Εκτός από τη νίκη του Lewis Hamilton και την κυριαρχία της Mercedes την Κυριακή, στο επίκεντρο των συζητήσεων βρέθηκε και η απόφαση της Pirelli να τροποποιήσει τα ελαστικά για το Ισπανικό, το Γαλλικό και το Βρετανικό Grand Prix μετά από τα παράπονα των ομάδων -κυρίως της Mercedes- κατά τη διάρκεια των χειμερινών δοκιμών στο Circuit de Barcelona-Catalunya.

Οι Ιταλοί αντέδρασαν σε αυτό, φέρνοντας μαζί τους ελαστικά με μικρότερο βάθος πέλματος, μια αλλαγή στην οποία η Mercedes προσαρμόστηκε καλύτερη απ’ ό,τι η Ferrari, όπως έδειξε και το αποτέλεσμα του αγώνα, καθώς ο Sebastian Vettel δεν μπορούσε να κάνει τη μέση γόμα να κρατήσει μέχρι το τέλος, γι’ αυτό και μπήκε για δεύτερη αλλαγή υπό το Εικονικό Αυτοκίνητο Ασφαλείας, αφού η Scuderia βρισκόταν εκ των προτέρων σε στρατηγική δύο pit stops.

Ο Γερμανός σχολίασε αρνητικά την απόφαση της Pirelli να αλλάξει τα ελαστικά για το Grand Prix, ωστόσο χθες δοκίμασε τα ελαστικά δίχως τις αλλαγές, διαπιστώνοντας ότι πράγματι θα υπήρχε πρόβλημα. Έτσι, ο 30χρονος ανακάλεσε και μάλιστα είπε πως τα πράγματα θα ήταν ακόμα χειρότερα για την ομάδα του και τον ίδιο αν δεν γινόταν οι αλλαγές από τον Ιταλό κατασκευαστή.

Νομίζω ότι είναι αρκετά απλό. Προφανώς και δεν έχεις την ευκαιρία να επανεξετάσεις αυτού του είδους τις αποφάσεις που πάρθηκαν, αλλά το κάναμε σήμερα και τα αποτελέσματα ήταν πως, αν χρησιμοποιούσαμε τα κανονικά ελαστικά την Κυριακή, τα πράγματα θα ήταν ακόμα χειρότερα, οπότε ήταν η σωστή απόφαση. Και ήταν λάθος μας να μην έχουμε την ίδια φθορά με τους άλλους. Είναι καλό να έχεις τις δοκιμές για να μπορείς να συγκρίνεις και πιστεύω ότι έχουμε κάποιες ιδέες. Τώρα, είναι στο χέρι μας να κάνουμε αυτές τις ιδέες πραγματικότητα.

Όπως είπα, ήταν καλό όσον αφορά τους χρόνους, σε ένα κακό 3ήμερο για εμάς, δεν ήμασταν αρκετά γρήγοροι και δυσκολευτήκαμε να κάνουν τα ελαστικά να κρατήσουν, οπότε ήταν μια καλή ευκαιρία για να αναθεωρήσουμε και τώρα είναι το χέρι μας να αναλάβουμε δράση.

Το Ισπανικό Grand Prix ανήκει στο παρελθόν και ο 4άκις Παγκόσμιος Πρωταθλητής επισημαίνει πως οι μηχανικοί του έχουν πολλή δουλειά, η οποία θα πρέπει να φανεί σε πίστες κυρίως μετά το Μονακό, μιας και το Μόντε Κάρλο είναι με διαφορά ο πιο ιδιαίτερος αγώνας της σεζόν, ελπίζοντας πως η SF71H θα παρουσιάσει την ίδια ανταγωνιστικότητα με πέρυσι, προκειμένου ο ίδιος να επιστρέψει στις νίκες  και να μειώσει τη διαφορά των 17 βαθμών από τον Hamilton.

Είναι μια διαφορετική πίστα, οπότε για ‘μάς η δουλειά είναι πιο σφαιρική, να συνεχίσουμε να κατανοούμε το μονοθέσιο, να είμαστε ικανοί να εντοπίζουμε τις αδυναμίες του και να βεβαιωθούμε ότι μπορούμε να είμαστε στη σωστή κατεύθυνση, ότι κάνουμε τα σωστά βήματα που χρειάζονται όταν πηγαίνουμε σε πίστες παρόμοιες με αυτή.

Το Μονακό είναι διαφορετικό και δεν μπορείς να κάνεις συγκρίσεις. Πηγαίνουμε εκεί και ξέρουμε ότι έχουμε ένα δυνατό μονοθέσιο, οπότε ας δούμε τι θα γίνει. Το Μονακό είναι τόσο διαφορετικό και δεν έχει νόημα εκτός από τα ελαστικά. Για ‘μάς, το βασικό είναι να κοιτάξουμε ξανά το 3ήμερο και να δούμε τι θα μπορούσαμε να είχαμε κάνει καλύτερα.

Κατ’ αρχάς, θα πρέπει να πάμε στον Καναδά, αλλά είναι επίσης μια διαφορετική πίστα. Οπότε η δουλειά θα είναι πιο χρήσιμη για κανονικές πίστες, βλέποντας πώς τα πηγαίνει το μονοθέσιο. Πίστες όπως αυτή εδώ, το Paul Ricard -παρόλο που δεν γνωρίζω ποια χάραξη θα χρησιμοποιήσουμε εκεί, υπάρχουν τόσες πολλές επιλογές- και το Silverstone είναι πιο παραδοσιακές πίστες.

  • Ahilleas Tsikelis

    Ωραια λοιπον,καποιος μας δουλευει,
    1ον Οι αναβαθμισεις της φερραρι ήταν επικη αποτυχια
    2ον Το πτερύγιο στο εσωτερικο του εμπρος τροχου της Μερσεντές εκανε τη διαφορα
    3ον Η Μερσεντές ξαφνικά έλυσε τα θεματα της και εκανε μια εμφανιση ανάλογη της Αυτραλίας.
    το παραμυθι συνεχίζεται…..

    • οταν μιλαω εγω μου λετε οτι λεω συνομοσιες που δεν γινονται

    • Ahilleas Tsikelis

      Χαχαχα εγω συμφωνω!

  • Υπάρχουν πράγματα, τα οποία δεν ταιριάζουν μεταξύ τους……..
    Η Ferrari και η Haas μέχρι τον αγώνα της Αζερμπαϊτζάν ήταν οι ομάδες με μονοθέσια τα οποία μπορούσαν να θερμάνουν τα ελαστικά της Pirelli και είναι τα πιο “ευγενικά” με τις γόμες της ιταλικής εταιρείας.
    Ξαφνικά, με την αλλαγή που έκανε η Pirelli στις γόμες της, η Mercedes δείχνει η καλύτερη ομάδα στο grid, ξεπερνώντας ταυτόχρονα το πρόβλημα υπερθέρμανσης στον πίσω άξονα.
    Η RBR περιόρισε αρκετά το θέμα με τα εμπρός ελαστικά της.
    Αντίθετα, η Ferrari η οποία στις δοκιμές του χειμώνα είχε την καλύτερη διαχείριση, είχε υπέρμετρη φθορά και αναγκάστηκε σε πραγματοποίηση 2 pit stop και όλα αυτά λόγω της αλλαγής της Pirelli.
    Το γεγονός του ότι η Ferrari υστέρησε σε απόδοση λόγω της αλλαγής στις γόμες, δεν αναιρεί το πλεονέκτημα που απέκτησε η Mercedes.
    Αυτά τα ημίμετρα δεν είναι απαραίτητα για να υπάρχει ανταγωνισμός.
    Πάντως, ο Helmut Marko ήταν ξεκάθαρος στις δηλώσεις του και έδειξε τη Mercedes για τις αλλαγές της FIA, όμως οι αλλαγές αυτές ήταν ευεργετικές και για την ομάδα του Milton Keynes.

    • an0nymouS

      Με τις νέες γομες θα είναι τώρα όλα τα grand prix?

    • Οι συγκεκριμένες γόμες της Pirelli είναι αποκλειστικά για τα GP της Ισπανίας, της Γαλλίας και της Βρετανίας.
      Όπως είχα αναφέρει στην ανακοίνωσή της η ιταλική φίρμα, αυτήν η αλλαγή έγινε λόγω της νέας ασφάλτου που είχε τοποθετηθεί σε αυτές τις πίστες.
      Πάντως, άλλες φήμες αναφέρουν ότι αυτές οι αλλαγές έγιναν μετά από απαίτηση της Mercedes.
      Ειλικρινά, περιμένω με ανυπομονησία το GP του Καναδά, όπου οι απαιτήσεις για πρόσφυση είναι μεγάλες και η επιφάνεια της ασφάλτου είναι απαιτητική από τα μονοθέσια και τα ελαστικά.
      Αντίθετα, το ερχόμενο GP δεν είναι και τόσο αντιπροσωπευτικό για τα ελαστικά και απλά θα δούμε, πιο μονοθέσιο έχει το καλύτερο σασί, την περισσότερη παραγόμενη κάθετη δύναμη και πιο έχει την καλύτερη πρόσφυση.

    • an0nymouS

      οπότε φίλε στα υπόλοιπα grand prix θα τρέξουν με τις άλλες γόμες σωστά;;; ..

      γιατί φαίνεται πως επηρεάστηκε η ferrari απ αυτό..

    • Κυριακος

      Δηλαδή έκανε παράπονα η μερσεντες και άλλαξαν οι κανονισμοί για τα ελαστικά και τώρα πετάει. Γιατί να αλλάξουν; έχουν τόσες διαφορετικές γόμες και μπορούν να κάνουν όσα πιτστοπ θέλουν. Εγώ βλέπω ότι άλλαξαν οι κανονισμοί για να ευνοηθεί η μερσεντες. Τόσο απλά.

    • και γιατι να μην λεμε για αλλαγες που ευνοησαν την φερραρι και λεμε για αλλαγες που ευνοησαν την μερκ;;; αφου μεχρι περυσι ειχαν αυτα τα ελαστικα της ισπανιας ;;;

  • Yiannis P

    Πώς γίνεται μία ομάδα με την τεχνογνωσία και τα χρήματα της Ferrari να μην μπορεί εδώ και άπειρα χρόνια να μην μπορεί να φτάξει ένα μονοθεσίο για πρωτάθλημα (εκτός από τότε με τον Αλόνσο που δεν μπορούσε να περάσει έπι πόσους γύρους μία Ρενό στο Αμπου Ντάμπι αν δεν κάνω λάθος). Ο κάθε πικραμένος κατασκευαστής αναψυκτικών έχει πάρει πρωτάθλημα ακόμα και η παντελώς άκυρη Brawn GP και η Ferrari ΤΙΠΟΤΑ τόσα χρόνια… Όπως πέρυσι το βλέπω να πηγαίνει το πράγμα, μέχρι να ξυπνήσει η Μερκ κάνουμε ένα σχετικό πάρτι και τώρα που ξύπνησε βράστα. Απλά φέτος μπορεί να μας περάσουν και τα αναψυκτικά.. Τι να πω δεν ξέρω…

    • Mad Hatter

      Βασικά δεν ξύπνησε η Mercedes , κοιμήθηκε η Ferrari. Σαν την Toyota έχουν καταντήσει χάνουν μόνοι τους. Ασε που έχουν και την κατάρα τον Μax κλασικός ταύρος με το που βλέπει κόκκινο πάει και πέφτει επάνω του.

    • Yiannis P

      Στο τελευταίο GP δεν έπεσε πάνω μας ο Μαξ. Απλά αυτό που λέω είναι ότι τόσα χρόνια δεν μπορούν να φτιάξουν ένα μονοθέσιο να μοιράζει λίγο πόνο. Πάντα κάτι τους φταίει..

    • Mad Hatter

      Εντάξει είναι ανταγωνιστηκό φέτος.

    • Yiannis P

      Για μένα η F1 ξεκινάει στην Βερκελωνη, οι προηγούμενες πίστες είναι για τα πανηγύρια. Μακάρι να βελτιωθούμε στην συνέχεια φυσικά αλλά τα βλέπω λίγο μαύρα τα πράγματα…

    • Mad Hatter

      Εγω φέτος αν δεν έχει ατυχίες βλέπω να το παίρνει η Ferrari, ο seb κεντάει.

  • Maleas George

    Ψυχραιμία χρειάζεται, κάτι που γενικά λείπει στη Formula 1 από τους οπαδούς… Κάνει μια ομάδα έναν κακό αγώνα και ξαφνικά λέμε ότι κοιμήθηκε στην εξέλιξη, ή ότι η άλλη ομάδα που έκανε καλό αγώνα απέκτησε αθέμιτο πλεονέκτημα κτλ… Και με τους οδηγούς το ίδιο συμβαίνει, αν κάνει κάποιος έναν κακό αγώνα ή προκαλέσει ατύχημα ακούει τα πάνδεινα, αν στον επόμενο πάρει πόντιουμ ή νίκη είναι οδηγάρα… Κάποια πράγματα κρίνονται σε βάθος χρόνου.

    Πιθανότατα το μειονέκτημα της Ferrari στο συγκεκριμένο αγώνα οφειλόταν στην πίστα, στις θερμοκρασίες κτλ… Όπως και αντίστοιχα στο Monaco θα έχει το πάνω χέρι η Red Bull, αλλά αυτό δεν θα σημαίνει ότι κοιμήθηκε η Ferrari, απλά κάποια χαρακτηριστικά του μονοθεσίου ταιριάζουν καλύτερα σε κάποιες συγκεκριμένες συνθήκες.

    Μέχρι στιγμής όλα δείχνουν ότι η Ferrari έχει το εγγενώς ταχύτερο μονοθέσιο, αφού είχε καθαρό πλεονέκτημα στους 3 από τους 5 αγώνες. Αν όντως οι αντίπαλοί της εξελίχθηκαν ταχύτερα από εκείνη, αυτό θα φανεί μέσα στους επόμενους 5 αγώνες.

    • biiALFA

      μαζι σου σε ολα, η φερραρι φετος δειχνει να εχει πολυ καλο μονοθεσιο…εκει που χρειαζεται το κραξιμο του αιωνα ειναι στην στρατηγικη που εδω και καμια 7ετια ειναι για τον π…τσο..
      αν εχεις καλη στρατηγικη μπορεις στις κακες σου μερες να κανεις damge limitation..εμεις παλι βαζουμε τρικλοποδια στον εαυτο μας και τις κακες και τισ καλες μασ μερεσ…
      για την αξιοπιστια δε μιλαω γιατι ειναι νωρις ακομα , αν και μας εχει στερησει ηδη αρκετους βαθμους

  • Mitsos Ribopaido

    Για ενα αγωνα ολοι κατηγορουμε κοσμο. Χαλαρωστε το αμαξι φετος ΠΕΤΑΕΙ .
    Αυτο π ειπε ο αχιλλεας θελω μονο να δω για τις RPM των pu .
    Γιατι συον αγωνα ειδα πιο χαμηλες.
    Επισης διαβαζα για το ers Διαφορα οτι η φερραρι πιαστηκε να αποθηκευει περισσοτερη ενεργεια και εκει κατι παιχτηκε. Μα…ες δλδ για να πιεστει να πει το ναι για το 19

  • Akis-F1 FAN

    Αν είναι όντως έτσι, η φερράρι πρέπει να το λύσει το θέμα. To πρόβλημα είνα ότι η Μερκ όταν είναι στα καλά της δεν την ακουμπάει κανείς και όταν είναι στα κακά της πάλι παλεύει για νίκες και pole…αντίθετα η φερράρι είναι ή του ύψους ή του βάθους φέτος ( και αυτό πάει και στη στρατηγική ). Αν μου έλεγε κάποιος να πειγράψω τη φετινή χρονιά της φερράρι θα τους έδειχνα αυτό το βίντεο και θα ήμουν 100% μέσα.

    https://www.youtube.com/watch?v=QJHUbtR0yI8

  • kostas

    Αμα το αμαξι εχει θεμα στην πιο αντιπροσωπευτικη πιστα του πρωταθληματος τοτε για μια ακομα φορα εχουμε προβλημα και αποκλειεται να ανταγωνιστουμε τις Μερκ. Αποδοση σε Μπακου, Μονακο κτλ δεν μου λενε κατι γτ δεν ειναι καν πιστες αλλα η Βαρκελωνη παντα ειναι δυναμομετρο για τα μονοθεσια.