, τους έφευγε το τσιρλιπιπί.
      Από πολύ παλιά Παγκοσμίως, οι Hondάκιδες έψαχναν αντιπάλους που να έχουν ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ 1000-2000 κυβικά παραπάνω.
      Αυτό γιατί ο ανταγωνισμός στα ίδια κυβικά ήταν ανεπαρκής.

      Υ.Γ 1) Οι Ιαπωνικοί μεταβλητοί χρονισμοί,ΔΕΝ ήταν μονοδιάστατοι όπως νομίζετε, μόνο για ”μοτοσυκλετική” συμπεριφορά.
      Οδήγα οποιοδήποτε ατμοσφαιρικό Κ20 Type R.
      To πηγαίνεις cruising χαλαρουίτα αθόρυβα-οικονομικά και όταν θες επιδόσεις, ενεργοποιούνται οι μεταβλητοί σε μεγάλο φάσμα.
      Αξιοπιστία;;;Στον Θεό.

      Υ.Γ 2) Ευχήσου να ξαναθυμηθεί τα παλιά η ΤΟΥΟΤΑ και με την αρχή του νέου 1800 YARIS COMPRESSOR, να επαναφέρουν τα πριόνια με μεταβλητούς χρονισμούς,σε πολλά μοντέλα….
      Θα ξαναζήσουν και οι νέες γενιές ραπτομηχανές σκισίματος και όχι τις χαρίκλειες των συνεργείων.

    • ///M5 Αλεξανδρος

      Άστο ρε Νίκο Πρώτη φορά συνοδηγός σε f20c Οδηγός δεν χωρω.Δευτέρα τάπα μπουμ. ………………με τα από κάνα τέταρτο μπούμ……… στο μισάωρο μπαμμμμμμμμμμ!!!!!! Συνχαρητηρια ρε γέννησε ρε.
      Παρατήρησε καλύτερα ρε έξω να δεις πόσα 20 vt κυκλοφορούν και δικαζουν,άντε να αλλάξουν καμία n75 Η κάνα πολαπλασιαστη και σταματά να φτιάχνεις στην άμμο παλάτια και το Ραμση το Β’
      Καλό σε λέω το τσιβικ αλλά αφού υπάρχει το s3 πρώτης γενιάς ποιος ο λόγος;δε λέω για δεύτερης υπέρμετρη βία.
      Άντε καλή τύχη στο γιαρης δεν βλέπεται που δεν βλέπεται, ας στρίβει τουλάχιστον.

    • NIKOS HomoAkatastatus

      Χα χα χα χα χα χα Ραμσή Β λέει και γέννες! : )
      Σε εκείνο το F20 που μπήκες,πρέπει να οδηγούσε κανάς βραδύποδας δεν εξηγείται αλλιώς!
      Στις 9.000 κόφτη,όταν αλλάζεις ταχύτητα, ακόμα στις ροπές μένει με ανοιχτά τα V-tec!
      Και με ένα κιβώτιο ”αγωνιστικών” διαδρομών πολύ γρήγορο!
      https://www.youtube.com/watch?v=G33Q2EZtTSM

    • ///M5 Αλεξανδρος

      Ρε που το βρήκες τούτου…. χα χα αν και αυτό παίζει να ναι διασταυρώσει vtec με 316 m40

  • thodoris91

    Δεν είναι όλοι οι κινητήρες ιδιοι για να τους βάζουμε στο ίδιο τσουβαλι… Για μένα κάτω από 2000cc και ειδικά για <1600cc το σαλιγκάρι είναι μονόδρομος… Συγκριτικά το golf vi 1.4 tsi 122ps που έχουμε τώρα με το civic 1.8 που είχαμε έχει και χαμηλότερη κατανάλωση και καλύτερες ρεπριζ

  • DJ_D
  • sotirisb

    Το πως το οδηγεις εχει πολυ μεγαλυτερη σημασια απο το τι οδηγεις..