Εν αντιθέσει με την αγάπη του κόσμου για το άθλημα, το βάρος των μονοθεσίων βρίσκεται σε ανοδική πορεία τα τελευταία χρόνια. Αυτό είναι ενάντια στην ταχύτητα και τη συμπεριφορά ενός οχήματος, γι’ αυτό και οι οδηγοί έχουν εκφράσει πολλές φορές τα παράπονά τους, αφού ειδικά στην αρχή του αγώνα με γεμάτο ρεζερβουάρ το βάρος ξεπερνά τα 830 κιλά.

Το 2017, το ελάχιστο βάρος, μαζί με τον οδηγό, ήταν 728 κιλά, ενώ το νούμερο αυτό θα γίνει 734 κιλά το 2018, λόγω του Halo, ωστόσο η πραγματική αύξηση μπορεί να πλησιάσει τα 15 κιλά συγκριτικά με το 2017, καθώς θα πρέπει να γίνουν τροποποιήσεις στο μονοθέσιο, ώστε να αντέξει τα αυστηρά crash tests της FIA.

Σύμφωνα με πληροφορίες, τα μονοθέσια του 2019 ίσως γίνουν άλλα έξι κιλά βαρύτερα, στα 740 κιλά. Βέβαια, από την επόμενη χρονιά ίσως έχουμε ελάχιστο βάρος και για τον οδηγό, προκειμένου να ζυγίζει το λιγότερο 80 κιλά μαζί με το κάθισμά του. Η Παγκόσμια Ομοσπονδία θεωρεί ότι έτσι θα εξαλειφθεί το πλεονέκτημα/μειονέκτημα των οδηγών, αφού είναι πολύ διαφορετικό να ζυγίζει κάποιος 75 κιλά και ένας άλλος 65 κιλά.

Οι ψηλότεροι οδηγοί βρίσκονται σε μειονεκτική θέση, γι’ αυτό και προσπαθούν να ζυγίζουν όσο το δυνατόν λιγότερο, κάποιες φορές ξεπερνώντας τα όρια. Σε πρόσφατο Strategy Group συμφωνήθηκε το ελάχιστο βάρος να διαμορφωθεί στα 80 κιλά, έτσι ώστε το μονοθέσιο να έχει ελάχιστο βάρος στα 660 κιλά, για το συνολικό 740 κιλά.

Το γεγονός ότι το ελάχιστο βάρος του μονοθέσιου θα είναι από την αρχή ένα ξεκάθαρο νούμερο, στα 660 κιλά, αναμένεται να βοηθήσει τους μηχανικούς, αφού θα ξέρουν εκ των προτέρων πού πρέπει να κινηθούν, όταν τις προηγούμενες χρονιές το ελάχιστο βάρος προέκυπτε συνδυαστικά με τον οδηγό.