Aναρωτιόμασταν τις προάλλες αν η Alfa Romeo μπορεί να πιάσει τους στόχους πωλήσεων που έχει θέσει. Κεντρικός πυλώνας αποτελεί η πολυδιαφημισμένη επιστροφή στην αγορά των ΗΠΑ. Τι δείχνουν όμως οι επίσημες πωλήσεις; Ας ρίξουμε μια ματιά στις πωλήσεις της Giulia.

Σύμφωνα με το GoodCarBadCar.net, από 1η Γενάρη μέχρι 31 Μάη είχαν πουληθεί 2.482 Giulia στις 51 πολιτείες της Αμερικής. Κατά το ίδιο διάστημα, 15.379 Audi A4, 22.584 ΒΜW 3-Series και 35.436 Mercedes C-Class έζησαν το αμερικάνικο όνειρο. Η Cadillac ATS θεωρείται εμπορική αποτυχία, με την αμερικανική εταιρία να παλεύει το boost-άρισμα της εικόνας του μοντέλου με νύχια και δόντια. 6.024 από δαύτες βρήκαν αγοραστή. Το Lexus CT200h δεν ανήκει στην κατηγορία της Giulia, αλλά είναι τόσο δυσκοίλιο εμπορικά που αποχαιρετά τις ΗΠΑ στο τέλος του χρόνου. Παρόλα αυτά, 3.311 απέδρασαν από τις αντιπροσωπείες της Lexus. Τρίτο, το Acura ILX. Αλλιώς, Ηonda Civic Sedan με κοστούμι και σκαρπίνι, το οποίο η Acura κοστολογεί κοντά στις 30.000 δολάρια. Ήτοι 8.000 κάτω από τη βασική Giulia, αλλά αρκετές περισσότερες σε επίπεδο πρεστίζ και γενικότερου πακέτου. Δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι προσέλκυσε 3.958 άτομα, οι Αμερικανοί έχουν σε εκτίμηση τα Acura.

Ένα αίτιο για τις πωλήσεις της Giulia θα μπορούσε να αποδοθεί στην έλλειψη στοκ και την μεγάλη λίστα αναμονής που ενδεχομένως να δημιουργεί. Κάτι τέτοιο δεν υφίσταται, τουλάχιστον σύμφωνα με το Cars.com όπου καταγράφονται 2.209 “ετοιμοπόλεμες” Giulia στις αντιπροσωπείες της Alfa Romeo. To ίδιο το δίκτυο διανομής ίσως να αποτελεί καλύτερη εξήγηση, καθώς υπάρχουν αρκετά παράπονα για τις αποστάσεις που πρέπει να καλύψουν οι υποψήφιοι αγοραστές, ώστε να δουν το αυτοκίνητο από κοντά. Προκειμένου να τονώσει το ενδιαφέρον, η Alfa Romeo προσφέρει έκπτωση 2.750 δολαρίων γενικά και επιπλέον 750 δολάρια για την πολιτεία της Καλιφόρνια. Το πιθανότερο, ωστόσο, είναι πως η Giulia έχει πέσει θύμα του ιστορικού της εταιρίας και της μακρόχρονης απουσίας από τα αμερικανικά δρώμενα. Η στροφή του καταναλωτικού κοινού στα crossovers, κάνουν την Stelvio να είναι το μοντέλο εκείνο που θα αναλάβει να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην επίτευξη των στόχων πωλήσεων.

Στην Ευρώπη από την άλλη, η Alfa Romeo τον Μάιο πούλησε σχεδόν 8.200 αυτοκίνητα, αύξηση 47,8% σε σχέση με πέρυσι. Το μερίδιο αγοράς αυξήθηκε κατά 0,6%, με τις πωλήσεις της Ιταλικής φίρμας να αυξάνονται στην Ιταλία κατά 31,9%, στη Γερμανία 42,3%, στην Ισπανία 121,1% και στη Γαλλία 58,4%. Τους πρώτους μήνες του 2017 οι πωλήσεις της Alfa Romeo παρουσιάζουν αύξηση 40,5%, με το μερίδιο αγοράς να αυξάνεται κατά 0,5%. Οι πωλήσεις της Stelvio κατά τον πρώτο μήνα ανήλθαν στις σχεδόν 1.800 μονάδες (50% εκτός Ιταλικής αγοράς), ενώ η Giulia τον Μάιο πούλησε περισσότερες από 2.500 μονάδες.

Οι αυξημένες πωλήσεις στην Ευρώπη δείχνουν πως πρέπει να δοθεί χρόνος στην Alfa Romeo προκειμένου η εταιρία να βγάλει στην αγορά και τα 9 μοντέλα που έχει υποσχεθεί ο Marchionne, προκειμένου να ολοκληρωθεί η επένδυση των 5 δισ. ευρώ, με τον ισχυρό άνδρα της FCA να θέλει η Alfa Romeo να πουλά 400.000 αυτοκίνητα κάθε χρόνο μέχρι το 2020.