Πριν όμως γίνει αναφορά σε αυτά, καλό είναι να γίνει μια μικρή επεξήγηση του τι εστί Cosworth. Κατ’ αρχάς, ιδρύθηκε από δύο εργαζόμενους της Lotus το 1958 στο Λονδίνο, οι οποίοι αποφάσισαν να κάνουν κάτι δικό τους. Τα ονόματα τους Mike COStin και Keith DuckWORTH.

Αρχικά η νέα εταιρεία τους διατηρούσε στενή σχέση με την εταιρεία του Colin Chapman και τα πρώτα έσοδα τους ήταν σχεδόν αποκλειστικά από την Lotus. Την χρονιά ίδρυσης της Cosworth, ο Duckworth έφυγε από την Lotus, αφήνοντας τον Costin σε αυτή, καθώς είχε υπογράψει μακροχρόνιο συμβόλαιο. Μέχρι το 1962, ο Costin εργαζόταν στα projects της Cosworth στον ελεύθερο χρόνο του, καθώς ήταν ενεργό μέλος της Lotus και της αγωνιστικής της ομάδας, συμμετέχοντας και στο Le Mans.

Οι πρώτοι κινητήρες που σχεδίασαν είχαν αποκλειστικό αποδέκτη την Lotus, όμως η επιτυχία του σε μικρές κατηγορίες της Formula Junior προσέλκυσε πελάτες και εκτός αυτής, κάτι που οδήγησε την Cosworth να επικεντρωθεί στις αγωνιστικές της δραστηριότητες, και όχι σε “πολιτικά” αυτοκίνητα. Το 1966, η Cosworth, με τη βοήθεια του Chapman, έπεισε την Ford να αγοράσει τα δικαιώματα και το σχεδιασμό ενός κινητήρα που είχαν φτιάξει, με το συμβόλαιο να περιελάμβανε και έναν 8-κύλιδρο κινητήρα. Το αποτέλεσμα ήταν ο DFV (Double Four Valve) κινητήρας της Cosworth, με τα σήματα της Ford, να κυριαρχήσει στις πίστες της Formula 1, με την Μπλε Οβάλ να βρίσκεται στην δεύτερη θέση του πίνακα με τις περισσότερες νίκες στην F1, 176, πίσω από την Ferrari.

1Διάβασε επίσης

12 αυτοκίνητα με κινητήρες Cosworth

Το τμήμα των αυτοκινήτων δρόμου διαχωρίστηκε από το αντίστοιχο αγωνιστικό το Σεπτέμβριο του 1998, όπου το 2005 εξαγοράστηκε από την Mahle GmbH, μετονομάζοντας το σε MAHLE Powertrain την 1η Ιουλίου του 2005.

Η Cosworth, από το 2006 και μετά προσφέρει συμβουλευτικές υπηρεσίες, ηλεκτρονικά και μηχανολογικές κατασκευές, παραμένοντας παράλληλα πιστή στις αγωνιστικές της δραστηριότητες. Τα υπόλοιπα είναι ιστορία, καθώς αυτή ήταν και η απαρχή για αρκετές sport εκδόσεις των μοντέλων της Ford, κυρίως, αλλά και άλλων εταιριών.

Μιλώντας στο Reuters σε τηλεφωνική συνέντευξη, ο πρόεδρος της Cosworth, Kevin Kalkhoven, δήλωσε ότι η εταιρεία έχει αυξήσει την επικέντρωσή της στην τεχνολογία κινητήρων και ηλεκτρονικών συστημάτων τα τελευταία χρόνια και είναι έτοιμη για μια αρχική δημόσια εγγραφή (IPO), δηλαδή να εισέλθει στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης το 2019.

Σύμφωνα με την Kalkhoven, η Cosworth έχει ήδη εξασφαλίσει μακροπρόθεσμα συμβόλαια ύψους άνω των 440 εκατομμυρίων δολαρίων μέχρι το 2026, ενώ πέρυσι ανέφερε ρεκόρ εσόδων ύψους 72,5 εκατομμυρίων δολαρίων. Βασικές εταιρείες με τις οποίες συνεργάζεται η Cosworth είναι οι Aston Martin, η Honda, η General Motors και η Porsche.

Σύμφωνα με ορισμένες αναφορές, η Cosworth επιδιώκει να επιστρέψει στην F1 και να συνεργαστεί με την Aston Martin για να αναπτύξει κινητήρες από το 2021, αν και ακόμα δεν έχει επιβεβαιωθεί τίποτα.