Αρχές Ιουλίου, η Geely, η μητρική εταιρία της Volvo, ανακοίνωσε ότι θα εξαγοράσει την Terrafugia, μια startup εταιρία που ετοιμάζει το πρώτο ιπτάμενο αυτοκίνητο του κόσμου, το Terrafugia TF-X, και σύμφωνα με το Automotive News, αυτό επιβεβαιώθηκε σήμερα. Η εξαγορά εγκρίθηκε από τις ρυθμιστικές αρχές της Κίνας και των Η.Π.Α., με την Geely να μην ανακοινώνει τα σχέδια της για την Terrafugia. Επιβεβαίωσε, όμως, ότι η Terrafugia θα διατηρήσει την έδρα της στην Αμερική.


Το Terrafugia TF-X είναι ένα plug-in υβριδικό ηλεκτρικό ιπτάμενο αυτοκίνητο, διαθέτει fly-by-wire ελέγχο και μπορεί να απογειωθεί/προσγειωθεί κάθετα. Η Terrafugia αναφέρει ότι για να μάθει κάποιος το χειρισμό του TF-X χρειάζεται μόλις πέντε ώρες, δεδομένου ότι προσπαθούν να κάνει τα πάντα στους χειρισμούς να μοιάζουν με ένα κανονικό αυτοκίνητο. Το πιο σημαντικό είναι ότι το TF-X διαθέτει ένα αυτόματο σύστημα απογείωσης και προσγείωσης, έτσι ώστε να εξασφαλίζει ότι ακόμα και αρχάριοι μπορούν να το χρησιμοποιήσουν.

Πιο πολλές λεπτομέρειες δεν έχουν κυκλοφορήσει, αλλά το concept TF-X χρησιμοποιεί έναν κινητήρα 300 ίππων και δύο ηλεκτροκινητήρες 600 ίππων, με την ταχύτητα πτήσης να φτάνει τα 322 χλμ/ώρα, ενώ η μέγιστη αυτονομία του είναι πάνω από 805 χλμ.

Το TF-X διαθέτει επίσης ένα προηγμένο σύστημα ασφαλείας που απαιτεί από τους χειριστές να επιλέξουν ένα κύριο μέρος προσγείωσης, καθώς και ένα εφεδρικό. Έτσι το TF-X κρίνει ότι αν δεν έχει αρκετή ενέργεια για να διεξάγει τελευταίας στιγμής ακυρώσεις στις δύο πρώτες θέσεις και με ασφάλεια να πλοηγηθεί και προσγειωθεί σε μια τρίτη τοποθεσία μέσα σε 30 λεπτά ή αν η πρόγνωση καιρού σε οποιαδήποτε από τις τρεις ζώνες προσγείωσης είναι έξω από τα επιτρεπόμενα όρια ή αν κάποια από τις επιλεγμένες ζώνες προσγείωσης είναι προσωρινά μη διαθέσιμη, τότε το TF-X δε θα αφήνει τον χειριστή να απογειωθεί. Άλλα χαρακτηριστικά ασφαλείας περιλαμβάνουν ένα εφεδρικό αλεξίπτωτο και λειτουργία έκτακτης ανάγκης αυτόματης προσγείωσης που θα προσγειώνει το αεροσκάφος, αν ο πιλότος δεν αποκρίνεται.

Το πότε το ιπτάμενο αυτοκίνητο θα περάσει στη παραγωγή είναι κάτι που για την ώρα δεν έχει ανακοινωθεί.

  • gv

    αν το κανουν καλο βλεπω τις εταιρειες μικρων jet οπως η bombardier να το γυρνανε σε τετοια η να κλεινουν!
    σιγουρα θα πεταει πολυ πιο αργα απο τα συγχρονα lear jets και δε θα εχει ακομη την ιδια αυτονομια αλλα αυτο το πετας μονος σου και εχει και αλεξιπτωτο!
    και παλι ειναι επικινδυνο βεβαια αλλα ετσι μπαινω κι εγω που φοβαμαι τα αεροπλανα! :P

    • αν βαλεις οτι θα μπορει να πεταξει απο το σπιτι σου μεχρι εκει που θελεις να πας (εκει που φτανει η αυτονομια του)…θα δεις πως ειναι πιο γρηγορο απο το lear jet !!! :-D

    • αν βαλεις οτι θα μπορει να πεταξει απο το σπιτι σου μεχρι εκει που θελεις να πας (εκει που φτανει η αυτονομια του)…θα δεις πως ειναι πιο γρηγορο απο το lear jet !!! :-D

    • αν βαλεις οτι θα μπορει να πεταξει απο το σπιτι σου μεχρι εκει που θελεις να πας (εκει που φτανει η αυτονομια του)…θα δεις πως ειναι πιο γρηγορο απο το lear jet !!! :-D

    • Mika

      Aυτο ομως θα πληρωνει τελη κυκλοφοριας η αεροπλοϊας τελικα?
      :p

    • δες απο τη στιγμη που θα μπορει να κινηθει στο δρομο…σιγουρα θα πληρωνει ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ…..
      απο τη στιγμη που θα ειναι και ιπταμενο..σιγουρα θα εχει αυστηρη φορολογια….
      τωρα απ αεροπλοια δεν γνωριζω…….αναλογα σε τι υψος θα πεταει νομιζω θα πρεπει να πληρωσει οπως και να δωσει σχεδιο πτησης να το πω ??

  • gv

    αν το κανουν καλο βλεπω τις εταιρειες μικρων jet οπως η bombardier να το γυρνανε σε τετοια η να κλεινουν!
    σιγουρα θα πεταει πολυ πιο αργα απο τα συγχρονα lear jets και δε θα εχει ακομη την ιδια αυτονομια αλλα αυτο το πετας μονος σου και εχει και αλεξιπτωτο!
    και παλι ειναι επικινδυνο βεβαια αλλα ετσι μπαινω κι εγω που φοβαμαι τα αεροπλανα! :P

  • gv

    αν το κανουν καλο βλεπω τις εταιρειες μικρων jet οπως η bombardier να το γυρνανε σε τετοια η να κλεινουν!
    σιγουρα θα πεταει πολυ πιο αργα απο τα συγχρονα lear jets και δε θα εχει ακομη την ιδια αυτονομια αλλα αυτο το πετας μονος σου και εχει και αλεξιπτωτο!
    και παλι ειναι επικινδυνο βεβαια αλλα ετσι μπαινω κι εγω που φοβαμαι τα αεροπλανα! :P

  • Νικόλαος244turbo

    Αν δεν παραμένουν διπλωμένοι για περιορισμό του πλάτους,η λειτουργία του θυμίζει το V-22 Osprey με τους περιστρεφόμενους ρότορες-κάθετα για την απογείωση και περιστροφή τους οριζόντια κατά την πτήση.Ενδιαφέρον!

  • panos

    καλυτερα να μη περασει στην παραγωγη ακομα, γτ ευκολα μπορει να αρχισει
    να βρεχει ιπταμενα αυτοκινητα :ρ
    http://www.protothema.gr/technology/article/722041/kindunos-apo-to-diastima-kineziko-diastimoploio-ektos-eleghou-tha-pesei-sti-gi-to-epomenous-mines/

  • διάβασα τις εκτιμήσεις του μπομπ λουτς για το μέλλον της βιομηχανίας. αυτός αναφέρει ότι τα ιπτάμενα θα είναι τα οχήματα που θα ξεχωρίζουν στο μέλλον, τα προϊόντα για τους έχοντες που θέλουν να είναι διαφορετικοί. διότι αυτοκίνητα δε θα υπάρχουν, θα υπάρχουν εξαρτήματα, modules τα οποία θα είναι ίδια πάνω κάτω με διαφορές στην εσωτερική διαρρύθμιση και στο μήκος, μπροστά πίσω θα είναι το ίδιο όπως τα τρένα και γενικά ένας εφιάλτης. εφιάλτης. μόνο πιο κάτω πάει, δε θα σηκώσουμε κεφάλι ποτέ.
    http://www.autonews.com/article/20171105/INDUSTRY_REDESIGNED/171109944/bob-lutz:-kiss-the-good-times-goodbye