Στα τέλη του 2015, η Ferrari αποσχίστηκε από την FCA και εισήχθη στο χρηματιστήριο. Έκτοτε, η πορεία της μετοχής της είναι συνεχώς θετική, ενώ και τα οικονομικά αποτελέσματα της ιταλικής εταιρίας είναι καλύτερα από ποτέ.

Το καλοκαίρι του 2017, είχαν ακουστεί οι πρώτες φήμες ότι η Fiat Chrysler εξετάζει το spin off για τις Μaserati, Alfa Romeo και Magneti Marelli, και με σημερινή της επίσημη ανακοίνωση η FCA θέλει να επαναλάβει την παραπάνω διαδικασία και για την τελευταία.

H “απόσπαση” της Magneti Marelli -ως ξεχωριστή εταιρεία- από την FCA αποτελεί μέρος του νέου πενταετούς επιχειρηματικού σχεδίου του CEO της FCA, Sergio Marchionne, για να “καθαρίσει” το χαρτοφυλάκιο της ιταλοαμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, καθώς και να “ξεκλειδώσει” την αξία της Magneti Marelli. Αυτή βρίσκεται στο τμήμα των εξαρτημάτων της FCA μαζί με την Comau και την Teksid.

Η Teksid βρίσκεται στην πόλη Carmagnola και ειδικεύεται στην παραγωγή μεταλλικών εξαρτημάτων για τις αυτοκινητοβιομηχανίες, ενώ η Comau, που σημαίνει Consorzio Macchine Utensili, λειτουργεί στο Τορίνο και κατασκευάζει βιομηχανικά ρομπότ.

Σύμφωνα με αναλυτές, η αξία της Magneti Marelli θα μπορούσε να ανέλθει στα 3,6 έως 5 δισεκατομμύρια ευρώ, με τον Marchionne να δηλώνει:

Ο διαχωρισμός θα δώσει αξία στους μετόχους της FCA, παρέχοντας ταυτόχρονα την απαραίτητη επιχειρησιακή ευελιξία για τη στρατηγική ανάπτυξη της Magneti Marelli τα επόμενα χρόνια. Το spinoff θα επιτρέψει επίσης στην FCA να επικεντρωθεί περαιτέρω στο βασικό της χαρτοφυλάκιο, βελτιώνοντας ταυτόχρονα την κεφαλαιακή της θέση.

Η Magneti Marelli, η οποία απασχολεί περίπου 43.000 άτομα και δραστηριοποιείται σε 19 χώρες, είναι προμηθευτής εξαρτημάτων που ειδικεύεται στον τομέα του φωτισμού, του κινητήρα και των ηλεκτρονικών. Ο διαχωρισμός της αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους ή στις αρχές του 2019, ενώ οι μετοχές της εταιρείας αναμένεται να εισαχθούν στο χρηματιστήριο του Μιλάνου.