Είναι κοινό μυστικό πως η 993 αποτελεί την πιο ποθητή Porsche της 3ο-ετιας. Δεν λέω όλων των εποχών (προσωπικά ισχύει) γιατί θα υπάρχουν πάντα οι ενστάσεις περί Carrera 2.7 RS, 959, 4.0 GT3 RS και των πρόσφατων GT3/GT3 RS.

Επίσης, δεν είναι κρυφό πως η τελευταία Turbo είναι το πιο ολοκληρωμένο supercar που κυκλοφορεί αυτή τη στιγμή. Μπορεί να διαφωνείς με τον χαρακτηρισμό “υπεραυτοκίνητο”, αλλά οτιδήποτε φεύγει στα 100 μέσα σε 2,6″, “δολοφονεί” σχεδόν κάθε τετράτροχο σε δρόμο και πίστα (ειδικά στο πρώτο), ενώ διατηρεί έναν απίστευτα user friendly χαρακτήρα στην καθημερινή ρουτίνα είναι ελαφρώς αβάσιμο να το πεις κάτι λιγότερο από “super”.

Πώς στέκεται, λοιπόν, το θαύμα του Τσουφενχάουζεν στις καρδιές των αυτοκινητικών aficionados; Περίπου όπως ο Kevin Durant (καλορίζικο και το δαχτυλίδι) σε αυτές των μπασκετόφιλων: άπειρος σεβασμός και θαυμασμός για τις επιδόσεις του, αλλά μακριά από τα συναισθήματα που γεννούν οι LeBron James, Russell Westbrook και -πολύ περισσότερο- οι αστέρες του παρελθόντος.

Υπέρλαμπρος της αυτοκίνησης δεν είναι άλλος από την 993 Turbo. Η αρχή της τετρακίνησης και το τέλος της αερόψυξης. Το αυτοκίνητο που πέταξε τον μανδύα και την κουκούλα του “χάρου” από τις Τurbo, για να θέσει τις βάσεις του σημερινού εργοστασίου επιδόσεων. O αερόψυκτος boxer των 3,6-λίτρων απέδιδε 410 ίππους, με την αγαστή συνεργασία δυο σειριακών υπερτροφοδοτών. Η τετρακίνηση με viscous κεντρικό διαφορικό και ενεργή κατανομή της ισχύος προερχόταν από την μεγαλειώδη 959, ούσα από τους βασικούς “υπόπτους” για τα εξωφρενικά νούμερα που σημείωναν τα όργανα μετρήσεων. Ακόμα και σήμερα, που ένα Ford Focus RS χρειάζεται 4,6″ για τα πρώτα 100, τα 4,1″ της 993 προκαλούν εντύπωση, από κοινού με τα 290 χλμ/ώρα της τελικής. Φαντάσου το 1995, όταν η Turbo “έσβηνε” παρουσίες όπως οι Ferrari F355, Lamborghini Diablo VT και το “θανατηφόρο” Dodge Viper.

Η συγκεκριμένη καλλονή διαθέτει κάποια extras, όπως 18αρες ζάντες και εμπρός προφυλακτήρα από την 993 GT2, όπως και ένα 1ο στάδιο που ανεβάζει την ιπποδύναμη στους 500 ίππους, 50 παραπάνω από την -τότε- Turbo S. Τα φρένα προέρχονται επίσης από την GT2, με την ανάρτηση να έχει δεχτεί τις περιποιήσεις της Bilstein. Όπως φαίνεται στις φωτογραφίες, το αυτοκίνητο βρίσκεται σε κατάσταση “βιτρίνας” μέσα-έξω, με το εσωτερικό να φαντάζει πραγματικά αψεγάδιαστο.

Για αυτή την υπεράριστη κατάσταση υπάρχει ένα τίμημα. Ειδικά όταν πρόκειται για αερόψυκτες Porsche, που αρχίζουν να θυμίζουν έντονα τις σύγχρονες χειροκίνητες ειδικές εκδόσεις σε τιμολογιακή παράνοια. Παρόλα αυτά η μπορντώ 993 Turbo είναι φθηνότερη από την αντίστοιχη σημερινή, καθώς μπορεί να γίνει δική σου με 150.000 δολάρια. Τα μεταφορικά από ΗΠΑ λογικά θα την φέρνουν στη 200αρα, άρα και ίσα με την 991 Turbo, αλλά μπρος σε αυτά τα καπούλια τί είναι λίγο πιάσιμο των δικών μας από τους τελωνειακούς;

  • cfu

    διαχρονικη ομορφια

  • gv

    πραγματικα πολυ ομορφη με αυτες τις ζαντες αλλα οι ασπρες λεπτομερειες στα κυκλικα οργανα στο εσωτερικο ειναι εντελως ακυρες και ασχημες..
    γενικα το εσωτερικο ειναι η αχιλλειος πτερνα αυτου του αυτοκινητου και ακομη και για μενα που λατρευω τις 911 ειναι οριακα ανεκτο οποτε μαλλον θα αλλαζα το τιμονι και θα εντυνα οτι μπορω με alcantara για να αναδειχτει λιγακι..

  • Renesis1

    Έχω δει στο δρόμο μέχρι στιγμής 3, 993 Turbo’s. Σχεδιαστικά είναι ακόμα υπέροχες, εντυπωσιακές και διαχρονικότατες. Ίσως η πιο χαρακτηριστική 911 ever..

  • προτιμουμε 964 !!!! :-P

  • a_f_a

    κανγκαροο από τα λίγα. αν μου την έδιναν, ουτε που θα ανοιγα τη πόρτα της. στο car.gr θα την έβαζα “πωλείται πορσε 15.000ε”

  • Aisixtir

    Μοναδική και η τελευταία πραγματική 911.
    Η τελευταία αερόψυκτη.
    Όλα τα επόμενα απλά PlayStation.
    Αμάξι που σου δίνει χαμόγελο, αρκεί να ξέρεις να το οδηγήσεις.
    Η σημερινή γενιά δεν μπορεί να οδηγήσει τέτοια αυτοκίνητα.

  • Mika

    Αll time classic!!!
    Gorgeous!!

  • Anestis Genk

    Θα προτιμούσα την Ν/Α RS 993, αλλά και turbo αερόψυξη είναι δελεαστική. Το ότι δεν είναι σκοτώστρα είναι ένα θετικό για όσους ξέρουν πως δεν είναι υπερχεράδες και δεν σκοπεύουν να γίνουν την “κακή στιγμή”.

    Και τα χρώματα λίγο άκυρα.