Σύμφωνα με απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου, η Uber είναι εταιρεία μεταφορών και όχι παροχής ψηφιακών υπηρεσιών. Σύμφωνα με τη σχετική προκαταρκτική απόφαση, Uber οφείλει να ακολουθεί τις αυστηρές διατάξεις που διέπουν τον κλάδο των μεταφορών και ισχύουν για όσες εταιρείες παρέχουν τις συναφείς υπηρεσίες. Επιπλέον, το Δικαστήριο αναφέρει ότι η Uber, αντιθέτως με τα ίσα ισχυρίζεται η ίδια, δεν αποτελεί εταιρεία παροχής διαδικτυακών υπηρεσιών. Η τελευταία εξέλιξη συνιστά ένα ακόμα πλήγμα για την αμερικανική εταιρεία με παρουσία σε 70 χώρες, η οποία βρίσκεται πολύ συχνά σε δικαστικές διαμάχες με τις ενώσεις των επαγγελματιών αυτοκινητιστών σε διάφορες πόλεις του κόσμου.

Η απόφαση δεν είναι δεσμευτική, αλλά συνήθως οι δικαστές τη λαμβάνουν υπ’ όψιν τους. Η υπόθεση θα τελεσιδικήσει φέτος το καλοκαίρι με εκπρόσωπο της Uber να δηλώνει:

Αναμένουμε την τελική απόφαση, η οποία, ακόμα κι αν είναι ίδια με την τωρινή, δεν θα επηρεάσει τις δραστηριότητές μας στις ευρωπαϊκές πόλεις, όπου έχουμε παρουσία.

Το ότι λογίζεται η Uber από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο ως εταιρεία μεταφορών δεν αλλάζει τον τρόπο με τον οποίο ρυθμίζονται οι δραστηριότητές μας. Ωστόσο, η δικαστική απόφαση ουσιαστικά υπονομεύει τις όποιες προσπάθειες να προωθηθούν μεταρρυθμίσεις σε ένα απαρχαιωμένο σύστημα που εμποδίζει εκατομμύρια Ευρωπαίους να έχουν πρόσβαση σε μια αξιόπιστη υπηρεσία με το πάτημα ενός κουμπιού

Στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο προσέφυγαν οδηγοί ταξί της Βαρκελώνης, καταγγέλλοντας ότι η Uber τους ανταγωνίζεται αθέμιτα. Οι οδηγοί της Uber δεν είναι υπάλληλοι, αλλά επιλέγουν ελεύθερα τις ώρες εργασίας τους και δεν χρειάζονται ταξίμετρο ή άδεια για ταξί. Μέσω της εφαρμογής της, η Uber δίνει τη δυνατότητα οι επιβάτες να επιλέγουν όχημα, κάνει υπολογισμό κομίστρων, επιβάλλει όρους στους οδηγούς της ή τους εξαιρεί από τη διαδικασία. Με αυτά κατά νουν ο συνήγορος στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, Μασιέτζ Σζπούναρ, απεφάνθη ότι η εταιρεία δεν διαμεσολαβεί απλώς μεταξύ οδηγών και επιβατών, αλλά λειτουργεί ως πάροχος στο πεδίο των αστικών μεταφορών.

Οι υπηρεσίες της Uber δεν μπορούν να ενταχθούν σε εκείνες των εταιρειών πληροφορικής, αλλά σε ένα σύστημα οργάνωσης και διαχείρισης υπηρεσιών για μετακίνηση ανθρώπων σε αστικά κέντρα,

ανέφερε ο κ. Σζπούναρ.

Στις σχετικές ειδήσεις, αρκετοί μηχανικοί της Uber ψάχνουν τρόπο να φύγουν από την εταιρία ως αποτέλεσμα της διαμάχης που έχει δημιουργηθεί με την Waymo, της εταιρίες της Google που ασχολείται με τα αυτόνομα αυτοκίνητα και κατηγορεί την Uber και έναν πρώην στέλεχος της, τον Anthony Levandowski, για κλοπή 14.000 εγγράφων που αφορούν τα συστήματα αυτόνομης οδήγησης της.