Πριν τέσσερα χρόνια δια στόματος του Martin Winterkorn, του τότε προέδρου του VW Group, είχε γίνει γνωστό –μεταξύ άλλων– ότι η Volkswagen ετοιμάζει ένα 10-τάχυτο DSG κιβώτιο, το οποίο θα έμπαινε για πρώτη φορά στην όγδοη, γενιά του Golf.
Αυτό, θα τοποθετείτο στα GTI, GTD και R μοντέλα, και θα είχε το ίδιο μέγεθος με το υπάρχουν 7-τάχυτο DSG, ενώ θα μπορούσε να “σηκώσει” μέχρι 550 Nm ροπή, και θα προέβαλε μικρότερες αντιστάσεις στον κινητήρα, κάτι που θα βελτίωνε τις εκπομπές ρύπων, ενώ παράλληλα θα μείωνε την κατανάλωση καυσίμου.
Πριν σχεδόν ενάμιση χρόνο ακούστηκαν οι πρώτες φήμες ότι η Volkswagen αποφάσισε να διακόψει την εξέλιξη του 10-τάχυτου, αυτόματου κιβωτίου της, επικαλούμενη το ιδιαίτερα αυξημένο κόστος εξέλιξης και την πολυπλοκότητα του.
Από τότε έχουν γίνει αρκετά πράγματα στην γερμανική εταιρία, και ένα από τα πρώτα “θύματα” του Dieselgate είναι το εν λόγω κιβώτιο. Μιλώντας στο Vienna Motor Symposium, ο υπεύθυνος των μηχανικών συνόλων της VW, Friedrich Eichler, δήλωσε χαρακτηριστικά:
Πριν δύο μήνες, κατέστρεψα το πρωτότυπο.
Και με αυτά τα λιτά λόγια, το 10-ταχυτο DSG κιβώτιο, μπήκε στο χρονοντούλαπο της ιστορίας. Παρόλα αυτά, ο Eichler δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο να επιστρέψει κάποια στιγμή στο μέλλον, καθώς είπε αινιγματικά:
Φυσικά, έχω σώσει όλα τα δεδομένα.
Τέλος, να θυμίσω ότι τόσο η Honda, όσο και η Ford έχουν ήδη τοποθετήσει σε μοντέλα τους 10-τάχυτα αυτόματα κιβώτια.