Για να καταλάβεις την Subaru πρέπει πρώτα να ξεκινήσεις από την βάση. Αυτήν τη στιγμή η ιαπωνική εταιρία έχει δύο μονάδες παραγωγής παγκοσμίως. Ένα στην πόλη Ota, της περιοχής Gunma στην Ιαπωνία και ένα στην πόλη Lafayette στην πολιτεία της Indiana στις Η.Π.Α. Και τα δύο βρίσκονται στο peak της παραγωγικής τους δυνατότητας, καθώς λειτουργούν με 3 βάρδιες 24/7, με την παραγωγή να αγγίζει τα 1.090.000 αυτοκίνητα ετησίως. Από αυτά σχεδόν το 70% είναι “made in Japan”, ενώ τα υπόλοιπα κατασκευάζονται στις Η.Π.Α., αποκλειστικά για την αμερικάνικη αγορά.

Το 2017 ήταν μια ακόμα χρονιά ρεκόρ, ξεπερνώντας για δεύτερη συνεχόμενη φορά το 1 εκ. πωλήσεις (+8% σε σχέση με το 2016), με την αμερικάνικη αγορά να επιδεικνύει μεγάλη αγάπη στα αυτοκίνητα της Subaru, πουλώντας σχεδόν 650.000, όταν στην Ευρώπη το νούμερο αυτό μετά βίας άγγιξε τις 40.000.

Αποδεικνύεται έτσι πως διανύει την καλύτερη στιγμή στην 100χρονη ιστορία της, και όλα τα μοντέλα της χαρακτηρίζονται από δύο πράγματα: την μόνιμη τετρακίνηση και τους boxer κινητήρες. Ακόμα τα ακολουθεί η φήμη της αξιοπιστίας, ενώ τα σπάνια χαρίσματα τους και η επιμονή της Subaru σε πράγματα που άλλοι τα θεωρούν παρωχημένα, τα κάνει ξεχωριστά.

Με το λανσάρισμα των Impreza και XV να έχει ήδη ξεκινήσει στην ελληνική αγορά, η αντιπροσωπεία πραγματοποίησε την παρουσίαση των μοντέλων στην Πελοπόννησο, και πιο συγκεκριμένα στη λίμνη Στυμφαλία και στο Διαδρόμιο του Σπαθοβουνίου.

1Το XV και το Impreza

Με τα SUV να κατέχουν τη μερίδα του λέοντος στις συνολικές πωλήσεις στην Ευρώπη και παγκοσμίως, αντίστοιχα το 87% των πωλήσεων της ιαπωνικής εταιρίας στην ήπειρο μας είναι κάποιο SUV. Η Subaru παρουσίασε στην περσινή έκθεση της Γενεύης τη νέα γενιά του XV, που αποτελεί την έκδοση παραγωγή του XV concept, που είχε δείξει στην ίδια έκθεση ένα χρόνο νωρίτερα.

Και τα δύο μοντέλα κατασκευάζονται πάνω στη νέα πλατφόρμα Subaru Global Platform, η οποία αποτελεί την βάση για όλα τα νέα της μοντέλα και φυσικά είναι καλύτερη από τις υπάρχουσες πλατφόρμες της, σε όλους τους τομείς. Αυτή αποτελεί την αποκορύφωση της τεχνογνωσίας που έχει συγκεντρώσει τα προηγούμενα χρόνια, και μετά την οδήγηση των νέων XV και Impreza, μπορώ να γράψω με σιγουριά ότι η Subaru συνεχίζει να παράγει οχήματα αντίστοιχα της παράδοσης της και των υψηλών προσδοκιών που έχουν οι πελάτες της.

Σχεδιαστικά και τα δύο μοντέλα έχουν δυναμική ταυτότητα, χωρίς να φωνάζουν, ενώ χάρη στον boxer κινητήρα το εμπρός μέρος έχει εξαιρετικά σφηνοειδές σχήμα που κρύβει τις διαστάσεις του μοντέλου. Το XV διατηρεί τα κύρια χαρακτηριστικά του μοντέλου της προηγούμενης -πρώτης- γενιάς, αλλά έχει εξελιχθεί για να γίνει πιο όμορφο. Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι το XV έχει τον πιο off-road χαρακτήρα από όλα τα SUV του C-segment, χάρη στα στοιχεία που κρύβονται κάτω από το σώμα του. Οι κοντοί πρόβολοι χαρίζουν πολύ καλές γωνίες προσέγγισης (18 μοίρες) και διαφυγής (29 μοίρες), ενώ τα 220 χλστ. απόσταση από το έδαφος παρέχουν στο μοντέλο τον απαιτούμενο “αέρα” για την κίνηση εκτός δρόμου, με την γωνία ράμπας να είναι στις 21,6 μοίρες με τις 17άρες ζάντες και 21,9 με τις 18άρες.

Το μήκος του XV ανέρχεται στα 4.465 χλστ. (+15 χλστ. σε σχέση με το παρελθόν), το πλάτος τα 1.800 χλστ. (+20 χλστ.), και το ύψος τα 1.615 χλστ. (+45 χλστ.), με το μεταξόνιο να αγγίζει τα 2.665 χλστ. (+30 χλστ.). Από την άλλη, το Impreza παρουσιάστηκε αρχικά στην Αμερική, τον Μάρτιο του 2016, για να γίνουν τα αποκαλυπτήρια της ευρωπαϊκής έκδοσης στην έκθεση της Φρανκφούρτης, τον περασμένο Σεπτέμβριο. Βασίζεται στο concept που αποκάλυψε η εταιρία το 2015 στο Τόκιο, και έχει μήκος 4.460 χλστ. (+45), πλάτος 1.775 χλστ. (+35) και ύψος 1.480 χλστ. (-10 χλστ.), με το μεταξόνιο στα 2.670 χλστ. (+25), που συγκαταλέγεται μεταξύ των κορυφαίων της κατηγορίας.

2Παθητική ασφάλεια

Οι Ιάπωνες δεν σηκώνουν “μύγα στο σπαθί τους” σε ότι έχει να κάνει με την ενεργητική και παθητική ασφάλεια, χάρη στο πιο άκαμπτο αμάξωμα και την βελτίωση της στρεπτικής ακαμψίας κατά 70%, καθώς και τα συστήματα του EyeSight διακρίθηκε εύκολα με άριστα στις δοκιμές σύγκρουσης του ευρωπαϊκού οργανισμού EuroNCAP.

Έτσι, το Impreza απέσπασε πέντε αστέρια ασφαλείας, κατακτώντας την διάκριση του ασφαλέστερου μικρομεσαίου οικογενειακού για το 2017, συγκεντρώνοντας 94% στη προστασία ενηλίκων επιβατών, 89% στη προστασία παιδιών, 82% στη προστασία πεζών, και 68% στα συστήματα ασφαλείας, και το XV 94% στη προστασία ενηλίκων επιβατών, 89% στη προστασία παιδιών, 84% στη προστασία πεζών, και 68% στα συστήματα ασφαλείας. Αντίστοιχα κορυφαίες, όμως, ήταν και οι διακρίσεις από τους αντίστοιχους οργανισμούς της Αμερικής (IIHS) και Ιαπωνίας. (JNACP).

3Εσωτερικό

Περνώντας στην καμπίνα, ο σχεδιασμός του ταμπλό είναι αρκετά σοβαρός και πανομοιότυπος στα δύο μοντέλα. Η κεντρική κονσόλα είναι λίγο ογκώδης, αλλά πολύ εργονομική. Τα καθίσματα είναι αρκετά μεγάλα και άνετα, με τις επενδύσεις να έχουν την σωστή σκληρότητα και να στηρίζουν ιδανικά το σώμα, με το XV να έχει ψηλή θέση οδήγησης. Το πρώτο πράγμα που θα σε εντυπωσιάσει είναι η εξαιρετική προσοχή στην λεπτομέρεια, όπου και αν κοιτάξεις. Και αυτό γιατί η καμπίνα των Impreza και XV χαρακτηρίζεται από πολύ υψηλής ποιότητας πλαστικά, με -σχεδόν- κάθε σημείο να έχει μαλακή υφή.

Τα παχιά μαξιλάρια στα μπράτσα των θυρών, όπως και άλλες λεπτομέρειες, προσδίδουν στο εσωτερικό μια αίσθηση ευφορίας, άνεσης και πολυτέλειας. Μαλακό πλαστικό υπάρχει και στο πάνω μέρος των θυρών, με την μόνη παρατήρηση να βρίσκεται στα πλαστικά στα χαμηλά σημεία της κονσόλας, τα οποία είναι σκληρά και μέτρια στην αφή.

Όμως, η λειτουργικότητα του ταμπλό και ο σύγχρονος σχεδιασμός του, χαρίζουν στο μοντέλο μια απτή premium ατμόσφαιρα, με τα μαύρα φινιρίσματα, τις μεταλλικές αποχρώσεις και τα επιχρωμιωμένα εξαρτήματα να τονίζουν αυτή την αίσθηση ανωτερότητας, καθώς εναρμονίζονται με τις σκουρόχρωμες επενδύσεις.

Το τιμόνι φιλοξενεί υπερβολικά πολλά κουμπιά (17 τον αριθμό, +2 paddles), κάτι που θα σου πάρει ώρα για να απομνημονεύσεις τις λειτουργία τους, ενώ ο αναλογικός πίνακας οργάνων διαθέτει ανάμεσα από τα όργανα μία έγχρωμη LCD οθόνη, που δείχνει τις απαραίτητες πληροφορίες.

Η κεντρικά τοποθετημένη οθόνη του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας Starlink έχει διάμετρο 6,5, ή προαιρετικά 8 ίντσες. Είναι ευανάγνωστη και αποτελεσματική στην αφή, ενώ επιτρέπει την εύκολη συνδεσιμότητα με ποικιλία μέσων. Έχει συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto, ενώ υπάρχουν εφαρμογές που μπορείς να χρησιμοποιήσεις μέσω MirrorLink, με το ηχοσύστημα να διαθέτει 6 ηχεία, και να έχει πολύ καλή ποιότητα ήχου. Τέλος, ψηλά στο ταμπλό υπάρχει η οθόνη του υπολογιστή ταξιδιού, η οποία χειρίζεται μέσω ενός κουμπιού στο τιμόνι.

Από θέμα χώρων, τα δύο μοντέλα θα φιλοξενήσουν άνετα 5 ενήλικες επιβάτες, με την δεύτερη σειρά καθισμάτων να προσφέρει άνεση αρκετά πάνω από το μέσο όρο, καθώς οι πίσω πόρτες ανοίγουν σχεδόν 90 μοίρες. Με το κάθισμα του οδηγού στα μέτρα μου (ύψος 1.92), ακριβώς από πίσω ήμουν εξίσου πολύ βολικά, με δύο μεγαλόσωμοι ενήλικες να έχουν άπλετο χώρο για κεφάλι και πόδια.

Τέλος, και ο χώρος αποσκευών είναι επαρκέστατος για μια οικογένεια, καθώς με τα 385 λίτρα (+5 λίτρα) του θα χωρέσει σχεδόν τα πάντα. Με την αναδίπλωση των καθισμάτων (60/40), δημιουργείται μια εντελώς επίπεδη επιφάνεια που είτε την μετατρέπεις σε κρεβάτι, είτε με τα 1.310 λίτρα κάνεις μετακόμιση.

4Κινητήρες

Κάτω από το καπό των δύο μοντέλων, μπορείς να επιλέξεις μεταξύ 2 διαθέσιμων ατμοσφαιρικών boxer κινητήρων. Στην βάση υπάρχει ο 1.600αρης τετρακύλινδρος, ο οποίος αποτελεί εξέλιξη του παλιότερου μοντέλου ώστε να πληροί τις προδιαγραφές του Euro 6c, ενώ είναι κατά 12 κιλά ελαφρύτερος. Αυτός (FB16) αποδίδει 114 άλογα στις 6.200 σ.α.λ. και 150 Nm ροπή διαθέσιμα από τις 3.600 σ.α.λ. Από την άλλη, ο 2,0-λιτρος (FB20 DI) είναι άμεσου ψεκασμού, διαθέτει 80% νέα εξαρτήματα, όντας παράλληλα 80% πιο ελαφρύς. Αποδίδει 156 άλογα στις 6.000 σ.α.λ με 196 Nm ροπής στις 4.000 σ.α.λ.

Σύμφωνα με την εταιρία, το 1.600άρη Impreza ζυγίζει 1.360 κιλά και χρειάζεται για τα 0-100 χλμ/ώρα 11,8 δευτ., έχοντας τελική ταχύτητα 180 χλμ/ώρα. Το 2,0-λιτρο μοντέλο είναι 20 κιλά πιο βαρύ, αλλά επιταχύνει για τα 0-100 χλμ/ώρα σε 9,8 δευτ., έχοντας τελική ταχύτητα 205 χλμ/ώρα.

Για το “μικρό” XV, το βάρος του ανακοινώνεται στα 1.410 κιλά, και χρειάζεται για τα 0-100 χλμ/ώρα 13,9 δευτ., έχοντας τελική ταχύτητα 175 χλμ/ώρα, ενώ το 2,0-λιτρο μοντέλο είναι 25 κιλά πιο βαρύ, αλλά επιταχύνει για τα 0-100 χλμ/ώρα σε 10,4 δευτ., έχοντας τελική ταχύτητα 194 χλμ/ώρα.

H κίνηση μεταφέρεται μόνιμα σε όλους τους τροχούς, μέσω του συστήματος Symmetrical All-Wheel Drive, και ενός αυτόματου κιβωτίου συνεχούς μεταβαλλόμενης σχέσης (CVT), με την κατανομή της ροπής να είναι 60/40 (εμπρός/πίσω άξονα). Το κιβώτιο έχει συμπαγείς διαστάσεις και στη χειροκίνητη ρύθμιση υπάρχει λειτουργία με έξι προκαθορισμένες σχέσεις και δυνατότητα εναλλαγής από τα χειριστήρια στο τιμόνι.

5Τιμές


Και τα δύο μοντέλα διατίθεται αποκλειστικά με τετρακίνηση και με αυτόματο Lineartronic CVT κιβώτιο ταχυτήτων, με το ολοκαίνουριο Subaru Impreza 5ης γενιάς να ξεκινά από τα €22.700, με τον τιμοκατάλογο να διαμορφώνεται ως εξής:

Subaru Impreza Τιμή
1.6i ES Pure €22.700
1.6i-S ES Style €26.700
1.6i-S ES Style Navi €28.635
2.0i-S ES Premium €35.500

ενώ το δεύτερο από τα €25.980, με τον τιμοκατάλογο να διαμορφώνεται ως εξής:

Subaru XV Τιμή
1.6i ES Pure €25.980
1.6i-S ES Style €28.635
1.6i-S ES Style Navi €31.980
1.6i-S ES Premium €34.980
2.0-S ES Style Navi €32.675
2.0-S ES Premium €36.200

Μεταξύ άλλων, στον βασικό εξοπλισμό τους συναντάμε τη τελευταία γενιά του συστήματος EyeSight που περιλαμβάνει προηγμένες τεχνολογίες ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας, όπως Adaptive Cruise Control, Automatic Pre-Collision Braking, Lane Departure and Sway Warning και Lane Keep Assist. Το EyeSight σκανάρει -μέσω δύο καμερών- τον δρόμο σε εύρος 30 μοιρών και απόσταση έως 110 μέτρων και αναγνωρίζει αυτοκίνητα, πεζούς, μοτοσυκλέτες και ποδήλατα, βοηθώντας σε να αποφύγεις ένα ενδεχόμενο ατύχημα, ειδοποιώντας αρχικά και φρενάροντας αυτόματα το αυτοκίνητο σε δεύτερο στάδιο.

Προαιρετικά συνοδεύεται από την προειδοποίηση ακούσιας αλλαγής και διατήρησης λωρίδας, ενώ στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις είναι οι 7 αερόσακοι (μετωπικοί, πλευρικοί, οροφής και γονάτων οδηγού) και το σύστημα ελέγχου ευστάθειας VDC (ESC). Ακόμα, στάνταρ είναι ο αυτόματος κλιματισμός, το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας με οθόνη 6,5’’ και συνδεσιμότητα Bluetooth, Apple CarPlay και Android Auto, το προσαρμοζόμενο cruise control, οι αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες και οι ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών.

6Οδηγώντας

Πάντα είναι κάτι ξεχωριστό όταν οδηγείς ένα Subaru, ακόμα και αν αυτό έχει έναν -φαινομενικά- ασθενικό ατμοσφαιρικό κινητήρα. Ναι, ο 1.600άρης δεν αξιοποιεί στο έπακρο τις εκπληκτικές δυνατότητες του πλαισίου, είτε μιλάμε για το Impreza είτε για το XV, αλλά σε καθημερινές απλές μετακινήσεις είναι κάτι παραπάνω από ικανοποιητικός.

Δεν βάζει φωτιά στην άσφαλτο, αλλά χαρακτηρίζεται από τη γραμμική του λειτουργία, που κινεί αξιοπρεπώς το ιαπωνικό hatchback. To CVT, αν δεν πιεστεί αξιοποιεί στο έπακρο τις δυνατότητες του κινητήρα, με τον κλασικό ενοχλητικό θόρυβο να γίνεται αισθητός μόνο όταν σανιδώνεις το γκάζι, είτε σε απότομες ανηφόρες, καθώς το CVT κρατά σταθερά τον κινητήρα σε υψηλές στροφές, ειδικά αν έχεις επιλέξει το mode LOW για πιο γρήγορη οδήγηση. Εν ολίγοις, με τον μικρό 1.600άρη κινητήρα για τα Impreza και XV θα πρέπει να αρκεστείς στην απλές μετακινήσεις, καθώς λείπει αυτή η σπιρτάδα που θα ξυπνήσει τα αίματα.

Έχοντας ως εχέγγυο το πολύ στιβαρό πλαίσιο, και την σωστή ρύθμιση της ανάρτησης από τους Ιάπωνες, ταξιδεύεις άνετα και ξεκούραστα, με την ανάρτηση να απορροφά τις ανωμαλίες του δρόμου. Στον αυτοκινητόδρομο το Impreza είναι ήσυχο, με εξαιρετική ποιότητα κύλισης, και ίσως το μόνο που θα σε ενοχλήσει είναι ένας μικρός αεροδυναμικός θόρυβος από τους εξωτερικούς καθρέφτες, με ταχύτητες πάνω από τα 140 χλμ/ώρα.

Σε στριφτερή διαδρομή, το γρανιτένιο πλαίσιο και το χαμηλό κέντρο βάρους σε προδιαθέτουν για γρήγορη οδήγηση, αν και δυστυχώς δεν ενδείκνυται με την έλλειψη της ροπής να είναι αισθητή. Εμπρός υπάρχουν γόνατα τύπου MacPherson, ενώ πίσω πολλαπλών συνδέσμων. Η πίσω αντιστρεπτική, όμως, εδράζεται πάνω στο αμάξωμα, και όχι στην ανάρτηση, μειώνοντας έτσι τις κλίσεις έως 50%, κάτι που σου χαρίζει τεράστια εμπιστοσύνη σε συνεχείς αλλαγές κατεύθυνσης. Έτσι, οι κλίσεις είναι περιορισμένες, η πρόσφυση σε πολύ υψηλά επίπεδα, ελέω τετρακίνησης, κάτι που σε βοηθάει να διατηρείς υψηλή ταχύτητα μέσα στη στροφή και να έχεις πάντα τον έλεγχο του αμαξώματος.

Από την άλλη, το XV στο δρόμο είναι λίγο πιο άνετο, χωρίς να είναι αισθητές οι διαφορές καθώς το αυτοκίνητο που οδηγήσαμε φορούσε τον 2-λιτρο κινητήρα και τις 18άρες ζάντες, ενώ το Impreza ήταν με τις 17άρες.

Ο δυνατός κινητήρας -δυστυχώς για τα ελληνικά δεδομένα- ταιριάζει “κουτί” και στα δύο μοντέλα, με την συνεργασία του με το CVT να είναι πιο ομαλή. Κατά την δοκιμή του αυτοκινήτου, η Πλειάδες Motors είχε επιλέξει να πάμε στο Διαδρόμιο του Σπαθοβουνίου για να οδηγήσουμε αποκλειστικά το XV σε κάποιες off-road δοκιμασίες. Εκεί, υπήρχε πολύ λάσπη, αλλά παρότι το XV φοράει ασφάλτινα ελαστικά, η τετρακίνηση του μοντέλου σε αφήνει με το στόμα ανοιχτό.

Κινούμενος στην χάραξη της πίστας, πέρασαμε από μια σειρά εμποδίων, όπως λασπωμένο έδαφος, οδήγηση σε έντονη πλάγια κλίση, προσομοίωση εκκίνησης σε ανηφορικό παγωμένο δρόμο, ανάβαση/κατάβαση σε πολύ απότομες ανηφόρες/κατηφόρες, καθώς και άλλες σκληρές δοκιμασίες. Όλα αυτά αποδείχθηκαν “βούτυρο στο ψωμί του”, καθώς σε καμία περίπτωση δεν δίστασε, ούτε κόμπιασε, πόσο μάλλον να κολλήσει. Και επαναλαμβάνω: λασπωμένη διαδρομή και ασφάλτινα ελαστικά!

Ο λόγος; Το Symmetrical AWD, που κατανέμει τη ροπή στους τροχούς, όπως ακριβώς χρειαζόταν για να μην κυλίσει ούτε μια σταγόνα ιδρώτα. Ακόμα, διαθέτει κεντρικό διαφορικό (με συνεκτική σύζευξη) και torque vectoring επιβραδύνοντας τους εσωτερικούς τροχούς στην διάρκεια μιας στροφής για καλύτερη κατευθυντικότητα, ενώ υπάρχει και το X-Mode, που φρενάρει την κατάβαση του αυτοκινήτου και ελέγχει το αυτοκίνητο στις ανηφόρες.

7Συμπέρασμα

Τα νέα Subaru Impreza και XV είναι δεδομένο ότι θα σε βάλουν σε σκέψη να περάσεις από την αντιπροσωπεία της εταιρίας και να τα δεις από κοντά. Κυρίως, όμως, όταν τα οδηγήσεις θα σε δελεάσουν, παρότι η τιμή τους είναι σχετικά ψηλή. Παρόλα αυτά, η ιαπωνική καταγωγή τους, ο υπερπλούσιος εξοπλισμός, η τετρακίνηση και το αυτόματο κιβώτιο “γλυκαίνει” λίγο το χάπι. Όπως και να έχει και τα δύο μοντέλα απευθύνονται σε γνώστες που θέλουν να ξεχωρίζουν, γνωρίζοντας ότι οδηγούν από τα καλύτερα τετρακίνητα αυτοκίνητα.

  • Dentdim

    Καταπληκτικό άρθρο με κάθε λεπτομέρεια, μπράβο!Σχετικα με τα αυτοκίνητα αν το xv ειχε εναν καλύτερο 1.6 κινητήρα (13″ 0-100??. .)θα αποτελούσε σιγουρα επιλογή μου.Το νεο impeza ας το δουμε στην πράξη το επομενο διαστημα πριν γραψω οτιδήποτε.

  • gv

    εξαιρετικα αυτοκινητα αλλα αν δε φτιαξουν ενα ανταγωνιστικο αυτοματο κιβωτιο και τουρμπο κινητηρες δε θα ξεχωρισουν ποτε στην ευρωπη και σε αλλες αγορες..
    και μην ακουω αστειοτητες του τυπου ”δεν τους νοιαζει εχουν την αμερικη”
    γιατι αυτες οι εταιρειες θελουν μεγιστο κερδος,δεν πουλανε απο χομπι αμαξια ελεος δηλαδη..
    θα τους χαλουσαν ας πουμε σταθερα αλλες 10-20 χιλιαδες πωλησεις στην ευρωπη ε?
    το θετικο προσημο της χρονιας ειναι ευχαριστο νεο αλλα επουδενι δεν δικαιολογει τα εμφανη μειονεκτηματα της γκαμας και χρειαζονται αλλαγες..
    οποιος δε το βλεπει αυτο ειναι απλα κοντοφθαλμος..

    • a_f_a

      λογικό αυτό που λές για τις πωλήσεις αλλά, τί ποσά θα πρέπει να επενδύσει για να πιασει αυτές τις 10-20 χιλιάδες πωλήσεις που λές; να αναπτύξει νέους κινητήρες (βεβαια μπορεί να δανειστεί) ή ακόμα ακόμα και να εξελίξει νεα οχήματα όπως και να επενδύσει πολλά χρήματα σε μαρκετινγκ για να διαφημίσει τη μάρκα της. δε νομίζω πολλοί μη αυτοκινητόφιλοι να γνωρίζουν ή να εκτιμουν τη σουμπαρου σα μάρκα. ειναι ακριβά αυτοκίνητα γενικά, και ίσως μια εφοδος στην ευρωπαϊκή αγορά να θέλει πολύ επένδυση.
      όταν ανήκεις σε ολοκληρο συγκρότημα (fuji industries) , έ όλο και καποιος μανατζερ θα έχουν να έχει σκεφτεί την ευρωπαϊκή αγορά.

    • gv

      γιατι δεν εχει ξαναγινει στο παρελθον μεγαλες εταιρειες να κανουν λαθη?
      10-20+ καθε χρονο οχι μια φορα και τελος..
      και ολες αυτες που μπορει να κερδισει παραπανω στην αμερικη και αλλου!
      οι εταιρειες δε μενουν ποτε στασιμες φιλε οποτε πρεπει να κανει το επομενο βημα..
      και ποιο θα ειναι αυτο?κατευθειαν ηλεκτρικα μοντελα μηπως?
      η θα κανει υβριδικα η τουρμπο και ως τωρα δεν εχει κανει τιποτα απο αυτα..
      και η mazda εχει ατμοσφαιρικα αλλα εκανε τη κινηση της,εχει τους skyactive στο τελικο σταδιο και συνεργαζεται στενα με τη τογιοτα..
      η subaru τι κανει?ελπιζω παντως να μην επαναπαυεται και να δρασει πιο γρηγορα γιατι ειναι κριμα..

  • SAMURAI-66

    Ειναι καθαρα made in japan και ξεκιναω απο αυτο σαν αρχη και στα δυο μοντελα της subaru και αυτο τα λεει ολα για το τι συνοδευει της αξιες τους.
    Ποιοτητα αξιοπιστια ασφαλεια τεχνολογια ιματζ μα πανω απο ολα η αξεπεραστη τετρακινηση βρισκονται στην κορυφη χωρις περιστροφες!
    Και τα δυο αριστες επιλογες με το suv να τσιμπαει στο ματι περισσοτερο και τιμες μετριες προς ακριβες αλλα αγοραζεις οτι καλυτερο και σε επιπεδο εξοπλισμου με μοναδικο παραπονο ισως τα μοτερ που δεν ειναι κατι απιθανο αλλα παντα ομως σε επιπεδα αξιοπρεπη.
    Χωρις πολλα λογια οποιος ξερει παει κατευθειαν στην φιρμα των πλειαδων γιατι θα ζησει με τα μοντελα της μια ζωη γιατι ετσι απλα αξιζουν μεχρι τελευταιο ευρω την τιμη τους!!

    • Yiannis Rossolatos

      Όλα καλά δε λέω… Ωστόσο εδώ θα μιλήσουμε για φωτοτυπίες ή όχι?

  • a_f_a

    δεν ήμουν σουμπαρικόφιλος την εποχή των μπλέ φτερούγων. too much τεστοστερόνη και μπουριά για τα γούστα μου. μετά με τα φορεστερ, ήταν απλά φοβερά μηχανήματα σε άχρωμα αμαξώματα και σε παλιομοδίτικα εσωτερικά.
    τώρα, όμως η σουμπαρού τα έχει όλα και όντως τα νουμερα δείχνουν τη δυναμική της. αν έιχα τα χρήματα και κοιταζα στη κατηγορία, ενα σουμπαρού θα ήταν μονόδρομος.

  • Koss

    Ο 1,6 κινητήρας αδικεί ένα πολύ καλό αυτοκίνητο που θα μπορούσε να φέρει αρκετούς νέους πελάτες στην εταιρεία..

  • Scooby r22b

    Στα 1.600cc, θα έπρεπε να υπάρχει ώς επιλογή και ένα τουρμπάτο μοτέρ (του Levorg π.χ.), για τους πιο “ανήσυχους”.
    Το ίδιο λάθος θεωρώ ότι κάνουν και με το CVT, όπου στην ουσία “ευνουχίζει” τις δυνατότητες του οχήματος.
    Το XV είναι πλέον ένα πανέμορφο suv, το οποίο με ένα τουρμπάτο μοτέρ και αυτόματο διπλού συμπλέκτη, θα ήταν σίγουρα το επόμενο μου όχημα.
    Το Impreza δεν μου αρέσει εμφανισιακά, θα το προτιμούσα sedan, όπως τα παλαιότερα ;-) http://eskipaper.com/images/subaru-impreza-sti-tuning-car-1.jpg

  • rous

    Πρόκειται για εταιρική ταυτότητα ή φωτοτυπία;

  • vaggscoobys

    Ωραιότατο το XV!

  • crazyfrog

    το 1,6 με τους 114 ιππους και τις 28000 θα ειναι η πρωτη μου επιλογη για αγορα….Μετα φταινε τα περιοδικα και τα Sites που ειναι πληρωμενα και βγαζουν το Golf πρωτο παντου.

  • MikeLamar

    “Στην βάση υπάρχει ο 1.600αρης τετρακύλινδρος… ο οποίος αποδίδει 114 άλογα στις 6.200 σ.α.λ. και 150 Nm ροπή διαθέσιμα από τις 3.600 σ.α.λ…”

    “Σύμφωνα με την εταιρία, το 1.600άρη Impreza ζυγίζει 1.360 κιλά και χρειάζεται για τα 0-100 χλμ/ώρα 11,8 δευτ., έχοντας τελική ταχύτητα 180 χλμ/ώρα.”

    Διαβάζω περιοδικά αυτοκινήτων από τη δεκατία του ’90 και ομολογώ ότι συγκινήθηκα… Θυμήθηκα τα εφηβικά μου χρόνια. Προτείνω στο Autoblog να κάνει συγκριτκό με το νέο impreza και την Toyota Carina II…