Μόνο από τον τίτλο ξαφνιάζεσαι, όταν διαβάζεις στην ίδια πρόταση Hyundai και πίστα. Ποιος θα πίστευε πριν 10 χρόνια ότι οι Κορεάτες θα έβγαζαν ένα hothatch, που όχι μόνο κοιτά στα μάτια τον ανταγωνισμό, αλλά του δείχνει και τον δρόμο! Το σοκ είναι ακόμα μεγαλύτερο όταν σκεφτείς ότι αν η πρώτη προσπάθεια του N τμήματος της Hyundai έχει ως αποτέλεσμα ένα τόσο καλό αυτοκίνητο σε μια τόσο “προκλητικά” καλή τιμή για την Ελλάδα (ή αλλιώς shut up and take my money), τότε το μόνο που έχουμε να κάνουμε είναι να περιμένουμε πολύ ενδιαφέροντα πράγματα στο μέλλον!

1Albert Biermann

2

Η είσοδος της κορεάτικης εταιρίας στον κόσμο των επιδόσεων και την χαράς της οδήγησης έχει ένα όνομα. Albert Biermann. Η θέση του: πρόεδρος και επικεφαλής του τμήματος ανάπτυξης οχημάτων υψηλών επιδόσεων του ομίλου Hyundai-Kia, έχοντας αναλάβει τις δοκιμές και την εξέλιξη των αυτοκινήτων επιδόσεων, ενώ επιβλέπει engineering projects που σχετίζονται με την ποιότητα κύλισης, την συμπεριφορά, την ασφάλεια και την βελτίωση του NVH (Noise, Vibration, Harshness) σε μοντέλα τόσο της Hyundai, όσο και της KIA.

O 62-χρονος Γερμανός είναι το Νo.2 πιο υψηληλόβαθμο στέλεχος του ομίλου που δεν έχει καταγωγή από την Κορέα, πίσω από τον Peter Schreyer. Ο Biermann έχει πλούσιο βιογραφικό, καθώς ήταν διευθυντής για 7 χρόνια στο M Division της BMW, ενώ ήταν στέλεχος της για επιπλέον 27 χρόνια. Στα τέλη του 2014 αποφάσισε να μετακομίσει ένα γράμμα παραπέρα και από το M της Γερμανικής εταιρίας πήγε στο N της Hyundai.

3N Division

4

Το Hyundai i30 N είναι το πρώτο μοντέλο υψηλών επιδόσεων της σειράς Ν της Hyundai και σύμφωνα με πληροφορίες θα δούμε άλλο ένα μέσα στο 2018. Και ενώ η λογική λέει ότι αυτό θα είναι το i20, τις περισσότερες πιθανότητες συγκεντρώνει το Tucson. Ρωτάς από που προέρχεται το γράμμα “Ν”. Η σειρά N γεννήθηκε στην πόλη Namyang, της N.Κορέας, εκεί όπου βρίσκεται το κέντρο έρευνας και τεχνολογίας της Hyundai, ενώ πίσω του κρύβει και την πίστα του Nürburgring, καθώς εκεί βρίσκεται το -3.600 τ.μ.- Ευρωπαϊκό κέντρο δοκιμών της εταιρίας, με τα δύο κέντρα να έχουν πολύ στενή σχέση.

5Nürburgring Νordschleife

Παρότι το i30 N έχει “γράψει” 10.000 χλμ δοκιμών στο Nordschleife, έχει συμμετάσχει δύο φορές στον 24-ωρο αγώνα του Nürburgring. Πιο συγκεκριμένα όλα τα συστήματα του έχουν δοκιμαστεί για τη συνολική αξιολόγηση του οχήματος στον αγώνα του 2016 και η επιβεβαίωση της συνολικής αγωνιστικής του ικανότητας στον αγώνα του 2017.

Παρόλα αυτά, η εταιρία δεν φαίνεται πρόθυμη να ανακοινώσει κάποιον επίσημο χρόνο γύρου στην διάσημη γερμανική πίστα. Όχι μόνο αυτό, αλλά θεωρεί το κυνήγι χρόνων στο Nurburgring ότι είναι πεταμένα λεφτά.

6Το αυτοκίνητο

Το i30 N εισέρχεται σε μια κατηγορία με παραδοσιακούς και πολύ δυνατούς “παίχτες”. H Hyundai θυμίζει την εθνική ομάδα bobsleigh της Τζαμάικα, που “κατέβηκε” για πρώτη φορά στους χειμερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες στο Calgary, του Καναδά, το 1988. Αν θυμάσαι, η ιστορία της είχε γίνει ταινία το 1993, το Cool Runnings (a.k.a. Πάμε…χιόνι;). Μπορεί τελικά εκείνη η ομάδα να μην κατάφερε να διακριθεί, είχε κερδίσει τον αμέριστο σεβασμό όλων των αντιπάλων της.

Η διαφορά με το i30 N είναι ότι αυτό όχι απλά κορδώνεται γεμάτο υπερηφάνεια απέναντι στον ανταγωνισμό, αλλά είναι ικανό να σπάσει στερεότυπα και να αμφισβητήσει τα δεδομένα. Η αγορά διαθέτει πληθώρα μπροστοκίνητων hothatches, όπως η Alfa Romeo Giulietta Veloce, το Honda Civic Type R, το Ford Focus ST, τα Peugeot 308 GT και GTi, το Renault Megane RS, το Seat Leon Cupra και το VW Golf GTI, με την πρόταση της Honda να “παίζει” πρακτικά μόνη της. Κανένα από αυτά, όμως, δεν προσφέρει την σχέση value-for-money με την μέγιστη οδηγική απόλαυση στην καθημερινότητα τόσο στο δρόμο όσο και στην πίστα, όπως το μοντέλο της Hyundai.

Ο εξωτερικός του σχεδιασμός δεν φωνάζει, αλλά δεν θα περάσει απαρατήρητο, ούτε θα το μπερδέψεις με την υπόλοιπη γκάμα του i30. Διαθέτει μεγαλύτερους και πιο τονισμένους θόλους, ώστε να χωρέσουν οι ζάντες 18 ή 19 ιντσών και σε σύγκριση με την συμβατική 5-θυρη έκδοση, το i30 N είναι κατά 4 χιλιοστά χαμηλότερο με τις πρώτες, και κατά 8 χιλιοστά χαμηλότερο με τις ζάντες 19 ιντσών. Τα ελαστικά για τις 18άρες ζάντες είναι Michelin Pilot Super Sport, ενώ για τις 19άρες η Hyundai συνεργάστηκε με την Pirelli και φοράει τα P Zero UHP (Ultra High Performance), που έχουν εξελιχθεί αποκλειστικά για το συγκεκριμένο αυτοκίνητο, γι’αυτό και διαθέτει τα γράμματα “HN” στα πλαϊνά. Οι διαστάσεις για τα πρώτα είναι 225/40, ενώ για τα δεύτερα 235/35.

Στο μπροστινό μέρος, το i30 N διατηρεί την σπορ και επιθετική του εμφάνιση και θα βρεις ένα διακριτικό splitter στο κάτω μέρος του νέου προφυλακτήρα με κόκκινο σιρίτι και μαύρα περιγράμματα στα LED φωτιστικά σώματα. Ακόμα διαθέτει αεροδυναμικές ποδιές, επίπεδο πάτωμα, ενώ στο πίσω μέρος, το τριγωνικό τρίτο φως φρένων στη νέα γυαλιστερή μαύρη αεροτομή και ο διαχύτης που ενσωματώνει τη διπλή εξάτμιση υπογραμμίζουν την εντυπωσιακή εμφάνιση του σπορ hatchback.

Διαφορές στην εμφάνιση ανάμεσα στην Standard και την Perfomance έκδοση δεν υπάρχουν και η μόνη διάκριση της δεύτερης είναι οι στάνταρ 19άρες ζάντες, οι οποίες πλαισιώνονται με τα μεγαλύτερα φρένα και τις κόκκινες δαγκάνες. Έτσι, η Standard φοράει αεριζόμενους δίσκους εμπρός με διάμετρο 330 χλστ. και συμπαγείς πίσω με διάμετρο 300 χλστ., ενώ η Perfomance φοράει αεριζόμενους δίσκους εμπρός με διαμέτρο 345 χλστ. και συμπαγείς πίσω με διάμετρο 314 χλστ., με τον μπροστινό προφυλακτήρα να διαθέτει ειδικούς αεραγωγούς για την πρόσθετη λειτουργία ψύξης τους. Αυτό που δεν φαίνεται είναι το στάνταρ ηλεκτρονικό διαφορικό που διαθέτει η Perfomance, το οποίο θα αναλυθεί παρακάτω.

Οι διαστάσεις του πρακτικά δεν αλλάζουν από το απλό ι30, με το μήκος του Ν να είναι 4.335 χλστ., το πλάτος του 1.795 χλστ., και το ύψος του 1.451 χλστ. με τις 18άρες ή 1.447 χλστ. με τις 19άρες. Αυτές επηρεάζουν και την απόσταση από το έδαφος, η οποία είναι 136 και 132 χλστ. αντίστοιχα.

Το αυτοκίνητο προσφέρεται σε 6 εξωτερικά χρώματα (Performance Blue, Clean Slate, Polar White, Micron Grey, Phantom Black και Engine Red).

7Εσωτερικό

Στην καμπίνα δεν θα βρεις τρανταχτές διαφορές σε σχέση με τις “συμβατικές” εκδόσεις του μοντέλου, καθώς αυτό που κάνει το i30 N να ξεχωρίζει είναι το νέο τιμόνι που ενσωματώνει δυο κουμπιά για τα προγράμματα οδήγησης, τα πιο sport καθίσματα, τα αλουμινένια πεντάλ, ο κοντύτερος επιλογές ταχυτήτων και το νέο μενού για το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας.

Η ποιότητα των υλικών που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι αρκετά καλή, με τους Κορεάτες να τοποθετούν μαλακά, αφρώδη πλαστικά στο πάνω μέρος του ταμπλό, με την ποιότητα συναρμογής να ακολουθεί και αυτή υψηλά στάνταρ. Ωστόσο θα μπορούσε η χρήση μαλακών πλαστικών να γίνει σε ακόμη περισσότερα μέρη, προκειμένου να βελτιωθεί περαιτέρω η συνολική εικόνα.

Στην κονσόλα συναντάμε λιγότερους φυσικούς διακόπτες, με την μεγάλη “πλωτή” οθόνη αφής 8 ιντσών, του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας να κλέβει την παράσταση, και να είναι συμβατή με Apple CarPlay και Android Auto, ενώ διαθέτει σύστημα πλοήγησης της TomTom.

Ο πίνακας οργάνων διαθέτει και αυτός μια ψηφιακή πολυλειτουργική οθόνη η οποία δείχνει στον οδηγό όλα τα απαραίτητα στοιχεία, όπως κατανάλωση, ένδειξη πίεσης ελαστικών, οδηγίες του συστήματος πλοήγησης κ.α. Τα προγράμματα οδήγησης του i30 N μπορούν να εμφανιστούν στην οθόνη, και υπάρχουν ενδείξεις με πληροφορίες σχετικά με την ισχύ, τη ροπή στρέψης, το turbo boost, το g-meter, καθώς και χρονομετρητή.

Ανεξαρτήτου έκδοσης, το i30 N σου προσφέρει πέντε προγράμματα λειτουργίας (Eco, Normal, Sport, N και N Custom), με την επιλογή τους να γίνεται μέσω των κουμπιών που βρίσκονται πάνω στο τιμόνι. Αυτά μεταβάλλουν τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου, ρυθμίζοντας τις παραμέτρους του κινητήρα, του ηλεκτρονικού διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης (E-LSD), της απόσβεσης των αναρτήσεων, του συστήματος διεύθυνσης, τις ρυθμίσεις του συστήματος ESC, τον ήχο του κινητήρα όπως και τη λειτουργία rev-matching του κιβωτίου ταχυτήτων. Στο N Custom πρόγραμμα μπορείς να παραμετροποιήσεις όλα τα παραπάνω, προσφέροντας σου τη δυνατότητα 1.944 επιλογών.

Οι χώροι δεν αλλάζουν και μόνο στο χώρο αποσκευών υπάρχει μια μικρή διαφορά καθώς υπάρχει -αφαιρούμενη- μπάρα πίσω θόλων. Έτσι, με αυτή ο χώρος αποσκευών ανέρχεται στα 381 λίτρα, που μετά την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων φτάνει τα 1.287 λίτρα, ενώ αν την αφαιρέσεις -σε ελάχιστα λεπτά- ανέρχεται στα 395/1.301 λίτρα.

8Παράγεται στην Ευρώπη

Όπως και όλη η γκάμα των μοντέλων της Hyundai (εκτός των Kona και Ioniq), το i30 N παράγεται στην Ευρώπη και πιο συγκεκριμένα στο εργοστάσιο της στην πόλη Nosovice της Τσεχίας. Η μονάδα εγκαινιάσθηκε το 2008 και ξεκίνησε την παραγωγή της πρώτης γενιάς i30 το ίδιο έτος. Έχει ετήσια παραγωγική δυναμικότητα 350.000 αυτοκινήτων και κάθε ένα αυτοκίνητο που εξέρχεται από το εργοστάσιο περνάει από ποιοτικό έλεγχο και όχι δειγματοληπτικά.

9Κινητήρας

Κάτω από το καπό υπάρχει ο 2,0-λιτρος T-GDI turbo κινητήρα, της οικογένειας Theta, με δύο επιλογές ιπποδύναμης. Ο τετράγωνος κινητήρας (86×86) έχει σχέση συμπίεσης 9.5:1, και με ενεργοποιημένο το launch control, η πίεση του turbo φτάνει το 1,5 bar.

Με το Standard πακέτο αποδίδει 250 άλογα, ενώ με το Performance 275 άλογα και στις δύο περιπτώσεις στις 6.000 σ.α.λ. Η ροπή τους είναι 353 Nm από τις μόλις 1.450 σ.α.λ. και μέχρι τις 4.000 σ.α.λ., ενώ σε λειτουργία οverboost και για 18 δευτ. ανά 3 λεπτά αυτή αυξάνεται στα 378 Nm.

Ο κινητήρας συνδυάζεται αποκλειστικά με ένα 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων (#savethemanual), στέλνοντας την κίνηση στον εμπρός άξονα. Από πλευράς επιδόσεων το i30 N δεν βάζει φωτιά στην άσφαλτο, καθώς ο στόχος είναι η οδηγική απόλαυση, αλλά παραμένει αρκετά γρήγορο. Έτσι, η Standard κάνει το 0-100 χλμ/ώρα σε 6,4 δευτ, ενώ η Performance σε 6,1 δευτερόλεπτα, με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 250 χλμ/ώρα ανεξαρτήτως έκδοσης.

Φυσικά κατά την οδήγηση στην πίστα δεν ενδιαφέρθηκα να δω την κατανάλωση του, αλλά από το εργοστάσιο ανακοινώνεται ότι η μικτή για την Standard έκδοση είναι στα 7 λίτρα/100 χλμ. με εκπομπές 159 γρ/χλμ., ενώ για την Performance η κατανάλωση είναι στα 7,1 λίτρα/100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 στα 163 γρ/χλμ.

Ο Biermann, όμως, έχει δηλώσει ότι η Hyundai εργάζεται πάνω σε αυτόματο κιβώτιο με paddles στο τιμόνι που ίσως προστεθεί στο μοντέλο, αλλά το χειροκίνητο κιβώτιο θα συνεχίσει να υφίσταται, καθώς σύμφωνα με τον Γερμανό “πρέπει να επιβιώσει”.

10Τιμή

Το αυτοκίνητο είναι ήδη διαθέσιμο στην Ελλάδα, και μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2018 η τιμή της πρώτης έκδοσης διαμορφώνεται στα €26.990, ενώ η Performance ξεκινά από €28.750, με πολύ πλούσιο εξοπλισμό και για τις δύο.

11Στην πίστα

Όπως συμβαίνει σε κάθε τέτοια εκδήλωση παρουσίασης από τις εισαγωγικές εταιρίες, η πρώτη επαφή με το αυτοκίνητο γίνεται στα paddocks της πίστας, για να μπούμε αμέσως να γράψουμε λίγους γύρους, 3 στην συγκεκριμένη περίπτωση(+1 cool down).

Σκοπός δεν είναι να σπάσουμε τα χρονόμετρα, γι’αυτό άλλωστε και δεν προσφέρεται από την διοργάνωση της εκδήλωσης επίσημη χρονομέτρηση. Επειδή, όμως, στο Autoblog.gr διαθέτουμε το VBox Sport, το οποίο είναι εύκολο στην λειτουργία και στην εγκατάσταση του στο αυτοκίνητο, δεν θα μπορούσα να μην το χρησιμοποιήσω. Για να μη σε παιδεύω, ο καλύτερος χρόνος που είδα ήταν 1:12,53, ενώ στην μεγάλη ευθεία το GPS έδειξε ότι έπιασα ταχύτητα 164,2 χλμ/ώρα. Σε καμία των περιπτώσεων δεν πίεσα στο όριο, σεβόμενος το αυτοκίνητο και τα λάστιχα, καθώς έπρεπε να το οδηγήσουν περίπου 30 άλλοι δημοσιογράφοι. Αν με ρωτάς, προσωπικά θεωρώ ότι θα μπορούσα να κατέβω περίπου 1 με 1,5 δευτερόλεπτο.

Αλλά η ουσία δεν είναι τόσο στον απόλυτο χρόνο, όσο στο πως αυτός επετεύχθη. Το αυτοκίνητο δεν χαρακτηρίζεται ως “πολεμικό”, όπως το Civic Type R, αλλά αναπτύχθηκε με γνώμονα την διασκεδαστική οδήγηση και όχι μονάχα να είναι ταχύτερο όταν βρίσκεται μέσα σε πίστα. Περιγράφεται δηλαδή ως ένα καθημερινό σπορ αυτοκίνητο, ικανό να μπορεί να κινηθεί γρήγορα σε μια πίστα, όταν το θελήσει ο οδηγός του, με το “όριο” του να είναι εύκολα προσβάσιμο χωρίς να χρειάζεται νσ παλεύεις για να βρεις το επιπλέον δέκατο σε κάθε στροφή.

Και αυτός ήταν ο λόγος που ευχαριστήθηκα δεόντως κάθε ένα από τα περίπου 8 λεπτά που είχα στη διάθεση μου. Οι λόγοι πολλοί, αρχής γενομένης από τον ήχο της εξάτμισης, που στο N πρόγραμμα ανοίγουν βαλβίδα εξαγωγής και σου προσφέρει έναν γεμάτο μπάσο ήχο που γίνεται πιο εθιστικός όσο ανεβαίνουν οι στροφές του κινητήρα, με τα δυνατά “σκασίματα” των διπλών απολήξεων να χαρίζουν την κατάλληλη ηχητική επένδυση για “επίθεση”. Μπορεί τα καθίσματα να μην είναι σε “αγκαλιάζουν” όπως ένα σοβαρό bucket, αλλά δεν θα σε απογοητεύσουν στην πίστα. Είμαι σίγουρος ότι στην καθημερινή χρήση θα προσφέρουν εξαιρετικό συνδυασμό άνεσης και “κουμπώματος” του σώματος σου.

Οι μηχανικοί της κορεάτικης εταιρίας έχουν κάνει τροποποιήσεις σε καίρια δομικά μέρη του αμαξώματος, τοποθετώντας τις απαραίτητες μπάρες και δεσίματα, ώστε να αυξηθεί κατά πολύ η στρεπτική ακαμψία του i30 N. Αυτό φαίνεται στην πίστα, καθώς το αυτοκίνητο προσφέρει εκπληκτική οδηγική συμπεριφορά και ρυθμισιμότητα, με ακαριαία απόκριση του συστήματος διεύθυνσης και ευστάθεια στις στροφές.

Αυτό γίνεται ακόμα πιο ενδιαφέρον, αν σκεφτείς ότι ο ίδιος ο Biermann παραδέχτηκε ότι δεν γνώριζε πολλά για αυτοκίνητα με κίνηση στους εμπρός τροχούς, πριν πάει στην Hyundai. Το μόνο που χρειάζεται, όμως, είναι λίγα λεπτά με το αυτοκίνητο για να ξεπεράσω κάθε αμφιβολία που σου δημιουργεί η απουσία πρωτύτερης εμπειρίας της εταιρίας σε μοντέλα επιδόσεων. Ο σκεπτικισμός αντικαθίσταται από ένα μείγμα ήπιας δυσπιστίας, μέγιστου σεβασμού και πάνω απ ‘όλα, μιας αναζωογονητικής αίσθησης απόλυτης ευχαρίστησης για το τι έχει καταφέρει η Hyundai με το i30 N. Δηλαδή ένα καυτό hatchback που συγκρίνεται με τα καλύτερα.

Περνώντας στην ανάρτηση, στον εμπρός άξονα το αυτοκίνητο διαθέτει γόνατα τύπου MacPherson και πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων. Ακόμα, στο N mode τα μαγνητοροϊκά αμορτισέρ ρυθμίζονται στην σκληρότερη λειτουργία τους και σου εγγυούνται ακριβή και άμεσο έλεγχο του αυτοκινήτου στις αλλαγές κατεύθυνσης στα πολλά χλμ., και χωρίς ενοχλητικά βυθίσματα στα φρένα, παρά το αυξημένο βάρος του αυτοκινήτου. Μιλώντας για το τελευταίο, το βάρος του i30 N -ανάλογα του εξοπλισμού κυμαίνεται από τα 1.400 έως 1.480 κιλά, με την Performance έκδοση να είναι βαρύτερη κατά 29 κιλά.

Πάνω στο τιμόνι υπάρχει άλλο ένα κουμπάκι, το REV, το οποίο ενεργοποιεί την λειτουργία Rev matching, που ρυθμίζει αυτόματα τις στροφές του κινητήρα όταν κατεβάζεις ταχύτητα, κοινώς ηλεκτρονικός βοηθός για heel-and-toe αλλαγές. Ακόμα, το σύστημα ελέγχου ευστάθειας (ESC) έχει τρεις ρυθμίσεις. Έτσι, εκτός από το πλήρως ενεργοποιημένο και απενεργοποιήμενο, υπάρχει άλλη μια που σε αφήνει να “παίξεις” μέχρι ένα σημείο, για να σε επαναφέρει πολύ διακριτικά στην τάξη αν υπερβάλλεις των δυνατοτήτων σου.

Εκ των πραγμάτων η χάραξη της πίστα των Μεγάρων είναι αρκετά σφιχτή, χωρίς σημεία που θα μπορείς να νιώσεις τον κινητήρα να απλώνει την δύναμη του. Είναι, όμως, τέτοια η κλιμάκωση του κιβωτίου, που σε συνδυασμό με την ροπή του κινητήρα ενδείκνυται να έχεις 3η σχέση, για να βάλεις -όταν δεις το shift light- την 4η μόνο για 2-3 δευτερόλεπτα στο τέλος της ευθείας. Το αγαπημένο εύρος λειτουργίας του κινητήρα -και εκεί που δίνει τα διαπιστευτήρια του- είναι μεταξύ 3.000 με 6.000 σ.α.λ., καθώς παραπάνω άρχιζε να “βαριανασαίνει”.

Το σύστημα διεύθυνσης αποτελείται φυσικά από ηλεκτρική κρεμαργιέρα, η οποία δεν έχει καμία σχέση με το “πολιτικό” i30. Από άκρη-σε-άκρη το τιμόνι χρειάζεται μόλις 2,1 στροφές, κάτι που σε βοηθάει μέσα στην πίστα, ώστε να μη κάνεις μεγάλες κινήσεις με τα χέρια σου. Η ρύθμιση του είναι, όμως, αυτή που συναρπάσει καθώς το εμπρός μέρος είναι “ζωντανό” και υπακούει άμεσα και τάχιστα στις εντολές σου. Υπάρχει επίσης ένας χρήσιμος βαθμός προσαρμογής. Όταν αφήνει το γκάζι, το πίσω άκρο ακολουθεί το εμπρός μέρος προς το apex της στροφής, γλιστρώντας ελαφρά. Ωστόσο, υπάρχει πρόσφυση στον πίσω άξονα και το αυτοκίνητο είναι σταθερό ακόμα και κάτω από σημαντική πίεση.

Το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (e-LSD) εγγυάται την σταθερότητα του i30 N στις στροφές, και σε βοηθάει να επιταχύνεις ομαλά και χωρίς torque-steering στην έξοδο των κλειστών στροφών. Το e-LSD επιτρέπει στους τροχούς να γυρίζουν σε διαφορετικές ταχύτητες εφαρμόζοντας διαφορετικές ποσότητες ροπής, ανάλογα με τη μεταφορά φορτίου από τον εσωτερικό προς τον εξωτερικό τροχό του εμπρός άξονα, με αποτέλεσμα να ελαχιστοποιείται η υποστροφή. Για να πάρεις τα περισσότερα από το αυτοκίνητο θα πρέπει να μάθεις πώς να αξιοποιήσεις στο έπακρο το διαφορικό. Και για να γίνει αυτό όλα σχετίζονται με την εμπιστοσύνη που σου δίνει να πατήσεις το γκάζι όσο το δυνατόν νωρίτερα στη στροφή, επειδή τότε το e-diff έρχεται πραγματικά στη ζωή και, εφόσον δεν έχεις τραγικά κακή ταχύτητα εισόδου, τα “δάγκωμα” των μπροστινών ελαστικών και οι ταχύτητες εξόδου γίνονται όλο και πιο γελοία υψηλές.

Τέλος, άφησα τα φρένα τα οποία έχουν ειδικά τακάκια για μεγαλύτερη αντοχή στις έντονες καταπονήσεις, γι’αυτό δεν έδειξαν ποτέ να χάνουν την δύναμη τους, ούτε το πεντάλ την αίσθηση του.

12Συμπέρασμα

Οι Κορεάτες ήρθαν… και φωνάζουν βροντερό παρόν σε μια άκρως απαιτητική και δύσκολη κατηγορία. Αυτή των μεσαίων hot hatches. “Όπλο” τους για να ξεκινήσουν την επίθεση το i30 N. Αυτό είναι η απόλυτη αποκάλυψη. Έχει όλα τα συστατικά για να βοηθήσει να καθιερώσει το σήμα N ως καλά μοντέλα επιδόσεων και να πείσει όλους τους “κολλημένους” ότι η Hyundai είναι ένας πραγματικός παίκτης σε αυτήν την αγορά. Αν και δεν έχει “πολεμικά” χαρίσματα, είναι εξαιρετικά ευχάριστο στην οδήγηση, έχει τις επιδόσεις που χρειάζεσαι, στρίβει καλά, και κυρίως έχει δελεαστική τιμή.

  • Nikolaos Charisoglou

    Χαχαχαχαχαχαχα το παίρνεις σημερα 28 και μετα απο 3 χρονια δεν αξιζει ουτε 15 οποτε παιρνω toyota και θα εχει κ υπεραξια ποιο Hyundai κουνας την κεντρικη κονσολα και ειναι ετοιμη μα βγει να την παρεις σπιτι σου

    • μόνο που η Toyota δεν έχει αυτοκίνητο επιδόσεων…
      α, ξέχασα έχει το περιορισμένης παραγωγής Yaris GRMN που κοστίζει €30.000+, για να το πάρουν μόνο 400 άτομα και μη χάσει την αξία του.
      που βασίζεις ότι θα πέσει η αξία του; ποιος άλλος δίνει εγγύηση 5 χρόνων ή απεριορίστων χλμ.

    • Nikolaos Charisoglou

      Γιατί ειναι Hyundai και χανουν ευκολα την αξια τους αμα μπορεις να μου πεις το αντίθετο πες το αλλλα με αποδείξεις

    • ούτε εσύ μπορείς να αποδείξεις τίποτα, γιατί οποιοδήποτε παράδειγμα αναφερθεί θα αφορά μοντέλο προηγούμενων γενεών της μάρκας…κ από τότε έχουν γίνει άλματα.
      όπως και να έχει η Hyundai είναι η 5η υπερδύναμη παγκοσμίως, με τεράστια βήματα προς τα εμπρός και με 100% αύξηση της αξίας της τα τελευταία 10 χρόνια, και αυτό δεν αμφισβητείται…και ακόμα δεν έχουμε δει τίποτα.
      καλή, χρυσή και άγια η Toyota αλλά δεν είναι μόνη της…

    • Nikolaos Charisoglou

      5η η Hyundai μαζι με την kia ενω η toyota μονη της βγήκε 2 η πισω απο τον όμιλο vw με καμια δεκαρια μαρκες και μπορω να στο αποδειξω οτι Hyundai i30 2014 αγορασμενο 15.000 τωρα μεταχειρισμένο εχει 8.000 αντίθετα toyota yaris 2012 αγορασμενο 14.000 μεταχειρισμένο 10.000 όποτε αστο

    • ισχύει…στην μικρή αγορά της Ελλάδας που είναι πρώτη η Toyota!
      επίσης η Hyundai έχει βάλει στόχο να είναι η πρώτη σε πωλήσεις ασιατική εταιρία στην Ευρώπη μέχρι το 2020…εδώ είμαστε για να δούμε αν θα το καταφέρει!

    • Nikolaos Charisoglou

      Μακαρι αλλα οσο οι Ευρωπαίοι κτασκευαστες ευνοούνται τοτε το εχουμε ξαναδεί το εργο. Πως γινεται σε μια χωρα οπως η Αμερική 350 εκατομμύρια κατοίκων να ειναι πρωτη η toyota σε πωλήσεις τοσο βλακες ειναι οι αμερικανο🤔

    • αν δεν με απατάει η μνήμη μου δεν είναι πρώτη, αλλά δεν πειράζει…μη μακρυγορούμε η Hyundai εχει πολλά να δείξει τα επόμενα χρόνια, και μόνος ωφελημένος είναι ο καταναλωτής

    • Nikolaos Charisoglou

      Δυστυχώς οφεελειμενος ειναι μονο κατασκευαστής γιατι ολες οι μαρκες πατανε σε 3 με 4 πλατφόρμες Δυστυχώς και 2 με 3 μοτερ Δυστυχώς όποτε άστο

    • gpmonaco

      αν ειναι λεει, εδω οι 4 στους 5 δεν ειναι σιγουροι αν η γη ειναι στρογγυλη, πως μετα να μην ψωνιζει τουοτα ο λαος των μπεργκερ και της καλωδιακης

    • JIMETA1970

      Για ποιές τιμές μεταπώλησηε μιλάς φίλε μου εδώ στο λευκό αφρικανιστάν λές και αλλάζουμε αμάξια κάθε 3-4 χρόνια,ένα citroen saxo 1100 του 2000είχε η αδερφή μου και τώρα το άλλαξε μετά από 17-18χρόνια και εγώ έχω ένα leon από το 2005 αισίως 13 χρόνων και με βλέπω να πάμε στα 113 χρόνια και μας λές για μεταπώληση,εκτός αν τα έχεις και μιλάς εκ του ασφαλούς.Και σε πληροφορώ ότι πήρε το Hyundai Ι20 που και καλύτερους χώρους έχει μέσα και χώρο αποσκευών από το yaris και πιο όμορφο μέσα και έξω είναι προσωπικά και δεν έχει να ζηλέψει τίποτα.

    • γιατί ποιό αυτοκίνητο αγοράζεις και μετά από τρία χρόνια κρατάει την αξία του; μάλιστα εγώ προσωπικά θα ήμουν υπερ ευχαριστημένος εάν το καινούριο αυτοκίνητο που αγόραζα μετά από τρία χρόνια μπορούσα να το πουλήσω κοντά στο 55% του κόστους κτήσης του όπως αναφέρεις. (28.750 στα 15, είναι πάνω και από το 50% !!!)
      Όσον αφορά αυτό για τα πλαστικά και την κονσόλα, όποιος έχει αγοράσει kia ceed (από το πρώτο έως το τωρινό) και i30 μπορεί να σου απαντήσει.

  • Smartass

    Υπάρχουν Ελληνες που πιστεύουν ότι υπάρχει ακομα στην αγορά η αξία μεταπώλησης;
    Τίποτα πλέον στην καθημαγμένη Ελλάδα δεν έχει αξία. Αλλιώς δεν θα βλέπαμε να ξεφυτρώνουν παντού σαν μανιτάρια τα ενεχυροδανειστήρια.
    Αλλα ούτε θα τα τρώγαμε στην μάπα δια τηλεοράσεως διαφημιζόμενα.
    Ο κλασικός νέο Ελληνας εκτός τόπου και χρόνου!!
    :D

  • Dentdim

    Εξαιρετικό άρθρο για άλλη μια φορά!!Να προσθέσω χθες Κυριακή με μπόλικο ελεύθερο χρόνο το έψαξα πολύ, τα 28750 του performance είναι πραγματική τελική τιμή οι άνθρωποι δεν χρεωνουν ουτε το μεταλλικό χρώμα!Στην ουσία βάζεις τα χρηματα για τελη κυκλοφορίας,πινακίδες κ των οποίων εξόδων φακέλου αν το πάρεις με δάνειο κ αυτο ήταν!! Κάτω απο 30χλ κ εχει μεχρι κ e-diff κ ρυθμιζόμενης απόσβεσης αναρτήσεις!θα συνεχίσω να το λεω απειρα μπράβο στην Hyundai !!!

  • SkidRAW

    Γιωργο μπραβο για το αρθρο αρχικα!!
    Το αυτοκινητο δειχνει να ειναι σοβαρο εργαλειο με ολα τα καλα πανω του.
    Οι κολλημενοι οπως λες και εσυ ειναι απλα ημιμαθεις και με τον καιρο θα στρωσουν.
    Με τη ψυχη στο στομα ομως βρε Γιωργο 8 λεπτα με το ρολοι…τι πραγμα ειναι αυτο! :P

    • καταρχήν ευχαριστώ…
      συνολικά, στην διάθεση μου είχα το αυτοκίνητο για 15 λεπτά, και σε αυτά έπρεπε να βάλω gopro,vbox, τις στατικές φωτογραφίες με τα αυτοκόλλητα μας που βλέπεις, και να κάνω τους γύρους…
      δε με χάλασε γιατί ήθελα πολύ να το οδηγήσω, αλλά θα ήθελα να είχα άλλο ένα τέταρτο…που είμαι σίγουρος ότι θα έριχνα κ άλλο τον χρόνο και θα το χαιρόμουν περισσότερο…αλλά δε πειράζει, θα το πάρουμε και για δοκιμή στον δρόμο!

  • Sciroccakias

    Προσπαθήστε τα βίντεο σας να τραβάτε στα 60fps
    Πολύ καλό Review! Σοβαρό αυτοκίνητο!!

  • Yiannis Rossolatos

    Εγώ θα μείνω στην πρώτη παράγραφο… Αν αυτή είναι η πρώτη προσπάθεια της Hyundai στα hot hatches φαντάσου τι θα δούμε στο μέλλον… Βλέποντας το αμάξι στην αυτοκίνηση ενθουσιάστηκα…μόνο στο εσωτερικό θυμάμαι κάποια ψεγάδια… ανάμεσα σε λεον και ι30 δεν ξέρω τι θα διάλεγα…

  • Koss

    Με τις τιμές των περισσότερων hothatch να έχουν ξεφύγει προς τα πάνω χαιρέσαι πραγματικά που υπάρχει μια ακόμα επιλογή (εκτός του Λεον) χωρίς να ξεφύγεις πάνω απο τα 30+ Ευρω. Το καλύτερο είναι οτι μπορεί να σου προσφέρει κ την απόλαυση που περιμένεις οπότε μπράβο στην Hyundai που κατάφερε με την πρώτη της προσπάθεια να φτιάξει ένα τόσο καλό αυτοκίνητο!

    • κανονικα σε αυτες τις τιμες πρεπει να ειναι τα hot hatc!!!! τιμες ανω των 33.000 ειναι ΑΣΤΕΙΕΣ για την κατηγορια !!!

    • Koss

      Αυτό ακριβώς ;)

  • Stelios

    Εξαιρετικο αυτοκίνητο, εξαιρετική παρουσίαση απο το autoblog και εξαιρετικος ο νέος pr manager της Hyundai στην Ελλάδα

  • νομίζω ότι είναι ένα χοτ χατς που προσωπικά μου θυμίζει ιαπωνική κατασκευή.
    ιδιαίτερο, περισσότερη βάση στην αξιοπιστία και συνέπεια του μοτέρ παρά στην απόδοση, in house λύσεις, διαφορικό(!!!), γερά φρένα με συνέπεια, δεν είναι το πιο γρήγορο συνειδητά, για πολύ ιδιαίτερους καταναλωτές που έχουν όρεξη να το ψάξουν, να το μάθουν, να το πιέσουν, χωρίς να χάνουν και την πρακτικότητα ενός χατσμπακ και με πολύ πλούσιο εξοπλισμό, και βαρύ βέβαια λόγω δεσιμάτων κλπ. (δε με χαλάει προσωπικά).
    εκτιμώ ότι όποιος τα δώσει συνειδητά, θα το χαρεί.

  • Chris

    μπράβο στο εγχείρημα. Το απίστευτο είναι ότι έχει τόσα συστήματα και είναι και πλήρως παραμετροποιήσημα. Εγώ ως alfista έχω ξενερώσει με την alfa διότι βγάζει τα καινούρια και ούτε καν το esp δεν μπορείς να απενεργοποιήσεις. Αν αντέξει και στο χρόνο χωρίς προβλήματα, που μάλλον θα αντέξει τότε είναι μια πολή καλή επιλογή.

  • ionized

    6 μηνες σχεδον χωρις αυτοκινητο δικο μου (εχω το μικρο της γυναικας) περιμενα την τιμη απο το νεο megane rs..την ειδα στο προχθεσινο αρθρο και απογοητευτηκα..το Ν βαζει σοβαρη υποψηφιοτητα πλεον για μια επισκεψη στην αντιπροσωπεια ως γνωριμια που ισως εξελιχθει σε κεραυνοβολο ερωτα,ξερεις απο αυτους που απλα γυρνας το κεφαλι την βλεπεις και μενεις καγκελο..οι προδιαγραφες υπαρχουν