Μαίνεται η δικαστική διαμάχη ανάμεσα στην Waymo, της εταιρίας της Google που ασχολείται με το αυτόνομο πρόγραμμα και την Uber, με την πρώτη να υποστηρίζει στο δικαστήριο πως η κλοπή των 14.000 απορρήτων αρχείων της από τον Anthony Levandowski ήταν ενορχηστρωμένη από την Uber. Ο Levandowski μετά την κλοπή των αρχείων ίδρυσε την δική του εταιρία, την Ottο, την οποία μερικούς μήνες μετά εξαγόρασε η Uber για 680 εκατ. δολάρια, με την Google να κατηγορεί και την τελευταία πως καταχράστηκε τα δικά της απόρρητα αρχεία, προκειμένου να εξελίξει το αυτόνομο πρόγραμμα οδήγησης της.


Δικηγόρος της Waymo είπε στους δικαστές πως η Uber και ο Levandowski δημιούργησαν από κοινού ένα σύστημα συγκάλυψης των κλεμμένων αρχείων, με e-mails να αποδεικνύουν επαφές του Levandowski με τον πρώην αντιπρόεδρο της Uber, Brian McClendon, πίσω τον Ιανουάριο του 2016.

Η Google ζητά από το δικαστήριο την οριστική διακοπή του προγράμματος των αυτόνομων οχημάτων της Uber και μένει να δούμε ποια θα είναι η απόφαση του δικαστηρίου, αλλά και αν οι δύο εταιρίες τα βρούνε εξωδικαστικά, με την Uber να πληρώνει πολλά δισ. δολάρια στην Google. Η Uber με χρηματιστηριακή αξία 62,5 δισ. δολαρίων και με ταμειακά διαθέσιμα 7 δισ. δολαρίων, είναι ζημιογόνα και ενδεικτικά, το τελευταίο τρίμηνο του 2016 η Uber κατέγραψε ζημίες ύψους 991 εκατ. δολαρίων, -24% σε σχέση με το 3ο τρίμηνο του 2016. Ωστόσο, τα έσοδα για την ίδια περίοδο αυξήθηκαν ραγδαία, σε τριμηνιαία βάση, κατά 70%, στα 2,9 δισ. δολάρια, ανεβάζοντας το συνολικό τζίρο της αμερικανικής εταιρείας για το 2016 στα 6,5 δισ. δολάρια. Οι μικτές κρατήσεις ανήλθαν στα 20 δισ. δολάρια. Η Uber συνεχίζει να είναι μία από τις πιο ζημιογόνες εταιρείες της Silicon Valley, καθώς η συνολική ζημία για το περασμένο έτος ανήλθε στο ποσό – μαμούθ των 2,8 δισ. δολαρίων.

Ανανέωση: Ο δικαστής William Alsup είπε πως δεν βρήκε σαφείς ενδείξεις πως η Uber συνωμότησε μαζί με τον Levandowski προκειμένου ο δεύτερος να κλέψει τα αρχεία από την Google, ενώ συμπλήρωσε πως δεν μπορεί να διαπιστώσει αν η Uber χρησιμοποίησε στη πραγματικότητα οποιαδήποτε εμπορικά μυστικά της Waymo. Ο δικαστής ζήτησε από την Uber να του δώσει 3.500 έγγραφα που κρατά από την εξαγορά της Otto, αλλά η Uber αρνήθηκε, με τον δικαστή να υποστηρίζει πως τα έγγραφα αυτά θα μπορούσαν να προσφέρουν όλες τις λεπτομέρειες ώστε να διαλευκανθεί η υπόθεση. Παράλληλα η Uber επιβεβαίωσε πως ο Levandowski πήρε 5.000.000 μετοχές της, αξίας 250 εκατομμυρίων δολαρίων, μια μέρα μετά από όταν έφυγε από την Waymo.