Mετά απο 25 χρόνια, η BMW νίκησε στην πίστα του Norisring! O πρωταθλητής του 2012 Bruno Spengler επέστρεψε στις νίκες και από την αρχή του αγώνα έδειξε ποιος θα είναι το αφεντικό στο σημερινό αγώνα, που κυριότερο χαρακτηριστικό του ήταν οι μεικτές καιρικές συνθήκες. Στη δεύτερη θέση τερμάτισε ένας ακόμη οδηγός της BMW, o Maxime Martin και το βάθρο των νικητών συμπλήρωσε ο Mattias Ekström μετά από μονομαχία με τον Βέλγο οδηγό της BMW.

1Ταχύτερος ο Martin στα δοκιμαστικά

Ο Maxime Martin κατέκτησε την τρίτη pole position της καριέρας του στο DTM και για δεύτερη φορά φέτος, οδηγός της BMW ξεκινούσε από την πρώτη θέση της εκκίνησης. Τα εικοσάλεπτα δοκιμαστικά έκρυβαν μεγάλη ένταση και η πρωτιά άλλαζε συνεχώς χέρια. Μόλις 0,005” χώριζαν τον poleman Μartin απ΄τον πρωτοπόρο της βαθμολογίας Rast και τη δεύτερη σειρά της εκκίνησης βρέθηκαν δύο οδηγοί της BMW, οι Bruno Spengler και Tom Blomqvist.Ο καλύτερος οδηγός για την Mercedes ήταν ο Auer στην πέμπτη θέση, μόλις ένα δέκατο πιο αργός από τον πρώτο. Οι διαφορές μεταξύ των οδηγών ήταν πραγματικά αμελητέες και το παραμικρό λάθος θα κόστιζε αρκετές θέσεις.Έτσι, οι 18 οδηγοί συμπλήρωσαν χρόνους εντός του 1″¨από τον πρώτο.

2Περαιτέρω περιορισμός της επικοινωνίας μέσω pit board

Από αυτόν τον γύρο του πρωταθλήματος, περιορίζεται ακόμη πιο πολύ η επικοινωνία οδηγού-pits. Γνωρίζουμε ότι κατά τη διάρκεια των δύο αγώνων του Σαββατοκύριακου, η μετάδοση δεδομένων και πληροφοριών από τα pits στον οδηγό απαγορεύεται. Έτσι, δίνεται η δυνατότητα στον οδηγό να χαράζει τη δική του στρατηγική στον αγώνα και να αποφασίζει μόνος του την επόμενη κίνησή του. Δηλαδή, μην περιμένεις να ακούσεις οδηγίες του τύπου “Mattias is faster than you”, αυτά συμβαίνουν σε άλλα μηχανοκίνητα σπορ. Άρα, μένει η “παραδοσιακή” -“οld school” επικοινωνία ομάδας και οδηγού μέσω των pit boards. Μέχρι τώρα. Βέβαια, επιτρέπονται δύο λέξεις “ΒΟΧ” και “PIT” ή ένα βέλος που θα δείχνει στον οδηγό ότι θα πρέπει να μπει στα pits, αλλά οι αναγραφόμενες διαφορές από τον μπροστινό ή τον οδηγό που ακολουθεί και η θέση που έχει ο οδηγός της ομάδας απαγορεύονται, όπως και κάθε άλλο “σύμβολο” που θα υποδηλώνει κάποιου είδους ¨επικοινωνία”.

Αλλαγές έχουμε και στο πότε θα υπολογίζονται τα επιπρόσθετα βάρη. Μέχρι τον προηγούμενο γύρο πρωταθλήματος, αλλά και όλη την περασμένη χρονιά, ο υπολογισμός γινόταν από τους μέσο όρο των χρόνων στα δοκιμαστικά. Με τη νέα, πιο μαλακή γόμα της Hankook, οι χρόνοι στα δοκιμαστικά δεν αντικατοπτρίζουν τις πραγματικές διαφορές οδηγών και ομάδων και έτσι, πάρθηκε η απόφαση οι όποιες αλλαγές στο βάρος των αγωνιστικών να γίνεται μετά από κάθε αγώνα, με βάση τους χρόνους σε Σάββατο και Κυριακή.

3Αγώνας

Οι οδηγοί εκκίνησαν τον αγώνα με βρόχινα ελαστικά λόγω της βροχής που έπεφτε το μεσημέρι και φαινόταν ότι τα σλικς ελαστικά ίσως θα αργούσαν να μπουν. Η πίστα κρατούσε αρκετό νερό και το ρίσκο της εναλλαγής σε σλικς θα ήταν μεγάλο. Οι οδηγοί συμπλήρωσαν δύο γύρους προθέρμανσης και μόλις έσβησαν τα κόκκινα φώτα, ο Martin καθυστέρησε χαρακτηριστικά, δίνοντας την ευκαιρία στον τέταρτο Spengler να πεταχτεί μπροστά και ο Ekström από την εξωτερική να βρεθεί στη δεύτερη θέση στα φρένα της πρώτης, απαιτητικής στροφής, κερδίζοντας τέσσερις θέσεις. Όπως ήταν αναμενόμενο, τα δράματα δεν έλειψαν, στο “στριμωξίδι¨της εξόδου της πρώτης στροφής, δύο οδηγοί έπεσαν πάνω στον Wickens, ο οποίος εγκατέλειψε με σπασμένη πίσω αριστερή ανάρτηση.

Με τη συμπλήρωση πέντε γύρων, στην πρώτη πεντάδα βρίσκονταν οι Spengler, Ekström, Martin, Rast και Blomqvist. Ο Καναδός οδηγός της BMW άνοιγε σταθερά τη διαφορά από τους διώκτες του, ήταν 1” στο γύρο πιο γρήγορος από αυτούς και τέσσερις γύρους μετά, ο Martin έκανε την κίνησή του και προσπέρασε τον Ekström για τη δεύτερη θέση. Οι επαφές μεταξύ των οδηγών δεν έλειπαν, οι Engel και di Resta έλαβαν προειδοποιήσεις για τη συνέχεια.

Πιο πίσω, ο Glock πίεζε τον Mortara και με τη συμπλήρωση 15 γύρων αγώνα, ήταν εμφανές ότι η πίστα σε αρκετά σημεία στέγνωνε και περιμέναμε τον πρώτο που θα έπαιρνε το ρίσκο για αλλαγή σε σλικς. Αυτός ήταν ο Jamie Green, o οποίος μπήκε στα pits στον 17ο γύρο και τα κρύα, μαλακά ελαστικά σίγουρα θα ήθελαν 2 με 3 γύρους για να ζεσταθούν στο 20 ° C οδόστρωμα της πίστας. Οι Martin και Ekström μπήκαν ταυτόχρονα στα πιτς στο 22ο γύρο και το ενδιαφέρον ήταν αν ο Σουηδός θα κατάφερνε να περάσει τον Βέλγο μέσα στα πιτς, κάτι το οποίο δεν έγινε. Ο Rast καθυστέρησε αρκετά στην αλλαγή των ελαστικών, ολοκληρώντας το pit stiop σε 9,6”, αλλά πήρε στη συνέχεια ποινή διέλευσης από τα πιτς διότι πάτησε την κίτρινη γραμμή στην έξοδο.

Μετά την ολοκλήρωση των pit stops, όλο οι οδηγοί συνέχιζαν τον αγώνα με σλικς και στον 26ο γύρο, η πρώτη δεκάδα ήταν η εξής: Spengler, Martin, Ekström, Mortara,Wittmann, Rockenfeller, Glock, Blomqvist, Green, Müller. Ο Rockenfeller, στην προσπάθειά του να προσπεράσει τον Mortara, έχασε τα φρένα στην πρώτη στροφή, χτυπώντας τον Ιταλό και τον ανάγκασε σε τετ α κε. Βέβαια, οι αγωνοδίκες ήταν αυστηροί μαζί του και τον τιμώρησαν με ποινή διέλευσης από τα πιτς. Στην κορυφή, ο Ekström γλιστρούσε και έχανε έδαφος απέναντι στον Martin και ο Spengler στην πρωτοπορία έπαιρνε τις κατάλληλες “ανάσες” . Ο Martin πρακτικά έπαιζε άμυνα απέναντι στον Σουηδό από ένα σημείο και πέρα, αφήνοντας τον Καναδό να αυξάνει τη διαφορά μπροστά.

2,5” χώριζαν τον Spengler από το δίδυμο “Μartin-Ekström”, Wittmann και Glock μάχονταν για την τέταρτη θέση και το ενδιαφέρον εστιαζόταν στις κατά κύματα επιθέσεις του Σουηδού για την κατάληψη της δεύτερης θέσης, αλλά είχε μπροστά του έναν πολύ σταθερό και αλάνθαστο Martin.

Δεν άλλαξε τίποτα στην κορυφή και ο Spengler περνούσε για 15η φορά πρώτος τη γραμμή τερματισμού στην καριέρα του στο DTM και αυτή η νίκη ήρθε μετά από 4 “άνυδρα” χρόνια. Η τελευταία του νίκη ήταν αυτή στο Spielberg το 2013, ενώ νικά για πρώτη φορά στο Norisring. Δεύτερος τερμάτισε ο Martin, τρίτος ο Ekström και τη βαθμολογούμενη δεκάδα συμπλήρωσαν οι Wittmann, Glock, Blomqvist, Green, Mortara, Müller και Paffett.

Τα αυριανά δοκιμαστικά θα διεξαχθούν στις 15.00 ώρα Ελλάδος κι ο αγώνας στις 18.20. Ακολουθούν το βίντεο του αγώνα και τα αποτελέσματα.

Καλό μήνα σε όλους!

Θέση Οδηγός Αυτοκίνητο Χρόνος Διαφορά Γύροι Βαθμοί
1 Bruno Spengler BMW M4 DTM 53:15.532   61 25
2 Maxime Martin BMW M4 DTM 53:19.917 +4.385 61 18
3 Mattias Ekström Audi RS5 DTM 53:20.308 +4.776 61 15
4 Marco Wittmann BMW M4 DTM 53:26.344 +10.812 61 12
5 Timo Glock BMW M4 DTM 53:27.683 +12.151 61 10
6 Tom Blomqvist BMW M4 DTM 53:28.360 +12.828 61 8
7 Jamie Green Audi RS5 DTM 53:34.105 +18.573 61 6
8 Edoardo Mortara Mercedes-AMG C 63 DTM 53:35.860 +20.328 61 4
9 Nico Müller Audi RS5 DTM 53:36.887 +21.355 61 2
10 Gary Paffett Mercedes-AMG C 63 DTM 53:50.239 +34.707 61 1
11 Paul di Resta Mercedes-AMG C 63 DTM 53:50.518 +34.986 61  
12 Rene Rast Audi RS5 DTM 53:50.889 +35.357 61  
13 Mike Rockenfeller Audi RS5 DTM 53:56.819 +41.287 61  
14 Maro Engel Mercedes-AMG C 63 DTM 53:58.060 +42.528 61  
15 Loic Duval Audi RS5 DTM 53:44.387 +1 γύρος 60  
Augusto Farfus BMW M4 DTM        
Lucas Auer Mercedes-AMG C 63 DTM        
Robert Wickens Mercedes-AMG C 63 DTM