GP Ιαπωνίας 2017, FP3: «1-2» για τη Mercedes

Σχετικά άρθρα

FP3

Στις δύο πρώτες θέσεις βρέθηκε η Mercedes πριν από τις κατατακτήριες δοκιμές. Ο Valtteri Bottas ήταν για πολύ λίγο ο ταχύτερος οδηγός, όμως αυτός και ο Lewis Hamilton δεν σημείωσαν χρόνο με την πολύ μαλακή, πράγμα που σημαίνει ότι η W08 θα μπορούσε να είναι ακόμα ταχύτερη. Ο Φινλανδός προκάλεσε τη μία από τις δύο κόκκινες σημαίες, ανακόπτοντας τον Hamilton από την πορεία του προς την κορυφή, αν κοιτάξουμε τους χρόνους του Βρετανού στα δύο πρώτα κομμάτια.

Ο Sebastian Vettel ήταν τρία δέκατα πίσω από τις Mercedes και αρκετά μακριά από τον τέταρτο Max Verstappen. Ακολούθησαν οι Daniel Ricciardo, Esteban Ocon, Nico Hulkenberg, Fernando Alonso, Sergio Perez και ο Jolyon Palmer που ολοκληρώνει την πρώτη δεκάδα. Ο Kimi Raikkonen προκάλεσε τη δεύτερη κόκκινη σημαία, με τον Φινλανδό να βρίσκεται στην τελευταία θέση, αφού δεν πρόλαβε να σημειώσει ανταγωνιστικό χρόνο. Ας δούμε τι έγινε στη μία ώρα του FP3:

Ο καιρός ήταν συννεφιασμένος, όμως η πίστα είχε στεγνώσει, έτσι οι οδηγοί μπορούσαν να βάλουν τα slicks ελαστικά, με τα θερμόμετρα να δείχνουν τους 21°C στον αέρα και τους 27°C στην άσφαλτο. Οι μισοί οδηγοί βγήκαν για το installation lap, μεταξύ των οποίων ήταν και ο Alonso, που θα ξεκινήσει τον αγώνα τελευταίος, έπειτα από τις 35 θέσεις ποινής, λόγω αλλαγής στοιχείων του κινητήρα.

Ο Vettel είχε το κιβώτιο που τραυματίστηκε στη Μαλαισία, αλλά δε φαινόταν πως αντιμετωπίζει κάποια πρόβλημα. Ο Gasly σημείωσε τον πρώτο χρονομετρημένο γύρο, με 1:33.0, ωστόσο οι υπόλοιποι ξεκίνησαν γρήγορα να πιέζουν για κάτι καλύτερο, μιας και το χθεσινό FP2 ήταν σαν να μη συνέβη ποτέ, εξαιτίας της βροχής, συνεπώς έπρεπε να καλύψουν το χαμένο έδαφος.

Ο Hamilton σημείωσε το 1:29.6 με τα μαλακά, αλλά ο Bottas ήταν στη συνέχεια ταχύτερος κατά σχεδόν δύο δέκατα. Ο Hamilton ήξερε πολύ καλά πως μπορεί να πάει πολύ πιο γρήγορα, σταματώντας τα χρονόμετρα σε 1:29.0, πλησιάζοντας το 1:28.954 που σημείωσε ο Michael Schumacher στις κατατακτήριες του 2006, χρόνος που αποτελεί το απόλυτο ρεκόρ πίστας για τη Suzuka. Ο Bottas πίεσε κι άλλο για να κατέβει το 1:29, αλλά τελικά ήταν μόλις 14 χιλιοστά ταχύτερος από τον team-mate του, δίχως να πετυχαίνει τον στόχο του.

Ο Alonso ήταν στην τρίτη θέση, με 1:30.9, την ώρα που ο Vettel ήταν πολύ πιο αργός από τις Mercedes, ίσως έχοντας πολύ καύσιμο στην SF70H, διότι η διαφορά ήταν χαώδης. Παρόμοια περάσματα και από τον Raikkonen, που βρισκόταν στην όγδοη θέση, μία πίσω από τον team-mate του. Οι δύο Red Bull δεν είχαν σημειώσει χρόνο εντός του πρώτου τετάρτου, αλλά βγήκαν με τα πολύ μαλακά ελαστικά για να μπουν στη δράση.

Ο Ricciardo πήρε την τρίτη θέση στην πρώτη του προσπάθεια, με 1:30.8, ενώ ο Verstappen ήταν σχεδόν μισό δευτερόλεπτο ταχύτερος, αλλά χωρίς να απειλεί τις Mercedes, ίσως επειδή είχαν περισσότερο καύσιμο ή απλώς οι δυο τους δεν ήθελαν να πιέσουν πολύ την RB13. Μάλιστα, ο Verstappen είχε τη μαλακή γόμα, εν αντιθέσει με τον Ricciardo που φορούσε την πολύ μαλακή. Ο Bottas βγήκε ξανά στην πίστα, φορώντας την πολύ μαλακή.

Το πρώτο 20λεπτο είχε περάσει και τα Mercedes πίεσαν και πάλι. Ο Hamilton έγραψε τα ταχύτερα περάσματα στο πρώτο και δεύτερο κομμάτι, όμως τα νέα ήταν άσχημα για τον Bottas, ο οποίος έχασε τον έλεγχο στην έξοδο της Spoon, πάτησε εκτός, τραυματίζοντας το δεξί μέρος της εμπρός αεροτομής, ενώ έσπασε και την πίσω δεξιά ανάρτηση. Ο Φινλανδός επέστρεψε μόνος του στα pits, όμως τα συντρίμμια από την επαφή προκάλεσαν την κόκκινη σημαία, με 39 λεπτά να μένουν για τη λήξη.

Η διακοπή κράτησε μόνο 10 λεπτά, έτσι έμεναν 29 λεπτά για το τέλος όταν εμφανίστηκε η πράσινη σημαία. Η σεζόν είχε τελειώσει για τον Bottas, καθώς ήταν αδύνατο για τους μηχανικούς να αλλάξουν το πίσω δεξί μέρος της W08 μέσα σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα. Η δράση αυξήθηκε κατακόρυφα, μιας και τα 19 μονοθέσια βρέθηκαν στην πίστα, κυρίως με τα πολύ μαλακά ελαστικά.

Λίγα μόλις λεπτά πέρασαν προτού εμφανιστεί ξανά η κόκκινη σημαία! Υπεύθυνος ο Raikkonen, ο οποίος έχασε τον έλεγχο στη δεύτερη Degner και κατέληξε στα προστατευτικά, τραυματίζοντας θανάσιμα την αριστερή πλευρά της SF70H. Το ιταλικό μονοθέσιο απομακρύνθηκε γρήγορα από έναν εξωτερικό γερανό και η δράση δεν άργησε να ξεκινήσει.

21 λεπτά είχαν απομείνει για τη λήξη, και οι οδηγοί βγήκαν ξανά στην πίστα για το τελευταίο κομμάτι της περιόδου. Ο Vettel είχε πέσει την 10η θέση και φορούσε τα πολύ μαλακά για διαπιστώσει την ταχύτητα του μονοθεσίου του. Ο Γερμανός σταμάτησε τα χρονόμετρα στο 1;29.7, 662 χιλιοστά μακριά από την επίδοση του Bottas. Ο Hamilton επέστρεψε στα pits, χωρίς να σημειώσει γρήγορο χρόνο με τα πολύ μαλακά, κάτι που ετοιμαζόταν να κάνει πριν την πρώτη διακοπή.

Ο Vettel έγινε πιο γρήγορος, αλλά και πάλι απείχε τρία δέκατα από τον δεύτερο Hamilton. Ο Verstappen πήρε την τέταρτη θέση από τον Alonso, όμως δεν κατέβηκε το 1:30, κάτι που σήμαινε πως ήταν μακριά από την κορυφή. Στα 10 λεπτά για το τέλος, οι περισσότεροι οδηγοί βρισκόταν στα γκαράζ τους, κάνοντας τις προετοιμασίες τους για τα τελευταία λεπτά.

Στα 8 λεπτά για τη λήξη, οι πιλότοι ξεκίνησαν να εγκαταλείπουν τα pits. Ο Ocon πήρε την τέταρτη θέση από τον Verstappen, την ώρα που ο Ricciardo είχε πέσει στην ένατη θέση. Ο Hamilton είχε τα πολύ μαλακά, αλλά δεν έδειχνε πως κυνηγούσε την πρωτιά. Ο Verstappen κατέβηκε για πρώτη φορά το 1:30, με αποτέλεσμα να ανέβει ξανά τέταρτος, όσο ο Vettel πίεζε για να πλησιάσει κι άλλο τα «Ασημί Βέλη», χωρίς να το καταφέρνει, αφού έχασε χρόνο στο τελευταίο κομμάτι.

Ο Ricciardo έβαλε τα πολύ μαλακά και βγήκε για μερικά γρήγορα περάσματα, ανεβαίνοντας στην πέμπτη θέση, ένα δέκατο πίσω από τον Verstappen και ένα δευτερόλεπτο πίσω από την κορυφή. Ο Hulkenberg βρισκόταν στην γνώριμη γι’ αυτόν έβδομη θέση, ένα δέκατο μπροστά από τον Alonso και δύο δέκατα πίσω από τον έκτο Ocon.

Στα τελευταία δευτερόλεπτα, δε βλέπαμε τους οδηγούς να προσπαθούν για έναν γρήγορο χρόνο της τελευταίας στιγμής. Έτσι, το χρονόμετρο μηδενίστηκε χωρίς να συμβεί κάτι αξιόλογο.

Οι κατατακτήριες θα ξεκινήσουν στις 09:00 ώρα Ελλάδας.

Αποτελέσματα

Τα highlights

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Αποχωρεί από την Red Bull ο Adrian Newey

Ο επικεφαλής σχεδιασμού της Red Bull, Adrian Newey, πρόκειται να αποχωρήσει από την ομάδα μετά τη διαμάχη που έχει ξεσπάσει εντός της αυστριακής ομάδας...