Η Michelin θέλοντας να καταρρίψει τους μύθους γύρω από το πέλμα των ελαστικών και τον κατάλληλο χρόνο αλλαγής τους, εγκαινίασε ένα νέο διάλογο, στο περιθώριο μίας μεγάλης πανευρωπαϊκής εκδήλωσης στο Κέντρο Τεχνολογίας που διαθέτει στο Ladoux της Γαλλίας. Σκοπός της εταιρείας ήταν να ενημερώσει για τα τεράστια οφέλη που συνεπάγεται για τους καταναλωτές και για το περιβάλλον, η αλλαγή των ελαστικών όταν το βάθος πέλματος φθάσει το υφιστάμενο νόμιμο όριο του 1,6 χιλιοστού – και όχι νωρίτερα – αναδεικνύοντας ότι το βάθος πέλματος δεν σχετίζεται με την ασφάλεια. Παράλληλα, η Michelin ανέδειξε τη σημασία της επιλογής ποιοτικών ελαστικών με επιδόσεις που αντέχουν στο χρόνο.

1Βάθος πέλματος

Με απλές αλλά εντυπωσιακές δοκιμές, αποδείχτηκε ότι το βάθος πέλματος δεν αποτελεί το μοναδικό δείκτη για την επίδοση στο φρενάρισμα σε βρεγμένο οδόστρωμα, καθώς πολλά ελαστικά με βάθος πέλματος μέχρι το νόμιμο όριο, έχουν την ίδια ή και καλύτερη επίδοση με ορισμένα νέα ελαστικά.

Οι δοκιμές περιλάμβαναν προϊόντα όλων των κατηγοριών (premium, μεσαία, οικονομικά) και προσομοιώσεις για τις καταστάσεις όπου η επίδοση των ελαστικών αποκτά ιδιαίτερη σημασία σε επίπεδο ασφάλειας: φρενάρισμα σε στεγνό και βρεγμένο οδόστρωμα καθώς και πλάγια πρόσφυση σε βρεγμένο οδόστρωμα. Προς έκπληξη όλων όσων παρακολούθησαν τις δοκιμές, ένα ελαστικό με επίπεδο φθοράς στο νόμιμο όριο είχε ίδια ή και καλύτερη επίδοση σε αρκετές περιπτώσεις. Με αυτόν τον τρόπο, αποδείχτηκε ότι η ασφάλεια δεν εξαρτάται από τη φθορά (όσο αυτή είναι εντός του νόμιμου ορίου) αλλά συνολικά από τη δομή, τη σύσταση και την ποιότητα του ελαστικού.

Πρόσφατα, υπήρξαν συζητήσεις σε ευρωπαϊκό επίπεδο σχετικά με ανάγκη μεταβολής του νόμιμου ορίου αλλαγής ελαστικών, από 1,6 χιλιοστά σε 3 χιλιοστά. Ωστόσο, αυτές οι δοκιμές απέδειξαν ότι η υποτιθέμενη ανάγκη για αλλαγή στα 3 χιλιοστά είναι μύθος, δεν έχει επιστημονική βάση και θα επέφερε σημαντικές οικονομικές απώλειες για τους καταναλωτές, ενώ θα ζημίωνε και το περιβάλλον.

2Πρόωρες αλλαγές

Παράλληλα, πρόσφατες ανεξάρτητες μελέτες απέδειξαν αν οι οδηγοί αλλάζουν τα ελαστικά πολύ νωρίς και πριν φτάσουν το νόμιμο όριο, μειώνεται ο κύκλος ζωής του προϊόντος, και το αποτέλεσμα θα ήταν να χρησιμοποιούνται 128 εκατομμύρια περισσότερα ελαστικά μόνο στην Ευρώπη. Αυτό θα σήμαινε 9 εκατομμύρια τόνους περισσότερες εκπομπές CO2 κάθε χρόνο, ενώ θα επέφερε και σημαντικές αυξήσεις στο κόστος για τους καταναλωτές. Συγκεκριμένα, μόνο για την Ευρώπη, η Ernst and Young υπολόγισε αυτό το κόστος σε 6 δισεκατομμύρια επιπλέον.

3Επίδοση ελαστικών

Σήμερα, δοκιμές ελαστικών πραγματοποιούνται μόνο με καινούρια προϊόντα, χωρίς να υπολογίζεται πώς τα επίπεδα των επιδόσεων τους μπορεί να αλλάζουν με το χρόνο. Σκοπός της Michelin είναι να αναδείξει ότι η επίδοση των ελαστικών – και όχι το βάθος πέλματος – αποτελεί το μοναδικό κριτήριο για τα επίπεδα ασφάλειας που διασφαλίζουν. Μέσα από αυτήν την πρωτοβουλία, η εταιρεία καλεί τους φορείς των επίσημων δοκιμών αλλά και τις ενώσεις καταναλωτών να ξεκινήσουν να εξετάζουν και τις επιδόσεις ελαστικών που δεν είναι καινούρια αλλά έχουν φθαρεί μέχρι το νόμιμο όριο.

Στρατηγική επιλογή της Michelin είναι να αναπτύσσει βιώσιμες λύσεις για την κινητικότητα, βελτιώνοντας το σχεδιασμό, την παραγωγή και τη διαχείριση των προϊόντων και των υπηρεσιών που προσφέρει. Η εταιρεία ελαχιστοποιεί τη χρήση των φυσικών πόρων που απαιτούνται, με σημαντικά οφέλη για το περιβάλλον και την κοινωνία. Στο πλαίσιο αυτής της στρατηγικής, η Michelin σχεδιάζει ποιοτικά προϊόντα που σημειώνουν πολύ υψηλές επιδόσεις, από το πρώτο έως το τελευταίο χιλιόμετρο.

  • Gmph fast

    Μα το θέμα είναι ότι στα περισσότερα αμάξια (στην Ελλάδα) το ελαστικό έχει ξεραθεί πριν μειωθεί τόσο το βάθος του πέλματος (αν ο οδηγός δεν είναι κάνας ούγκανος), στην Ερώπη λογικά δεν θα ξεραίνονται τόσο γρήγορα.

    • NSchinas

      Πες τα χρυσοστομε

    • Christos Dimou

      Αν δεν κάνεις τότε πολλά χιλιόμετρα πας σε ένα ελαστικό με μικρότερη διάρκεια ζωής. Δεν είναι ανάγκη να αγοράσεις ένα ελαστικό με διάρκεια ζωής 60,000 χιλιόμετρα αν κάνεις 8,000 χιλιόμετρα το έτος. Είναι λογικό μετά από 4 με 5 χρόνια τα ελαστικά να έχουν ξεραθεί. Όπως και είναι λογικό αν δεν κινείς το αυτοκίνητο για μεγάλο χρονικό διάστημα να έχεις μία “γυαλάδα” που θέλει λίγο κίνηση για να φύγει.

      Αυτό που λέει με άλλα λόγια η Michelin είναι ότι καθώς όλοι πάνω κάτω οι κατασκευαστές έχουν πέλμα μεταβλητής σκληρότητας (πιο μαλακό όσο φθείρεται το ελαστικό) δεν υπάρχει λόγος να κάνεις αλλαγές με το πέλμα να είναι στα 3 με 4 χιλιοστά.

  • Nikolaos Charisoglou

    Manowar Nissan Toyota honda 20 εκατομμύρια αυτοκίνητα πουλησαν το 2016 ολοι η γερμανική αυτοκίνητο βιομηχανία πουλησε 15 vw group mercedes bmw και μετα λες για ηττα. Και η γερμανική αυτοκίνητο βιομηχανία απο σκάνδαλο σε σκάνδαλο.