Η χώρα μας δεν φημίζεται για τις ακραίες θερμοκρασίες κατά τη διάρκεια του χειμώνα, ωστόσο υπάρχουν περιοχές κυρίως στην βόρεια Ελλάδα που το κρύο είναι πραγματικά τσουχτερό για αρκετές ημέρες, οπότε η χρήση των χειμερινών ελαστικών συνίσταται περισσότερο, ειδικά αν κάνεις αρκετά χιλιόμετρα με το όχημά σου.

Εκτός από το χιόνι, τα χειμερινά ελαστικά καλούνται να προσφέρουν την καλύτερη δυνατή πρόσφυση στην στεγνή κρύα άσφαλτο. Έχεις αναρωτηθεί ποια είναι η διαφορά μεταξύ των καλοκαιρινών και των χειμερινών ελαστικών σε αυτές τις συνθήκες; Σίγουρα, η λογική λέει ότι η μαλακότερη γόμα των χειμερινών ελαστικών προσφέρει καλύτερη πρόσφυση, όμως ο Jason Fenske από το Engineering Explained θέλει να μας δώσει νούμερα γι’ αυτό.

Το τεστ είναι πολύ απλό και αφορά το φρενάρισμα από τα 96 χλμ/ώρα μέχρι την ακινητοποίηση του Honda S2000. Τα αποτελέσματα ίσως σου προκαλέσουν έκπληξη, καθώς, με τα καλοκαιρινά ελαστικά κατάφερε να σταματήσει σε 38,7 μέτρα, όταν με τα χειμερινά ελαστικά χρειάστηκε στην καλύτερη 47,8 μέτρα.

Οι μετρήσεις πραγματοποιήθηκαν με -4°C και -3°C, προκειμένου να μας δείξει τι ακριβώς συμβαίνει όταν έχει παγετό και η άσφαλτος είναι στεγνή. Δε νομίζω πως περιμέναμε η διαφορά να είναι τόσο μεγάλη.