1Κατατακτήριες

Χρειάστηκε να περάσουν 128 αγώνες για να βρεθεί ο Kimi Raikkonen ξανά στην pole position! Ναι, ο «Iceman» ήταν ο ταχύτερος οδηγός σήμερα, παίρνοντας έτσι την 17η pole position στην καριέρα του, μετά από το Γαλλικό Grand Prix του 2008! Δίπλα του θα βρεθεί ο Sebastian Vettel, με τον Valtteri Bottas να είναι ο τρίτος ταχύτερος, για μόλις 2 χιλιοστά από τον Vettel.

Ακολουθούν οι Max Verstappen, Daniel Ricciardo, Carlos Sainz, Sergio Perez, Romain Grosjean, Jenson Button και ο Stoffel Vandoorne. Ο Lewis Hamilton είχε μια πολύ κακή περίοδο, αδυνατώντας να βρει πρόσφυση στην W08, ενώ δεν κατάφερε να βελτιώσει στο τέλος, λόγω ατυχήματος του Vandoorne, έτσι θα ξεκινήσει από την 13η θέση, καθώς ο Button θα πέσει στο πίσω μέρος του grid. Ας δούμε πώς εξελίχθηκαν οι κατατακτήριες:

2Q1

Αμετάβλητες οι συνθήκες στο Μόντε Κάρλο, με τη διαφορά ότι ο ήλιος ανέβασε τη θερμοκρασία οδοστρώματος στους 53°C. Δίχως να χάνουν χρόνο, οι οδηγοί βγήκαν έξω για να ξεκινήσουν τις προσπάθειές τους. Οι δύο Ferrari πήραν αρχικά τις δυο πρώτες θέσεις, όντας σημαντικά πιο γρήγορες από τους υπόλοιπους, με τους περισσότερους οδηγούς να χρειάζονται τουλάχιστον δύο γύρους για να φέρουν τα ελαστικά στη σωστή θερμοκρασία.

Η Mercedes βρέθηκε πίσω από τη Scuderia, όμως ο τρίτος Bottas απείχε 3,5 δέκατα από τον δεύτερο Raikkonen. Ο Verstappen ήρθε για το ταχύτερο πέρασμα, βελτιώνοντας κατά 11 χιλιοστά την επίδοση του Vettel, δείχνοντας ότι η Red Bull μπορεί να ανταγωνιστεί τουλάχιστον τη Mercedes. Ακόμα πιο γρήγορος ο Ricciardo, που με δύο ταχύτερα όλων περάσματα στο δεύτερο και τρίτο κομμάτι, έπιασε κορυφή.

Μάχη μεταξύ των Ferrari και Red Bull, καθώς ο Raikkonen, πήρε προσωρινά την πρωτιά, ο Verstappen απάντησε και ήταν ταχύτερος, με τον Vettel να ανεβαίνει στη δεύτερη θέση, έχοντας διαφορά μόλις 12 χιλιοστών από τον Ολλανδό. Η Mercedes ήταν ανίκανη να συμμετάσχει σε αυτή τη μάχη, με τα πίσω ελαστικά του Hamilton να έχουν υπερθερμανθεί.

Στο 5λεπτο για το τέλος, ο Grosjean έκανε τετ-α-κε στην Mirabeau, επαναφέροντας μόνος του την VF-17 στην πορεία της, αλλά παραλίγο να υπάρξει επαφή με τον Sainz. Πάνω από τους μισούς οδηγούς έξω για τη βελτίωση των χρόνων τους, στην προσπάθεια να προκριθούν στο Q2. Ο Hamilton είχε πέσει στην 10η θέση, αλλά δεν υπήρχε πραγματική απειλή, έτσι δεν βγήκε για μια καλύτερη επίδοση.

Η McLaren ήταν αρκετά καλή, αφού ο Vandoorne ανέβηκε στην 6η θέση και ο Button στην 11η. Λίγοι οδηγοί βελτίωσαν, έτσι εκτός έμειναν οι Ocon, Palmer, Stroll, Wehrlein και Ericsson, ο οποίος πλήγωσε την C36 στην τελευταία του προσπάθεια.

3Q2

Και πάλι γρήγορα έξω όλοι οι οδηγοί, προσπαθώντας να βρουν ικανοποιητικό κενό ανάμεσα στα υπόλοιπα μονοθέσια. Ο Raikkonen ήταν αμέσως ταχύτερος, με 1:12.7, με τον Vettel να είναι ένα δέκατο πιο αργός. Παραλίγο ατύχημα για τον Hamilton, που είδε το πίσω μέρος της W08 να γλιστρά στην Casino, αλλά κατάφερε να διορθώσει όσο έπρεπε για να μην υπάρξει επαφή με τις μπαριέρες.

Η μάχη για τις πρώτες θέσεις ήδη είχε φουντώσει, καθώς ο πρώτος Raikkonen απείχε 2 δέκατα από τον πέμπτο Ricciardo. Ο Hamilton συνέχιζε να μην είναι ικανοποιημένος από το μονοθέσιό του, λέγοντας ότι κάτι δεν πάει καλά. Ο Βρετανός γύρισε στο γκαράζ της ομάδας του, με τους μηχανικούς του να ψάχνουν μία γρήγορη λύση, μιας και βρισκόταν στην 14η θέση, με 7 λεπτά να μένουν για το τέλος.

Raikkonen, Vettel, Bottas και Hamilton ήταν ξανά έξω, με τον Πρωταθλητή του 2007 να πιέζει την SF70H για το 1:12.2, τον καλύτερο χρόνο που έχει σημειωθεί ποτέ στο Μονακό. Ο Vettel βελτίωσε επίσης τον χρόνο του, αλλά ήταν δύο δέκατα πιο αργός από τον team-mate του, όσο ο Hamilton έκανε και δεύτερο γύρο για να ζεστάνει τα ελαστικά, παρά τους 52°C στην άσφαλτο.

Πλην των Ferrari, όλοι οι άλλοι οδηγοί έξω για την τελευταία τους γρήγορη προσπάθεια. Ατύχημα για τον Vandoorne στα τελευταία δευτερόλεπτα, χάνοντας τον έλεγχο στην έξοδο της Πισίνας, πέφτοντας στις μπαριέρες. Αυτό σήμαινε πως οι προσπάθειες των υπόλοιπων οδηγών έπεφταν στο κενό, έτσι ο Hamilton δεν βελτίωσε τον χρόνο του.

Από το Q3 αποκλείστηκαν οι Kvyat, Hulkenberg, Magnussen, Hamilton και Massa.

4Q3

Ο Button επέλεξε να παραμείνει στα pits, εν αντιθέσει με τους υπόλοιπους 8. Ο Raikkonen ήταν για μία ακόμα φορά ο ταχύτερος οδηγός, 7 δέκατα ταχύτερος από τον Ricciardo. Ο Vettel βρέθηκε στην τρίτη θέση, αλλά σίγουρα ο Γερμανός είχε κι άλλη ταχύτητα. Ελάχιστα πίσω ο Bottas, με τον Verstappen να ακολουθεί στην πέμπτη θέση, μπροστά από τους Perez, Sainz, Grosjean και Button.

Μετά από την πρώτη τους γρήγορη προσπάθεια, οι οδηγοί επέστρεψαν στα pits, προκειμένου να φορέσουν νέα ελαστικά. Η κινητικότητα στην πίστα αυξήθηκε κατακόρυφα στα 3 τελευταία λεπτά, όταν όλοι πλην του Ricciardo βγήκαν να ζεστάνουν αρχικά τα ελαστικά τους και στη συνέχεια να πιέσουν για τον καλύτερο δυνατό γύρο.

Ο Bottas πέρασε στη δεύτερη θέση, με 1:12.5, όμως ο Φινλανδός δεν ήταν ικανός να απειλήσει τον συμπατριώτη του, που είχε κι άλλη ταχύτητα! 1.12.1 από τον «Iceman», αλλά τίποτα δεν είχε κριθεί. Ο Vettel ερχόταν πολύ δυνατά για την τελευταία τους προσπάθεια, αλλά δεν κατάφερε να ρίξει τον Raikkonen από την κορυφή!

Η pole ανήκει στον Φινλανδό, με τον Bottas να βελτιώνει, αλλά για μόλις 2 χιλιοστά να μην καταφέρνει να πάρει τη δεύτερη θέση από τον Vettel. Ο Verstappen ήταν σχεδόν τρία δέκατα πίσω από τον Bottas, με τον Ricciardo να περιορίζεται στην πέμπτη θέση, μπροστά από τους Sainz, Perez, Grosjean, Button και Vandoorne.

Ο αυριανός αγώνας θα ξεκινήσει στις 15:00 ώρα Ελλάδας.

5Αποτελέσματα