1Κατατακτήριες

Για πρώτη φορά στην καριέρα του, ο Lewis Hamilton κατέκτησε την pole position στη Suzuka, και μάλιστα με εμφατικό τρόπο. Ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας είχε τρομερή απόδοση και πήρε με άνεση την δέκατη φετινή και 71η pole position της καριέρας του, όντας πάνω από τρία δέκατα ταχύτερος από τον Valtteri Bottas.

Ο τρίτος ταχύτερος χρόνος ανήκει στον Sebastian Vettel, με τους Daniel Ricciardo, Max Verstappen, Kimi Raikkonen, Esteban Ocon, Sergio Perez, Felipe Massa και Fernando Alonso να ακολουθούν. Βέβαια, ο Bottas έχει ποινή πέντε θέσεων στην αυριανή εκκίνηση, έτσι ο Vettel θα βρεθεί δίπλα στον Hamilton αύριο.

Όσον αφορά τις ποινές, ο Raikkonen πήρε, επίσης, ποινή πέντε θέσεων λόγω μη προγραμματισμένης αλλαγής κιβωτίου, ενώ από 20 θέσεις ποινής έλαβαν οι Palmer και Sainz, λόγω αλλαγής στα στοιχεία του power unit. Τέλος, ο Alonso θα ξεκινήσει από την τελευταία θέση, αφού οι μηχανικοί του έβαλαν πολλά νέα εξαρτήματα στο power unit, με αποτέλεσμα ποινή 35 θέσεων. Ας δούμε πώς εξελίχθηκαν οι κατατακτήριες:

2Q1

Οι καιρικές συνθήκες ήταν πανομοιότυπες με το FP3, που σημαίνει ότι ο ουρανός ήταν συννεφιασμένος και τα θερμόμετρα έδειχναν τους 23°C στον αέρα και τους 27°C στην άσφαλτο. Οι μηχανικοί της Ferrari συνέχιζαν να δουλεύουν πάνω στο μονοθέσιο του Raikkonen, όμως η λογική έλεγε ότι ο Φινλανδός θα σημειώσει χρόνο στα 18 λεπτά του Q1, απλά όχι στο ξεκίνημα. Μάλιστα, η Ferrari έβαλε και τους μηχανικούς του Vettel να δουλέψουν πάνω στην SF70H του «Iceman».

Ο Hamilton ανήκε στους πρώτους οδηγούς που βγήκαν στην πίστα, φορώντας τη μαλακή γόμα, όπως και ο Vettel. Το πρώτο πέρασμα του Βρετανού διαμορφώθηκε στο 1:29.5, με τον Vettel να είναι 265 χιλιοστά πιο αργός. Ο Bottas έγραψε το ταχύτερο πέρασμα στο πρώτο sector, αλλά ένα λάθος στη δεύτερη Degner κατέστρεψε τον γύρο του Φινλανδού. Ευτυχώς γι’ αυτόν, η W08 έμεινε μακριά από τα προστατευτικά, γλιτώνοντας πιθανώς ακόμα μια σπασμένη ανάρτηση.

Ο Hamilton προσπάθησε ξανά για νέο πέρασμα και το αποτέλεσμα ήταν να βελτιώσει σε 1:29.3. Το ίδιο έκανε και ο Bottas, αλλά ήταν μόλις 7 χιλιοστά πιο αργός από τον team-mate του. Ο Vettel θέλησε να περάσει μπροστά, όμως ήταν 27 χιλιοστά πίσω από την κορυφή, διαφορές που δείχνουν τον σκληρό ανταγωνισμό. Οι δύο Red Bull βγήκαν με τα πολύ μαλακά, έτσι ο Verstappen πέρασε πρώτος, με 1:29.1. Ο Ricciardo δεν ήταν όσο γρήγορος θα μπορούσε, λαμβάνοντας την πέμπτη θέση, τρία δέκατα πίσω από τον team-mate του.

Εν τω μεταξύ, ο Raikkonen είχε βγει στην πίστα, γράφοντας τον έκτο καλύτερο χρόνο με τα πολύ μαλακά ελαστικά. Στα εφτά λεπτά για το τέλος, ο Hamilton πίεσε ακόμα περισσότερο την W08, γράφοντας το 1:29.0, πιάνοντας με τον τρόπο αυτό κορυφή, παρόλο που είχε θεωρητικά αργότερα ελαστικά από τον Verstappen. Ο Stroll συναντούσε κίνηση και παρέμενε στην 18η θέση, όσο ο Raikkonen πήρε τη δεύτερη θέση από τον Verstappen, αφού ήταν 18 χιλιοστά ταχύτερος από τον Ολλανδό.

Με τέσσερα λεπτά να απομένουν, η δράση στην πίστα μειώθηκε σημαντικά. Όλοι από την όγδοη θέση και κάτω βγήκαν ξανά στην πίστα για να διεκδικήσουν μια καλύτερη θέση. Ωστόσο, το Q1 τελείωσε πρόωρα, όταν ο Grosjean διέλυσε την VF-17 στα «S» του πρώτου sector. Ο Γάλλος πάτησε εκτός πίστας και ήταν αδύνατο να ελέγξει το μονοθέσιό του με τόση μεγάλη ταχύτητα.

Έμενε 1:18 για το τέλος, πράγμα που σήμαινε ότι ήταν αδύνατο για τους οδηγούς να προλάβουν την καρώ σημαία και να ξεκινήσουν έναν τελευταίο γύρο. Έτσι, εκτός του Q2 έμειναν οι Grosjean, Gasly, Stroll, Ericsson και ο Wehrlein.

3Q2

Οι Hamilton και Raikkonen έγιναν οι πρώτοι οδηγοί που βγήκαν έξω, για να τους ακολουθήσουν λίγο αργότερα κι άλλοι οδηγοί. Ο Φινλανδός είχε τα μαλακά ελαστικά, επειδή θα λάβει ποινή πέντε θέσεων στην αυριανή εκκίνηση και θέλει να ακολουθήσει μια διαφορετική στρατηγική, ξεκινώντας με τη μαλακή γόμα. Όσον αφορά τον Hamilton, ο Βρετανός διέλυσε το απόλυτο ρεκόρ γύρου του Michael Schumacher, σταματώντας τα χρονόμετρα στο 1:27.8!

Ο Vettel προσπάθησε να ακολουθήσει τον Βρετανό, αλλά ήταν 663 χιλιοστά πιο αργός από τον έτερο διεκδικητή του τίτλου. Ο Bottas πήρε την τρίτη θέση, αφού φορούσε την μαλακή γόμα, θέλοντας να κάνει ό,τι και ο συμπατριώτης του, δηλαδή να εκκινήσει τον αυριανό αγώνα με το συγκεκριμένο σετ. Παρά τα θεωρητικά ταχύτερα ελαστικά, οι δύο Red Bull βρέθηκαν στις θέσεις τέσσερα και πέντε, όντας πολύ μακριά από τον Hamilton.

Ο Ocon βρισκόταν στην έβδομη θέση, με τον Perez να είναι όγδοος, τον Massa ένατος και τον Vandoorne να προκρίνεται για την ώρα στο Q3. Ο Alonso ήταν ελάχιστα πιο αργός από τον team-mate του, ωστόσο έμεναν πέντε λεπτά για το τέλος και όλα μπορεί να άλλαζα στα τελευταία λεπτά, όταν οι οδηγοί θα έβαζαν φρέσκα πολύ μαλακά ελαστικά και θα έγραφαν νέους γύρους.

Ανάμεσα σε αυτούς που βγήκαν, ήταν και οι τρεις πρώτοι, δηλαδή οι Hamilton, Vettel και Bottas, παρόλο που ούτε κατά διάνοια δεν τους απειλούσε κανείς. Ο Hamilton συγκέντρωσε για μία ακόμα φορά τα βλέμματα πάνω του, σημειώνοντας τα ταχύτερα περάσματα στο πρώτο και δεύτερο κομμάτι, αλλά μπήκε στα pits, χωρίς να ολοκληρώνει την προσπάθειά του. Ο Vettel βελτίωσε στον χρόνο του, αλλά το μόνο που κατάφερε ήταν να μειώσει τη διαφορά από τον Hamilton στα τέσσερα δέκατα.

Όσο για τους πιο πίσω συνδυασμούς, το μόνο που άλλαξε ήταν η είσοδος του Alonso στην δεκάδα, με τις θέσεις εφτά, οχτώ και εννιά να παραμένουν στα χέρια των Ocon, Perez και Massa, αντίστοιχα. Ο Ισπανός βρήκε χρόνο στην τελευταία του προσπάθεια, κερδίζοντας τον team-mate του για πολύ λίγο.

Από το Q3 αποκλείστηκαν οι Vandoorne, Hulkenberg, Magnussen, Palmer και Sainz.

4Q3

Τα δύο Mercedes εγκατέλειψαν πρώτα τα pits, με τα πολύ μαλακά ελαστικά. Οι υπόλοιποι οδηγοί δεν άργησαν να βρουν, επίσης, όμως ο Alonso επέλεξε να παραμείνει λίγο περισσότερο στα pits. Ο Bottas έγινε ο πρώτος που ολοκλήρωσε γύρο, με την επίδοσή του να είναι στο 1:27.9, αλλά ο Hamilton ακολούθησε λίγο αργότερα με το 1:27.3, εξαφανίζοντας τον ανταγωνισμό. Ο Vettel έκανε ό,τι μπορούσε για να αποτελέσει απειλή για τον Hamilton, αλλά ήταν 452 χιλιοστά πιο αργός.

Ο Ricciardo πήρε προσωρινά την τέταρτη θέση, απέχοντας 1,1 δευτερόλεπτο από την κορυφή, ενώ ήταν μισό δευτερόλεπτο ταχύτερος από τον Verstappen, μια διαφορά που μας έλεγε ότι ίσως ο Ολλανδός να είχε κάνει κάποιο λάθος. Οι δύο Force India ήταν ξανά πίσω από τις Red Bull, με τον Ocon να είναι και πάλι ταχύτερος από τον Perez, όσο ο Massa δεν μπορούσε να ακολουθήσει τον ρυθμό τους. Ο Raikkonen δεν είχε σημειώσει χρόνο, κάτι που θα έκανε στη δεύτερη έξοδό του.

Στα τέσσερα λεπτά για το τέλος, όλοι οι οδηγοί ήταν στα pits, προκειμένου να βάλουν φρέσκα ελαστικά. Έμεναν τρία λεπτά όταν ο Bottas έκανε την αρχή, και φυσικά τον ακολούθησαν όλοι οι άλλοι. Η διαφορά του από τη δεύτερη θέση ούτε που ένοιαζε τον Hamilton, καθώς πίεζε για να ξεζουμίσει την W08. Ο Bottas πήρε τη δεύτερη θέση, με 1:27.6, αλλά ο Hamilton κατάφερε να βρει μερικά ακόμα χιλιοστά, χάνοντας λίγο χρόνο στο δεύτερο και τρίτο κομμάτι.

Ο Vettel βελτίωσε στο πρώτο και δεύτερο κομμάτι, αλλά ολοκλήρωσε τον γύρο του τρίτος, 140 χιλιοστά μακριά από τον δεύτερο Bottas. Ο Ricciardo ήταν ο τέταρτος ταχύτερος, χωρίς να κατεβαίνει το 1:28, κάτι που ίσχυε φυσικά και για τον πέμπτο Verstappen. Ο Raikkonen ήταν έκτος ταχύτερος, μπροστά από τις Force India, τον Massa και τον Alonso.

Ο αυριανός αγώνας θα ξεκινήσει στις 08:00 ώρα Ελλάδας.

5Αποτελέσματα

6Το grid της εκκίνησης μετά τις ποινές

Θέση No Οδηγός Ομάδα Χρόνος
1 44 Lewis Hamilton Mercedes 1:27.319
2 5 Sebastian Vettel Ferrari 1:27.791
3 3 Daniel Ricciardo Red Bull 1:28.306
4 33 Max Verstappen Red Bull 1:28.332
5 31 Esteban Ocon Force India 1:29.111
6 77 Valtteri Bottas Mercedes 1:27.651
7 11 Sergio Perez Force India 1:29.260
8 19 Felipe Massa Williams 1:29.480
9 2 Stoffel Vandoorne McLaren 1:29.778
10 7 Kimi Raikkonen Ferrari 1:28.498
11 27 Nico Hulkenberg Renault 1:29.879
12 20 Kevin Magnussen Haas 1:29.972
13 8 Romain Grosjean Haas 1:30.849
14 10 Pierre Gasly Toro Rosso 1:31.317
15 18 Lance Stroll Williams 1:31.409
16 9 Marcus Ericsson Sauber 1:31.597
17 94 Pascal Wehrlein Sauber 1:31.885
18 30 Jolyon Palmer Renault 1:30.022
19 55 Carlos Sainz Toro Rosso 1:30.413
20 14 Fernando Alonso McLaren 1:30.687

7Ο γύρος του Hamilton

8Τα highlights

  • kostas

    Οι Mercedes βρηκαν τον ρυθμο τους και μοιρασαν παλι πονο. Αφου δεν τους νικησαμε στους προηγουμενους αγωνες που ειχαμε την ευκαιρια καλα να παθουμε… Τουλαχιστον δοκιμασαμε επιτελους κατι διαφορετικο και ο Κιμι θα ξεκινησει με τα κιτρινα. Το ιδιο και ο Μποτας οποτε αφου θα παει πιο μακρυα στο πρωτο στιντ ειναι πολυ σημαντικο ο Φεττελ να μην πεσει σε καμια περιπτωση πισω απο τον Μποτας γιατι θα εχουμε παλι τα ιδια με Ισπανια!

  • Yiannis P

    Άπιαστος ο 44, πάλι καλά που έχει και την ποινή ο Bottas και ο Seb θα ξεκινήσει 2ος. Ο Ραικό τα είχε χαμένα.. Red Bull τίποτα.

  • GiorisFullThrottle

    Δυνατος χρονος απο χαμ κ μποτας…..ζορικα τα πραγματα για μας.
    Θελουμε δυνατη εκκινηση κ καλο ρυθμο αγωνα….
    Ασχετο αλλα νομιζω ο νικο πηρε μερικα κιλακια

  • F1fan

    Οπως λεει κι ο τιτλος,απιαστος ο Hamilton!!O Bottas καλη εμφανιση κι θα ξεκινα με την soft απο την 7η.Ο Kimi με την ποινη σε χειροτερη θεση,οντας αναμεσα στo midfield.Ο Vettel θα κανει focus στην εκκινηση αυριο,εχοντας ως στοχο να στριψει 1ος.Intra team battles σε RBR & F.I…Καλα οι Massa,Vandoorne

  • Akis-F1 FAN

    Μύρισε 2016…ασυναγώνιστες οι Μερκ…τυχερή η φερράρι που έχει ποινή ο Μποττας γατί αύριο θα ήταν χειρότερος και από οδόφραγμα…Σεμπ έκανε ότι μπορούσε, φαίνεται και από τα 6 δέκατα διαφορά με τον Κιμι, αύριο μόνη του ελπίδα είναι μια καλή εκκίνηση, rb πολύ πίσω αν και αύριο θα ναι πιο δυνατές λογικά. Κιμι άσχημα σήμερα και με την ποινή 5 θέσεων θα έχει πολύ δουλειά αύριο. Αν αύριο ανοίξει και άλλο η διαφορά στους βαθμούς νομίζω τελειώνει το πρωτάθλημα.

  • Nerazzuro21

    Άνετη pole για τον Ham. Πραγματικά άπιαστος ο 44 που δείχνει αναγεννημένος φέτος. Επιστροφή στις καλές εμφανίσεις από τον Bottas, αν και θα ξεκινήσει πιο πίσω λόγω της ποινής. Η Scuderia δεν μπορούσε κάτι καλύτερο από την 3η θέση του Vet. ,Αναμενόμενα τρίτη δύναμη η RBR, απογοητευτικός ο Kimi.
    Αναμενόμενα δυνατά τα μονοθέσια με κινητήρα Mercedes, ευχάριστη έκπληξη η είσοδος της Macca στο Q3.

    • LJ

      Αυτές τις +35 θέσεις πως τις οικονομησε πάλι ο Ισπανός;

      Πιστεύω ότι αν είχε ενέχει η αξιοπιστία θα μέναμε με Honda και απο θέμα αποδόσεις δένεται ότι έχουν γίνει βήματα προς τα εμπρός. Αλλά αν σε 1 στους 3 αγώνες εχεις ποινές πως να φέρεις αποτέλεσματα όσο καλή και να ειναι η απόδοση;!

    • Nerazzuro21

      Διαρροή υδραυλικού υγρού. Ο Hasegawa είπε ότι θα μπορούσαν να επισκευάσουν τον κινητήρα αλλά δεν είχαν αρκετό χρόνο και αναγκάστηκαν να τον αλλάξουν. Και το πιο ωραίο είναι ότι δεν έφεραν αναβάθμιση στη Suzuka (φημολογείται ότι μάλλον θα έρθει στο Austin) για να μην πάρουν ποινή στον εντός έδρας αγώνα.

      Υπάρχει, όντως, βελτίωση στην απόδοση αλλά η αξιοπιστία παραμένει άθλια.

    • Dim203

      Παίδες μη ξεχνάτε ότι το μοτέρ του είχε φάει στούκα στη Μαλαισία.

  • Mika

    Σε αλλο επιπεδο ο Χαμιλτον σημερα, ενα και δυο level πανω απο τους υπολοιπους…Εντυπωση μου εκανε ποσο προσγειωμενος ηταν, σαν να μη μπορουσε να το πιστεψει πως επιτελους τα καταφερε να παρει pole στην Ιαπωνια…
    Κι ειπε παρολα αυτα πως δεν θα ειναι ευκολος αγωνας αυριο..
    Σιγουρα θα εχει πολυ ενδιαφερον, με τις Red Bull στο 3-4.

  • Maleas George

    Hamilton άνετα, αναμενόμενο σε αυτήν την πίστα που ταιριάζει στην Merc. Το πάλεψε ο Vettel, ο Kimi απ την άλλη φανερά επηρεασμένος από τη στούκα στο FP3. Λογικά στην εκκίνηση θα κριθεί ο αγώνας, δύσκολα τα προσπεράσματα αύριο, και δεν νομίζω η στρατηγική να μπορεί να παίξει ρόλο.

    • Mitsos Ribopaido

      Θα έχουμε 2 Πιτ στοπ νομίζω θα έχει ενδιαφέρον

  • thymios tsilimparis

    Τεράστια διαφορά και μάλιστα σε μια πίστα που ευονοεί τα μονοθέσια με καλό σασί και συμπεριφορά στις καμπές. Με όσα ξέραμε μέχρι τώρα, οι Φερράρι είχαν θεωρητικό πλεονέκτημα, αλλά τελικά μόνο θεωρητικό.
    Αύριο μεγάλο ρόλο θα παίξει η διαχείριση των ελαστικών – μόνο έτσι μπορούμε να δούμε κάτι. Με 2 πιτ-στοπ, άστατο καιρό και παράδοση της Ιαπωνίας στα επεισοδιακά γκραν πρι, πιστεύω θα δούμε ενδιαφέροντα αγώνα

  • Anestis Genk

    Τώρα που έχουν μάθει να ρυθμίζουν το κάρο δείχνουν το πραγματικό τους δυναμικό.

  • καποιος ειπε οτι αν η redbull ειχε κινητηρα μερκ ή φερραρι θα τους εβλεπαν με τα κιάλια ;;; ας ελπισουμε το χρονου να εχουμε 4 ομαδες να παλευουν για την πρωτια γιατι φετος παει μαλλον ανετα στην μερκ …

  • Christos-

    Ο Grosjean γιατί είναι ακόμα στην F1?

    • LJ

      Για να τα σπάει!

    • LJ

      Για να τα σπάει!

    • LJ

      Για να τα σπάει!

    • Mitsos Ribopaido

      Έλα ντε

  • manowar

    Γερμανος και Ιταλός μεσα στην εδρα των ασιατων…. Τα χοντα ούτε τιμής ένεκεν.. Λολομπριγκιτες ειναι μπροστά στο ασημένιο βέλος και το κόκκινο το αλογο…..