Η ναυαρχίδα της Lexus είναι η LS, η πέμπτη γενιά της οποίας παρουσιάστηκε φέτος στο σαλόνι του Detroit. Το νέο υπερπολυτελές σεντάν των Ιαπώνων θα φέρει όπως προστάζει η μόδα, συστήματα αυτόνομης οδήγησης. Για άλλη μια φορά θα επαναλάβω πως τα συστήματα αυτόνομης οδήγησης δεν σημαίνει πως το αυτοκίνητο πάει μόνο του, αλλά πως μπορεί να κάνει αυτόματα κάποιες (για την ώρα απλές) λειτουργίες, όπως το lane keeping. Βέβαια το κοινό με τεχνολογικές ευαισθησίες έχει γίνει ανυπόμονο εξαιτίας της Tesla που διαφήμισε το σύστημά της ως πλήρως αυτόνομο, ενώ η πραγματικότητα ήταν κάπως πιο πεζή.

Οι Ιάπωνες δεν θέλουν να πουν μεγάλα λόγια ή να δημιουργήσουν εντυπώσεις, αλλά να παρουσιάσουν κάτι απολύτως ασφαλές και λειτουργικό. Έτσι για την ώρα θα αποφύγουν κάθε αναφορά στην αυτόνομη οδήγηση και όλα τα νέα αυτοματοποιημένα συστήματα οδήγησης που θα έχει το νέο LS θα ονομαστούν απλώς οδηγικές βοήθειες. Μάλιστα το έχουν πάρει πολύ σοβαρά και δεν θα αφήνουν τον οδηγό να πειραματιστεί με τις δυνατότητες των συστημάτων του LS. Για να καταλάβεις τι εννοώ, θα έχουν ένα σύστημα από αισθητήρες που θα ανιχνεύει αν ο οδηγός κρατάει το τιμόνι και είναι σε εγρήγορση.

Εάν αντιληφθεί πως ο οδηγός δεν κρατάει το τιμόνι ή πως είναι απαθής, τότε θα τον προειδοποιεί να αναλάβει πλήρως τον έλεγχο, ειδάλλως θα θέτει σε λειτουργία την κόρνα και τα αλάρμ, προειδοποιώντας έτσι τους γύρω οδηγούς πως κάτι δεν πάει καλά. Έπειτα θα επιβραδύνει και θα προσπαθεί να ακινητοποιηθεί ασφαλώς, θα ξεκλειδώνει τις πόρτες και θα καλεί τις αρχές. Πολλοί θα σκεφτούν πως η αντίδραση αυτή είναι κάπως υπερβολική, αλλά σκοπός αυτής της “υπερβολής” είναι ο οδηγός αφενός να έχει πάντα την προσοχή του στον δρόμο και αφετέρου σε περίπτωση που πάθει κάτι, να μην είναι επιβάτης σε ένα ακυβέρνητο όχημα. Δεν είναι άλλωστε λίγες οι φορές που κάποιοι αποκοιμήθηκαν ή έχασαν τις αισθήσεις τους με αποτέλεσμα να τρακάρουν.

  • ποιος ο λογος να εχω ενα αυτοματοποιημενο συστημα…..ενω δεν μου επιτρεπει να παρω πχ τα χερια απο το τιμονι ????

    παντως σωστοι που δεν τα ονομαζουν αυτα τα συστηματα αυτονομη οδηγηση..γιατι το μεγαλυτερο ποσοστο οταν ακουει αυτονομη οδηγηση…..εχει στο μυαλο του ενα συστημα επιπεδου 4 το λιγοτερο!! :-)

    • Anestis Genk

      Την ζημιά την έκανε ο Musk που ήταν large. Αν ο Musk έλεγε το σύστημά του intelligent advanced cruise control θα ήταν όλα πιο ήσυχα. Αλλά δεν θα είχε hype να ανέβουν οι μετοχές (σε μια ζημιογόνο εταιρεία ε), γιατί κάτι με το όνομα cruise control έχουν τα αμάξια εδώ και 40? χρόνια.

  • SAMURAI-66

    Ολα τα προηγμενα συστηματα του ls μαζι με το αντιστοιχο που παρακολουθει το προσωπο του οδηγου εαν και κατα ποσο ειναι νηφαλιος θα δημιουργησουν πλεγμα ασφαλειας γυρω απο τους επιβατες μειωνοντας δραματικα τα ατυχηματα.
    Πιστευω γρηγορα να κανουν την εμφανιση τους σαν εξοπλισμος στανταρ και στην μικροτερες κατηγοριες αυτες η πρωτιες ωστε να της απολαμβανουν ολοι οι οδηγοι.
    Ενας λογος που γουσταρω τους γιαπωνεζους και εδω φαινεται ξεκαθαρα στην ανακοινωση της lexus και ειναι προς τιμην τους ειναι η χαμηλων τονων συμπεριφορα τους ακομα και σε στοιχεια που δειχνουν να εχουν την πρωτια δημιουργωντας σχολη αντιθετα με γνωστους κραχτες που φτανουν σε επιπεδο υπερβολης με εξαγγγελιες που οπως αποδεικνυονται στην πορεια ειναι μετριοτητες και προβληματικες!

  • manowar

    Κοιτα ενα κουβα ρε φιλε;; κοιτα μια κακογουστια…τα φανάρια του ζορο και καλα.. Πω πω πω μια μλκια

    • Mika

      Η μασκα ειναι το απολυτο αισχος, το αλλο τρωγεται…
      Αλλα η μασκα,τυφλα να εχει ο Antony Hopkings στη Σιωπη των Αμνων!!!

    • manowar

      0 πρεστιζ 0 κυροςκαγκουρομηδενικο..το σχεδιο του επιμενω ειναι για αμαξι 17000 ευρω το πολυ..

  • Mrdesperado32

    ας το ονομασει οπως θελει αλλα αυτη η λιμουζινα της φωτο κανει κατι 5αρες να δειχνουν αμαξια 20ετιας