Πιθανώς γνωρίζεις πως το νέο NSX κατασκευάζεται στην Αμερική και όχι στην Ιαπωνία, όπως επίσης και το δίλιτρο υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ του Civic Type R! Και όταν λέω Αμερική υπάρχει ένα μέρος στο Ohio που είναι συγκεντρωμένο το βιομηχανικό σύμπλεγμα της Honda Αμερικής και αυτό είναι το East Liberty όπου βρίσκεται και το Transportation Research Center. Το κέντρο αυτό είναι το μέρος που αξιολογούν τα αυτοκίνητα της Honda συγκεκριμένα κάνουν δοκιμές και αξιολογούν τα φρένα, την παθητική ασφάλεια, την αντοχή, την οικονομία καυσίμου, τις εκπομπές ρύπων, το κράτημα και τις επιδόσεις των οχημάτων. Δεν είναι όμως μόνο η Honda που εκμεταλλεύεται αυτο το τεχνολογικό πάρκο, αρκετοί από τους προμηθευτές της εργάζονται εκεί καθώς επίσης και το Ohio State University χρησιμοποιεί τις εγκαταστάσεις της Honda για ερευνητικά προγράμματα.

Όπως λοιπόν ανακοινώθηκε δια στόματος Frank Paluch, προέδρου του Honda R&D Americas το ερευνητικό κέντρο θα αναβαθμιστεί με μια επένδυση ύψους 124 εκατομμυρίων δολαρίων. Τόσο θα κοστίσει η νέα υπερσύγχρονη αεροσήραγγα που σκοπεύουν να εγκαταστήσουν.

Το εντυπωσιακό στοιχείο αυτής θα είναι η δυνατότητα να παράγει ρεύμα αέρα ταχύτητας άνω των 300 χλμ/ώρα, 309 ανακοίνωσαν για την ακρίβεια, κάτι που είναι αρκετά δύσκολο! Κατ’αρχάς είναι ενεργοβόρο, αλλά το κυρίως θέμα με τις αεροσήραγγα είναι να τις κάνεις να μην έχουν στροβιλισμούς, αλλά να παρέχουν ένα όσο το δυνατόν καθαρό και ομοιόμορφο ρεύμα αέρα, ειδάλλως οι μετρήσεις θα είναι λάθος. Και όσο πιο μεγάλη η αεροσήραγγα, τόσο πιο δύσκολο να το πετύχεις, γι’αυτό και οι μεγάλες αεροσήραγγες είναι πολύ σπάνιες και οι περισσότεροι δουλεύουν υπό κλίμακα. Αυτή θα είναι full scale όμως, θα μπορούν να μπουν από κανονικά οχήματα μέσα μέχρι μοντέλα υπό κλίμακα. Αν και το μεγαλύτερο μέρος του αεροδυναμικού σχεδιασμού πλέον γίνεται σε ηλεκτρονικό υπολογιστή με CFD προγράμματα, το πείραμα όμως είναι η λυδία λίθος που δείχνει τι συμβαίνει στον πραγματικό κόσμο και αν τα όσα μηχανεύεσαι έχουν το επιθυμητό αποτέλεσμα. Θα έχει κυλιόμενο διάδρομο που θα προσομοιώνει τον δρόμο και για να δουν την επίδραση των κινούμενων τροχών στην αεροδυναμική, δεν θες η ροή του αέρα γύρω από τις περιστρεφόμενες ζάντες να προκαλούν αστάθειες που θα δημιουργούν “κοσκίνισμα” στο τιμόνι. Θα έχει κάμερες και αισθητήρες laser για PIV(Particle image velocimetry) και μικρόφωνα για την μελέτη της αερακουστικής. Η κατασκευή της αναμένεται να ξεκινήσει το ερχόμενο καλοκαίρι.