H Υπηρεσία Περιβαλλοντικής Προστασίας (EPA) των Η.Π.Α ανακοίνωσε τα επίπεδα εκπομπών ρύπων και της οικονομίας καυσίμων των αυτοκινητοβιομηχανιών για το 2016. Τα νούμερα έδειξαν πως σημειώθηκε νέο ρεκόρ μέσου όρου κατανάλωσης καυσίμου στις Η.Π.Α.

Συγκεκριμένα, η μέση κατανάλωση καυσίμου για ένα αυτοκίνητο το 2016 ανήλθε στα 24,7 μίλια ανά γαλόνι (9,52 λίτρα/100 χλμ), χαμηλό όλων των εποχών, ενώ οι μέσες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ανά μίλι μειώθηκαν στα 359 γραμμάρια. Και οι δύο αριθμοί είναι οι χαμηλότεροι που έχει καταγράψει η E.P.A από το 1975 που μετρά τα δεδομένα. Η μέση κατανάλωση καυσίμου και οι μέσες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, έχουν βελτιωθεί αισθητά τα τελευταία 10 χρόνια, σύμφωνα με τις ετήσιες έρευνες “Fuel Economy Trends” και “Manufacturer Performance Report“, με την EPA να εκτιμά πως η οικονομία καυσίμου θα βελτιωθεί το 2018 στα 25,2 μίλια ανά γαλόνι (9,33 λίτρα/100 χλμ), με τις εκπομπές CO2 να πέφτουν στα 352 γραμμάρια ανά μίλι.

Οι χαμηλές τιμές των καυσίμων οδηγούν τους Αμερικάνους να αγοράσουν μεγάλα SUV και pickups, κάτι που ίσως οδηγήσει στην αύξηση των δύο αυτών αριθμών, επιβραδύνοντας έτσι τους στόχους περί οικονομίας καυσίμου και εκπομπών ρύπων που έχει θέσει η EPA.

Η εταιρία με τον χαμηλότερο μέσο όρο κατανάλωσης, για πέμπτη συνεχόμενη χρονιά είναι η Mazda. Τα μοντέλα της ιαπωνικής εταιρίας έχουν μέση κατανάλωση καυσίμου 29,6 μίλια ανά γαλόνι (7,95 λίτρα/100 χλμ) και 304 γραμμάρια εκπομπές CO2 ανά μίλι.

Η Mazda κατάφερε να γίνει η πιο αποδοτική αυτοκινητοβιομηχανία στις Η.Π.Α χωρίς να έχει κάποιο υβριδικό ή ηλεκτρικό μοντέλο στη γκάμα της, αυτοκίνητα που συμβάλλουν στην μείωση των μέσων όρων, με τις SKYACTIV τεχνολογίες να είναι οι μόνες υπεύθυνες για την επίτευξη αυτή της Mazda. Στην δεύτερη θέση βρέθηκε η Hyundai και στη τρίτη η Honda.

  • Anestis Genk

    engineering vs marketing

  • Christos Dimou

    Η Mazda είναι απουσα πρακτικά απο οτι το ενεργοβορο στης ΗΠΑ, όπως Minivan, LTVs και ο μεγαλύτερος σε κυβισμο κινητήρας που προσφέρει είναι ένας τετρακυλινδρος 2.5 λίτρων τουρμπο.

    Οπότε δεν είναι το Engineering που τη φέρνει για το 2016 στην 1η θέση (που θα χάσει το 2017 απο τη Ηonda) αλλά η συνειδητη επιλογή από μικρά και fun to drive οχήματα.