Η Ford έχει υπογράφει το προηγούμενο καλοκαίρι, μνημόνιο κατανόησης με την κινέζικη Anhui Zotye Automobile Co, με σκοπό τη δημιουργία μιας κοινοπραξίας, με ισότιμη (50:50) συμμετοχή, η οποία θα κατασκευάζει μικρά ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Κίνα. Η Zotye είναι πρωτοπόρος στα ηλεκτρικά οχήματα στην Κίνα, και σύμφωνα με ανακοίνωσή της, οι πωλήσεις της τους πρώτους 10 μήνες του τρέχοντος έτους αυξήθηκαν κατά 14% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.

Γι’αυτό οι δύο εταιρίες ανακοίνωσαν πως θα δημιουργήσουν ένα νέο εργοστάσιο παραγωγής ηλεκτρικών μοντέλων στην επαρχία Zhejiang, επενδύοντας από κοινού 756 εκατ. δολάρια. Κίνητρο της Ford είναι, εκτός της τάσης που επικρατεί στην αυτοκίνηση, το γεγονός ότι οι πωλήσεις της στην Κίνα έχουν υποχωρήσει φέτος κατά 7%, προς όφελος των ανταγωνιστών της. Παράλληλα, η Ford και η Zotye θα συνεργαστούν σε καινοτόμες λύσεις συνδεσιμότητας και σε λύσεις κινητικότητας.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ήδη η Ford συνεργάζεται στην Κίνα με την Chongqing Changan Automobile Co Ltd, και έχει μάλιστα δεσμευτεί ότι ως το 2025, θα παρουσιάσει και μια ηλεκτρική ή υβριδική εκδοχή σε όλα τα μοντέλα που παράγει σήμερα, ενώ μέσα στα επόμενα 5 χρόνια θα προσφέρει 13 υβριδικά και ηλεκτρικά μοντέλα στην αγορά.

Η παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων και η διεύρυνση του μεριδίου τους στις πωλήσεις είναι κάτι που ενδιαφέρει έντονα και το Πεκίνο. Ένας από τους λόγους είναι και η τρομακτική ατμοσφαιρική ρύπανση που παρατηρείται, κυρίως στο Πεκίνο και άλλα αστικά κέντρα. Μέχρι το 2025 στη Κίνα θα πωλούνται ετησίως κοντά στα 6 εκατ. υβριδικά και ηλεκτρικά μοντέλα, με τα 4 από αυτά να είναι αμιγώς ηλεκτρικά.

  • Smartass

    Διαβάζοντας το άρθρο θυμάμαι τα πύρινα σχόλια των υπέρ ειδικών της αυτοκίνησης κατά των κινεζικών προϊόντων και με πιάνουν τα γέλια.
    Μερικά χαρακτηριστικά της φυλής μου είναι: η ξερολιάση, η ημιμάθεια, κοντοoφθαλμισμός, η ασχετοσύνη, η ακατάσχετη παπαρολογία, ο εγωισμός, εξυπνακισμός, η απέχθεια στην σωστή ενημέρωση κλπ.
    :D