Η χώρα μας δεν φημίζεται για τις ακραίες θερμοκρασίες κατά τη διάρκεια του χειμώνα, ωστόσο υπάρχουν περιοχές κυρίως στην βόρεια Ελλάδα που το κρύο είναι πραγματικά τσουχτερό για αρκετές ημέρες, οπότε η χρήση των χειμερινών ελαστικών συνίσταται περισσότερο, ειδικά αν κάνεις αρκετά χιλιόμετρα με το όχημά σου.

Εκτός από το χιόνι, τα χειμερινά ελαστικά καλούνται να προσφέρουν την καλύτερη δυνατή πρόσφυση στην στεγνή κρύα άσφαλτο. Έχεις αναρωτηθεί ποια είναι η διαφορά μεταξύ των καλοκαιρινών και των χειμερινών ελαστικών σε αυτές τις συνθήκες; Σίγουρα, η λογική λέει ότι η μαλακότερη γόμα των χειμερινών ελαστικών προσφέρει καλύτερη πρόσφυση, όμως ο Jason Fenske από το Engineering Explained θέλει να μας δώσει νούμερα γι’ αυτό.

Το τεστ είναι πολύ απλό και αφορά το φρενάρισμα από τα 96 χλμ/ώρα μέχρι την ακινητοποίηση του Honda S2000. Τα αποτελέσματα ίσως σου προκαλέσουν έκπληξη, καθώς, με τα καλοκαιρινά ελαστικά κατάφερε να σταματήσει σε 38,7 μέτρα, όταν με τα χειμερινά ελαστικά χρειάστηκε στην καλύτερη 47,8 μέτρα.

Οι μετρήσεις πραγματοποιήθηκαν με -4°C και -3°C, προκειμένου να μας δείξει τι ακριβώς συμβαίνει όταν έχει παγετό και η άσφαλτος είναι στεγνή. Δε νομίζω πως περιμέναμε η διαφορά να είναι τόσο μεγάλη.

  • Gmph fast
  • Dentdim

    Ειναι γνωστό οτι εκει που κυρίως υστερούν τα χειμερινά ειναι το φρενάρισμα στο στεγνό.Οι μετρήσεις όμως διαφέρουν απο μάρκα σε μάρκα χειμερινού σε πολύ μεγάλο βαθμό.Μιλωντας απο προσωπική εμπειρία σήμερα το πρωΐ με -1τα michelin pilot sport 3 του 208gti δεν ζεσταινόταν με τίποτα πήγαινα με το τιμόνι τοσο ελαφρύ -σε στεγνο οδόστρωμα-που ούτε σκεψη έστω κ για σβελτη οδήγηση…Αντίθετα χθες με χειμερινα ελαστικά στο countryman και παραπλήσια θερμοκρασία το κρατημα ηταν απολαυστικο ,σαν καλοκαίρι. Αυτό που θελω να πω ειναι οτι οι διαφορές της χρήσης των 2 κατηγοριων ελαστικών σε καμια περίπτωση δεν μπορουν να ερμηνευτούν με ολιγόλεπτα βιντεακια με μερικα σταματα ξεκινα.Γνώμη μου χωρίς σε καμια των περιπτώσεων να ειμαι απολυτος…

  • Ahilleas Tsikelis

    Eίχα χειμερινά τα χανκοοκ και τωρα τα καινουργια κοντινενταλ . Απλα είναι για γελια αν καποιος νομιζει ότι με τα καλοκαιρινα σταματας πιο ευκολα σε αρνητικες θερμοκρασίες.Ειδικα τα κοντινενταλ κατω από τους 5-7 βαθμούς καμία σχεση με τα καλοκαιρινα μου μπριτζεστον,βαντουζαρουν απίστευτα. Ας παρει ο τυπος κανα σοβαρο χειμωνιατικο ελαστικο και ας του βαλει και την αναλογη πιεση,τεστ διχως νοημα,μονο για τα views

  • Ο Μπαφοντίνας

    Προσωπική εμπειρία DUNLOP SP SPORT 205/55/16 καλοκαιρινό 6 μηνών αντικαταστάθηκε απο KORMORAN SNOWPRO B2 (δεν το λές και αιχμή της τεχνολογίας) ίδια διάσταση καινούριο.
    Κινούμαι Θεσσαλία – Δ.Μακεδονία (σήμερα με χιονιά) και σας λέω πως είναι τα πιο απολαυστικά 230€ που διέθεσα για το αυτοκίνητο μου.
    Καλύτερο πάτημα,μεγαλύτερη σιγουριά στο φρενάρισμα ΚΑΙ σε βρεγμένο.
    Σε στεγνή άσφαλτο ζεσταίνεται καλύτερα και το αμάξι έχει καλύτερη αίσθηση.
    Αρνητικό,ανεβάζει κατανάλωση βενζίνης το χιονολάστιχο 0,2λίτρα στην περίπτωση μου.
    Αν με ρωτάει κάποιος αξίζει τον κόπο να τα χρησιμοποιεί ακόμη και αν δεν πάει ποτέ σε χιόνια και στην περιοχή που ζεί η θερμοκρασία να είναι +- 5 βαθμούς απο το 0.
    Καλύτερες μάρκες χειμερινών απο τα δικά μου ίσως δίνουν μεγαλύτερη αίσθηση ασφάλειας δεν το γνωρίζω μακριά όμως απο ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΑ και Κινέζικα.
    Με ψάξιμο στο νετ θα βρεί κανείς ευκαιρίες,δευτερότριτα brand μεγάλων κατασκευαστών που φτιάχνονται στην Ευρώπη με ευρωπαικές προδιαγραφές.