Τον περασμένο Σεπτέμβριο, ο κινέζικος κολοσσός Geely, σχεδόν άγνωστος στην Δύση, εξαγόρασε το 51% της Lotus από την μαλαισιανή Proton. Οι Κινέζοι έχουν μεγαλεπήβολα σχέδια για την Lotus, αλλά δεν προσπαθούν να την ελέγξουν στενά. Γνωρίζουν πως η βρετανική δεν μπορεί να δώσει κέρδη απλά και μόνο επειδή η παραγωγική της δυνατότητα είναι μικρή.

Ο CEO της Lotus, Jean-Marc Gales, έχει δηλώσει ότι βραχυπρόθεσμα η βρετανική εταιρία θα συνεχίσει να χρησιμοποιεί τους κινητήρες της Toyota, αλλά στο απώτερο μέλλον είναι αρκετά πιθανό να δούμε τα μοντέλα της Lotus με κινητήρες της Volvo, καθώς και αυτή ανήκει στην Geely.

H Σουηδική εταιρία αυτή τη στιγμή έχει στα ράφια της έναν 1.500άρη τρικύλινδρο turbo κινητήρα, απόδοσης 122 ίππων και έναν 2,0-λιτρο τετρακύλινδρο turbo κινητήρα με αποδόσεις από 152 μέχρι 320 άλογα, με τον τελευταίο να κάνει χρήση και κομπρέσορα.

Αν αυτοί τοποθετηθούν στα μοντέλα της Lotus είναι δεδομένο ότι οι μηχανικοί της εταιρίας θα αυξήσουν την απόδοση τους, όπως αντίστοιχα κάνουν και με τους ανάλογους της Toyota. Παρόλα αυτά, ο δυνατότερος 2,0-λιτρος T6 της Volvo είναι δύσκολο να ικανοποιήσει τις απαιτήσεις της Lotus.

Ίσως η μόνη λύση είναι η “υβριδοποίηση” και της Lotus, καθώς ο 2,0-λιτρος Τ8 με το υβριδικό σύστημα της Volvo αποδίδει 410 άλογα, ενώ o ίδιος κινητήρας στο Polestar 1 φτάνει τα 600 άλογα. Μιλώντας για αυτό το ζήτημα, ο Gales είπε:

Τα crossovers μπορεί να είναι υβριδικά ή πλήρως ηλεκτρικά. Υπάρχουν μερικά χρόνια για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης στα σπορ αυτοκίνητα, αλλά ίσως ένα ήπιο υβριδικό σύστημα να κάνει τη δουλειά.

  • Giannisk

    Ας μην ξεχνάμε ότι πλέον στην εξίσωση είναι και η Daimler της οποίας ένα μικρό ποσοστό κατέχει ο μεγαλομέτοχος της geely. Ίσως εκεί να δούμε μία καραμπόλα.

  • Giannisk

    Ας μην ξεχνάμε ότι πλέον στην εξίσωση είναι και η Daimler της οποίας ένα μικρό ποσοστό κατέχει ο μεγαλομέτοχος της geely. Ίσως εκεί να δούμε μία καραμπόλα.

  • LJ

    Όχι «μπορεί», ΘΑ φορέσουν.

  • Gmph fast

    Άλλο ένα γκρουπ σχηματίζεται και ετοιμάζει τα φωτοτυπικά