Οι ρύποι έχουν αναχθεί σε προϊόν τα τελευταία χρόνια και παίζεται γύρω τους ένα πολύ κερδοφόρο παιχνίδι. Έξω από αυτό δεν θα μπορούσε να μείνει η αυτοκινητοβιομηχανία, καθώς το αυτοκίνητο έχει συνδεθεί βιωματικά με την ρύπανση (κυρίως ατμοσφαιρική). Έτσι, εδώ και 40 χρόνια περίπου οι εξατμίσεις των αυτοκινήτων έχουν στοχοποιηθεί από νομοθέτες και διαφημιστές. Στην αρχή ήταν οι καταλύτες και αργότερα τα υβριδικά που δίναν υποσχέσεις πως θα τετραγωνίσουν τον κύκλο (όπως και τα ηλεκτρικά, όπως και τα diesel, όπως τόσες άλλες τεχνολογίες) και θα μπορεί κάποιος να έχει μεγάλο αυτοκίνητο χωρίς να καίει πολύ καύσιμο. Η αλήθεια φαίνεται δυστυχώς να απέχει παρασάγγας και η κατανάλωση καυσίμου των plug-in υβριδικών είναι αρκετά υψηλότερα από αυτή που ανακοινώνεται και κατ’επέκταση φορολογείται (ή εμπορεύεται).


Στην εποχή μας, η στατιστική παίζει σημαίνοντα ρόλο και γι’αυτό υπάρχει και η έκφραση πως τα στατιστικά αν τα βασανίσεις πολύ θα βγάλουν το αποτέλεσμα που θες. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες κάναν το ανάποδο, βασάνισαν την μέθοδο για να βγάλουν τα επιθυμητά αποτελέσματα και η Αυστραλιανή Ομοσπονδία Αυτοκινήτου, αποφάσισε να δείξει πως ο βασιλιάς είναι γυμνός και πως όλα όσα ανακοινώνουν για τις καταναλώσεις είναι ψευδή. Έτσι μέτρησε σε πραγματικές συνθήκες 30 νέα οχήματα και τα αποτελέσματα ήταν καταπέλτης. Η πραγματική κατανάλωση ξεπερνούσε κατά 50% την ανακοινωθείσα και σε ένα μάλιστα έφτασε να είναι 4 φορές μεγαλύτερη.

Το κόλπο μάλλον το έχεις φανταστεί ή το ξέρεις και βασίζεται στην τυπικότητα της διαδικασίας πιστοποίησης της κατανάλωσης. Τα οχήματα δοκιμάζονται στο εργαστήριο σε κάτι που υποτίθεται προσομοιάζει μια καθημερινή διαδρομή. Αφού λοιπόν τα υβριδικά έχουν ηλεκτρική αυτονομία για κάποια χιλιόμετρα, θεωρείται πως γι’αυτά τα χιλιόμετρα δεν εκπέμπουν ρύπους. Για πολλά χρόνια αυτό το modus operandi βόλευε πολιτικούς που παριστάνουν του άτεγκτους οικολόγους και τις αυτοκινητοβιομηχανίες που υπόσχοταν φτηνές μετακινήσεις, χαμηλή φορολογία και θεωρώντας πως ξεγελούσαν καλύτερα από τις υπόλοιπες, αποκτούν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Και εδώ που τα λέμε, το σύστημα συνεχίζει να λειτουργεί έτσι, απλά τώρα πληθαίνουν οι φωνές που ζητούν μεγαλύτερη διαφάνεια, αν και για να κάνω τον δικηγόρο του διαβόλου ίσως είναι κι αυτό μέσα στο κόλπο του ανταγωνισμού και της νέας μόδας των ηλεκτρικών.

Κλείνοντας να αναφέρω, πως η Αυστραλιανή Ομοσπονδία Αυτοκινήτου ζητάει να κατοχυρωθούν μετρήσεις σε πραγματικές συνθήκες, κάτι που διαδικαστικά είναι δύσκολο καθώς δεν υπάρχουν αντικειμενικές πραγματικές συνθήκες και οι δικηγόροι των κατασκευαστών θα δώσουν μάχη για τα παραθυράκια. Δυστυχώς οι πραγματικά οικολογικές λύσεις είναι η λιγότερη χρήση του αυτοκινήτου και τα μικρότερα αυτοκίνητα, με ασθενικά μοτέρ, κάτι που μισεί το καταναλωτικό κοινό.

  • Pandal

    Η πικρή αλήθεια που επιβεβαιώνει ότι δεν υπάρχει πραγματική εξέλιξη αλλά μάρκετινγκ και προώθηση κάποιων τεχνολογιών.
    Και καποιοι όπως η mazda που έμειναν πιστοί απλά έχασαν μερίδιο από την πίτα.

  • DimitrisBXL

    Στοιχεια απο την ερευνα θα γραψετε ή απλα οτι πει το κινεζικο site;;;;

    • εγω παντως οπου εχω βρει ευκαρια αυτο το πραμα εχω γραψει !!!
      σου λενε πως τα υβριδικα καινε 3 λιτρα στα 100!!!
      γιατι για τα πρωτα 50 χιλιομετρα σου λενε θα παει με ρευμα…οποτε αν εχει μια μεση καταναλωση ο κινητηαρς εσωτερικη καυσης 6 λιτρα……για τα 50 χιλιομετρα που απομενουν θα καψει μονο 3 !!! το ζηηταειναι…..τι γινετε στα επομενα 100 χιλιομετρα και οταν πρεπει να πιεσεις λιγο το μοτερ ?????

      η ακομα καλυτερα…μονο εγω το εχω σκεφτει και οχι καποιος αλλος ??? σου ανακοινωνουν καταναλωση 2.5/100…..και αυτονομια μεενα τεποζιτο 800 χιλιομετρα….οταν το τεποζιτο ειναι χωρητικοτητας 50 λιτρων !!!!! κανονικα δεν θα επρεπε να ανακοινωνουν 2000 χιλιομετρα αυτονομια ?????

    • DimitrisBXL

      👍👍👍👍

    • DimitrisBXL

      Ευχαριστώ, αυτή έπρεπε να ήταν η πηγή και όχι το κινεζικό σάιτ.

  • liospi

    αυτό με τις καταναλώσεις, τους ρύπους, υβριδικά, ηλεκτρικά κ.λπ. το έχουν τεντώσει όσο δεν πάει. αλλά η αλήθεια είναι κάπου στη μέση. π.χ. το τωρινό μου υβριδικό έχει 25-30% λιγότερη κατανάλωση απ’ ότι είχα με το smart και κουβαλάω και όλη μου την οικογένεια. αυτό δεν μου το λέει καμία αυτοκινητοβιομηχανία αλλά η τσέπη μου κάθε φορά που γεμίζω καύσιμο.

    • Anestis Genk

      Οι καταναλώσεις μπορεί να πέσαν, μεγάλο ρολο νομίζω έπαιξε το ηλεκτρικό γκάζι και η χαμηλή απόκριση (ειδικά στις μικρές μεταβολές), αλλά το θέμα (του άρθρου) είναι κατά πόσο (δεν) στέκουν οι καταναλώσεις που ανακοινώνουν.

  • Smartass

    To θέμα της ανάρτησης ποιο είναι τα plug-in hybrid όπως αναφέρει ο τίτλος;
    Γιατί στο θέμα γίνεται λόγος μόνο για τα hybrid!!

  • Christos Dimou

    Η πικρή αλήθεια. Το τετραπλασιο του 1.9 λίτρα = 7.6 λίτρα. Λιγότερο απο την κατανάλωση ενός supermini στην πόλη απο ένα οχημα 2+ τόνων με 350 άλογα και 0-100 σε 6 δευτερόλεπτα.

  • Periklis

    Ισχύει! Με πολύ προσπάθεια κατάφερα να φτάσω 4,8 λίτρα στα 100 χ.μ. με το καινούργιο Yaris Hybrid (μοντέλο 2017) σε αστικό περιβάλλον ενώ όταν το αγοράσαμε μας έλεγαν για 3,5 λίτρα στα 100 χ.μ.