ΣΥ-ΓΚΛΟ-ΝΙ-ΣΤΙ-ΚΟΣ ΑΓΩΝΑΣ! Σήμερα, ο δεύτερος αγώνας του τρίτου γύρου του DTM είχε κυριολεκτικά τα πάντα!Προσπεράσματα που κάποια στιγμή χάσαμε το μέτρημα, επαφές, photo finish, αλλά και ένα σφοδρό ατύχημα με πρωταγωνιστές τους Gary Paffett και Mike Rockenfeller. Στον ίσως κορυφαίο αγώνα της τελευταίας πενταετίας, ο Maxime Martin έκανε το 2/2 για την BMW στο Norisring, o Lucas Auer εξασφάλισε τη δεύτερη θέση και ο Edoardo Mortara ανέβηκε για πρώτη φορά με τη Mercedes στο βάθρο των νικητών, νικώντας στο νήμα τους Mattias Ekström και Marco Wittmann.

1Δοκιμαστικά

Χθες, ο Maxime Martin εξασφάλισε τη δεύτερη pole position για την BMW, σήμερα ο Tom Blomqvist έκανε το 2/2 στις poles για τηνBMW στο Norisring. Ο Αγγλοσουηδός με χρόνο 47.252 ήταν μόλις 0,004” πιο γρήγορος από τον δεύτερο Robert Wickens (Mercedes) και τον τρίτο καλύτερο χρόνο σημείωσε ο Nico Müller με το RS 5 DTM. O νικητής του χθεσινού αγώνα Bruno Spengler συμπλήρωσε τη δεύτερη γραμμή της εκκίνησης πλάι στον Müller και οι Ekström, Auer θα ξεκινούσαν απ΄την πέμπτη και έκτη θέση αντίστοιχα. Όπως συμβαίνει κάθε φορά στο Norisring, οι χρόνοι των οδηγών ήταν πάρα πολύ κοντά ο ένας στον άλλον, οι έξι πρώτοι της εκκίνησης βρίσκονταν εντός του ενός δεκάτου!

2Αγώνας

To Norisring μας έχει δώσει άκρως συναρπαστικούς αγώνες και ο σημερινός δε θα μπορούσε να αποτελέσει εξαίρεση. Συννεφιά επικρατούσε πάνω από τη γερμανική πίστα και ομάδες και οδηγοί ετοιμάζονταν κάποια στιγμή για τις πρώτες ψιχάλες. Στην εκκίνηση, ο Blomqvist, όπως χθες ο Martin, δεν επωφελήθηκε απ΄την πρώτη θέση, και φάνηκε να σπινιάρουν οι κινητήριοι τροχοί της M4 DTM. Ο νεαρός οδηγός της BMW έχασε τέσσερις θέσεις και στην κορυφή ανέβηκε o Wickens. Mε τη συμπλήρωση του πρώτου γύρου, οι Green, Blomqvist, Auer, Farfus και Engel μπήκαν στα pits. Δύο γύρους μετά, ο Wittmann προσπέρασε τον Glock μέσα στα pits και στο τέταρτο γύρο, είχε δημιουργηθεί ένα “τρενάκι” μεταξύ του πρωταθλητή, του Glock, του Blomqvist και του Green για την 13η θέση, αλλά ο Βρετανός οδηγός της Audi προσπέρασε Glock και Blomqvist στα φρένα για την πρώτη στροφή.

Στον έβδομο γύρο, ο Green έδειχνε ασταμάτητος και έκανε αρκετά γρήγορα ενδιάμεσα sectors, την ίδια στιγμή που οι Auer και Spengler μάχονταν για την ένατη θέση. Τελικά, νικητής ήταν ο νεαρός Αυστριακός και στον ένατο γύρο, ο Glock ξαναμπήκε στα pits, ολοκληρώνοντας την αλλαγή των ελαστικών σε 5,7”, χρόνο εντυπωσιακό και ίσως τον γρηγορότερο μέχρι στιγμής στο πρωτάθλημα.  Μέχρι τον 11ο γύρο, τα προσπεράσματα πραγματικά ήταν “non-stop” και στη μάχη των Red Bull, Wittmann και Ekström στριμώχνονταν στην πρώτη στροφή. Γενικά, θα λέγαμε ότι οι δύο πρωταθλητές είχαν ανοίξει μια ιδιότυπη “βεντέτα” σήμερα που θα ολοκληρωνόταν(;) στα τελευταία μέτρα του σημερινού αγώνα.

Μέχρι τον 14ο γύρο, οι μοναδικοί που δεν είχαν μπει για αλλαγή ελαστικών ήταν οι di Resta, Mortara και Duval, ενώ, ένα λάθος του Müller στην πρώτη στροφή του κόστισε αρκετές θέσεις. Οι Spengler, Rockenfeller, Wickens, Ekström και Rast είχαν τη δική τους μάχη για την έκτη θέση και ο Καναδός νικητής του χθεσινού αγώνα πίεζε τον di Resta, που εν τω μεταξύ είχε ολοκληρώσει το pit stop του σε 9,7” και ο τρίτος Martin βρισκόταν μια ανάσα (0,277”) πίσω από τον Auer που “έπαιζε” άμυνα για σεμινάριο απέναντι στον Βέλγο. Στον 23ο γύρο, ο Rast στρίμωξε τον Wickens στον τοίχο της Grundig, με αποτέλεσμα οι δύο οδηγοί να σταματήσουν προσωρινά, γεμίζοντας όμως το οδόστρωμα της πίστας με θραύσματα από την σύγκρουσή τους. Το αυτοκίνητο της ασφαλείας έκανε την εμφάνισή του μέχρι να απομακρυνθούν τα θραύσματα και στον 30ο γύρο, ο αγώνας ξεκίνησε πρακτικά από την αρχή. Ο Auer έπεσε στην τέταρτη θέση και στην κορυφή είχε ανέβει ο Martin.Μέχρι στιγμής, οι επαφές έδιναν και έπαιρναν και ένα από τα “θύματά” τους ήταν ο πολύ γρήγορος Spengler, που προδόθηκε από ένα κλαταρισμένο ελαστικό.

Στον 330 γύρο, η διαφορά μεταξύ Martin και Auer ήταν στα 2,5”, αλλά, ένα τρομακτικό ατύχημα, έμελλε να στιγματίσει το σημερινό αγώνα. Ο Gary Paffett μαχόταν πλάι-πλάι με τον Jamie Green και φάνηκε ότι τα δύο αγωνιστικά ακούμπησαν στην ευθεία, με αποτέλεσμα ο Βρετανός οδηγός της Mercedes να χάσει τον έλεγχο της  C63 DTM (σε σημείο με αρκετές αναπηδήσεις) και με σχεδόν 250+χ.α.ω., να “καρφωθεί” στις μπαριέρες αριστερά της πίστας. Ως επιβάτης πλέον, είδε την ανεξέλεγκτη πορεία της Mercedes του να σταματά πάνω στο RS 5 DTM του Mike Rockenfeller, που εκείνη την στιγμή, έστριβε στην Grundigkehre.

Η ασφάλεια των αγωνιστικών του DTM είναι σε υψηλότατα επίπεδα, προς στιγμήν, όλοι πάγωσαν στην πίστα, και αμέσως έσπευσαν στο σημείο γιατροί και προσωπικό της πίστας για να βεβαιωθούν ότι είναι όλα καλά με τους δύο οδηγούς. Ο Rockenfeller βγήκε σχετικά γρήγορα από το Audi, ενώ ο συναθλητής του στην Mercedes, βρισκόταν ακόμη μέσα στο διαλυμένο αυτοκίνητο. Ο Paffett πρόλαβε και ειδοποίησε μέσω της ενδοεπικοινωνίας της ομάδας του ότι είναι καλά, αλλά πονούσε στο χέρι. Ασθενοφόρο παρέλαβε τους οδηγούς για το νοσοκομείο της Νυρεμβέργης, ο Rockenfeller αισθανόταν κάποιες ενοχλήσεις στο πόδι. Από νεότερη πληροφόρηση, οι δύο οδηγοί είναι καλά στην υγεία τους χωρίς τραυματισμούς, με εξαίρεση κάποιους μώλωπες.

Όπως ήταν αναμενόμενο, ο αγώνας διακόπηκε για περίπου 25 λεπτά. Το προσωπικό της πίστας αμέσως άρχισε να επιδιορθώνει τις ζημιές στις μπαριέρες και η επανεκκίνηση του αγώνα δόθηκε πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας που οριοθετούσε το ρυθμό για δύο γύρους. Στα 23΄πριν το τέλος, οι πέντε πρώτοι ήταν: Martin, Auer, Wittmann, Ekström και Mortara. Έξυπνα ο Auer κατέλαβε την πρώτη θέση στα φρένα, παίρνοντας το slip streaming του Martin. Ο Ekström προσπαθούσε να βρει το σημείο που θα προσπερνούσε τον Wittmann, αλλά μάταια. Ο Auer δεν άνοιγε τη διαφορά από τον Martin, η οποία παρέμενε στα 0.8” και ο Βέλγος επανέκτησε την πρωτιά στον 44ο γύρο. Ο Σουηδός οδηγός της Audi πλησίαζε τον Wittmann στα φρένα, αλλά ο πρωταθλητής άνοιγε τη διαφορά στις ευθείες.

Πιο πίσω, ο Glock σημείωνε ανταγωνιστικούς χρόνους με σκοπό να μπει στη βαθμολογούμενη δεκάδα, όντας 12ος. Το κυνήγι της πρώτης θέσης παρέμενε “‘άκαρπο” για τον Auer, o τρίτος Wittmann δεν απειλούταν ιδιαίτερα από τον Ekström, αλλά, ένα γλίστριμα του Auer στην έξοδα της στροφής, έδωσε το δικαίωμα στον πρωταθλητή να τον πλησιάσει. Βέβαια, στην προσπάθειά του αυτή, θα χάσει τη δεύτερη θέση από τον Σουηδό στον 65ο γύρο, αλλά, φτάνοντας στον τελευταίο γύρο, ο πεισματάρης Wittmann προσπάθησε να προσπεράσει τον Ekström από την εξωτερική (παρακινδυνευμένα), με αποτέλεσμα να θέσει τον Σουηδό εκτός γραμμής. Ο Mortara είχε πλησιάσει σε απόσταση βολής και τελικά αυτός ανέβηκε στο βάθρο, με τους τρεις οδηγούς να τερματίζουν μαζί!

Έτσι, ο Martin τερμάτισε πρώτος, με δεύτερο τον Auer και τρίτο τον Mortara. Τη δεκάδα συμπλήρωσαν  Ekström, Wittmann, Di Resta, Farfus, Green, Blomqvist και Glock.

Μετά από οκτώ αγώνες, ο Mattias Ekström είναι πρώτος με 89 βαθμούς, ακολουθεί κατά πόδας ο Auer με 87 και τρίτος ανέβηκε ο Martin με 77. Στους κατασκευαστές, παραμένει πρώτη η Audi, έχοντας 326 βαθμούς, ακολουθεί η Mercedes με 282 και η BMW μειώνει την απόσταση από τις άλλες δύο εταιρείες, αφού έχει 248 βαθμούς,

Επόμενος αγώνας στις 22 Ιουλίου στη Μόσχα. Ακολουθούν το βίντεο του αγώνα και τα αποτελέσματα.

Ανανεωμένο: Τελικά, ο Rockenfeller δεν την γλίτωσε χωρίς τραυματισμό. Οι εξετάσεις έδειξαν κάταγμα στον πέμπτο μετατάρσιο του αριστερού ποδιού του και πολλα θα κριθούν τις επόμενες μέρες για τη συμμετοχή του ή οχι στους αγώνες στη Μόσχα.

Θέση Οδηγός Αυτοκίνητο Χρόνος Διαφορά Γύροι Βαθμοί
1 Maxime Martin BMW M4 DTM 1:29:22.150   66 25
2 Lucas Auer Mercedes-AMG C 63 DTM 1:29:25.053 +02.903 66 18
3 Edoardo Mortara Mercedes-AMG C 63 DTM 1:29:26.610 +04.460 66 15
4 Mattias Ekström Audi RS5 DTM 1:29:26.612 +04.462 66 12
5 Marco Wittmann BMW M4 DTM 1:29:26.637 +04.487 66 10
6 Paul di Resta Mercedes-AMG C 63 DTM 1:29:27.858 +05.708 66 8
7 Augusto Farfus BMW M4 DTM 1:29:33.763 +11.613 66 6
8 Jamie Green Audi RS5 DTM 1:29:34.214 +12.064 66 4
9 Tom Blomqvist BMW M4 DTM 1:29:34.844 +12.694 66 2
10 Timo Glock BMW M4 DTM 1:29:35.497 +13.347 66 1
11 Robert Wickens Mercedes-AMG C 63 DTM 1:29:37.313 +15.163 66  
12 Bruno Spengler BMW M4 DTM 1:29:37.510 +15.360 66  
13 Nico Müller Audi RS5 DTM 1:29:39.710 +17.560 66  
14 Maro Engel Mercedes-AMG C 63 DTM 1:29:45.527 +23.377 66  
15 Loic Duval Audi RS5 DTM 1:29:46.533 +1 γύρος    
Rene Rast Audi RS5 DTM        
Mike Rockenfeller Audi RS5 DTM        
Gary Paffett Mercedes-AMG C 63 DTM        
  • Mika

    Πω πω, απο τη Mercedes του Paffett δεν εμεινε τιποτα πισω, λες και ηταν τζουφια!!! “Χαρτινη”
    Φοβερο…

  • manowar

    Δικασε ο μαρτιν εισαγγελέας η 4σαρα στους τελευταίους αγωνες