Ο ψεκασμός νερού δεν είναι κάτι καινοτόμο. Τα μαχητικά αεροσκάφη τον χρησιμοποιούν από τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, η Saab με την Oldsmobile ακολούθησαν, η χρυσή εποχή του Group B τον μετέτρεψε σε μηχανολογικό must για υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες, ενώ η Subaru τον έχει καθιερώσει για την ψύξη του οριζόντια τοποθετημένου intercooler στα Impreza STI. To ευρωπαϊκό τμήμα της Ford, ωστόσο, πηγαίνει αρκετά βήματα παραπέρα.

Κανονικά, η αρχή του water injection θέλει μια ποσότητα μίγματος νερού-αλκοόλης σε ποσοστό 50-50 να ψεκάζεται στην πολλαπλή εισαγωγής, ώστε να κατεβάζει τη θερμοκρασία στο θάλαμο καύσης προστατεύοντας τα πιστόνια και τα τοιχώματα των κυλίνδρων. Κατ’αυτόν τον τρόπο, επιτρέπει την εφαρμογή μεγαλύτερης σχέσης συμπίεσης με συνεπακολούθη αύξηση της ιπποδύναμης ή της θερμοδυναμικής απόδοσης του κινητήρα, προς όφελος της κατανάλωσης, Το σύστημα της Ford μεταφέρει την όλη διαδικασία από την εισαγωγή στον θάλαμο καύσης, έχοντας ένα οριζόντια τοποθετημένο έμβολο να καθορίζει την ποσότητα και τον χρονισμό καύσιμου μίγματος-νερού.

Τα μπεκ του τροφοδοτούνται από τις γραμμές υψηλής πίεσης πίεσης βενζίνης και νερού, ώστε να υπάρχει αμεσότητα στις ανάγκες πρόσμιξης. Αναλόγως συνθηκών, η ECU μπορεί να ψεκάσει ταυτόχρονα καύσιμο και νερό, αλλά και να ρυθμίσει το water injection για προκαταβολικό ή αναδρομικό ψεκασμό στο μείγμα αέρα-βενζίνης. Αναμενόμενα, οι πρώτοι που θα ωφεληθούν είναι οι υπερτροφοδοτούμενοι κινητήρες της εταιρίας, καθώς το σύστημα μπορεί να εφαρμοστεί με λίγες μετατροπές σε όλους τους EcoBoost, από τον τρικύλινδρο 1000αρι του Fiesta μέχρι τον 3,5αρη twinturbo του F-150 Raptor. Παραπονεμένοι δεν θα μείνουν ούτε τα ατμοσφαιρικά μοτέρ, καθώς ο 5,0-λιτρος V8 της ανανεωμένης Mustang GT θα μπορέσει να αυξήσει την ιπποδύναμή του μειώνοντας παράλληλα την κατανάλωση και τις εκπομπές ΝΟx.

H Ford δουλεύει στην εξέλιξή του από τον Ιανουάριο του 2016, σε μια προσπάθεια απο-δαιμονοποίησης των ντίζελ κινητήρων. Παρόλα αυτά, πρεμιέρα αναμένεται να κάνει στον 1.500αρη EcoBoost του νέου Fiesta ST.